Page 39 of 41

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Tuesday 03/09/2019 8:46
by Sky
El Pla de Vilanoveta serà un centre logístic a l’octubre

Comencen les obres per condicionar l’estació com a base de transport de contenidors

Feia sis anys que estava abandonada


La terminal ferroviària del Pla de Vilanoveta tornarà a estar activa a partir de mitjans d’octubre com a centre logístic després de sis anys abandonada. L’estació es convertirà en una base de transport de contenidors a Barcelona que gestionarà l’empresa APM Terminals Spain Railway, filial de Maersk, el gegant danès del sector que mou al voltant de 12 milions de contenidors a l’any. Adif, que n’és el titular, va adjudicar a aquesta empresa la gestió de la terminal per un termini de cinc anys a partir de l’1 d’abril d’aquest any. Segons fonts consultades per aquest diari, l’objectiu inicial de l’empresa era començar l’activitat al setembre, però a causa dels treballs de condicionament de l’espai, que han començat aquesta setmana, i al fet que encara no ha arribat la maquinària pesant, “no començarà l’activitat fins a la segona setmana d’octubre i l’empresa contractarà tres tècnics que gestionaran la planta”, van assegurar les mateixes fonts.

El projecte per ressuscitar l’estació va sortir a licitació per un pressupost de 262.860 euros IVA no inclòs, disposa d’una superfície de 17.700 metres quadrats i la filial de Maersk va ser l’única empresa que es va presentar al concurs, que al plec de condicions especificava que l’adjudicatari gestionarà els espais i recursos de la instal·lació només per a ús logístic.

https://www.segre.com/noticies/lleida/2 ... _1092.html

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Tuesday 03/09/2019 12:48
by foronda 141
Esperem que no corrin perill les instalacions de la ARMF.

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Tuesday 10/09/2019 11:38
by Tioviejo50
Ja podriem posar algún servei amb 448/449 a aquesta linia... :emprenyat

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Tuesday 10/09/2019 11:50
by albe6
Abans que trens, el que fa falta es una renovació de via entre Lleida i Bell-Lloc.

448 alguna vegada n'he vist i 449 no cabrien a Seguers - St. Pere Sallavinera; que per 3 447 dobles que han posat per FiraTàrrega hi havia substitutori de bus per aquesta estació

Trens que tampoc podrien aprofitar la seva velocitat màxima de 160. Sense sentit.

Quan al tema mercaderies, sembla ser que re-obren la terminal existent de Vilanoveta. L'altre dia estaven netejant i ja hi havia una grua mòbil per moure contenidors

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Monday 16/09/2019 12:02
by Renfe451
La posada en marxa del nou centre logístic a Pla de Vilanoveta és una bona notícia, perquè després de molts anys, la terminal tornarà a tenir vida. I amb el potencial que té la línia, tan desaprofitada, podria servir per fer-hi passar una part de les circulacions (no totes), de mercaderies des de BCN cap a altres punts de l'Estat. La línia passa a prop de Guissona, on hi ha una de les cooperatives alimentàries més importants de Catalunya, potser no seria mala idea fer un ramal exclusiu per a mercaderies que anés fins a Guissona, i que la cooperativa porti les mercaderies en tren. Seria una opció interessant. Ara bé, la represa de l'activitat al centre logístic em fa patir per l'ARMF, que ja veurem quin futur podria tenir i si arriba a ser compatible amb la nova activitat prevista.

D'altra banda pel que fa a passatgers, la Generalitat porta temps amb un deute pendent, l'augment de freqüències, sobretot al tram Lleida-Cervera, que carrega molts usuaris. Les freqüències actuals no s'ajusten a la realitat i a la demanda actual i en el seu moment el Govern va prometre un augment de freqüències, en l'època quan el conseller Rull estava a TiS. On estan aquestes freqüències promeses? Res de res. Que es posin les piles en aquest aspecte.

