Page 4 of 4

Calor al metro

Posted: Monday 01/09/2008 13:33
by Peter
Recupero aquest fil per parlar de l'estació de Plaça Catalunya de la L-1 que aquest estiu m'ha fet suar de valent. A l'andana direcció fondo hi ha unes sortides d'aire al sostre que dóna la sensació que no funcionen. Estàs a l'andana en silènci (a primera hora del matí) i no se sent soroll de cap tipus de ventilació. Com pot ser que una estació tant transitada (tant per renfe com per TMB) no tingui ventilació a les andanes? Amb això no estic dient que posin aire condicionat, però una mica de corrent d'aire aniria força bé.
Fa anys a l'estació de Badal (L-5) hi feia moltísima calor. Aquesta estació és molt concorreguda els dies de futbol i a més és una estació que està al final d'una forta baixada on els 1000 entraven amb les resistencies al vermell viu (es podien veure des de l'andana contraria com estaven incandescents) i eren autèntiques estufes amb rodes. Tot això feia que aquesta andana hi fes moltísima calor. Van posar uns tubs enormes al sostre que reparteixen aire del carrer per tota l'andana i fan que s'estigui "bé" durant tot l'any.
Per què no fan això a totes les estacions? Si a les andanes no hi fes tanta calor, els metros no hauren de posar l'aire tant fort per poder compensar la diferència de calor, i amb l'aire a menys potència també dissiparien menys calor.
No sé que gastaria més electricitat, una bona ventilació + aire condicionat moderat als trens o mala ventilació (amb estacions-infern) + aire condicionat a tope.

Consum d'energia i benestar

Posted: Monday 01/09/2008 13:52
by Guigui
Peter wrote:No sé que gastaria més electricitat, una bona ventilació + aire condicionat moderat als trens o mala ventilació (amb estacions-infern) + aire condicionat a tope.
Indubtablement, el segon. Però ja no es tracta tant del consum d'energia, sinó el benestar i de la salut dels viatgers, ja que és malsà passar, a l'estiu, de la forta calor de l'andana a la fresca dels trens, tot i que, pel que fa a l'aire condicionat, sembla que el metro ha millorat força.

Re: TMB descarta aire condicionat al metro

Posted: Monday 01/09/2008 20:25
by 593Dromedario
Doncs la veritat és que als nous metros (especialment als 5000) sempre que hi he pujat he trobat una temperatura força agradable, que em fa coincidir amb el funcionament actual d'aire als metros i no a les andanes (sí millor extracció de l'aire). Val a dir que, contràriament a les andanes, a alguns passadissos les corrents són més aviat molestes per fredes.

On sí que aprovo totalment les finestres practicables és als autobusos, on el més probable és que la refrigeració no vagi o et glaci. I si no, pregunteu-ho a ma mare, que sempre duu una jaqueta i un mocador per aquest motiu i sovint arriba a casa amb les mans glaçades.

Salut! (això, no us refredeu jeje)

Re: TMB descarta aire condicionat al metro

Posted: Monday 01/09/2008 22:24
by Mako448
593Dromedario wrote:Doncs la veritat és que als nous metros (especialment als 5000) sempre que hi he pujat he trobat una temperatura força agradable, que em fa coincidir amb el funcionament actual d'aire als metros i no a les andanes (sí millor extracció de l'aire). Val a dir que, contràriament a les andanes, a alguns passadissos les corrents són més aviat molestes per fredes.
(això, no us refredeu jeje)
En canvi,les 112 i les 213 allà no s'hi pot estar a l'estiu,perqué són congeladors directament,no sobreviuen ni els pinguïns.Estar-se allà 40 minuts de vaitge és molt empipador >:(

Parlant de corrent d'aires,la sortida d'aire que hi ha al costat de les finestres de la 451,a l'estiu molt bé perqué refresca,peró a l'hivern mijor que no posis el cap massa a prop de la finestra,perqué surt un aire fred d'allà que molesta i puguis fins i tot refredar-te.

Per tant,no ús aconsello pujar a una 213 a l'estiu i a una 450/451 a l'hivern no ús posseu al costat de la finestra.

