Page 33 of 41

Re: L'excusa

Posted: Saturday 10/08/2013 5:28
by 437.001
Toni wrote:
437.001 wrote:
Guigui wrote:Sona a excusa el tema del tram en via única, quan és notori que els trens arriben abans d'hora a moltes estacions i s'hi passen molta estona fent temps.
Cert. Com a la línia de Puigcerdà abans que la Gene li piqués la cresta a Renfe (o Adif, o les dues).

És un problema de limitacions de velocitat que no s´han tocat, tot i haver renovat la via.
No crec que els trens s´esperin per limitacions que s´hagin tocat. No sé quin interès pot tenir ni Renfe ni Adif en que els trens s´esperin no sé on. Segurament a la via única els trens es paren o bé per esperar a algun altre tren o bé per esperar a poder entrar a Manresa. I parlant de la línia de Puigcerdà, caldria veure els grans avenços que ha suposat la "picada a la cresta" de la Generalitat, perquè els trens no es veu que hagin accelerat gaire.... segurament perquè no es pot malgrat al que diguin els titulars de la premsa afí.
Hi va haver un canvi a la línia de Puigcerdà. Es va passar de la situació actual de la Lleida-Manresa (t´agradi o no) a uns temps de parada a les estacions més raonables.

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Tuesday 12/11/2013 22:04
by UT440_132M
http://www.naciodigital.cat/manresainfo ... /barcelona

Lleida i Manresa demanen la millora de la línia ferroviària amb Barcelona

La trobada entre Àngel Ros i Valentí Junyent ha servit per promoure els lligams turístics, culturals i econòmics entre ambdós municipis

Redacció, ACN | Actualitzat el 12/11/2013 a les 20:39hArxivat a: Municipis, Renfe, Lleida, tren


Els alcaldes de Lleida, Àngel Ros, i de Manresa, Valentí Junyent, han tornat a reivindicar una millora de la línia de ferrocarril Lleida-Manresa-Barcelona, tant en la vessant de persones com en la de mercaderies. Junyent ha fet aquest dimarts una visita oficial a l'Ajuntament de Lleida, trobada que ha servit per estrènyer llaços sobretot en els àmbits turístics, culturals i econòmics entre la capital del Bages i la capital del Segrià, que ja comparteixen el Camí Ignasià. L'alcalde de Manresa ha assegurat que el desdoblament de l'Eix Tranversal encara ha apropat encara més ambdues ciutats, lligams que "ara caldrà veure com es poden materialitzar".

L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha rebut aquest dimarts en visita institucional l'alcalde de Manresa, Valentí Junyent, en una trobada que ha servit per estrènyer llaços entre ambdues ciutats, sobretot en els àmbits turístics, culturals i econòmics.

L'alcalde de Lleida ha explicat que Lleida i Manresa, dues ciutats de la Catalunya interior, estan unides per vincles històrics, turístics, econòmics i d'infraestructures i, per això, ha defensat la necessitat d'aprofundir "per trobar majors punts en comú servei per ajudar els ciutadans tant de Lleida com de Manresa". Ros també ha recordat que hi ha un nombre important de manresans que es desplacen a Lleida per agafar el TGV. Així mateix, Àngel Ros ha afirmat que a Lleida "valorem molt positivament l'alta velocitat, però Lleida també necessita un ferrocarril regional de proximitat com la línia de Manresa fins a Montsó, la línia de Balaguer i la Pobla i la de Tarragona".

Per la seva banda, Valentí Junyent ha assegurat que el desdoblament de l'Eix Transversal ha servit per apropar encara més les dues ciutats, i que "ara cal veure com aquests lligams es poden materialitzar".

Camí Ignasià
Un dels temes tractats durant la trobada ha estat el Camí Ignasià, que comparteixen Lleida i Manresa, i les etapes catalanes que comencen a Lleida i acaben a Manresa, passant per Verdú, la Panadella, Igualada, Montserrat i Manresa. El Camí Ignasià és un camí de peregrinació internacional que comença a la casa natal de Sant Ignasi al santuari de Loiola (Guipúscoa) i finalitza a la cova de Manresa.