També es podria fer circular un tren turístic per la zona, realment valdria molt la pena, que fes Manresa-Calaf-Lleida, i que alhora podria ajudar a augmentar el turisme a la Catalunya Central i comarques de Ponent. Més o menys seguint l'estil del Tren dels Llacs.

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Monday 16/09/2019 12:32
by albe6
Renfe451 wrote: Monday 16/09/2019 12:02 La posada en marxa del nou centre logístic a Pla de Vilanoveta és una bona notícia, perquè després de molts anys, la terminal tornarà a tenir vida. I amb el potencial que té la línia, tan desaprofitada, podria servir per fer-hi passar una part de les circulacions (no totes), de mercaderies des de BCN cap a altres punts de l'Estat. La línia passa a prop de Guissona, on hi ha una de les cooperatives alimentàries més importants de Catalunya, potser no seria mala idea fer un ramal exclusiu per a mercaderies que anés fins a Guissona, i que la cooperativa porti les mercaderies en tren. Seria una opció interessant. Ara bé, la represa de l'activitat al centre logístic em fa patir per l'ARMF, que ja veurem quin futur podria tenir i si arriba a ser compatible amb la nova activitat prevista.

D'altra banda pel que fa a passatgers, la Generalitat porta temps amb un deute pendent, l'augment de freqüències, sobretot al tram Lleida-Cervera, que carrega molts usuaris. Les freqüències actuals no s'ajusten a la realitat i a la demanda actual i en el seu moment el Govern va prometre un augment de freqüències, en l'època quan el conseller Rull estava a TiS. On estan aquestes freqüències promeses? Res de res. Que es posin les piles en aquest aspecte.

També es podria fer circular un tren turístic per la zona, realment valdria molt la pena, que fes Manresa-Calaf-Lleida, i que alhora podria ajudar a augmentar el turisme a la Catalunya Central i comarques de Ponent. Més o menys seguint l'estil del Tren dels Llacs.
Tema freqüències les males llengües diuen que els de l'Alsa - Alsina Graells s'haurien queixat.

Tema mercaderies s'ha de renovar tot; a recordar la consigna de limitació a 60 km/h a tot material remolcat.

Tema Vilanoveta: en teoria és la re-obertura de la terminal existent (a l'altre costat de la general respecte la nau d'Erion/ ARMF)

Tema turístic: les ye-yés d'ARMF les van dotar d'ASFA Digital en previsió de més serveis turístics apart del TdL; ha quedat al calaix.

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Saturday 21/09/2019 9:57
by Miquel
albe6 wrote: Monday 16/09/2019 12:32
Renfe451 wrote: Monday 16/09/2019 12:02 La posada en marxa del nou centre logístic a Pla de Vilanoveta és una bona notícia, perquè després de molts anys, la terminal tornarà a tenir vida. I amb el potencial que té la línia, tan desaprofitada, podria servir per fer-hi passar una part de les circulacions (no totes), de mercaderies des de BCN cap a altres punts de l'Estat. La línia passa a prop de Guissona, on hi ha una de les cooperatives alimentàries més importants de Catalunya, potser no seria mala idea fer un ramal exclusiu per a mercaderies que anés fins a Guissona, i que la cooperativa porti les mercaderies en tren. Seria una opció interessant. Ara bé, la represa de l'activitat al centre logístic em fa patir per l'ARMF, que ja veurem quin futur podria tenir i si arriba a ser compatible amb la nova activitat prevista.

D'altra banda pel que fa a passatgers, la Generalitat porta temps amb un deute pendent, l'augment de freqüències, sobretot al tram Lleida-Cervera, que carrega molts usuaris. Les freqüències actuals no s'ajusten a la realitat i a la demanda actual i en el seu moment el Govern va prometre un augment de freqüències, en l'època quan el conseller Rull estava a TiS. On estan aquestes freqüències promeses? Res de res. Que es posin les piles en aquest aspecte.