Re: TMB descarta aire condicionat al metro

Posted: Tuesday 02/09/2008 10:56
by Danzig
també és poc recomanable posar-se al costat de la finestra en el pis de dalt dels 450-451 a l'estiu: el corrent d'aire que puja toca la moral i la brutícia acumulada a la reixa fa fàstic només de mirar-la

Re: TMB descarta aire condicionat al metro

Posted: Tuesday 09/09/2008 18:08
by wefer
Danzig wrote:també és poc recomanable posar-se al costat de la finestra en el pis de dalt dels 450-451 a l'estiu: el corrent d'aire que puja toca la moral i la brutícia acumulada a la reixa fa fàstic només de mirar-la
Aquest estiu vaig estar a Lisboa i allà tenen unes unitats idèntiques a les 451. Bé, idèntiques en les caixes, perquè les portugueses porten seients encoixinats molt còmodes i estan totalment netes: ni pintades, ni porqueria a les reixetes (idèntiques també) ni res de tot això. I a sobre anaven puntuals. Una mostra més del tercermundisme de Renfe Rodalies Barcelona. I és que és preocupant que fins i tot països més pobres que nosaltres tinguin serveis ferroviaris molt millors que els nostres.

Tornant al tema, fa cosa de 3 o 4 anys TMB va fer una bona inversió instal·lant unes grans conduccions d'aire per sobre les andanes de Sagrada Família L5 (i algun altre lloc) per introduïr aire forçat, les quals que quan estaven en funcionament feien que hi hagués corrent d'aire a les andanes, aconseguint que la temperatura fos molt més agradable a l'estiu. Actualment, les conduccions continuen al mateix lloc, però fa molt temps que no les he vist funcionar i torna a fer la calor d'abans :(

Re: TMB descarta aire condicionat al metro

Posted: Tuesday 09/09/2008 18:12
by tren250
En definitiva, o et congeles, com en les 440, 447 o t'abrasses de calor, com en el metro. I ara, com a excusa, ficaran que gasta energia i que no es pot utilitzar per qüestions mediambientals, mentres que a renfe et ficaran que la gent es queixa de calor si no el tens encès (ja em va passar un cop aquesta resposta), el món al revés :| .

Portugal aprofita bé els recursos ferroviaris

Posted: Tuesday 09/09/2008 18:50
by Guigui
wefer wrote:Aquest estiu vaig estar a Lisboa i allà tenen unes unitats idèntiques a les 451. Bé, idèntiques en les caixes, perquè les portugueses porten seients encoixinats molt còmodes i estan totalment netes: ni pintades, ni porqueria a les reixetes (idèntiques també) ni res de tot això. I a sobre anaven puntuals. Una mostra més del tercermundisme de Renfe Rodalies Barcelona. I és que és preocupant que fins i tot països més pobres que nosaltres tinguin serveis ferroviaris molt millors que els nostres.
OT: Sempre m'ha semblat que a Portugal hi ha menys recursos que a Renfomentadif, però que saben aprofitar-los infinitament millor.

Resposta estàndard de TMB

Posted: Thursday 03/12/2009 11:24
by Guigui
Vegeu la resposta estandarditzada que "atenció" al "client" de TMB m'ha enviat (se'ls veia tant el llautó que fins i tot el meu nom figurava en una mida de lletra diferent de la resta) després de presentar-hi una queixa per l'aire condicionat exagerat a metros i autobusos:
Responem a les vostres comunicacions en què manifesteu el vostre desgrat malestar perquè, la tarda del passat 17 d’octubre, la temperatura a l’interior del tren de la línia 3 en què viatjàveu era inferior a la desitjable i per l’activació del sistema de refrigeració en un autobús de la línia 34 el passat 4 de novembre.

En primer lloc, us demanem disculpes per les contrarietats que els fets que relatàreu us van ocasionar.

Així mateix, us informem que vam traslladar els vostres comentaris als departaments corresponents perquè els tinguessin en consideració.

En relació amb la primera qüestió, us recordem que els trens nous incorporen els darrers avenços tècnics i permeten, entre d’altres funcionalitats, adaptar la temperatura de l’aire condicionat per assolir una temperatura ambient de confort. En aquest sentit, cal tenir present que les variacions en l’ocupació dels trens poden arribar a ser considerables d’una estació a una altra. Aquest fet provoca que, durant una estona, mentre s’acaba d’ajustar a la nova situació, la temperatura ambient sigui inferior a la desitjable.

Altrament, voldríem deixar constància que la configuració de l’eficàcia energètica d’aquests equips respon a criteris que intenten combinar els valors i normes rectors de la sostenibilitat ecològica amb la necessitat d’oferir, en tot moment, una òptima ventilació ambiental en un espai que, per les característiques inherents i per l’elevada afluència de persones, obliga a un tractament específic.

