Page 4 of 4

Posted: Thursday 25/01/2007 18:15
by George85
Si l'ATM ha conseguit convèncer a RENFE perque funcioni amb bitllets integrats, no crec que deixi que les noves empreses actuin sense... Vaja, hauria de ser una condició Sine qua non per als nous operadors.

Ara mateix, tmpc hi ha alternatives en les linies de rodalies... Si hi ha un problema a sitges, es fot tota la R2. L'únic que fan és desviar tots els altre serveis de MD i LLD per la linia de vilafranca xo els de rodalies re d re...

A més, com que el bitllet estara integrat segur que si hi ha un problema es podra transbordar als trens de l'altre operador sense problemes. ;)

Posted: Thursday 25/01/2007 18:29
by Albert
Però perdriem les tarifes només de Renfe, que són mé sbarates que les ATM.

Posted: Thursday 25/01/2007 18:41
by George85
Albert wrote:Però perdriem les tarifes només de Renfe, que són mé sbarates que les ATM.
Si es queda RENFE suposo que seguira tenint les seves tarifes (no se si més barates, ja que no hem d'oblidar que amb la lliberalització es privatitzarà) i si hi ha altres operadores, seguirant tenint les seves tarifes apart d'acceptar els títols integrats de l'ATM.

Edito: tmb hem de tenir en compte que rodalies és un servei bàsic i com a tal esta subvencionat. Amb la lliberalització tmb ho estara.

Posted: Thursday 25/01/2007 22:56
by EUKibo
Albert! seran per tu mes barats, jo visc a la zona 1 i vagi on vagi sempre la RENFE em cobra d'1 a 4 zones de més

Posted: Friday 26/01/2007 19:10
by UT596001
Tornant al tema original d'aquest fil, informar que la boca costat riu Ripoll (Torre-Romeu) de l'estació de Sabadell-Centre ja té els nous cartells. La boca que dóna a l'estació d'autobusos encara manté l'antiga cartelleria.

Posted: Friday 26/01/2007 19:19
by Albert
EUKibo wrote:Albert! seran per tu mes barats, jo visc a la zona 1 i vagi on vagi sempre la RENFE em cobra d'1 a 4 zones de més
Tret dels casos on la zona ATM no coincideix amb la Zona-Renfe, amb "Bonotren" és més barat que amb T-10. Per aixpo dic que cal mantenir tots dos sistemes de tarificació i que així cadascú faci servir el que li resulti més avantatjós.

Posted: Friday 26/01/2007 19:31
by EUKibo
Pero es un timo el bonotren!! només serveix per RENFE i les estacions RENFE estan estrategicament molt malament situades i sempre cal bus o metro perque t'apropin a la destinacio que vols, la gent prefereix gastarse una miqueta mes i poder fer transbords i agafar el bus o el metro també amb el bitllet mateix i "gratis". I un bonotren a l'Aeroport... XD vés a saber quant mes costa que una T10! A més això que RENFE tingui les zones que te fa que a la gent li passi el seguent: Tinc un amic de Premià que va tots els dies a Castelldefels i pensava que feia un trajecte de 3-2-1-2 Zones i es comprava una T-10 de 3 zones pensant que es colava una zona, i en canvi la RENFE amb la m**** de les seves zones no havia vist que el mapa ATM era diferent i que nomes li cobraven 2-1 Zones!! Els de la RENFE estan fets uns estafadors i ho saben perque fastidien centenars de milers de persones d'una manera molt gran amb increment minim d'1 de mes a 4 de mes zones enfront una molt escassa minoria que es beneficia.

Jo el que trobaria just es la zonificació estandard (Amb rebaixada una mica de preus de zones llunyanes i fusió de les zones 3-4 i 5-6) i que la RENFE oferis un bitllet especial per si vas a l'estació següent que poguessis pagar sense zones, per casos com Montgat-El Masnou tot i que això faria que moltisima gent es colaria...

Posted: Friday 26/01/2007 19:39
by UT596001
EUKibo wrote:Pero es un timo el bonotren!! només serveix per RENFE i les estacions RENFE estan estrategicament molt malament situades i sempre cal bus o metro perque t'apropin a la destinacio que vols, la gent prefereix gastarse una miqueta mes i poder fer transbords i agafar el bus o el metro també amb el bitllet mateix i "gratis". I un bonotren a l'Aeroport... XD vés a saber quant mes costa que una T10! A més això que RENFE tingui les zones que te fa que a la gent li passi el seguent: Tinc un amic de Premià que va tots els dies a Castelldefels i pensava que feia un trajecte de 3-2-1-2 Zones i es comprava una T-10 de 3 zones pensant que es colava una zona, i en canvi la RENFE amb la m**** de les seves zones no havia vist que el mapa ATM era diferent i que nomes li cobraven 2-1 Zones!! Els de la RENFE estan fets uns estafadors i ho saben perque fastidien centenars de milers de persones d'una manera molt gran amb increment minim d'1 de mes a 4 de mes zones enfront una molt escassa minoria que es beneficia.

