Page 4 of 14
No hi toquen
Posted: Thursday 08/11/2007 0:08
by Guigui
Els polítics són la repera. Quan toca satisfer les necessitats del contribuent (servei digne de rodalia i regionals), tururut. Però quan caldria passar-se pels dallonses les bajanades populars, tot és córrer a fer-los la gara-gara.
Només em queden dues conclusions:
i
Posted: Thursday 08/11/2007 0:15
by wefer
Però si l'estació està en un extrem de la ciutat en una zona de baixa densitat, i a sobre pels voltants hi ha descampats sense urbanitzar... i ara el Sr. alcalde necessita l'espai de l'estació per posar-hi arbres a costa de gastar una burrada indecent de milions d'euros que bé es podrien fer servir per donar un bon servei fins a BCN o fer una línia nova?
El que sí estaria bé seria soterrar i entrar fins al centre, fent una bona estació centralitzada amb el futur eix transversal ferroviari (ai que em dóna la "risa").
Posted: Thursday 08/11/2007 16:21
by Túnels del Garraf
"Retornar l'estació a la ciutat"
El que s'ha de llegir... No és un servei de la ciutat, l'estació? No ho sé, jo mai he sentit que volguessin canviar d'ubicació i allunyar un mercat, un hospital o una escola per "retornar els terrenys a la ciutat..."
El que s'hauria de fer és imitar a Sabadell i Terrassa, perllongar la línia de forma soterrada pel centre per tal d'arribar a l'emplaçament de l'antiga estació. I mantenir l'actual, també soterrada per tal de donar servei a aquesta zona de la ciutat.
Posted: Sunday 09/12/2007 19:00
by Mako448
Sembla ser que el dia que és restableixi la circulació de trens entre Av.Carrilet i Europa-Fira,coincidirà en la posada en marxa dels metros comarcals,i possiblement del desdoblament fins a Olesa de Montserrat,per tant,el dia del restabliment total,tindrem uns horaris totalment nous,àmb mès freqüencia de pas,i amb la posada en marxa dels metros comarcals.
Pel que sembla alguna línia S s'eliminarà,i les freqüències a hores puntes del matí quedarà alguna cosa així:
Martorell-Manresa/Igualada 3 trens cada hora,un d'ells directe a Barcelona(a hora punta tots aniràn cap a Barcelona,a Enllaç amb acoblaments R5+R6)
Olesa-Martorell 5 trens cada hora(2 R50+1 R5+2 S4)
Martorell-Can Ros 12 trens a l'hora(1 o 3 R5+ 1 o 3 R6+ 2 S4 +4 ¿¿¿S8???)
Can Ros-Barcelona 15 trens a l'hora(mateix que Martorell-Can Ros peró amb 3 S33 mès)
Desconec com quedarà els horaris a hores valls,per cert,que a hores puntes sembla que no circularàn L8's),tot aixó segons el pla d'Infraestructures
Ah!,i el restabliment de la circulació,els metros comarcals i el desdoblament d'Olesa provocaràn un nou canvi d'horaris radical que si tot va bé començaren pels voltants del dia 25 de Febrer(En principi hauria de ser pel 24 de Novembre,excepte desdoblament Martorell-Olesa),peró per l'incident de Gornal el van ajornar.
Per cert,el desdoblament fins a Olesa no és segur que estiguin per aquestes dates,encara que per l'Estat de les obres,jo crec que aniràn de molt just.
Posted: Sunday 09/12/2007 19:37
by Túnels del Garraf
Els R5/R6 que continuin fins Barcelona des de Martorell durant l'hora punta seran semi-directes (com ara) o faran les parades dels S?
Perquè si hi ha 15 trens per hora, aniran amb molt poc espai de temps entre ells i els R tota l'estona aniran frenats darrera dels S.
Posted: Sunday 09/12/2007 19:54
by Mako448
Túnels del Garraf wrote:Els R5/R6 que continuin fins Barcelona des de Martorell durant l'hora punta seran semi-directes (com ara) o faran les parades dels S?