També es podria fer circular un tren turístic per la zona, realment valdria molt la pena, que fes Manresa-Calaf-Lleida, i que alhora podria ajudar a augmentar el turisme a la Catalunya Central i comarques de Ponent. Més o menys seguint l'estil del Tren dels Llacs.
Tema freqüències les males llengües diuen que els de l'Alsa - Alsina Graells s'haurien queixat.

Tema mercaderies s'ha de renovar tot; a recordar la consigna de limitació a 60 km/h a tot material remolcat.

Tema Vilanoveta: en teoria és la re-obertura de la terminal existent (a l'altre costat de la general respecte la nau d'Erion/ ARMF)

Tema turístic: les ye-yés d'ARMF les van dotar d'ASFA Digital en previsió de més serveis turístics apart del TdL; ha quedat al calaix.
De fet, temps després de la promesa de noves freqüències (vaja, la creació de les Rodalies de Lleida), la generalitat no ha fet res (més enllà de separar els serveis de la línia de la Pobla), i a Alsa li han fet els serveis exprés fins a Cervera.

I sobre les mercaderies, fora del tram entre Lleida i Mollerussa (o Bell-Lloc, mai recordo). Allà també hi ha la limitació?

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Saturday 21/09/2019 20:39
by bigcoaster
Renfe451 wrote: Monday 16/09/2019 12:02 La posada en marxa del nou centre logístic a Pla de Vilanoveta és una bona notícia, perquè després de molts anys, la terminal tornarà a tenir vida. I amb el potencial que té la línia, tan desaprofitada, podria servir per fer-hi passar una part de les circulacions (no totes), de mercaderies des de BCN cap a altres punts de l'Estat. La línia passa a prop de Guissona, on hi ha una de les cooperatives alimentàries més importants de Catalunya, potser no seria mala idea fer un ramal exclusiu per a mercaderies que anés fins a Guissona, i que la cooperativa porti les mercaderies en tren. Seria una opció interessant. Ara bé, la represa de l'activitat al centre logístic em fa patir per l'ARMF, que ja veurem quin futur podria tenir i si arriba a ser compatible amb la nova activitat prevista.

D'altra banda pel que fa a passatgers, la Generalitat porta temps amb un deute pendent, l'augment de freqüències, sobretot al tram Lleida-Cervera, que carrega molts usuaris. Les freqüències actuals no s'ajusten a la realitat i a la demanda actual i en el seu moment el Govern va prometre un augment de freqüències, en l'època quan el conseller Rull estava a TiS. On estan aquestes freqüències promeses? Res de res. Que es posin les piles en aquest aspecte.

També es podria fer circular un tren turístic per la zona, realment valdria molt la pena, que fes Manresa-Calaf-Lleida, i que alhora podria ajudar a augmentar el turisme a la Catalunya Central i comarques de Ponent. Més o menys seguint l'estil del Tren dels Llacs.
Tant de bo, però no només la línia de Manresa té rampes interessants sino que el tram Lleida-Mollerussa cau literalment a trossos. Les 447 passen perquè pesen poquet i no passen dels 60-80 km/h, però poses un tren de mercaderies per allí i no es capaç de recórrer ni 1 km sense tenir un accident.

Dit això, estic molt d'acord amb el tema Guissona. Jo directament l'obligaria a moure un cert % de mercaderies en tren, donat el volum que mou i la quantitat de camions que té.

Ah i no et preocupis per l'ARMF, que té els tallers a l'altra banda de la via principal. El que s'ha concessionat són les dues vies sobre plataforma de ciment que eren l'antiga terminal de mercaderies. Que per cert, tenia una grua pòrtic que es va desmuntar, i ara s'haurà de fer amb una d'aquestes sobre pneumàtics. Diria que tampoc s'ha concessionat la paltja de vies que hi ha en aquell costat, on encara ara s'hi estacionen trens de mercaderies buits de tant en tant.

