Page 31 of 41

Re: Una til·la...

Posted: Tuesday 09/04/2013 0:49
by Toni
Guigui wrote:
Toni wrote:Suposo que si no es van treure per alguna cosa seria i que quan es van treure alguna cosa més que una queixa de la Generalitat va contribuir. Suposo que la Generalitat deu ser la última en conèixer les limitacions que hi ha a la via així que altres segur que es van interessar abans en aquesta qüestió....
I després dius que som els altres els que estem esbiaixats. No te n'adones? Segons tu, tot el que es fa malament en aquest país és per la Generalitat. I quan t'expliquen que ha sigut la Generalitat que ha fet tal o tal cosa, surts tu dient que impossible, que havia d'haver-hi algú més que es mogués.

Sincerament, és per a fer-s'ho mirar.

Que no, no crec que sigui el cas. És que costa defensar que una limitació es tregui per que ha vingut fa tres dies i mig algú nou al negoci que a més deu saber ben poquet de limitacions (deu saber el que li explica Renfe per cert). Les limitacions es posen i es treuen i dir que fins ara no es trèien és difícil de justificar.... estaria tot ple de limitacions de fa 100 anys. Que en un cas es va trigar a treure-les, imagino que per algún motiu seria o simplement és que es van despistar, però que es van treure gràcies a la Generalitat és molt dir. A tot arreu es posen i es treuen limitacions i la Generalitat no està per vigilar.... prou feines té en mirar que no se li trenquin els trens....

Encaparrat

Posted: Tuesday 09/04/2013 8:54
by Guigui
Continues amb la teva obsessió. Fas el mateix que critiques en altres quan diuen que Renfe "prou feines té en mirar que no se li trenquin els trens".

Re: Encaparrat

Posted: Saturday 13/04/2013 2:00
by Toni
Guigui wrote:Continues amb la teva obsessió. Fas el mateix que critiques en altres quan diuen que Renfe "prou feines té en mirar que no se li trenquin els trens".
Em referia a la Generalitat, que el responsable dels trens és la Generalitat. Si es trenca un tren, el responsable primer és el responsable del servei que no pot dir que no sap res i que passava per allí.... i després si toca ja li demanarà explicacions al seu subcontractista.

Ara, la Generalitat manté trens?

Posted: Saturday 13/04/2013 12:05
by Guigui
El manteniment va a càrrec de Renfe. Tota la resta són obsessions malaltisses.

I paro la discussió. Per si quedaven pocs dubtes, has deixat més que clar de quin peu calces.

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Saturday 13/04/2013 14:07
by gatvell
Ahir no hi havia el tren de sal de Flix. no se si ja torna a funcionar o es que definitivament ja se l'han endut.
Algú en sap res?

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Saturday 13/04/2013 14:20
by trainman
Al salero lo vi pasar el miércoles sobre las 21:30 por Cerdanyola procedente de Flix y el jueves lo vi por la mañana camino de Flix

Falta de coordinació un cop més

Posted: Monday 15/04/2013 9:44
by Ferry1ac1
Acabo de llegir al web de l'ATM de Lleida que des d'avui hi ha un nou servei d'autobús de Tàrrega a Lleida operat per Alsa: http://www.atmlleida.cat/noticies/192

He consultat els horaris del nou bus i del tren i.... el bus surt 10 minuts després del tren i triga 7 minuts més en arribar a Lleida. Si en "breu" s'han de posar en marxa les "rodalies" ferroviàries a l'àrea de Lleida perquè fan més oferta que es fa la competència?

Que integrin ja les rodalies i deixin de fer el pallús.

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Monday 15/04/2013 11:01
by gatvell
Bona senyal que el saler encara funcioni.


Entenc que com que hi haurà un servei nou de rodalia a Lleida, les companyies d'autobusos fan un esforç per a captar els possibles clients que el puguin fer servir.

Rodalia de Lleida

Posted: Monday 15/04/2013 11:24
by Guigui
gatvell wrote:Entenc que com que hi haurà un servei nou de rodalia a Lleida, les companyies d'autobusos fan un esforç per a captar els possibles clients que el puguin fer servir.
El servei ferroviari de rodalia hauria d'anar pel cap baix fins a Cervera. Tota duplicitat creada des de dalt no és més que tocar els nassos del contribuent.

Re: Rodalia de Lleida

Posted: Monday 15/04/2013 11:33
by Ferry1ac1
Guigui wrote: El servei ferroviari de rodalia hauria d'anar pel cap baix fins a Cervera. Tota duplicitat creada des de dalt no és més que tocar els nassos del contribuent.
Totalment d'acord amb la gestió que fan dels nostres diners. Acabarà passant com al Camp de Tarragona on l'ATM pateix per sostenir el sistema...