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Friday 28/02/2014 14:35
by Sky
Image

Sant Guim eliminarà per perillosa la passarel·la del tren

L'ajuntament de Sant Guim ha iniciat els tràmits per enderrocar la passarel·la de vianants que creua la via a l'altura de l'estació del tren. La passarel·la es va tancar fa un any després d'un informe dels tècnics municipals que advertia de la perillositat d'aquesta estructura de ferro totalment rovellada i que ha perdut part dels barrots de protecció. Segons l'alcalde, Pere Solé, el consistori ha iniciat recentment els tràmits per demolir-la i en redacta el projecte per fer-ho efectiu. Se n'ha sol·licitat el permís a Adif i s'ha contactat amb una empresa que s'ocuparia d'enderrocar l'estructura i que es quedaria amb el ferro com a part del pagament dels treballs, la resta la finançarà el consistori. L'ajuntament ha sol·licitat a Adif que condicioni el pas provisional existent a un centenar de metres perquè els veïns puguin creuar les vies.

El canvi de l'estructura estava previst per Adif el 2010. D'aquesta manera, havia projectat instal·lar una nova passarel·la amb un cost de 200.000 euros, entre altres millores a l'entorn del baixador de Sant Guim. Tanmateix, les obres van quedar paralitzades a la meitat de l'execució a causa de la crisi.

Segons Pere Solé, les vies del tren parteixen en dos la població, els veïns les han de creuar per anar al centre de salut, a la guarderia, al local juvenil, tot d'equipaments situats al costat de l'estació, però també per comunicar el centre comercial amb la zona d'expansió urbana de Sant Guim. És per aquest motiu que l'alcalde la considera una obra prioritària.

En un altre ordre de coses, el consistori de Sant Guim aprovarà el mes vinent un pressupost de mínims amb un import d'un milió d'euros, el 30 per cent menys que en l'últim exercici. Segons l'alcalde, Pere Solé, la situació de crisi obliga que únicament es puguin portar a terme durant aquest any obres de manteniment dels vials i equipaments, de manera que no es preveu afrontar cap obra nova.

http://www.lleida.com/noticia/sant-guim ... DuDy3.dpuf

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Saturday 01/03/2014 2:14
by Ecomobisostrans
Sky wrote:El canvi de l'estructura estava previst per Adif el 2010. D'aquesta manera, havia projectat instal·lar una nova passarel·la amb un cost de 200.000 euros, entre altres millores a l'entorn del baixador de Sant Guim. Tanmateix, les obres van quedar paralitzades a la meitat de l'execució a causa de la crisi.
200.000 € per creuar unes vies on passen 3 trens al dia !!! :emprenyat
Hi ha poblacions d'Holanda amb tren cada 1/2 hora i pas a nivell!!! I ni se'ls ocurriria un disbarat així !!!

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Saturday 01/03/2014 2:49
by Toni
Ecomobisostrans wrote:
Sky wrote:El canvi de l'estructura estava previst per Adif el 2010. D'aquesta manera, havia projectat instal·lar una nova passarel·la amb un cost de 200.000 euros, entre altres millores a l'entorn del baixador de Sant Guim. Tanmateix, les obres van quedar paralitzades a la meitat de l'execució a causa de la crisi.
200.000 € per creuar unes vies on passen 3 trens al dia !!! :emprenyat
Hi ha poblacions d'Holanda amb tren cada 1/2 hora i pas a nivell!!! I ni se'ls ocurriria un disbarat així !!!
El cas de Sant Guim és del tot singular. Dins de les tonteries i estupedeses de molts alcaldes, el de Sant Guim és el campió. Soterrar a Sant Feliu de Llobregat o a Montcada i Reixac és innecessari i insolidari, però soterrar a Sant Guim és directament una broma de mal gust. A Sant Guim com que volien sí o sí que li soterressin el ferrocarril, es van negar a que s´acabés l´obra de renovació al poble. El resultat és que alguns anys després hauran de retirar ells la passera. No només no assumeix l´Ajuntament la seva estupidesa sino que a més intenta llençar no sé quina culpa a ADIF, que no tant sols va ser qui va deixar de fer l´obra. Ja dic, excel.lent per l´Ajuntament de Sant Guim, excel.lent.

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Wednesday 27/08/2014 14:39
by Sky
Adif licita obras de mejora de la infraestructura en la provincia de Lleida

• Los trabajos, que suponen una inversión de más de 1,4 millones de euros, consisten en la adecuación de un terraplén situado entre los términos municipales de Tàrrega y Granyanella

Adif ha licitado, por importe de 1.414.450 euros (IVA incluido), la ejecución de obras de mejora de la infraestructura ferroviaria en la línea Barcelona-Manresa-Lleida.

Este proyecto consiste en la adecuación de un terraplén situado entre los puntos kilométricos 232/300 y 232/700 de esta línea, entre los términos municipales de Tarrèga y Granyanella, en la provincia de Lleida.

