http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN
El traçat de la línia 9 variarà per millorar la seguretat i evitar talls de trànsit
publicat el 06/08/2008 a les 14:46 h. Cristina Gambín
Es preveu que tot aquest tram es construeixi en 6 anys i amb un pressupost de prop de 523 milions d'euros
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat ha anunciat que variarà el traçat de la futura línia 9 del metro de Barcelona, en concret entre les estacions de Zona Universitària i Mandri, per tal de millorar la seguretat dels treballs i minimitzar les afectacions a la superfície, amb l'objectiu d'evitar talls de trànsit.
En aquest sentit, el DOGC publica l'anunci d'inici del procés d'informació pública de l'estudi informatiu d'aquest tram de la línia 9, que preveu la construcció de 3,8 quilòmetres i cinc noves estacions: Zona Universitària, Campus Nord, Manuel Girona, Prat de la Riba i Sarrià.
Un cop s'analitzin totes les aportacions, es redactarà la modificació del projecte constructiu d'aquest subtram, que comportarà una inversió de prop de 523 milions d'euros i un termini d'execució de 6 anys.
Així, l'estudi modifica el traçat previst inicialment, la ubicació de les cinc estacions per millorar-ne l'accessibilitat i, a més, preveu la incorporació de dos pous d'explotació de la tuneladora enlloc d'un, per accelerar l'entrada en funcionament de la línia de manera parcial abans de completar el tram Zona Universitària-Mandri.
Modificacions del traçat
Entre les estacions de Zona Universitària i Manuel Girona, el traçat discorrerà pràcticament en paral·lel al previst inicialment, ja que només hi haurà una modificació d'uns 16 metres al sud entre Zona Universitària i el Passeig dels Til·lers.
El tram entre Manuel Girona i Mandri, en canvi, presenta més modificacions, ja que el túnel discorrerà més cap al nord fins a la cruïlla del Passeig de Sant Joan Bosco i el carrer de Francesc Carbonell, on se situa l'estació de Prat de la Riba.
Posteriorment, el traçat girarà cap al nord amb un radi de 300 metres, per buscar una alineació recta a la Via Augusta, on estarà l'estació de Sarrià.
Finalment, la traça discorre cap al nord, amb un revolt de 300 metres de radi, per connectar de manera directa amb el tram contigu de Mandri-Sagrera.