Page 4 of 6

Definició curiosa...

Posted: Thursday 05/10/2006 14:32
by JaMiRo!
L'Institut d'Estudis Catalans wrote:METRO>Ferrocarril urbà de recorregut generalment subterrani per al transport ràpid de viatgers.
No m'agrada això de recorregut generalment subterrani. Llavors les línies elevades presents a moltes ciutats dels Estats Units no són metro? :x

Personalment, cal anar amb peus de plom a l'hora d'etiquetar el transport ferroviari. No oblideu aquestes coses tan curioses com els "tram-trens", els "pre-metros", etc. :!:

Posted: Thursday 05/10/2006 14:40
by Platanito
BCN Término wrote:Doncs encara que sembli una broma, el Mina-Grott va ser un ferrocarril metropolità.
Evidentment: era una línia de ferrocarril que transcorria íntegrament a dins de la metròpoli, tot i servir només per travessar un parc.

Mireu, per mi el metro és tot aquell ferrocarril que em permet fer un viatge per dins d'una ciutat amb un bitllet a l'abast de qualsevol butxaca (em pregunto quant costaria anar en un Llarga Distància de l'estació de França a la de Sants). Quan agafo la Renfe a Cornellà per baixar a Sants, jo estic fent servir el metro. Quan agafo el Tram per anar a l'Illa, també.

Posted: Thursday 05/10/2006 15:01
by Pere
Jo he votat que SI. Per a mi (des del meu punt de vista), un metro és un mitjà de transport generalment ferroviari que et duu d'un lloc a un altre dins d'una mateixa ciutat i fins a tot en ciutats enganxades com en el cas de Cornellà, L'Hospitalet i Barcelona amb freqüencies altes, de menys de cinc minuts.
Hi ha gent que està confusa únicament perquè en el cas de les linies L6, L7 i L8 hi passin pel mateix lloc trens de Rodalia i Suburbans. Penso que no és excusa, perquè les L6, L7 i L8 circulent independentment de les altres linies, i el més important es comporten igual que un metro qualsevol i que les altres línies de TMB

Un metro a Sabadell!

Posted: Thursday 05/10/2006 16:23
by JaMiRo!
Platanito wrote:Mireu, per mi el metro és tot aquell ferrocarril que em permet fer un viatge per dins d'una ciutat amb un bitllet a l'abast de qualsevol butxaca (em pregunto quant costaria anar en un Llarga Distància de l'estació de França a la de Sants). Quan agafo la Renfe a Cornellà per baixar a Sants, jo estic fent servir el metro. Quan agafo el Tram per anar a l'Illa, també.
Vejam, el Ferrocarril del Parc de Catalunya (Sabadell) compleix les premisses:

-És un ferrocarril,

-Permet fer un viatge per dins d'una ciutat (en aquest cas, Sabadell),

i

-El bitllet és a l'abast de qualsevol butxaca (només 1'50 EURO),


Per tant, el Ferrocarril del Parc de Catalunya (Sabadell) és un metro!

:D :D :D

Posted: Thursday 05/10/2006 16:39
by BCN Término
Per tant, el Ferrocarril del Parc de Catalunya (Sabadell) és un metro!
Però no deu ser pas cocessionari, o si?

A mitjans del mes de juny de 1910 es va otorgar al ferrocarril del Mina-Grott la concesió d´un ferrocarril metropolità, FERROCARRIL METROPOLITANO DE VALLVIDRERA.

Com podeu veure, no sempre les coses son alló que semblen, y podem afirmar que el Mina-Grott, no només va ser un metro, si no que va ser el primer de l´estat espanyol.

Au, salutacions :D

BCN Término.

Alex Reyes.

Posted: Thursday 05/10/2006 16:42
by metring
Hola!

De quin any era el Mina-Grott? Jo també el considero metro, però també es va considerar que el Ferrocarril de Sarrià era el 1er metro, ho dic perquè a la "Síntesis histórica del Metro de Barcelona" de l'any 1989, parla que aquests i el Metro de Londres van ser les primeres línies metropolitanes del món.

Ueee!

Posted: Thursday 05/10/2006 16:44
by JaMiRo!
Barcelona fou la segona ciutat del món en dotar-se d'un sistema de ferrocarril metropolità. D'això no en tinc cap dubte! :D

Posted: Thursday 05/10/2006 16:45
by metring
O co-primera ;)

Informació...

