Obres a la Ronda del Mig
Posted: Saturday 07/11/2009 13:28
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... PK=1022&h=
7/11/2009 CANVIS EN UNA VIA ESTRATÈGICA
La Ronda del Mig suporta fins a tres obres simultànies
• Als treballs de Sant Gervasi se n’hi sumen altres de nous a Sarrià i el Guinardó
• Comença la millora de la cicatriu de l’antic viaducte entre Sardenya i Cartagena
XABIER BARRENA
BARCELONA
L’antic Primer Cinturó del porciolisme, rebatejat en el 92 com a Ronda del Mig, és la via semaforitzada més important de Barcelona, juntament amb l’avinguda Diagonal. La conversió de l’antic disseny, a mig camí entre una autopista perifèrica i un bulevard, està donant pas a una secció molt més urbana, com correspon a una via absolutament cèntrica en el context metropolità. Aquesta conversió es fa per parts, cosa que provoca que, per exemple en aquests moments, hi hagi fins a tres trams en obres. Als treballs entre els carrers de Balmes i de Puig-Reig s’hi han sumat, recentment, l’inici de la urbanització de la ronda entre Sardenya i Cartagena i la reforma entre Mandri i la Via Augusta.
La Ronda del Mig, és a dir la suma de trams de diferent nom que uneixen amb més o menys continuïtat la Zona Franca i l’avinguda Meridiana, és una de les herències del pla d’enllaços amb què l’urbanista francès Leon Jaussely va guanyar el concurs municipal del 1905. Si bé el pla no es va portar a terme com a tal, per falta de recursos, la música taral·lejada pel francès va inspirar l’urbanisme barceloní del segle XX. Concebuda com una circumval·lació per darrere dels municipis acabats d’agregar a Barcelona, com Gràcia i Sant Gervasi, el desarrollismo dels anys 60 i 70 va situar la Ronda del Mig al centre d’una densa trama.
TRAM DE 200 METRES / El tram de la Ronda del General Mitre (aquest és el nom que agafa la Ronda del Mig entre l’avinguda Diagonal i la plaça de Lesseps) entre els carrers de Balmes i Puig-reig té tot just 200 metres. Aquí, com abans es va fer en el tram Homer-Puig-Reig, s’està humanitzant la secció de la via per donar cabuda a dos carrils més un d’autobús per sentit. Les obres s’acabaran a finals de l’estiu que ve.
Les novetats vénen a la Ronda del Guinardó. Després d’enderrocar el viaducte entre els carrers de Sardenya i de Cartagena –com va informar aquest diari a l’agost–, els treballs d’urbanització de l’entorn, i dels accessos al túnel de la Rovira, han començat recentment.
Cal destacar que, davant la impossibilitat de tirar a terra el mur entre Castillejos i Cartagena –ja que conté les terres, tenint en compte la diferència de cota entre els dos costats de la ronda–, l’ajuntament instal·larà una escala mecànica d’enllaç fins al carrer de Thous. Al mateix carrer construirà, a més a més, un aparcament per als veïns de la zona.
El nou element clau per al viari és el nus circulatori, que permet, a través d’un enorme illot el·líptic, accedir al túnel de la Rovira.
Dijous, per la seva part, van començar els treballs d’adaptació de Mitre entre Mandri i la Via Augusta. S’amplien les voreres i es redueixen els carrils fins als coneguts 2+1 per sentit. Les obres finalitzaran el febrer del 2011.
7/11/2009 CANVIS EN UNA VIA ESTRATÈGICA
La Ronda del Mig suporta fins a tres obres simultànies
• Als treballs de Sant Gervasi se n’hi sumen altres de nous a Sarrià i el Guinardó
• Comença la millora de la cicatriu de l’antic viaducte entre Sardenya i Cartagena
XABIER BARRENA
BARCELONA
L’antic Primer Cinturó del porciolisme, rebatejat en el 92 com a Ronda del Mig, és la via semaforitzada més important de Barcelona, juntament amb l’avinguda Diagonal. La conversió de l’antic disseny, a mig camí entre una autopista perifèrica i un bulevard, està donant pas a una secció molt més urbana, com correspon a una via absolutament cèntrica en el context metropolità. Aquesta conversió es fa per parts, cosa que provoca que, per exemple en aquests moments, hi hagi fins a tres trams en obres. Als treballs entre els carrers de Balmes i de Puig-Reig s’hi han sumat, recentment, l’inici de la urbanització de la ronda entre Sardenya i Cartagena i la reforma entre Mandri i la Via Augusta.
La Ronda del Mig, és a dir la suma de trams de diferent nom que uneixen amb més o menys continuïtat la Zona Franca i l’avinguda Meridiana, és una de les herències del pla d’enllaços amb què l’urbanista francès Leon Jaussely va guanyar el concurs municipal del 1905. Si bé el pla no es va portar a terme com a tal, per falta de recursos, la música taral·lejada pel francès va inspirar l’urbanisme barceloní del segle XX. Concebuda com una circumval·lació per darrere dels municipis acabats d’agregar a Barcelona, com Gràcia i Sant Gervasi, el desarrollismo dels anys 60 i 70 va situar la Ronda del Mig al centre d’una densa trama.
TRAM DE 200 METRES / El tram de la Ronda del General Mitre (aquest és el nom que agafa la Ronda del Mig entre l’avinguda Diagonal i la plaça de Lesseps) entre els carrers de Balmes i Puig-reig té tot just 200 metres. Aquí, com abans es va fer en el tram Homer-Puig-Reig, s’està humanitzant la secció de la via per donar cabuda a dos carrils més un d’autobús per sentit. Les obres s’acabaran a finals de l’estiu que ve.
Les novetats vénen a la Ronda del Guinardó. Després d’enderrocar el viaducte entre els carrers de Sardenya i de Cartagena –com va informar aquest diari a l’agost–, els treballs d’urbanització de l’entorn, i dels accessos al túnel de la Rovira, han començat recentment.
Cal destacar que, davant la impossibilitat de tirar a terra el mur entre Castillejos i Cartagena –ja que conté les terres, tenint en compte la diferència de cota entre els dos costats de la ronda–, l’ajuntament instal·larà una escala mecànica d’enllaç fins al carrer de Thous. Al mateix carrer construirà, a més a més, un aparcament per als veïns de la zona.
El nou element clau per al viari és el nus circulatori, que permet, a través d’un enorme illot el·líptic, accedir al túnel de la Rovira.
Dijous, per la seva part, van començar els treballs d’adaptació de Mitre entre Mandri i la Via Augusta. S’amplien les voreres i es redueixen els carrils fins als coneguts 2+1 per sentit. Les obres finalitzaran el febrer del 2011.