Page 4 of 4
Re: Comiat 211
Posted: Friday 27/03/2009 8:45
by Trenscat
oscar440 wrote:aim wrote:Erem els dos únics que estàvem allà esperant caçar-lo al sortir del túnel
Sí que és curiós, sí. Per una vegada en molts anys que arriba una 211 fins a Monistrol, i que això serà irrepetible ja, aneu a fer fotos al cremallera que està allà tots els dies...
Salut.
Evidentment amb l'estona que vam tenir a Monistrol (ben bé 50 minuts) hi havia temps per tot
Re: Comiat 211
Posted: Saturday 28/03/2009 7:38
by El LLOP
He trobat aquests articles de quan van arrivar les 211. Crec que es aporpiat possar-ho aquí ara que s'acomiaden.
Per cert, trobo que aquest fil ja es podria desplaçar al subforum d'història, no?
Re: Comiat 211
Posted: Saturday 28/03/2009 9:54
by Miquel
Bones imatges!
Per cert, que fà un tren de FGV a Martorell-Enllaç?
Re: Comiat 211
Posted: Saturday 28/03/2009 9:58
by aim
Miquel wrote:Bones imatges!
Per cert, que fà un tren de FGV a Martorell-Enllaç?
Segons posa a la imatge, per fer proves...
Re: Comiat 211
Posted: Sunday 29/03/2009 10:02
by Mako448
Una 3700 per la Llobregat-Anoia encara que fossin probes!!!!!
Aixó suposo que serà cap l'any 1987-1989?
Re: Comiat 211
Posted: Sunday 29/03/2009 10:53
by liniadelRipollés
Amb aquesta m'hagués agradat molt anar a Monistrol de Montserrat. A més, circulava amb el cartell de "València".
¿Conexión en Bellvitge- Gornal?
Re: Comiat 211
Posted: Tuesday 07/04/2009 21:25
by automotorserie 436
Estas unidades recibidas entre los años 87 y 88 fueron el renacimiento de nuestro querido carrilet. A día de hoy ya han sido retiradas en perfecto estado de funcionamiento y con 21 años de servicio.
Me asaltan muchas preguntas..., los MAN, los Naval, las Granotes, y muchísimas series más de metro y Renfe prestaron servicio durante 40 años y en algunos casos hasta más.
¿Han sido amortizadas?
¿La política de renovación de material es cada 20 años, 25, 30?
¿Cuales han sido los motivos de fondo para tomar tal decisión?
¿No han podido venderse como las granotes?
¿Cuantos años más podían dar servicio?
...
Re: Comiat 211
Posted: Tuesday 07/04/2009 23:52
by Lluita1714
automotorserie 436 wrote:Estas unidades recibidas entre los años 87 y 88 fueron el renacimiento de nuestro querido carrilet. A día de hoy ya han sido retiradas en perfecto estado de funcionamiento y con 21 años de servicio.
Me asaltan muchas preguntas..., los MAN, los Naval, las Granotes, y muchísimas series más de metro y Renfe prestaron servicio durante 40 años y en algunos casos hasta más.
1 ¿Han sido amortizadas?
2 ¿La política de renovación de material es cada 20 años, 25, 30?
3 ¿Cuales han sido los motivos de fondo para tomar tal decisión?
4 ¿No han podido venderse como las granotes?
5 ¿Cuantos años más podían dar servicio?
...
1 No es tracta de si s'amortitza o no, es tracta de si han fet bon servei, i si es retiren, és per raons contundents.
2 Quan es troben obsoletes, siguin quines siguin les raons
3 La nula adaptació al Pla de Mobilitat Reduida, i que, retirant les 211, sabent que tots els trens són iguals, les reparacions són més barates.
4 No es vendran perquè les peces es reciclaran per poder donar recanvis a les seves germanes del vallès, les 111
5 Jo penso que els trens podrien donar més de 100 anys de servei, si no fos per l'obsolet que es torna i els canvis a futur. Amb un manteniment suficient (i car) la Monistrol encara podria circular, però no cobreix les necessitats actuals, i està obsoleta.
Hi ha un naval reservat oi? per a quan viatges especials amb ell?
Re: Comiat 211
Posted: Wednesday 08/04/2009 22:02
by automotorserie 436
Lluita1714 wrote:
1 No es tracta de si s'amortitza o no, es tracta de si han fet bon servei, i si es retiren, és per raons contundents.
2 Quan es troben obsoletes, siguin quines siguin les raons
3 La nula adaptació al Pla de Mobilitat Reduida, i que, retirant les 211, sabent que tots els trens són iguals, les reparacions són més barates.