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Tuesday 31/12/2019 19:26
by Sky
L’Ajuntament de Tàrrega lamenta que Renfe deixi de vendre bitllets a finestreta a l’estació de tren

Els bitllets es podran adquirir mitjançant una màquina d’autovenda o bé al revisor del tren, segons ha informat Renfe

La capital de l’Urgell manifesta que la mesura minva la qualitat del servei i denuncia la manca d’inversions a la línia Lleida-Manresa

El consistori targarí continuarà treballant per corregir aquesta situació i assolir els objectius fixats en el marc de la plataforma de municipis creada recentment per l’Ajuntament de Bellpuig i a la qual se sumà la capital de l’Urgell, o sigui, emprendre accions per garantir un servei de transport ferroviari d'acord amb les necessitats reals del territori


L’Ajuntament de Tàrrega lamenta i expressa el seu rebuig al fet que Renfe hagi suprimit la venda de bitllets a finestreta a l’estació ferroviària del municipi. Així ho ha comunicat Renfe a l’Ajuntament de Tàrrega informant també que s’opta per un sistema automatitzat en què els usuaris podran adquirir els bitllets mitjançant una màquina d’autovenda instal·lada a l’estació o bé a l’interior del tren de forma directa al personal d’intervenció. Renfe ha recordat que també es disposa del servei de reserva de plaça a través del web www.renfe.es i l’aplicació mòbil Renfe Ticket.

L’Ajuntament de Tàrrega manifesta que la supressió de la venda de bitllets mitjançant atenció personalitzada va en detriment de la qualitat del servei prestat als usuaris en un dels principals punts de la línia fèrria Lleida-Manresa. Així mateix, l’Ajuntament de Tàrrega tem que la clausura de la finestreta derivi també en el tancament de la sala d’espera per als viatgers, tal i com s’ha pogut constatar avui (circumstància que Renfe no ha aclarit). Aquests fets agreugen encara més la deficiència del servei i poden causar una degradació progressiva de l’edifici de l’estació.

Tot plegat suposa un altre pas enrere en la reivindicació de millores a la xarxa ferroviària de rodalies i alhora un revés a l’aposta de la capital de l’Urgell per incentivar l’ús del transport públic. De fa temps, Tàrrega reclama millores del servei de la línia ferroviària Lleida - Manresa, la qual acumula més i més deficiències. Escassa inversió, retards i incidències en el servei desanimem la ciutadania a fer ús del tren com a alternativa de mobilitat. El consistori targarí continuarà treballant per corregir aquesta situació i assolir els objectius fixats en el marc de la plataforma de municipis creada recentment per l’Ajuntament de Bellpuig i a la qual se sumà la capital de l’Urgell el passat octubre, o sigui, emprendre accions per garantir un servei de transport ferroviari d'acord amb les necessitats reals del territori.

https://www.tarrega.cat/noticies/comunicat-estacio-tren

Edito. Sembla que això forma part d'un tancament massiu de taquilles a tot Espanya:

Renfe y ADIF cerrarán las taquillas de venta de billetes en un centenar de estaciones en toda España
En Cataluña el cierre serán en Altafulla-Tamarit, Bell-Lloc D'Urgel, Cervera, Flix, L'Ampolla Perelo-Deltebre, Montblanc, Riba-Roja D'Ebre, Tarrega y Valls.
https://cadenaser.com/ser/2020/01/01/ec ... 52404.html

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Tuesday 18/02/2020 20:10
by m.h.t.
L'Estat millora 80 quilòmetres de la línia Lleida-Manresa per poder incrementar freqüències i la velocitat dels trens

Amb l'objectiu de deixar-la «perfectament en disposició» del Govern per establir el servei de Rodalies


Image
Travesses de formigó que serviran per substituir les de fusta que hi ha a la R12
El govern espanyol està actuant des de principis d'any en 80 quilòmetres de l'R12, coneguda com la línia de Manresa, en el tram Lleida–Calaf per aconseguir que els trens hi circulin a la seva velocitat màxima, fixada entre 120 i 140 quilòmetres per hora. En el cas del tram Lleida–Mollerussa s'estan substituint les travesses de la via i això permetrà reduir el temps del trajecte uns 7 minuts. [...] Així mateix, a Calaf es renovarà per complet la subestació elèctrica que dona energia a la línia.