Posted: Thursday 05/10/2006 16:51
by JaMiRo!
metring wrote:De quin any era el Mina-Grott? Jo també el considero metro, però també es va considerar que el Ferrocarril de Sarrià era el 1er metro, ho dic perquè a la "Síntesis histórica del Metro de Barcelona" de l'any 1989, parla que aquests i el Metro de Londres van ser les primeres línies metropolitanes del món.
Informació del Mina-Grott... ;)

Posted: Thursday 05/10/2006 16:55
by metring
Merci! :D A les hores, queda com el 1er el Ferrocarril de Sarrià. Estaria la mar de bé que tornessin a obrir el Mina-Grott com a tren turístic, amb l'estació del costat del pantà, ara que l'han tornat a omplir, seria un atractiu més.

Posted: Thursday 05/10/2006 17:32
by Platanito
:o
BCN Término wrote: A mitjans del mes de juny de 1910 es va otorgar al ferrocarril del Mina-Grott la concesió d´un ferrocarril metropolità, FERROCARRIL METROPOLITANO DE VALLVIDRERA.

Com podeu veure, no sempre les coses son alló que semblen, y podem afirmar que el Mina-Grott, no només va ser un metro, si no que va ser el primer de l´estat espanyol.
:o Estic d'acord. Loor a la primera línia de metro d'Espanya!

:o




PD: :o

Posted: Thursday 05/10/2006 17:36
by metring
Mmm, això em dona una petita idea: fer una enquesta. De seguida la publico :D

Posted: Thursday 05/10/2006 17:41
by Platanito
metring wrote:Mmm, això em dona una petita idea: fer una enquesta. De seguida la publico :D
Assegura't de ficar una opció "El Mina-Grott era un metro, però el Transversal no perquè que hi passaven trens de Norte i MZA".

Posted: Thursday 05/10/2006 17:44
by metring
Home, però no va arribar a fer el servei pel qual va estar projectada. Tot i així, m'agrada la idea, allà voy!!!! :D :D :D .Merci!!

Bueeeeno, ja l'he pogut afegir, he hagut de refer el missatge, però ja està ;)

Posted: Thursday 05/10/2006 19:57
by orique
metring wrote:Merci! :D A les hores, queda com el 1er el Ferrocarril de Sarrià. Estaria la mar de bé que tornessin a obrir el Mina-Grott com a tren turístic, amb l'estació del costat del pantà, ara que l'han tornat a omplir, seria un atractiu més.
Home... això de "ple"... has de ser molt optimista!

Posted: Thursday 05/10/2006 19:58
by metring
Home...vaig estar fa pocs messos, i tenia força aigua (i granotes) :D

Posted: Thursday 05/10/2006 20:02
by orique
Doncs jo fa un parell de setmanes, i estava pràcticament buit...

Posted: Thursday 05/10/2006 20:05
by metring
Jo, que trist. Bueno, igualment, recordo que feien obres als voltants, i podrien re-inaugurar el trenet. Per cert, darrera la porta de ferro de l'estació del costat del pantà, havien "senyals de civilització" (bosses de plàstic, envasos de menjar...) perquè la gent vol que torni el Mina-Grott!!!!! xD xD

Posted: Thursday 05/10/2006 22:42
by Guigui
Ferrovi wrote:
Guigui wrote:Serà el sistema d'ascensors exprés que instal·laran a les estacions més profundes de l'L9. :D
M'has fet immaginar, que darrera d'una escala de metro, hi ha una base, amb cadires i subjectabraços, oi que sería divertit baixar al metro a tota velocitat?, i veient passar les diferents plantes de les escales, miraré de fer un muntatge a veure com queda... :D
Quan arribes a l'andana tindría la cara groga de la adrenalina :) :o :x :P :P
Doncs tampoc no estaria malament veure tot l'espectacle des de l'escala i sentir un feix de crits pelats baixant a tota pastilla pel teu davant...
:anim :anim :anim

Posted: Friday 02/02/2007 2:19
by sortrens
Evidentment les línies 6,7 i 8 son metro. Perquè estan dintre de la zona I de Barcelona. També s'haurien de comptar con a línies de metro les de Renfe R1,R2,R3,R4,R7 i R10 que passen per Barcelona ciutat i àrea metropolitana. :|