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Monday 15/04/2013 13:45
by gatvell
El que es podria fer es un bon servei de rodalia (amb les freqüències que convinguin, trens, etc) i, si cal, complementat amb un servei de bus.
Per exemple, que el tren surti cada hora i només pari en estacions de més demanda. El bus, que surti a les hores, intercalades amb el tren, i aturant-se a tot arreu i, fins i tot, passant per pobles que no tenen servei ferroviari. I no calen busos de 60-70 places mig buits, posem busos de 25-40 places.

Una xarxa que es mereixi aquest nom

Posted: Monday 15/04/2013 14:41
by Guigui
Posar corredors d'autobús allí on ja hi ha un transport més eficient i amb més capacitat com el ferrocarril és una monumental idiotesa. En lloc d'això, cal crear una autèntica xarxa de transport, on els diferents modes es complementin en lloc de fer-se una absurda competència.

Però es veu que als polítics arriben abans els interessos privats de familiars i amics que no pas la lògica tècnica i econòmica.

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Monday 15/04/2013 17:10
by gatvell
Guigui, llegeix-te de nou el missatge perquè ho has entés malament.

Redactat

Posted: Monday 15/04/2013 17:21
by Guigui
Tal com ho formules, dius que proposes trens semidirectes i que els serveis de rodalia siguin coberts per busos. Que la ruta pugui passar per llocs que no siguin servits pel ferrocarril, ho poses com a opció ("fins i tot"). És així que interpreto el teu redactat.

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Monday 15/04/2013 18:47
by gatvell
No proposo això.
Proposo un serveir ferroviari de rodalia en les estacions amb un mínim volum de passatgers, i sense intenció de parar en unes altres. No se si això es ben com a semidirecte o que.
Per a mi un semidirecte es aquell servei que deixa de fer certes parades comparat amb el servei normal.

Llavors, un servei de bus, amb un altre horari que enllaci algunes, o totes, de les parades del tren més altres municipis on el tren no té parada o ni tant sols ni hi passa la línia. En definiva qui fa el servei de transport es el tren, i el bus l'únic que fa es recollir gent i deixar-la a l'estació i a l'inrevés en la tornada.

Autobús Tàrrega Lleida

Posted: Monday 15/04/2013 19:54
by Ferry1ac1
Resulta que la cosa no és tan catastròfica com semblava respecte l'autobús que comentava abans.

El bus fa un servei entre Barcelona i Lleida i no sé si abans no parava a Tàrrega o què, però a partir d'avui ho fa i va fins a Lleida sense fer més parades. Així que se suposa que s'utilitzen millor els recursos que ja es tenen.

Tot i això la prioritat ABSOLUTA hauria de ser integrar les rodalies. No hi ha cap model de validadora que els interventors puguin portar a sobre per permetre que es puguin integrar ja les línies?

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Monday 15/04/2013 21:00
by albe6
A la línia de la Pobla, el revisor fa servir la mateixa maquineta de la venda de bitllets en ruta per comprovar les targetes integrades.

Hi ha màquines validadores de targeta a totes les parades del tram integrat

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Monday 15/04/2013 21:52
by Ferry1ac1
albe6 wrote:A la línia de la Pobla, el revisor fa servir la mateixa maquineta de la venda de bitllets en ruta per comprovar les targetes integrades.

Hi ha màquines validadores de targeta a totes les parades del tram integrat
A part del tema econòmic de com finançar la integració, un problema és posar màquines a totes les estacions i baixadors. Són cares, hi ha vandalisme... Una manera d'estalviar-s'ho seria validar el bitllet integrat amb la maquineta aquesta que porta el revisor. Saps si és possible?

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Monday 15/04/2013 22:17
by oriolp13
Ferry1ac1 wrote:
albe6 wrote:A la línia de la Pobla, el revisor fa servir la mateixa maquineta de la venda de bitllets en ruta per comprovar les targetes integrades.

Hi ha màquines validadores de targeta a totes les parades del tram integrat
A part del tema econòmic de com finançar la integració, un problema és posar màquines a totes les estacions i baixadors. Són cares, hi ha vandalisme... Una manera d'estalviar-s'ho seria validar el bitllet integrat amb la maquineta aquesta que porta el revisor. Saps si és possible?
O simplement instal·lant una validadora dins del tren, al costat de la porta al pujar, com als autobusos.

Re: Ara, la Generalitat manté trens?

Posted: Tuesday 16/04/2013 23:27
by Toni
Guigui wrote:El manteniment va a càrrec de Renfe. Tota la resta són obsessions malaltisses.

I paro la discussió. Per si quedaven pocs dubtes, has deixat més que clar de quin peu calces.
Curiosa teoria aquesta que el responsable no és responsable de res. A partir d´ara quan no funcioni l´escala de Sabadell direm que la culpa és d´Ascensors Pepito, que és el que fa el manteniment. I jo tampoc vull cap discussió malaltissa, ni en un sentit ni en un altre....