D'aquesta manera, es podrien augmentar les freqüències i no hi haurà "cap impediment per fer-ho".
https://www.regio7.cat/manresa/2020/02/ ... 97996.html

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Wednesday 19/02/2020 13:45
by França451
m.h.t. wrote: Tuesday 18/02/2020 20:10 L'Estat millora 80 quilòmetres de la línia Lleida-Manresa per poder incrementar freqüències i la velocitat dels trens

Amb l'objectiu de deixar-la «perfectament en disposició» del Govern per establir el servei de Rodalies


Image
Travesses de formigó que serviran per substituir les de fusta que hi ha a la R12
El govern espanyol està actuant des de principis d'any en 80 quilòmetres de l'R12, coneguda com la línia de Manresa, en el tram Lleida–Calaf per aconseguir que els trens hi circulin a la seva velocitat màxima, fixada entre 120 i 140 quilòmetres per hora. En el cas del tram Lleida–Mollerussa s'estan substituint les travesses de la via i això permetrà reduir el temps del trajecte uns 7 minuts. [...] Així mateix, a Calaf es renovarà per complet la subestació elèctrica que dona energia a la línia.

D'aquesta manera, es podrien augmentar les freqüències i no hi haurà "cap impediment per fer-ho".
https://www.regio7.cat/manresa/2020/02/ ... 97996.html
Esperemos que no sea una cortina de humo, y que de verdad aumenten frecuencias, al menos hasta Cervera de Segarra, Calaf o incluso Manresa. Ya iba siendo hora de que alguien, se preocupara un poquito de esta línea, que da verdadera pena, sin menospreciar otras líneas regionales que también se caen a cachos, pero que dentro de lo malo están dentro de "vías y trazados más generales", pero el caso de Lleida por Manresa, es algo así como "la segundona, el pàtito feo" "por eso de que no va a Madrid por la vía más directa", ya sabemos, la Península y sus centralismos milenarios... y creo que ya le tocaba que por lo menos hagan algo por ella. Que mucha 447 y mucho modernismo, pero, diablos... la línea da pena.

El Govern encarrega a FGC la millora del servei de tren Manresa-Lleida

Posted: Tuesday 22/12/2020 10:41
by brito_cat
El Govern encarrega a FGC la millora del servei de tren Manresa-Lleida
En el tram que transcorre pel Bages des de Calaf es preveu passar de les 3 freqüències actuals a 5

https://www.regio7.cat/bages/2020/12/10 ... 46802.html

Redacció. Manresa 10.12.2020 | 00:57
El Govern va donar llum verd ahir a l'encàrrec a Ferrocarrils de la Generalitat perquè assumeixi el projecte de millora dels serveis ferroviaris de la línia R-12, que comunica Manresa i Lleida, passant també per Rajadell, Aguilar de Segarra, Sant Pere Sallavinera i Calaf. Tal i com ja es va avançar en el seu moment aquesta actuació s'emmarca dins de les accions anunciades pel Govern per millorar els serveis de transport públic de proximitat a Lleida, amb una oferta conjunta de bus i tren. Entre les accions previstes, hi ha la gestió per a la compra de trens, un nou centre de control i un taller de manteniment.

Aquest acord faculta el departament de Territori i Sostenibilitat per dur a terme, mitjançant FGC, els estudis i actuacions que correspongui, per formular la proposta de millora i implantació de serveis ferroviaris a Lleida i la seva connexió amb Manresa, i per proposar al Govern els acords complementaris a adoptar per a la prestació dels serveis encarregats.

El que es va concretar fa dos mesos i mig és que la intenció és que FGC passi a assumir el 2024 aquesta línia que ara opera Renfe, i que s'hi faci una inversió de 60 milions d'euros. Es volen duplicar freqüències de trens de Lleida a Cervera i passar de les 6 actuals a 12. Fins a Manresa es passarà de 3 a 5 freqüències. Per això, la proposta passa per l'adquisició de trens i també es construirà una central operativa on es farà la gestió i el manteniment.

