Anem per parts:
EUKibo wrote:Pero es un timo el bonotren!! només serveix per RENFE i les estacions RENFE estan estrategicament molt malament situades i sempre cal bus o metro perque t'apropin a la destinacio que vols, la gent prefereix gastarse una miqueta mes i poder fer transbords i agafar el bus o el metro també amb el bitllet mateix i "gratis".
El Bonotren serveix només per Renfe, és clar, però no és cap timo.
Moltes estacions estan mal situades als pobles, però als pobles hi estem molt acostumats a caminar fins a l'estació. A Martorell, per exemple, jo tinc uns 15 minuts a peu a l'estació. Molta gent té com a destinació la plaça Catalunya i el Passeig de Gràcia, sense necessitar cap transbordament. Sigui com sigui, si trovem per algun lloc el percentatge de títols integrats i el de títols exclusius de Renfe Rodalies veruàs com aquests últims estan per sobre del 20% segur, i això no és poca cosa.
EUKibo wrote: I un bonotren a l'Aeroport... XD vés a saber quant mes costa que una T10!
Aquí si que et dóno la raó: és un timo. Suposo que la idea és treure calers dels turistes que ho paguen sense exclamar-se per a res. De totes maneres, nosaltres ja som prou espavilats per a comprar la T-10 ja que en aquest cas ens surt més a compte,
EUKibo wrote:Tinc un amic de Premià que va tots els dies a Castelldefels i pensava que feia un trajecte de 3-2-1-2 Zones i es comprava una T-10 de 3 zones pensant que es colava una zona, i en canvi la RENFE amb la m**** de les seves zones no havia vist que el mapa ATM era diferent i que nomes li cobraven 2-1 Zones!!
El que dius és correcte: Premià - Castelldefels són 2 zones ATM i 3 zones Renfe. Un usuari espavilat utilitzarà una T-10 de 2 zones.
EUKibo wrote:Els de la RENFE estan fets uns estafadors i ho saben perque fastidien centenars de milers de persones d'una manera molt gran amb increment minim d'1 de mes a 4 de mes zones enfront una molt escassa minoria que es beneficia.
Els de Renfe apliquen el sistema de tarifes segons el títol que compri l'usuari, ni més ni menys. Una altra cosa és que els taquillers siguin com són (d'empreses subcontractades, sense formació adequada, ...) i que els usuaris no parin atenció al funcionament de les tarifes, res més. I aquesta minoria (la que tu dius que és tan escassa) no té perquè pagar segons el sistema ATM. Només es tracta d'escollir el millor per cadascú, no cal "fotre" uns perque els altres no saben llegir.
EUKibo wrote:Jo el que trobaria just es la zonificació estandard (Amb rebaixada una mica de preus de zones llunyanes i fusió de les zones 3-4 i 5-6) i que la RENFE oferis un bitllet especial per si vas a l'estació següent que poguessis pagar sense zones, per casos com Montgat-El Masnou tot i que això faria que moltisima gent es colaria...
Sobre la fusió de les zones 3 i 4, així com la 5 i 6, només dir-te que els calers han de sortir d'algun lloc. Si es recapta menys, apujaran tarifes, això està clar. I en quant a viatjar entre estacions contigües, dir-te que als transports ferroviaris es paga el mínim encara que estiguin en zones diferents, i al bus interurbà es paga el mínim si estan a poblacions limítrofes,