Page 32 of 221
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 15/09/2008 9:05
by metring
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2995995
La tuneladora de l'L9 ja avança cap a l'aeroport
De moment, les obres ferroviàries que han començat per comunicar la T-Sud amb el centre de Barcelona són les de la línia L9 de metro que construeix el govern català. A finals d'any, la primera tuneladora es va posar en funcionament a la zona de Mas Blau per excavar els 8,5 quilòmetres del traçat fins a l'estació de Parc Logístic, a Barcelona, que també inclouran la futura estació de Centre Direccional. La previsió del govern català és que aquest tram estarà enllestit el 2010. I enguany també ha començat a treballar la segona tuneladora, que des del pou d'atac de Mas Blau avança en direcció a l'aeroport, on l'L9 tindrà tres parades, una a les terminals actuals, una altra a la ciutat aeroportuària i la darrera a la terminal sud. Tenint en compte que el túnel de la línia arribarà primer a les terminals actuals, enguany també han començat els treballs previs a la construcció de l'estació intermodal que enllaçarà les terminals A i B amb el metro i la futura nova línia de rodalies. El 29 de gener passat es tallava durant setmanes la passarel·la d'accés entre l'estació de Renfe de l'aeroport i l'edifici intermodal entre les terminals A i B per començar les obres prèvies al túnel i a la construcció de l'estació intermodal de dues plantes que estarà preparada per al metro, rodalies i, fins i tot, per al TAV. De fet, el túnel de rodalies que es construirà entre Mas Blau i la terminal sud estarà preparat per acollir els trens d'alta velocitat, perquè s'hi construiran vies d'ample doble, ambivalents per als dos eixos ferroviaris. També l'estació ferroviària subterrània de la terminal sud estarà preparada per acollir tant els trens de l'L9 com els de rodalies i el TAV. L'estació ja es construeix als terrenys situats sota els edificis d'aparcaments de vehicles de la T-Sud i sota l'aparcament de superfície adjacent a l'accés de la carretera C-31. La dificultat en el cas del TAV és que el govern català pretén que sigui un traçat de pas per a l'aeroport i no un accés únic d'entrada i sortida que limitaria el TAV a una simple llançadora des de Barcelona o el Prat. Però això obligaria a prolongar en cercle el túnel que Foment només preveu ara com ara amb estació terminal.
Ho aconseguiran?
Posted: Monday 15/09/2008 15:09
by Guigui
La dificultat en el cas del TAV és que el govern català pretén que sigui un traçat de pas per a l'aeroport i no un accés únic d'entrada i sortida que limitaria el TAV a una simple llançadora des de Barcelona o el Prat. Però això obligaria a prolongar en cercle el túnel que Foment només preveu ara com ara amb estació terminal.
Ara veurem si és cert allò de que Fomento fa allò que li diguin des de Catalunya. Perquè la capacitat negociadora de la Generalitat ha quedat ben palesa als darrers anys: en saben tant com un guiri en un basar.
Re: "Camp Nou" en lloc de "Campus Sud"
Posted: Monday 15/09/2008 15:10
by pol
Guigui wrote:Informació d'
e-noticies.cat:
14 / 09 / 2008
Una estació de la línia 9 es dirà 'Camp Nou'
La corresponent al Campus Sud de la Diagonal
Una de les estacions de la línia 9 del metro que s'està construint portarà el nom de l'estadi del FC Barcelona, Camp Nou, en lloc del de Campus Sud actual. L'estació en concret és la que donarà servei a la zona universitaria del sud de la Diagonal. Els dos accessos es trobaran als dos costats de l'avinguda del Doctor Marañón a l'altura de l'avinguda de Xile. L'estació Camp Nou tindrà connexió amb el tramvia del Baix Llobregat. S'espera que la línia i aquesta estació estiguin en funcionament l'any 2012. La línia 9 tindrà una longitud de 43,5 quilòmetres i unirà Santa Coloma de Gramenet i Badalona amb la terminal sud de l'aeroport d'El Prat.
Ja tenim estació per decorar-la com una mona de pasqua!
Louvre futbolístic
Posted: Monday 15/09/2008 15:12
by Guigui
pol wrote:Ja tenim estació per decorar-la com una mona de pasqua!
Seguint l'exemple de l'estació Louvre del metro de París, podrien exposar-hi les dues Copes d'Europa.