Perquè si hi ha 15 trens per hora, aniran amb molt poc espai de temps entre ells i els R tota l'estona aniran frenats darrera dels S.
Suposo que aprofitaràn les 4 vies de 4 Camins per fer-hi avançaments als trens de les línies S,i ja de pas,podien fer el mateix a Hospitalet-Av.Carrilet.No sé com s'ho faràn als horaris per marcar els avançaments.
Per cert,que tinc entès que els ajuntaments de Pallejà i Sant Vicenç dels Horts han demanat a FGC fer que els trens R5 i R6 efectuïn parada en les seves estacions,sí esque....
Reietons de taifes
Posted: Sunday 09/12/2007 20:27
by Guigui
Mako448 wrote:Per cert,que tinc entès que els ajuntaments de Pallejà i Sant Vicenç dels Horts han demanat a FGC fer que els trens R5 i R6 efectuïn parada en les seves estacions,sí esque....
Són les taifes municipals. Es tracta de la mateixa calanya que demana que la rodalia faci giragonses per tocar un raconet del poble, que així podem presentar-nos al ramat electoral i fer-los veure que fem alguna cosa de cara al públic.
Absolutament lamentable, l'espectacle que donen els abonats al cotxe oficial.
Re: Reietons de taifes
Posted: Sunday 09/12/2007 20:35
by liniadelRipollés
Els trens R5 i R6 amb el canvi horari faran més parades entre Martorell i Barcelona de les que ara fa, i no per decisió dels ajuntaments precisament.
Guigui wrote:Mako448 wrote:Per cert,que tinc entès que els ajuntaments de Pallejà i Sant Vicenç dels Horts han demanat a FGC fer que els trens R5 i R6 efectuïn parada en les seves estacions,sí esque....
Són les taifes municipals. Es tracta de la mateixa calanya que demana que la rodalia faci giragonses per tocar un raconet del poble, que així podem presentar-nos al ramat electoral i fer-los veure que fem alguna cosa de cara al públic.
Absolutament lamentable, l'espectacle que donen els abonats al cotxe oficial.
Re: Reietons de taifes
Posted: Sunday 09/12/2007 20:45
by Túnels del Garraf
liniadelRipollés wrote:Els trens R5 i R6 amb el canvi horari faran més parades entre Martorell i Barcelona de les que ara fa, i no per decisió dels ajuntaments precisament.
Guigui wrote:Mako448 wrote:Per cert,que tinc entès que els ajuntaments de Pallejà i Sant Vicenç dels Horts han demanat a FGC fer que els trens R5 i R6 efectuïn parada en les seves estacions,sí esque....
Són les taifes municipals. Es tracta de la mateixa calanya que demana que la rodalia faci giragonses per tocar un raconet del poble, que així podem presentar-nos al ramat electoral i fer-los veure que fem alguna cosa de cara al públic.
Absolutament lamentable, l'espectacle que donen els abonats al cotxe oficial.
Espero que almenys només parin a les més "importants", no a la Colònia Güell, Can Ros, Molí Nou, etc. I ja de pas, que no parin a les Estacions - Centre Comercial (Almeda i Ildefons Cerdà), que sinó ho sabíeu paren perquè van fer pactes els de El Corte Inglés i els de Gran Via 2 amb els Ajuntaments del Bages i l'Anoia...
L'ideal per mi seria:
Barcelona Pl Espanya - L'Hospitalet Av Carrilet - St Boi - St Andreu de la Barca - Martorell Central - Martorell Enllaç - ...
Ara, com això seria molt difícil d'aconseguir, un mal menor seria:
Barcelona Pl Espanya - L'Hospitalet Av Carrilet - Almeda - St Boi - St Vicenç dels Horts - Pallejà - St Andreu de la Barca - Martorell Central - Martorell Enllaç - ...
Així hi ha parada a tots els municipis atravessats menys Sta Coloma de Cervelló (Castellbisbal no compta
).