Re: El Govern encarrega a FGC la millora del servei de tren Manresa-Lleida

Posted: Tuesday 22/12/2020 11:23
by robertotlh
Titular alternatiu: El govern retarda a 2024 les millores del servei Manresa - Lleida previstes pel 2017 i encara pretén posar-se una medalla. S'ha de tenir-los quadrats.

Re: El Govern encarrega a FGC la millora del servei de tren Manresa-Lleida

Posted: Tuesday 22/12/2020 14:17
by ortegote
Buenas,
Odio cuando leo la palabra "Estudis" y las siglas FGC, por que solo quieren decir una cosa HUMO.
Mucho bla bla bla, llevamos muchos años viendo estas cosas, ya no podemos tomarlos en serio y las fechas, es que por una parte meten palabras de mejorar transporte (2020) y al final lees se espera que todo este en 2024 y se te quitan las ganas de creer esto de verdad.

Creo que al final es posible que FGC gestione lineas que ahora tiene ADIF, pero a largo plazo y a malas todo seguira igual.

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Thursday 25/02/2021 14:53
by genissimon
La Mañana, 25 de febrer de 2021 wrote: El trajecte Lleida-Barcelona amb l’R-12 retalla 9 minuts en 55 anys
La línia de Manresa tardava 3 hores i 33 minuts l’any 1966 per unir les dues ciutats i ara hi destina 3 hores i 22 minuts
[...]

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Thursday 25/02/2021 16:11
by Railjet OBB
genissimon wrote: Thursday 25/02/2021 14:53
La Mañana, 25 de febrer de 2021 wrote: El trajecte Lleida-Barcelona amb l’R-12 retalla 9 minuts en 55 anys
La línia de Manresa tardava 3 hores i 33 minuts l’any 1966 per unir les dues ciutats i ara hi destina 3 hores i 22 minuts
[...]
9 minuts???

Es una Broma????

Amb lo facil que seria fer que els trens de la R12 no paressin en totes les estacions de la R4. :cop :cop :cop :cop

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Wednesday 12/10/2022 0:23
by albe6
M'he fixat passant vora la zona de Vilanoveta que hi ha diversos senyals lluminosos girats en perpendicular respecte la via.

Pot ser que siguin per a una més propera eliminació del BT entre Lleida i Bell-lloc d'Urgell? Si no recordo malament, s'ha aprovat eliminar el BT de tota la RFIG Adif i anar-lo substiuïnt per altres blocatges.

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Wednesday 12/10/2022 17:42
by Miquel
albe6 wrote: Wednesday 12/10/2022 0:23 M'he fixat passant vora la zona de Vilanoveta que hi ha diversos senyals lluminosos girats en perpendicular respecte la via.

Pot ser que siguin per a una més propera eliminació del BT entre Lleida i Bell-lloc d'Urgell? Si no recordo malament, s'ha aprovat eliminar el BT de tota la RFIG Adif i anar-lo substiuïnt per altres blocatges.
Podria ser, ja que divendres passat vaig passar per allí però pel ramal cap a Balaguer, i també n'hi havien de noves i girades!

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Thursday 13/10/2022 19:31
by bigcoaster
albe6 wrote: Wednesday 12/10/2022 0:23 M'he fixat passant vora la zona de Vilanoveta que hi ha diversos senyals lluminosos girats en perpendicular respecte la via.

Pot ser que siguin per a una més propera eliminació del BT entre Lleida i Bell-lloc d'Urgell? Si no recordo malament, s'ha aprovat eliminar el BT de tota la RFIG Adif i anar-lo substiuïnt per altres blocatges.
Si, s'elimina el BT.

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Thursday 13/10/2022 19:43
by Carlos González
Què és el BT? Perdoneu per la meva ignorància... :) :D