Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Posted: Tuesday 27/09/2016 11:43
La línia de Manresa tindrà al gener 6 viatges més entre Lleida i Cervera a càrrec del Govern
La línia de Manresa tindrà a partir del mes de gener tres trajectes més per sentit entre Lleida i Cervera, que s’afegiran als sis que hi ha en l’actualitat. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, va avançar ahir en declaracions a SEGRE la clara intenció del departament per reforçar el servei de rodalies a Lleida, la titularitat del qual és de Renfe, encara que va cedir fa uns anys la gestió a la Generalitat sense partida pressupostària. Rull va assegurar que a partir de l’any que ve la conselleria invertirà entre un i dos milions d’euros cada any per als sis nous trajectes, un import equivalent al que calculen que serà el dèficit de servei.
A partir de llavors, Lleida i Cervera estaran connectades per nou trens per sentit i entre Lleida i Barcelona es mantindran, per la mateixa línia de Manresa, tres trens per sentit. El conseller va insistir que l’increment de freqüències deriva d’una petició del territori i va remarcar la intenció de pactar amb el mateix territori la reorganització dels divuit trajectes per situar-los “a les millors franges” horàries.
Va destacar, en aquest punt, la necessitat de comptar amb el suport de municipis i comarques perquè la demanda del servei respongui a l’increment d’oferta, tal com està succeint, va afegir, en la línia de la Pobla. En aquest tren les freqüències s’han triplicat i el nombre de viatgers ha crescut en la mateixa proporció.
“Estem disposats a apostar i invertir conjuntament amb el territori” en la millora del servei de tren de rodalies, va assenyalar el conseller, mentre que va demanar implicació i “pedagogia” a l’hora d’explicar els nous trajectes.
Aquest anunci arriba pocs dies després que la conselleria de Territori reiterés que a l’octubre presentarà un recurs contenciós administratiu davant de l’Audiència Nacional perquè un jutge obligui Adif a invertir i a garantir el servei en Rodalies a Catalunya. La via judicial s’obrirà després que la Generalitat hagi rebut d’Adif una resposta a un requeriment previ en el qual l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries afirma que no l’afecten els acords polítics sobre inversions als quals va arribar l’administració catalana amb el ministeri de Foment.
En aquest sentit, Rull afirma que l’exministre Blanco havia promès 4.000 milions entre el 2008 i el 2015 i l’exministra Pastor, uns altres 306 entre el 2014 i el 2016, dels quals va executar un 4,2%.
El síndic va titllar de “vexatori” el tracte als viatgers
El síndic de greuges, Rafael Ribó, es va reunir la setmana passada amb representants de plataformes d’afectats per les deficiències de les línies ferroviàries i va afirmar que Foment, Adif i Renfe “atempten contra els drets de les persones a Catalunya” i la seua política de transport és “anacrònica i vexatòria”. El síndic va recopilar informació de diverses línies de tren, entre aquestes l’R-12 (Lleida a Barcelona per Manresa), i de totes va considerar que “és necessari un traspàs global i complet” i que “s’ha de garantir la informació i la participació ciutadana i de les entitats”. Les dades aportades per la conselleria de Territori conclouen que des de l’any 2012 les línies de tren que uneixen Lleida amb Barcelona per Manresa, Valls i Tarragona acumulen 661 incidències. Aquesta xifra suposa el 41% de les 1.597 que la Generalitat ha denunciat en aquest període en el conjunt del territori català. Adif, en canvi, va apuntar que només 432 de les més de 1.500 incidències denunciades són atribuïbles a problemes en les infraestructures.
El síndic de greuges, Rafael Ribó, es va reunir la setmana passada amb representants de plataformes d’afectats per les deficiències de les línies ferroviàries i va afirmar que Foment, Adif i Renfe “atempten contra els drets de les persones a Catalunya” i la seua política de transport és “anacrònica i vexatòria”. El síndic va recopilar informació de diverses línies de tren, entre aquestes l’R-12 (Lleida a Barcelona per Manresa), i de totes va considerar que “és necessari un traspàs global i complet” i que “s’ha de garantir la informació i la participació ciutadana i de les entitats”. Les dades aportades per la conselleria de Territori conclouen que des de l’any 2012 les línies de tren que uneixen Lleida amb Barcelona per Manresa, Valls i Tarragona acumulen 661 incidències. Aquesta xifra suposa el 41% de les 1.597 que la Generalitat ha denunciat en aquest període en el conjunt del territori català. Adif, en canvi, va apuntar que només 432 de les més de 1.500 incidències denunciades són atribuïbles a problemes en les infraestructures.