Re: Reietons de taifes
Posted: Sunday 09/12/2007 22:40
by Mako448
Túnels del Garraf wrote:
Espero que almenys només parin a les més "importants", no a la Colònia Güell, Can Ros, Molí Nou, etc. I ja de pas, que no parin a les Estacions - Centre Comercial (Almeda i Ildefons Cerdà), que sinó ho sabíeu paren perquè van fer pactes els de El Corte Inglés i els de Gran Via 2 amb els Ajuntaments del Bages i l'Anoia...
Ara, com això seria molt difícil d'aconseguir, un mal menor seria:
Barcelona Pl Espanya - L'Hospitalet Av Carrilet - Almeda - St Boi - St Vicenç dels Horts - Pallejà - St Andreu de la Barca - Martorell Central - Martorell Enllaç - ...
Així hi ha parada a tots els municipis atravessats menys Sta Coloma de Cervelló (Castellbisbal no compta
).
Per cert,que a mi em sembla que a Can Ros hi puja o baixa del tren mès gent que no pas a Sant Vicenç,té mès demanda,veig mijor que els R5 i R6 s'aturessin abans a Can Ros que no pas a Sant Vicenç dels Horts.
A Gornal també s'haurien d'aturar,sobretot pel tema de la correspondència amb RENFE;peró per favor,que canvïn la megafonia i diguin correspondència amb la R10,que em posava malalt quan abans del tall deien correspondència amb R1
,per favor....
Com amplï les parades dels R entre Martorell i Barcelona,la de gent que és baixarà a Martorell Central per seguir el seu trajecte amb RENFE,molt mès ràpid i et deixa al centre de Barcelona,això sí,pitjor servei,i FGC perderà un grapat de clients que viuen de Martorell en amunt sobretot,en el tram Barcelona-Martoirell.
Posted: Sunday 09/12/2007 23:44
by Dabi
Jo treballo a Sant Vicenç, concretament baixo a Can Ros i per mi seria perfecte que s'aturessin tots els R's però si la frecuència amb el nou sistema al febrer s'aumenta no calen tant els R. En hores vall, actualment passen 4 trens per hora cap a Barcelona.
I si, Can Ros té més passatgers que St. Vicenç.
Salutacions
Posted: Monday 10/12/2007 11:48
by alexbn
Parece ser que los R harán todas las paradas hasta Molí Nou y a partir de ahí probablemente vayan directos a Martorell Enllaç. Eso se traducirá en un servicio de metro total dentro de la zona 1, con un tren en cada estación cada 4 minutos.
Aleshores, la L8?
Posted: Monday 10/12/2007 12:02
by Guigui
alexbn wrote:Parece ser que los R harán todas las paradas hasta Molí Nou y a partir de ahí probablemente vayan directos a Martorell Enllaç. Eso se traducirá en un servicio de metro total dentro de la zona 1, con un tren en cada estación cada 4 minutos.
Si és així, ja no veig la més mínima raó de ser de la L8 com a línia pròpia.
R-S!
Posted: Monday 10/12/2007 13:07
by JaMiRo!
Si per mi fos, les "R" farien menys parades entre BCN-Pl.Espanya i Martorell; ja fan parades a totes les estacions de Martorell en amunt i, si ara volem que pari a tot arreu a la zona 1, empitjorarem els temps de viatge i farem que la gent passi a agafar altres transports, no creieu?
Per cert, se sap si hi ha cap intenció "d'unir" S4 i S8 i fer-los acabar a Olesa?
Re: R-S!
Posted: Monday 10/12/2007 13:10
by liniadelRipollés
Els temps dels R5 i R6 empitjoren amb l'entrada del nou horari.
Cal veure com absorbeix Plaça Espanya la nova situació. Alguns semblen
acollonidos.
JaMiRo! wrote:Si per mi fos, les "R" farien menys parades entre BCN-Pl.Espanya i Martorell; ja fan parades a totes les estacions de Martorell en amunt i, si ara volem que pari a tot arreu a la zona 1, empitjorarem els temps de viatge i farem que la gent passi a agafar altres transports, no creieu?
Per cert, se sap si hi ha cap intenció "d'unir" S4 i S8 i fer-los acabar a Olesa?