Las operaciones permitirán consolidar la infraestructura ferroviaria en este trayecto, mejorando además la geometría de la vía, lo que posibilitará la eliminación de la limitación temporal actualmente implantada, garantizando mayores niveles de seguridad para las circulaciones ferroviarias y reduciendo los tiempos de viaje.

Los trabajos contemplan el recrecido lateral del terraplén, la renovación de la capa de coronación y la ejecución de drenajes. También se llevarán a cabo operaciones como el desmontaje y posterior reposición de los elementos de vía y de la línea aérea de contacto, así como de los servicios e instalaciones afectadas.

http://prensa.adif.es/ade/u08/GAP/Prens ... endocument

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Thursday 08/10/2015 23:24
by Renfe451
Des de change.org s'ha posat en marxa una campanya per reclamar millores a la línia Lleida-Manresa. Si voleu firmar aquí us deixo l'enllaç:

:flecha Trens dignes a Lleida!

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Tuesday 12/01/2016 22:13
by Renfe451
Al Facebook de Trens Dignes a Lleida han volgut comparar la situació de deixadesa pel que fa a les freqüències d'aquesta línia, comparant els horaris actuals amb els de l'any 2008.

https://www.facebook.com/permalink.php? ... 7242570880

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Wednesday 13/01/2016 10:54
by trensmat
No se podia investigar si seria factible y rentable fusionar la línea Manresa - Lleida con la R5 de FGC, aunque primero se deberian de adaptar estas líneas a ancho UIC.

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Wednesday 13/01/2016 12:02
by oriolp13
trensmat wrote:No se podia investigar si seria factible y rentable fusionar la línea Manresa - Lleida con la R5 de FGC, aunque primero se deberian de adaptar estas líneas a ancho UIC.
I quin sentit té fer-ho, quan la línia Lleida - Manresa ja arriba a Barcelona (via Terrassa)?
Apart que la línia d'ample mètric no crec que es pogués adaptar, tenint en compte que el traçat està dissenyat per a ample mètric.

Massa complicació

Posted: Wednesday 13/01/2016 13:08
by Guigui
La L-A té gàlib UIC. Però el problema rau en el tros a fer entre Igualada i Cervera, que travessa un terreny orogràficament complicat, a més de poc poblat, i després hi ha tota la gestió ferroviària d'FGC, que no és massa amiga de les relacions ràpìdes...

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Wednesday 13/01/2016 16:07
by bigcoaster
Connectant amb la LL-A aconseguiriem obres, serveis més lents, pèrdua de la connexió Lleida-Vallès (Terrassa, Sabadell, Montcada), pèrdua de connexió a un lloc cèntric (Plaça Catalunya, Arc de Triomf) i pèrdua de connexió amb FGC Vallès.

L'únic factor a favor per la connexió és l'augment de freqüències, però això també es pot fer a la línia actual.

Re: Massa complicació

Posted: Wednesday 13/01/2016 16:08
by fgc113
Guigui wrote:La L-A té gàlib UIC.
No, la línia del Llobregat-Anoia té ample mètric.

Re: Massa complicació

Posted: Wednesday 13/01/2016 16:38
by Renfe445
fgc113 wrote:
Guigui wrote:La L-A té gàlib UIC.
No, la línia del Llobregat-Anoia té ample mètric.
Pero se refiere al gálibo, no al ancho de vía. Las cajas de las 213 creo que tienen el mismo ancho que las 112. Si no me equivoco, creo que las 213 recibieron un premio por su diseño al estar en una línea de ancho de vía métrico.

Re: Massa complicació

Posted: Wednesday 13/01/2016 16:49
by fgc113
Renfe445 wrote:
fgc113 wrote:
Guigui wrote:La L-A té gàlib UIC.
No, la línia del Llobregat-Anoia té ample mètric.
Pero se refiere al gálibo, no al ancho de vía. Las cajas de las 213 creo que tienen el mismo ancho que las 112. Si no me equivoco, creo que las 213 recibieron un premio por su diseño al estar en una línea de ancho de vía métrico.
¡Qué metedura de pata! Esto me pasa por no pararme a leer detenidamente. :oops:

Re: Massa complicació

Posted: Wednesday 13/01/2016 18:58
by trensmat
Guigui wrote:La L-A té gàlib UIC. Però el problema rau en el tros a fer entre Igualada i Cervera, que travessa un terreny orogràficament complicat, a més de poc poblat, i després hi ha tota la gestió ferroviària d'FGC, que no és massa amiga de les relacions ràpìdes...
Jo no he dit R6, dic que es podia fer un estudi per fusionar i adaptar les línies Manresa - Lleida com la línia R5 Manresa Barcelona al ample Internacional però amb velocitat de 160 km hora amb nova catenaria.