http://www.lleida.com/noticia_canal/la- ... carrec-del
La línia de Manresa tindrà a partir del mes de gener tres trajectes més per sentit entre Lleida i Cervera, que s’afegiran als sis que hi ha en l’actualitat. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, va avançar ahir en declaracions a SEGRE la clara intenció del departament per reforçar el servei de rodalies a Lleida, la titularitat del qual és de Renfe, encara que va cedir fa uns anys la gestió a la Generalitat sense partida pressupostària. Rull va assegurar que a partir de l’any que ve la conselleria invertirà entre un i dos milions d’euros cada any per als sis nous trajectes, un import equivalent al que calculen que serà el dèficit de servei.
A partir de llavors, Lleida i Cervera estaran connectades per nou trens per sentit i entre Lleida i Barcelona es mantindran, per la mateixa línia de Manresa, tres trens per sentit. El conseller va insistir que l’increment de freqüències deriva d’una petició del territori i va remarcar la intenció de pactar amb el mateix territori la reorganització dels divuit trajectes per situar-los “a les millors franges” horàries.
Va destacar, en aquest punt, la necessitat de comptar amb el suport de municipis i comarques perquè la demanda del servei respongui a l’increment d’oferta, tal com està succeint, va afegir, en la línia de la Pobla. En aquest tren les freqüències s’han triplicat i el nombre de viatgers ha crescut en la mateixa proporció.
“Estem disposats a apostar i invertir conjuntament amb el territori” en la millora del servei de tren de rodalies, va assenyalar el conseller, mentre que va demanar implicació i “pedagogia” a l’hora d’explicar els nous trajectes.
Aquest anunci arriba pocs dies després que la conselleria de Territori reiterés que a l’octubre presentarà un recurs contenciós administratiu davant de l’Audiència Nacional perquè un jutge obligui Adif a invertir i a garantir el servei en Rodalies a Catalunya. La via judicial s’obrirà després que la Generalitat hagi rebut d’Adif una resposta a un requeriment previ en el qual l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries afirma que no l’afecten els acords polítics sobre inversions als quals va arribar l’administració catalana amb el ministeri de Foment.
En aquest sentit, Rull afirma que l’exministre Blanco havia promès 4.000 milions entre el 2008 i el 2015 i l’exministra Pastor, uns altres 306 entre el 2014 i el 2016, dels quals va executar un 4,2%.
El síndic va titllar de “vexatori” el tracte als viatgers
El síndic de greuges, Rafael Ribó, es va reunir la setmana passada amb representants de plataformes d’afectats per les deficiències de les línies ferroviàries i va afirmar que Foment, Adif i Renfe “atempten contra els drets de les persones a Catalunya” i la seua política de transport és “anacrònica i vexatòria”. El síndic va recopilar informació de diverses línies de tren, entre aquestes l’R-12 (Lleida a Barcelona per Manresa), i de totes va considerar que “és necessari un traspàs global i complet” i que “s’ha de garantir la informació i la participació ciutadana i de les entitats”. Les dades aportades per la conselleria de Territori conclouen que des de l’any 2012 les línies de tren que uneixen Lleida amb Barcelona per Manresa, Valls i Tarragona acumulen 661 incidències. Aquesta xifra suposa el 41% de les 1.597 que la Generalitat ha denunciat en aquest període en el conjunt del territori català. Adif, en canvi, va apuntar que només 432 de les més de 1.500 incidències denunciades són atribuïbles a problemes en les infraestructures.
El síndic de greuges, Rafael Ribó, es va reunir la setmana passada amb representants de plataformes d’afectats per les deficiències de les línies ferroviàries i va afirmar que Foment, Adif i Renfe “atempten contra els drets de les persones a Catalunya” i la seua política de transport és “anacrònica i vexatòria”. El síndic va recopilar informació de diverses línies de tren, entre aquestes l’R-12 (Lleida a Barcelona per Manresa), i de totes va considerar que “és necessari un traspàs global i complet” i que “s’ha de garantir la informació i la participació ciutadana i de les entitats”. Les dades aportades per la conselleria de Territori conclouen que des de l’any 2012 les línies de tren que uneixen Lleida amb Barcelona per Manresa, Valls i Tarragona acumulen 661 incidències. Aquesta xifra suposa el 41% de les 1.597 que la Generalitat ha denunciat en aquest període en el conjunt del territori català. Adif, en canvi, va apuntar que només 432 de les més de 1.500 incidències denunciades són atribuïbles a problemes en les infraestructures.
http://www.lleida.com/noticia_canal/la- ... carrec-del