Re: "Camp Nou" en lloc de "Campus Sud"
Posted: Monday 15/09/2008 15:18
by UT440_132M
Guigui wrote:Informació d'
e-noticies.cat:
14 / 09 / 2008
Una estació de la línia 9 es dirà 'Camp Nou'
La corresponent al Campus Sud de la Diagonal
Una de les estacions de la línia 9 del metro que s'està construint portarà el nom de l'estadi del FC Barcelona, Camp Nou, en lloc del de Campus Sud actual. L'estació en concret és la que donarà servei a la zona universitaria del sud de la Diagonal. Els dos accessos es trobaran als dos costats de l'avinguda del Doctor Marañón a l'altura de l'avinguda de Xile. L'estació Camp Nou tindrà connexió amb el tramvia del Baix Llobregat. S'espera que la línia i aquesta estació estiguin en funcionament l'any 2012. La línia 9 tindrà una longitud de 43,5 quilòmetres i unirà Santa Coloma de Gramenet i Badalona amb la terminal sud de l'aeroport d'El Prat.
Al portal de TV3, elsesports.cat, fan una campanya per fer aquesta estació just al costat de l'estadi. Diu això:
elsesports.cat wrote:La línia 9 del metro de Barcelona, en ple procés de construcció, serà la línia més llarga de tot Europa, amb 46,6 quilòmetres de recorregut. Passarà per sis municipis (Badalona, Barcelona, el Prat de Llobregat, l'Hospitalet de Llobregat i Santa Coloma de Gramenet), i es calcula que transportarà uns 90 milions de passatgers per any.
Un volum important d'aquests passatgers utilitzaran la línia 9 per anar al Camp Nou, ja que es dóna la circumstància que una de les 52 estacions estarà ubicada molt a prop de l'estadi barcelonista. Per això, des del Hat trick Barça volem engegar una recollida d'adhesions per a què aquesta parada, que originalment es diu Campus Sud, passi a tenir el nom de Camp Nou.
Apunta-t'hi! Quants més siguem a demanar-ho, més força farem!
Aqui us en deixo l'enllaç:
http://www.elsesports.cat/pgm/htb/linia9.html
Pesats!
Posted: Monday 15/09/2008 15:31
by Guigui
elsesports.cat wrote:La línia 9 del metro de Barcelona, en ple procés de construcció, serà la línia més llarga de tot Europa, amb 46,6 quilòmetres de recorregut.
No em cansaré de repetir-ho, tants cops com aparegui aquesta animalada:
La L9 no serà la línia més llarga d'Europa, la Central Line londinenca li dóna mil voltes!!!
Vejam quan us n'assabentareu, lloros periodistes de via estreta!
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 15/09/2008 23:04
by Rodalíes
Guigui, quizás lo comentan en plan el recorrido más largo que se pueda efectuar...
... aunque sí, VA A SER MUY CIERTO lo que dices, pues de West Ruislip a Epping... (y digo Epping por no decir Ongar, si no hubiesen cerrado en el 94 ese tramito de unos casi 10 kms). Eso sí, comentar que de punta a punta el viaje dura una hora y media.
Epping se encuentra en el km 9,85 de la linea (originalmente Ongar es el km 0), y West Ruislip tiene el km 64,53.
En total son 54,68 kms. Vamos, que ni la L9 se imaginaría algo así.
Y lo peor es que no sólo la Central Line le supera de largo ese récord.
La Piccadilly Line, en sus servicios Cockfosters - Uxbridge (hay pocos, pero LOS HAY) se pega 51 kms de viajecito. 3 kms menos en el caso de ir a Heathrow.
No tenen criteri
Posted: Monday 15/09/2008 23:11
by Guigui
Rodalíes wrote:Guigui, quizás lo comentan en plan el recorrido más largo que se pueda efectuar...
No és això, és que repeteixen com uns lloros sense criteri allò que el seu cap els fa escriure, i el seu cap repeteix com un lloro sense criteri allò que un polític reietó de taifa li ha dit, i aquest reietó de taifa repeteix com un lloro sense criteri allò amb el qual s'ha inflat el cap per a fer-se un monument que oculti la seva extrema mediocritat.
D'altra banda, segur que els quaranta i escaig quilòmetres indicats arreu de la propaganda oficial (i la xifra varia, atenció!) inclouen fins al darrer metre de cua de maniobres i túnel de servei.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Tuesday 16/09/2008 9:02
by Rodalíes
Y en cambio, las lineas citadas (las londinenses) son de punta a punta, sin colas de maniobras, ni depósitos, ni "na" (salvo hacia Heathrow que hay cola de maniobras pero no por la principal pues lo que hace el tren es, simplemente, "dar la vuelta").