Posted: Monday 10/12/2007 16:53
by 437.001
Pregunta: no s´ha plantejat fer circular trens de sis cotxes?
Que és una necessitat a la L8 és evident, a la S4 i la S8 també, i en segons quines hores, la R5 i R6 van ben plens, els trens...
No entenc que riba esquerra del Llobregat (Molins, St. Feliu) els trens de Renfe siguin de sis cotxes (ok, no tots...), mentre que riba dreta (St.Andreu, Pallejà, St.Boi) els de FGC siguin de tres...
No va un pèl apretadeta, la gent?
Posted: Monday 10/12/2007 20:01
by Mako448
437.001 wrote:Pregunta: no s´ha plantejat fer circular trens de sis cotxes?
Que és una necessitat a la L8 és evident, a la S4 i la S8 també, i en segons quines hores, la R5 i R6 van ben plens, els trens...
No entenc que riba esquerra del Llobregat (Molins, St. Feliu) els trens de Renfe siguin de sis cotxes (ok, no tots...), mentre que riba dreta (St.Andreu, Pallejà, St.Boi) els de FGC siguin de tres...
No va un pèl apretadeta, la gent?
A veure...
segons quines hores sí que hi han trens de 6 vagons,encara que la gran majoria són de 3,a hora punta molts van en doble(encara que per l'incident de Gornal alguns trens que abans normalment anaven abans en doble ara van en simple!)Per la tarda,tots els R5 i R6 amb hores de sortida d'Av.Carrilet(18.14 R6,18.44 R5,19.14 R6,19,44 R5),pràcicament sempre van en doble,a l'igual que els serveis S4/S8 que surten desde Martorell Enllaç a les 17.00,17.30,18.00 i 18.30 respectivament,ja que quan arriben a Barcelona(ara Hospitalet),pujen amb un servei dels R's.
Dissabtes i Diuemnges alguns R5 i S8's principalment solen anar en doble composició.(Un diumenge vaig veure un L8 en doble composició
)
Divendres passat a la tarda l'R5 que sortia de les 18.44 és va fer en doble composició,i L8 que surt a les 18.56 també és va fer en doble.I un altre divendres de fa temps van sortir desde Hospitalet per la tarda dos trens en doble seguits!,un era un R(ara no me'n recordo si era R5 o R6 que vaig tenir la mala sort de pedre'l davant dels nassos,peró el següent(un S8 o un S4),també sortia en doble,i tot el mòn pujava als tres de davants,jo vaig anar als 3 de darrere completament buits.
I un dissabte de fa poc el S8 que surt a les 19..33 d'Av.Carrilet també el vàren fer en doble composició.
I si,a vegades van massa ensardinats,sobretot entre Sant Boi i Plaça Espanay(ara Hospitalet)
Posted: Sunday 16/12/2007 11:59
by UT596001
Hola,
Ahir a la tarda vaig pujar a Igualada i vaig poder veure diverses novetats que permeten pràcticament tenir enllestit el "metro comarcal":
-Capellades ja té opeatives les dues vies, sent possible fer creuaments en aquesta estació.
-La nova estació de Vilanova del Camí ja està en funcionament, de moment només la via 1, sent l'accés per una passarel·la provisional per la via 2. A més, ja hi ha la nova senyalètica amb la numeració dels metros comarcals,
que recuperen la nomenclatura R50 i R60.
Ací unes fotos que ho demostren:
Senyalètica de les línies que s'hi aturaran. Fixeu-vos que posa que el metro comarcal (R60) acabarà a Martorell-Enllaç, quan acabaran a Martorell-Central...
Accés provisional
Futur accés a l'estació, encara tancat. La validadora estarà sobre el pont, sent lliure l'accés a l'estació.
Posted: Monday 17/12/2007 1:57
by josep_serre
Si el cartell posa R60 Martorell-Enllaç, sembla més versemblant pensar que és el cartell que ja hi havia al que li han tret l'adhesiu que tapava R60.
Posted: Monday 17/12/2007 2:06
by liniadelRipollés
Doncs m'he perdut un BML.