Posted: Friday 04/08/2006 0:24
http://www.finanzas.com
Notícia proporcionada per n'Abegot
---------------------------------
La línia 9 del metro de BCN tindrà una estació a la futura ciutat aeroportuària i no passarà per sota de les pistes
Agències
Barcelona. -- La variant de l'aeroport de la línia 9 del metro de Barcelona, de la qual l'estudi informatiu i d'impacte ambiental s'ha sotmès a informació pública, inclou una nova estació a la futura ciutat aeroportuària i no passarà per sota de les pistes del Prat, sinó que les rodejarà per l'oest.
Aquest tram de 4,3 quilòmetres, del total de 44 quilòmetres de la línia 9, connectarà el polígon empresarial de Mas Blau, al municipi del Prat de Llobregat (Barcelonès), amb la nova terminal de l'aeroport, que està en construcció i és entre les pistes de l'aeròdrom, segons ha informat el Departament de Política Territorial i Obres Públiques.
Es tracta d'un dels projectes paralitzats el març de l'any passat --setmanes després de l'enfonsament al túnel en obres de la prolongació de la línia 5 del metro-- pel conseller de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, Joaquim Nadal, "per problemes d'insuficiència en la definició tècnica del projecte".
Inversió de 245 milions
Aquesta part de la línia 9 es va adjudicar el març del 2004 a la Unión Temporal de Empreses (UTE) formada per FCC, Ferrovial-Agroman, Scrinser, Obrascón Huarte Lain, Copisa i Constructora Pirenaica per 139 milions d'euros i un termini d'execució de 20 mesos, i incloïa tres estacions, a Mas Blau, la terminal actual i la que està en obres, una menys que en el projecte actual.
La variant de l'aeroport de la línia 9 del metro suposarà una inversió de 245,8 milions d'euros i un termini d'execució de 31 mesos.
El desenvolupament de Catalunya
El nou traçat ferroviari, que substitueix el del 2002, unirà amb una via doble i en alguns trams mixta --perquè hi puguin circular trens de rodalies i d'alta velocitat-- l'estació intermodal del Prat amb l'actual terminal i amb la que en l'actualitat es construeix entre pistes i està previst que entri en funcionament el 2008.
Segons el departament encapçalat per Nadal, la modificació del projecte de traçat respon a la voluntat d'adequar-lo a la planificació prevista, en què destaca la futura ciutat aeroportuària, que s'estendrà al sud-oest de l'aeroport de Barcelona i albergarà hotels, oficines i centres logístics, i al replantejament del conjunt dels accessos ferroviaris a aquesta instal·lació, fonamental per al desenvolupament econòmic de Catalunya.
Notícia proporcionada per n'Abegot
---------------------------------
La línia 9 del metro de BCN tindrà una estació a la futura ciutat aeroportuària i no passarà per sota de les pistes
Agències
Barcelona. -- La variant de l'aeroport de la línia 9 del metro de Barcelona, de la qual l'estudi informatiu i d'impacte ambiental s'ha sotmès a informació pública, inclou una nova estació a la futura ciutat aeroportuària i no passarà per sota de les pistes del Prat, sinó que les rodejarà per l'oest.
Aquest tram de 4,3 quilòmetres, del total de 44 quilòmetres de la línia 9, connectarà el polígon empresarial de Mas Blau, al municipi del Prat de Llobregat (Barcelonès), amb la nova terminal de l'aeroport, que està en construcció i és entre les pistes de l'aeròdrom, segons ha informat el Departament de Política Territorial i Obres Públiques.
Es tracta d'un dels projectes paralitzats el març de l'any passat --setmanes després de l'enfonsament al túnel en obres de la prolongació de la línia 5 del metro-- pel conseller de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, Joaquim Nadal, "per problemes d'insuficiència en la definició tècnica del projecte".
Inversió de 245 milions
Aquesta part de la línia 9 es va adjudicar el març del 2004 a la Unión Temporal de Empreses (UTE) formada per FCC, Ferrovial-Agroman, Scrinser, Obrascón Huarte Lain, Copisa i Constructora Pirenaica per 139 milions d'euros i un termini d'execució de 20 mesos, i incloïa tres estacions, a Mas Blau, la terminal actual i la que està en obres, una menys que en el projecte actual.
La variant de l'aeroport de la línia 9 del metro suposarà una inversió de 245,8 milions d'euros i un termini d'execució de 31 mesos.
El desenvolupament de Catalunya
El nou traçat ferroviari, que substitueix el del 2002, unirà amb una via doble i en alguns trams mixta --perquè hi puguin circular trens de rodalies i d'alta velocitat-- l'estació intermodal del Prat amb l'actual terminal i amb la que en l'actualitat es construeix entre pistes i està previst que entri en funcionament el 2008.
Segons el departament encapçalat per Nadal, la modificació del projecte de traçat respon a la voluntat d'adequar-lo a la planificació prevista, en què destaca la futura ciutat aeroportuària, que s'estendrà al sud-oest de l'aeroport de Barcelona i albergarà hotels, oficines i centres logístics, i al replantejament del conjunt dels accessos ferroviaris a aquesta instal·lació, fonamental per al desenvolupament econòmic de Catalunya.