Jo el que trobaria just es la zonificació estandard (Amb rebaixada una mica de preus de zones llunyanes i fusió de les zones 3-4 i 5-6) i que la RENFE oferis un bitllet especial per si vas a l'estació següent que poguessis pagar sense zones, per casos com Montgat-El Masnou tot i que això faria que moltisima gent es colaria...
Doncs a estacions com Barberà del Vallès o Cerdanyola del Vallès (sobretot a aquesta última) el bonotren és moltíssim més utilitzat que la T-10 donat que és molt més barat i poca gent fa canvi al metro. I les estacions no estan al centre d'aquestes poblacions precisament.

Per cert, que a RENFE entre estacions contigues es cobra una zona. I d'altra banda, només com a "curiositat" l'autobús urbà de Barberà del Vallès no està integrat i l'abonament de 10 viatges que té és més car que una T-10 de 1 zona.

Posted: Friday 26/01/2007 19:51
by Albert
Anem per parts:
EUKibo wrote:Pero es un timo el bonotren!! només serveix per RENFE i les estacions RENFE estan estrategicament molt malament situades i sempre cal bus o metro perque t'apropin a la destinacio que vols, la gent prefereix gastarse una miqueta mes i poder fer transbords i agafar el bus o el metro també amb el bitllet mateix i "gratis".
El Bonotren serveix només per Renfe, és clar, però no és cap timo.
Moltes estacions estan mal situades als pobles, però als pobles hi estem molt acostumats a caminar fins a l'estació. A Martorell, per exemple, jo tinc uns 15 minuts a peu a l'estació. Molta gent té com a destinació la plaça Catalunya i el Passeig de Gràcia, sense necessitar cap transbordament. Sigui com sigui, si trovem per algun lloc el percentatge de títols integrats i el de títols exclusius de Renfe Rodalies veruàs com aquests últims estan per sobre del 20% segur, i això no és poca cosa.
EUKibo wrote: I un bonotren a l'Aeroport... XD vés a saber quant mes costa que una T10!
Aquí si que et dóno la raó: és un timo. Suposo que la idea és treure calers dels turistes que ho paguen sense exclamar-se per a res. De totes maneres, nosaltres ja som prou espavilats per a comprar la T-10 ja que en aquest cas ens surt més a compte,
EUKibo wrote:Tinc un amic de Premià que va tots els dies a Castelldefels i pensava que feia un trajecte de 3-2-1-2 Zones i es comprava una T-10 de 3 zones pensant que es colava una zona, i en canvi la RENFE amb la m**** de les seves zones no havia vist que el mapa ATM era diferent i que nomes li cobraven 2-1 Zones!!
El que dius és correcte: Premià - Castelldefels són 2 zones ATM i 3 zones Renfe. Un usuari espavilat utilitzarà una T-10 de 2 zones.
EUKibo wrote:Els de la RENFE estan fets uns estafadors i ho saben perque fastidien centenars de milers de persones d'una manera molt gran amb increment minim d'1 de mes a 4 de mes zones enfront una molt escassa minoria que es beneficia.
Els de Renfe apliquen el sistema de tarifes segons el títol que compri l'usuari, ni més ni menys. Una altra cosa és que els taquillers siguin com són (d'empreses subcontractades, sense formació adequada, ...) i que els usuaris no parin atenció al funcionament de les tarifes, res més. I aquesta minoria (la que tu dius que és tan escassa) no té perquè pagar segons el sistema ATM. Només es tracta d'escollir el millor per cadascú, no cal "fotre" uns perque els altres no saben llegir.
EUKibo wrote:Jo el que trobaria just es la zonificació estandard (Amb rebaixada una mica de preus de zones llunyanes i fusió de les zones 3-4 i 5-6) i que la RENFE oferis un bitllet especial per si vas a l'estació següent que poguessis pagar sense zones, per casos com Montgat-El Masnou tot i que això faria que moltisima gent es colaria...
Sobre la fusió de les zones 3 i 4, així com la 5 i 6, només dir-te que els calers han de sortir d'algun lloc. Si es recapta menys, apujaran tarifes, això està clar. I en quant a viatjar entre estacions contigües, dir-te que als transports ferroviaris es paga el mínim encara que estiguin en zones diferents, i al bus interurbà es paga el mínim si estan a poblacions limítrofes,

Posted: Friday 26/01/2007 21:13
by entfe001
EUKibo wrote:les estacions RENFE estan estrategicament molt malament situades i sempre cal bus o metro perque t'apropin a la destinacio que vols
La majoria d'estacions de Renfe (o Adif, segons el cas) tenen més anys que la pròpia Renfe.

Posted: Thursday 01/03/2007 20:00
by oscar440
Estació de Mollet-Santa Rosa, amb els rètols modificats.

Salutacions.

Falta que posin el nou anagrama de Renfe al Metro! Em refere

Posted: Thursday 01/03/2007 21:39
by sortrens
Falta que posin el nou anagrama de Renfe al Metro! Em refereixo dintre dels vagons. xD

Re: Falta que posin el nou anagrama de Renfe al Metro! Em re

Posted: Thursday 01/03/2007 22:44
by Guigui
sortrens wrote:Falta que posin el nou anagrama de Renfe al Metro! Em refereixo dintre dels vagons. xD
Més que el logotip, hi posaria un triangle d'avaria. :twisted:

Posted: Friday 02/03/2007 12:59
by entfe001
Gualba, Hostalric, i Maçanet disposen de nova senyalètica. A Riells no tenen on posar-la.