Ese km 9,82 que cité, según unas cuantas fotos que he visto por ahí, está prácticamente "cortado". No hay cola de maniobras ni algo que se le parezca mirando hacia Ongar...
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Tuesday 16/09/2008 14:22
by sergi
Digo yo,que cuando dicen eso de que la linea 9 será la "más larga de Europa",se refieren a "larga" EN SUBTERRANEO..¿no?
La central line es mucho más larga, pero sólo discurre de forma subterranea por el centro de Londres,los dos largos extremos (si no me equivoco absorbidos de antiguas lineas "suburbanas") son en superficie.
Si fuera este el motivo,podríamos aceptar "barco" como animal acuático..¿no?
(Aunque tengo la duda si el "metrosur" madrileño (totalmente subterráneo),no será mayor que la línea 9 descontando el tramo de la zona franca en viaducto...si es así,ni por esas "cuela")
Saludos.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Tuesday 16/09/2008 15:27
by sergi
Mira..me he picado con el asunto este de "la linea de metro más larga",y urbanrail mediante he encontrado que la línea 9 del metro de Moscú (totalmente subterranea) tiene 41,5 km.
¿No superaría también a "nuestra línea" 9 quitándole el tramo en viaducto no subterraneo?
Saludos.
La llargada no importa
Posted: Tuesday 16/09/2008 19:33
by Guigui
sergi wrote:Digo yo,que cuando dicen eso de que la linea 9 será la "más larga de Europa",se refieren a "larga" EN SUBTERRANEO..¿no?
No. Quan diuen aquestes coses sense documentar-se, treuen a relluir el papanatisme provincià, fidel reflex de la mediocritat de qui s'ha tret aquest invent de la màniga.
Què caram importa si és la línia més llarga o no? El metro de Barcelona té l'extensió i la cobertura del de Londres i de París? La freqüència de pas del de Moscou? El ritme trepidant d'ampliacions del de Madrid? La comoditat dels enllaços del de Viena? Això és el que compta. Qualitat, no quantitat. Però veient això i altres temes on la política catalana fica la grapa, és picar en ferro fred.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Tuesday 16/09/2008 20:24
by pol
sergi wrote:Digo yo,que cuando dicen eso de que la linea 9 será la "más larga de Europa",se refieren a "larga" EN SUBTERRANEO..¿no?
La central line es mucho más larga, pero sólo discurre de forma subterranea por el centro de Londres,los dos largos extremos (si no me equivoco absorbidos de antiguas lineas "suburbanas") son en superficie.
Si fuera este el motivo,podríamos aceptar "barco" como animal acuático..¿no?
(Aunque tengo la duda si el "metrosur" madrileño (totalmente subterráneo),no será mayor que la línea 9 descontando el tramo de la zona franca en viaducto...si es así,ni por esas "cuela")
Saludos.
No el metrosur (L12), te uns 40 km però diria que no superava la 9, i ara més amb la prolonagació fins a Poligon Pratenc, però si juntaves la part de la L10 que també era metrosur si superaves però ja eren dos línies.
El Barça també vol "Camp Nou"
Posted: Sunday 21/09/2008 19:05
by Guigui
Notícia del diari
Sport:
El FC Barcelona se suma a la campaña para la estación 'Camp Nou'
Mediante una carta a la Autoritat del Transport Metropolità, el FC Barcelona se ha sumado a la iniciativa de que una estación de la futura Línea 9 se llame Camp Nou
Redacción
El FC Barcelona ha anunciado en su página web que se suma formalmente a la campaña puesta en marcha desde el programa Hat-Trick de TV3 y SPORT para solicitar que la estación de la línea 9 del metro que va a estar ubicada en la Avenida del Doctor Marañón.
El club ha comunicado por carta la petición a la Autoritat del Transport Metropolità (ATM), a Infraestructures Ferroviàries de Catalunya y a Transports Metropolitans de Barcelona. La misiva iba firmada por Joan Franquesa.
Y es que la decisión de dar los nombre a las estaciones depende de la ATM. El club ha comunicado que le parecerían correctas tanto la nomenclatura Camp Nou como FC Barcelona para la futura estación que además estará ubicada en terrenos que antes era del club y fueron expropiados.
El club también comenta que facilitará la identificación por parte de la gente que acude al campo tanto para ver los partidos como para ir al museo, mucho más que si se llamara Campus Sud como estaba previsto incialmente.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Tuesday 23/09/2008 13:33
by ferroviario_catalan
Veo muy correcto dicho nombre para esa estación, ya que Camp Nou, suena bien,
y aparte de eso, lo mas importante, hace una perfecta referéncia para la zona que esta ubicada.
