Page 4 of 4

Re: Ocupació

Posted: Sunday 14/06/2009 9:00
by Lluita1714
Guigui wrote:
Lluita1714 wrote:D'acord, no contamina tant un tren dièsel com els camions que caldrien per transportar els vagons que porti, però, en aquests moments de recessió, és estrictament necessari deixar sense feina a una sèrie de camioners?
Deixes sense feina camioners per a donar-ne a ferroviaris. I fas que una gran empresa s'estalviï costos, de manera que es podrà permetre mantenir el personal i, fins i tot, la fàbrica al país.

Em sembla que les relacions queden força clares, oi?
Però el ferrocarril necessita molta menys gent que els camions. Suposem que un tren porta vint tolves, equivalents a 20 camions.
Els camions necessiten vint treballadors, el tren en necessitarà deu com a màxim, en el benentès que s'ha de preparar els vagons i tot això, però realment per transportar-lo es necessita un, dos si porta un acompanyant, el maquinista, si és que vol.

Personal superflu i despeses laborals

Posted: Monday 15/06/2009 3:00
by Guigui
Lluita1714 wrote:Però el ferrocarril necessita molta menys gent que els camions. Suposem que un tren porta vint tolves, equivalents a 20 camions.
Els camions necessiten vint treballadors, el tren en necessitarà deu com a màxim, en el benentès que s'ha de preparar els vagons i tot això, però realment per transportar-lo es necessita un, dos si porta un acompanyant, el maquinista, si és que vol.
Repeteixo: el cost de personal que t'estalvies (proporcionalment, la mà d'obra és sempre la partida més cara a Europa) repercuteix en la bona salut de les empreses i de l'ocupació.

Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Posted: Monday 15/06/2009 9:28
by Danzig
Seguint la teoria reduccionista que acabo de llegir, podrien contractar un xofer per a portar cadascun dels cotxes, així es crearien llocs de treball: un cotxe, un treballador... xD

Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Posted: Tuesday 16/06/2009 23:42
by Ferry1ac1
El que cal és competitivitat! No cal crear infinites feines que podrien ser substituides per algunes menys però més qualificades.
Danzig wrote:Seguint la teoria reduccionista que acabo de llegir, podrien contractar un xofer per a portar cadascun dels cotxes, així es crearien llocs de treball: un cotxe, un treballador... xD
Totalment d'acord amb aquesta comparació. No s'ha de buscar l'eliminació de llocs de treball (si realment es produeix) sinó més bons llocs de treball i sistemes millors per la societat en general.

Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Posted: Wednesday 17/06/2009 9:47
by Danzig
Contracte de serveis per a l'assistència tècnica per a la redacció del projecte constructiu de la millora de l'accessibilitat al polígon Can Amat, des de la línia Martorell - Manresa dels FGC, entre Martorell-Enllaç i Abrera.

Ordre d'estudi:http://www.gisa.cat/gisa/documentos/esp ... 700000.PDF

Plànol:http://www.gisa.cat/gisa/documentos/esp ... 700000.PDF

http://www.gisa.cat/gisa/servlet/HomeLi ... &company=1

Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Posted: Saturday 20/06/2009 12:27
by brito_cat
Documents interessants... sembla que continuen associant el ramal a la R5... si el projecte definitiu no ho modifica, la explotació de la R5 es farà doncs a través d'aquest ramal... una estació més i un trajecte una mica més llarg doncs :cop

Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Posted: Saturday 20/06/2009 12:30
by BB9200
El millor seria crear un servei específic per anar a la planta de SEAT (com he ficar a la pàgina anterior) i molt millor que es cobrís amb 211, que les 213 ja van prou saturades.

Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Posted: Wednesday 08/07/2009 8:38
by metring
http://www.regio7.cat/secciones/noticia ... ons-deuros

La Generalitat licita el ramal de FGC fins a SEAT per 72 milions d´euros

El departament de Política Territorial preveu adjudicar les obres "d'aquí a un any"

DPTOP

MARTORELL | ROGER VIVES
La Generalitat ha posat en procés de licitació el ramal dels Ferrocarrils (FGC) que ha d'arribar fins a la planta de SEAT i que permetrà a l'empresa automobilística, així com a la resta de factories del polígon, disposar de transport públic ferroviari per als seus treballadors.
El pressupost de l'obra és d'uns 72 milions d'euros i, tal com va explicar el director general de transport terrestre de la Generalitat, Manel Vilallante, s'espera "fer l'adjudicació entre la primavera i l'estiu que ve, aproximadament en el termini d'un any perquè seguidament les obres puguin començar el més aviat possible".

El ramal, que té una longitud total de 4,2 quilòmetres, surt de l'estació de Martorell Enllaç, voreja el barri de Can Cases i va a parar fins al polígon de Can Amat, on hi ha la factoria de SEAT i on està prevista la construcció d'una nova estació. Seguidament el traçat de ramal creua per sota l'autovia A-2 i segueix per zona agrícola fins a unir-se a la via vigent en direcció Manresa, que no patirà cap mena de modificació.

El projecte és el tercer pas dels acords establerts entre la Generalitat de Catalunya i SEAT. El primer va començar ara fa un any amb el transport de cotxes entre la planta del Baix Llobregat Nord i el port de Barcelona; i el segon fa poc més d'un mes amb la posada en marxa del Cargometro, un tren que transporta peces d'automoció entre les instal·lacions que SEAT té la Zona Franca i a Martorell a raó de sis viatges diaris.

El document també inclou la remodelació d'un tram de la via dels mateixos Ferrocarrils que uneix Martorell i Igualada. En aquest cas es tracta del pas de la via entre la localitat martorellenca i el terme municipal de Sant Esteve Sesrovires. En aquest punt està previst que l'única via actual es mantingui per al transport de mercaderies i que al costat, a més, se n'hi construeixin dues més per al transport de passatgers, així com un apartador. Així, a banda d'afavorir els passatgers que usen habitualment el servei, també se'n beneficia el transport de mercaderies de SEAT en aquesta línia.

Vilallante explica que "durant l'exposició pública del projecte", que va començar l'1 d'agost de l'any passat, "el document original ha rebut molt poques al·legacions", i destaca que quan les obres estiguin finalitzades "servirà per unir un nucli on treballen més de 10.000 persones, se'n beneficiarà SEAT però també les altres empreses que hi han al polígon i totes aquelles persones que hi habitaran a prop pel creixement que hi ha previst a la zona".
A més, el director general de transport terrestre també valora molt positivament que l'obra "permetrà arreglar un tram força tortuós de la via entre Martorell i Igualada, on aconseguirem que no hi hagi interferències entre el transport de passatgers i el de mercaderies".

Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Posted: Wednesday 08/07/2009 9:29
by Trenscat
metring wrote:A més, el director general de transport terrestre també valora molt positivament que l'obra "permetrà arreglar un tram força tortuós de la via entre Martorell i Igualada, on aconseguirem que no hi hagi interferències entre el transport de passatgers i el de mercaderies".
Justament al tram on està previst instal·lar la 3a via, que se suposa que serà fins al punt on surt el ramal actual de Seat des de la línia d'Igualada, és el més rectilini de tots ja que les corbes fortes són més a prop de Sant Esteve Sesrovires... :roll:

Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Posted: Monday 13/07/2009 12:51
by brito_cat
Seat habilitará un tren para transportar a sus empleados de Barcelona a Martorell para ahorrar emisiones
http://www.europapress.es/epsocial/rsc/ ... 10013.html

No aporta gran cosa....

Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Posted: Monday 13/07/2009 19:55
by Enric
Quansevol iniciativa per treura cotxes,camions de la carretera es molt lloable, pero aixó crec que es ves pogut posar en marxa ja fa temps, posan trens de Renfe fins la mateixa fábrica, vui dir trens de rodalies directes, el enllaç ja está fet, seria cuestió de millorar el que está fet i ja está, fer una línea nova es gastar diners quan ja está l'altre per on pasan els mercaderias.