4 No es vendran perquè les peces es reciclaran per poder donar recanvis a les seves germanes del vallès, les 111
5 Jo penso que els trens podrien donar més de 100 anys de servei, si no fos per l'obsolet que es torna i els canvis a futur. Amb un manteniment suficient (i car) la Monistrol encara podria circular, però no cobreix les necessitats actuals, i està obsoleta.
Hi ha un naval reservat oi? per a quan viatges especials amb ell?
1-Que razones se han dado, ninguna
2- De obsoletas nada
3-Ciertamente no están adapatadas, pero no hace mucho ingenio para ponerlas al día en este aspecto.
4-... Menudo final, donación de órganos...
5-...Volvemos al punto 1 de obsoletas nada
Por tanto, ¿porque se han retirado?, 3%?...
Re: Comiat 211
Posted: Thursday 09/04/2009 1:40
by Lluita1714
automotorserie 436 wrote:Lluita1714 wrote:
1 No es tracta de si s'amortitza o no, es tracta de si han fet bon servei, i si es retiren, és per raons contundents.
2 Quan es troben obsoletes, siguin quines siguin les raons
3 La nula adaptació al Pla de Mobilitat Reduida, i que, retirant les 211, sabent que tots els trens són iguals, les reparacions són més barates.
4 No es vendran perquè les peces es reciclaran per poder donar recanvis a les seves germanes del vallès, les 111
5 Jo penso que els trens podrien donar més de 100 anys de servei, si no fos per l'obsolet que es torna i els canvis a futur. Amb un manteniment suficient (i car) la Monistrol encara podria circular, però no cobreix les necessitats actuals, i està obsoleta.
Hi ha un naval reservat oi? per a quan viatges especials amb ell?
1-Que razones se han dado, ninguna
2- De obsoletas nada
3-Ciertamente no están adapatadas, pero no hace mucho ingenio para ponerlas al día en este aspecto.
4-... Menudo final, donación de órganos...
5-...Volvemos al punto 1 de obsoletas nada
Por tanto, ¿porque se han retirado?, 3%?...
Em reitero dient que les reparacions surten més econòmiques éssent totes les unitats iguals. Adaptar aquestes unitats significa que duraran 15 anys més, i despres comprar-ne de nous, es a dir, comprar una unitat nova, trobo que al final surt més barat, ja sigui per les raons de reparacions homogènies, ja sigui per que haurien de durar 30 anys.
Amés, el PMR obliga a totes les companyies estar plenament adaptades, i he de dir que cap companyia ha presentat l'esforç que ha demostrat FGC al respecte.
Al 3% no et puc contestar, perquè jo tampoc confio en els que governen ara mateix, i ben segur que algun percentatge hi ha pel mig. Jo et faig ressó de les raons.
L'obsoletisme no vol dir maquinària antiquada, funcionar, funcionen perfectament, només vol dir que no compleixen les necessitats actuals, com el PMR.
Re: Comiat 211
Posted: Thursday 09/04/2009 18:13
by tren250
El que està clar és que el futur està aquí i hem d'anar avançant, però... està clar que 20 anys és una edat clarament insuficient, i més comptant que s'ha comprat nou material existent de fa 10 o més anys (el model). Surt més a compte fer la remodelació de mitja vida, que permetria que la unitat durés mínim 15 anys més i ja està. Més cost de manteniment? Prou que han costat les noves unitats, i també es van mantenint...
A Europa, que és on estem i no ho sembla, hi ha material que dura fins als 50 anys. Avui dia, podem comptar exemples de locomotores com les BB16500 franceses, o mil exemples més que ens podem trobar, encara que siguin materials que durin fins als 35 anys.
La no adaptabilitat de les unitats a PMR? Molt senzill, operació inclosa dintre de la remodelació de mitja vida.
Amb el benefici comptant de que és un material elèctric, que requereix menys reparacions de manteniment. Jo, estic en contra de la retirada d'aquestes unitats en tots els sentits.
Re: Comiat 211
Posted: Tuesday 14/04/2009 16:16
by liniadelRipollés
Aquestes coses passen quan hi ha un geni a l'empresa que dissenya trens sense idees preconcebudes. Les 213 van trencar el motllo de carrilet per passar a ser tren. La seva amplitud interior equiparable a l'ample europeu sobre via mètrica, la iluminació.., etc... van deixar per terra les 211 el mateix dia de posada en marxa de les 213.
No hi ha cap altre tren de via mètrica a tot l'estat amb tanta qualitat pel viatger!