Ja que penso que les dues línies necessiten una bona reforma i penseu que sense els trens de la R12 la línia R4 guanyaria mes temps si no m'he equivoco.

Re: Massa complicació

Posted: Wednesday 13/01/2016 19:15
by Miquel
trensmat wrote:
Guigui wrote:La L-A té gàlib UIC. Però el problema rau en el tros a fer entre Igualada i Cervera, que travessa un terreny orogràficament complicat, a més de poc poblat, i després hi ha tota la gestió ferroviària d'FGC, que no és massa amiga de les relacions ràpìdes...
Jo no he dit R6, dic que es podia fer un estudi per fusionar i adaptar les línies Manresa - Lleida com la línia R5 Manresa Barcelona al ample Internacional però amb velocitat de 160 km hora amb nova catenaria.

Ja que penso que les dues línies necessiten una bona reforma i penseu que sense els trens de la R12 la línia R4 guanyaria mes temps si no m'he equivoco.
Aviam, només hi ha 5 serveis purs de R12 entre l'Hospitalet i Manresa, el darrer servei direcció Barcelona, ja de nit, realitza un Regiolies parant a totes les estacions de la línia. Per tant, la R4 no guanyaria res de treure aquests 5 serveis diaris i en tot cas és a la inversa, els trens de l'R12 són estorbats pels de la R4 ja que passat Terrassa no hi ha enlloc on poder fer un avançament.

Re: Massa complicació

Posted: Wednesday 13/01/2016 19:58
by oriolp13
trensmat wrote:
Guigui wrote:La L-A té gàlib UIC. Però el problema rau en el tros a fer entre Igualada i Cervera, que travessa un terreny orogràficament complicat, a més de poc poblat, i després hi ha tota la gestió ferroviària d'FGC, que no és massa amiga de les relacions ràpìdes...
Jo no he dit R6, dic que es podia fer un estudi per fusionar i adaptar les línies Manresa - Lleida com la línia R5 Manresa Barcelona al ample Internacional però amb velocitat de 160 km hora amb nova catenaria.

Ja que penso que les dues línies necessiten una bona reforma i penseu que sense els trens de la R12 la línia R4 guanyaria mes temps si no m'he equivoco.
Per a fer això necessitaries fer unes obres de tal envergadura entre Manresa i, ben bé, Sant Andreu de la Barca, que directament seria més fàcil fer un nou traçat.

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Saturday 16/01/2016 10:30
by Ganz
Majoritàriament, les renovacions recents de vies han estat realitzades en previsió d'una modificació de l'ample ibéric a l'internacional. És el cas de la Balaguer-Pobla de Segur i de gran part de la Manresa-Lleida. No obstant, no té una lógica clara fer passar serveis R12 d'una línia 100% vía doble a una parcialment en vía única (R5). Almenys, el gàlib no seria un problema (unitats 213: gàlib UIC).

Si FGC gestionés la xarxa del Valles d'una altra manera, una connexió a Sabadell o Terrassa amb la línia d'ADIF i aconseguir un traspàs de la línia Sabadell/Terrassa-Lleida i reconvertirla a l'ample UIC (i, eventualment, la línia de la Pobla de Segur, no ho veuria tan agosarat... Sobretot pel fet de que es tracta d'una línia d'ample UIC en el cas del Metro del Vallès i que les connexions Sant Cugat/Rubí/Sant Quirze del Vallès i rodalies amb Manresa i Lleida son inèdites per ferrocarril i amb un cert potencial en el cas de Manresa, i s'evitaria fer la volta per Montcada. També hi hauria una beneficiosa connexió ferroviària directa Manresa-UAB.

Manresa-Lleida, això sí, crec que és una línia que necessita ser traspassada en la seva totalitat a la Generalitat (quin sentit té que segueixi sent de titularitat estatal?), independentment de les propostes que cadascú formuli.

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Saturday 16/01/2016 11:03
by bigcoaster
Ganz wrote: No obstant, no té una lógica clara fer passar serveis R12 d'una línia 100% vía doble a una parcialment en vía única (R5).
La R12 té via única des de Lleida fins a Manresa tot i que en moltes estacions hi ha més d'una via que permet creuaments.