En referència al segon aspecte, us comentem que, amb caràcter general, els autobusos duen els aparells d’aire condicionat activats des del mes de juny fins al mes de setembre. Abans i després d'aquestes dates, és a criteri del conductor la posada en marxa o no de l'equip, d'acord amb el volum de passatge i la temperatura ambient.
Personalment, em sento com si m'haguessin dit: "Tenim aquest apartat al web perquè toca i queda bé, però no ens vinguis a emprenyar massa que copiar i enganxar és feina molt feixuga." A més, avui hi hem tornat, amb un 3000 gèlid. No penso parar de fer-me pesat fins que hi posin remei.

Re: TMB descarta aire condicionat al metro

Posted: Thursday 03/12/2009 16:41
by anigwei
Hola bones,

De fet a moltes estacions hi tenen la "unitat externa" d'aparells d'aire acondicionat apuntant directament a l'andana, 24 hores amb aire calent. Sigui per refredar la sala de segurates, de control, o alguna sala de servidors/aparells elèctrics, però que no fotin la unitat "externa" a la pròpia andana, que a l'estiu fa una gràcia!!!

Com cada estiu, tornem-hi

Posted: Thursday 23/06/2011 11:06
by Guigui
Avui he tornat a presentar una reclamació a TMB per l'aire condicionat massa fort. Ja els he dit que, més enllà de respondre'm que ja donen instruccions al personal, prenguin d'una vegada mesures efectives, perquè coses com aquestes no fan sinó malgastar energia i augmentar la despesa mèdica, quan de dalt ens ho retallen tot.

Vejam amb quina em surten, perquè la veritat és que no n'espero gran cosa més enllà del meu dret a la rebequeria.

Re: TMB descarta aire condicionat al metro

Posted: Saturday 25/06/2011 0:40
by Ismael_BCN
No es extraño que moleste a mi cada vez que cojo el autobus o el metro con el aire me da una tos horrible y en cambio cuando cojo el coche voy con las ventanillas abiertas o el aire al minimo y voy la mar de bien sin molestias en la garganta. Pero ya puedes ir reclamando que ellos van a hacer lo que quieran, por eso me he decidido conseguirme un coche porque se me termino la paciencia del servicio deficiente de transporte que hay en la ciudad y que encima ellos hagan y deshagan a su antojo

Se non è vero, non è ben trovato

Posted: Saturday 25/06/2011 0:46
by Guigui
Agafar el cotxe en lloc de transport públic per la ciutat? No perdis la paciència, ni el temps, ni els diners...

Re: TMB descarta aire condicionat al metro

Posted: Saturday 25/06/2011 1:17
by faristol
En aixo dels aires passa com L'aigua Mineral als restaurants, La gent es quixava en un inici i per que no es queixein apa la temperatura al minim "que se note el frio asi no se quejan" "mas vale que sobre que falte" pero de cop i volta ara ens quiexem uns quants (cada cop mes) i amb rao de la gelor i "pero que coj pasa ahora" i ja no saben on anar.

L'aire condicionat es per estar a gust a una temperatura correcte no "para sentir" fresquito, es evident que si passes a una temperatura mes baixa sentiras com frescor, pero hi ha gent que l'aire "si no hace frio no es aire".

Resposta surrealista

Posted: Monday 27/06/2011 12:46
by Guigui
La resposta, de pronòstic i treta de la llauna de conserves:
TMB wrote:Responem a la vostra comunicació en què manifesteu el vostre malestar perquè la temperatura a l’interior del tren de la línia 3 en què viatjàveu era inferior a la desitjable.

En primer lloc, us informem que el vostre comentari ha estat traslladat al departament que gestiona la línia 3 perquè el tingui en consideració.

D’altra banda, cal tenir present que, de forma gradual, es van substituint els trens que circulen a la xarxa de metro. Els combois nous incorporen els darrers avenços tècnics i permeten, entre d’altres funcionalitats, adaptar la temperatura de l’aire condicionat a la temperatura ambient.

Altrament, voldríem deixar constància que, amb caràcter general, el nivell de rendiment dels equips es configura d’acord amb l’estacionalitat i segons les instruccions de servei vigents en aquest àmbit.

Esperem, doncs, que les actuacions específiques en els combois més antics i la renovació de trens contribueixi a donar resposta a les vostres demandes de confort en el desplaçament amb transport públic.
Renovaran els 3000R? Mira quina una...

Per cert, què em diran dels autobusos, avui que he agafat dos 14xx gelats i dos 29xx amb temperatura agradable?