Como van las obras de L9?
Ha habido fechas modificadas de prevision de inaguracion de algun tramo de la linea???
SALUDOS, Iván
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Tuesday 23/09/2008 23:19
by metring
http://transport.cat/viewtopic.php?f=23&t=6387&start=60
La línia 9 del metro funcionarà en proves a finals d'aquest any
1. • Una enquesta indica que el transport públic segueix guanyant usuaris
XAVIER ADELL
BARCELONA
El secretari per a la Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, va corroborar ahir que abans de final d'any començaran a circular els primers trens en proves a la L-9, com va apuntar Obres Públiques a l'agost. L'anunci de Nadal es va produir a la presentació de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura, un programa d'activitats que des d'ahir fins al dia 29 que ve se celebrarà en 113 municipis catalans amb l'objectiu de fomentar la sostenibilitat i el transport públic.
Nadal només va precisar que les proves de la futura línia del suburbà barceloní afectaran "els trams de Santa Coloma i Badalona". Si es compleixen les previsions, el tram de Santa Coloma (Can Zam) podria començar a funcionar a finals de l'any 2009 i el tram de Badalona (Gorg) s'estrenaria durant el primer semestre del 2010.
TARIFES MÉS BARATES
El secretari per a la Mobilitat també va avançar que l'última enquesta sobre mobilitat obligada a Catalunya, que es presentarà en les pròximes setmanes, ha detectat "un augment de l'ús del transport públic", en detriment del vehicle privat. Nadal va afegir que s'ha descartat que el servei sigui gratis per a nens, joves i jubilats però s'estudia la implantació d'una tarifa social més barata.
La setmana ofereix un ampli ventall d'activitats per sensibilitzar la població sobre l'impacte ambiental del transport. Entre les propostes destaca la Cursa de Transports, una carrera en què diferents mitjans de locomoció --transport públic, cotxe, moto i bici-- pugnaran per ser el més ràpid al cobrir el mateix recorregut. Aquest any s'han incorporat 18 rutes urbanes i 11 d'interurbanes a una competició "en la qual mai ha guanyat "el cotxe", tal com va recordar el regidor de Mobilitat, Francesc Narváez.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Wednesday 24/09/2008 19:32
by Miquel
Ja tocava, però no m'ho crec gaire, quines estacions són les que estaran en proves?
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 28/09/2008 19:15
by MetroBCN
Jo no vull que els trens nous (s5000, s6000 y s9000) vagin amb CONDUCCIÓ AUTOMATICA.
Per començar, estem posant a milers de usuaris del metro que cada dia l'utilitzen per anar a treballar, els nens que van a l'escola, jo, que cada dia l'agafo per anar al insti...
Cuant dic que esta posant en perill a nosaltres, vull dir que... Un fallada a la memoria o la màquina que el controla pot fer:
1º No pararse a les estacions
2º Acelerar cuan no es pot
3º Que vagi molt lent y al cap d'una aceleri molt bruscament o que pari molt bruscament
Tot aixo pot estar que, en un dia cualsevol, pugis morir en el lloc on menys t'ho esperes.
Per aixó, diguem'li:
NO A LA CONDUCCIÓ AUTOMÀTICA
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 28/09/2008 19:33
by victorcasta
MetroBCN wrote:Jo no vull que els trens nous (s5000, s6000 y s9000) vagin amb CONDUCCIÓ AUTOMATICA.
Per començar, estem posant a milers de usuaris del metro que cada dia l'utilitzen per anar a treballar, els nens que van a l'escola, jo, que cada dia l'agafo per anar al insti...
Cuant dic que esta posant en perill a nosaltres, vull dir que... Un fallada a la memoria o la màquina que el controla pot fer:
1º No pararse a les estacions
2º Acelerar cuan no es pot
3º Que vagi molt lent y al cap d'una aceleri molt bruscament o que pari molt bruscament
Tot aixo pot estar que, en un dia cualsevol, pugis morir en el lloc on menys t'ho esperes.
Per aixó, diguem'li:
NO A LA CONDUCCIÓ AUTOMÀTICA
El Metro és un servei públic pagat per tots nosaltres. Doncs què millor que ens estalviï els costos de la sepultura matant-nos a tots a sota terra?
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 28/09/2008 19:35
by traveller
victorcasta wrote:
El Metro és un servei públic pagat per tots nosaltres. Doncs què millor que ens estalviï els costos de la sepultura matant-nos a tots a sota terra?
Res, res, a las barricadas!!