Page 1 of 1

Fret SNCF equipará a las BB36000 con ERTMS

Posted: Wednesday 24/03/2010 13:59
by Pardal
En el número 149 de Rail Passion viene un reportaje sobre las BB 36300 (verdes) que van a Italia, y los tráficos que SNCF Fret Italia. En un pequeño recuadro indica que Fret tiene muy avanzado el proyecto de instalación de ERTMS 2 a las 30 locomotoras BB 36000 (rojas). Inicialmente previsto para no tener problemas en 2015, cuando su uso sera obligatorio en Bélgica, las primeras locomotoras con ERTMS 2 se utilizarán, a finales de este año, en trenes entre Perpinyà y Barcelona, vía la LAV Internacional.

Re: Fret SNCF equipará a las BB36000 con ERTMS

Posted: Wednesday 24/03/2010 15:39
by davida
Aquestes locomotores son tritensión 1500Vcc 3000Vcc y 25000V ca. Les 3 tensions que hi haura entre Barcelona i Perpinyà.

Re: Fret SNCF equipará a las BB36000 con ERTMS

Posted: Wednesday 24/03/2010 21:47
by Oriol
davida wrote:Aquestes locomotores son tritensión 1500Vcc 3000Vcc y 25000V ca. Les 3 tensions que hi haura entre Barcelona i Perpinyà.
Però no són biample, per tant, és una mica absurd que duguin els equips de 3 KV DC quan no els faràn servir... :roll: (A Espanya, la xarxa d'alta velocitat està electrificada a 25 KV AC).

Re: Fret SNCF equipará a las BB36000 con ERTMS

Posted: Wednesday 24/03/2010 21:48
by josep_serre
Però hi haurà trams de doble ample.
Oriol wrote:
davida wrote:Aquestes locomotores son tritensión 1500Vcc 3000Vcc y 25000V ca. Les 3 tensions que hi haura entre Barcelona i Perpinyà.
Però no són biample, per tant, és una mica absurd que duguin els equips de 3 KV DC quan no els faràn servir... :roll: (A Espanya, la xarxa d'alta velocitat està electrificada a 25 KV AC).

Re: Fret SNCF equipará a las BB36000 con ERTMS

Posted: Wednesday 24/03/2010 21:52
by Oriol
josep_serre wrote:Però hi haurà trams de doble ample.
Oriol wrote:
davida wrote:Aquestes locomotores son tritensión 1500Vcc 3000Vcc y 25000V ca. Les 3 tensions que hi haura entre Barcelona i Perpinyà.
Però no són biample, per tant, és una mica absurd que duguin els equips de 3 KV DC quan no els faràn servir... :roll: (A Espanya, la xarxa d'alta velocitat està electrificada a 25 KV AC).
En principi per a dur viatgers. Els TGV Francessos estàn preparats pels 3 KV? O anticiparem Sant Joan?

Re: Fret SNCF equipará a las BB36000 con ERTMS

Posted: Thursday 25/03/2010 9:27
by genissimon
Oriol wrote:
davida wrote:Aquestes locomotores son tritensión 1500Vcc 3000Vcc y 25000V ca. Les 3 tensions que hi haura entre Barcelona i Perpinyà.
Però no són biample, per tant, és una mica absurd que duguin els equips de 3 KV DC quan no els faràn servir... :roll: (A Espanya, la xarxa d'alta velocitat està electrificada a 25 KV AC).
Als trams de xarxa convencional (ample 1668mm) entre Barcelona i Figueres(*) on posaran via de tres carrils a una sola via per permetre la circulació de trens en ample normal (1435mm), es mantindrà l'electrificació a 3KVcc. També hi ha 3KVcc a l'accés al port de Barcelona des de Castellbisbal i a la línia de Castellbisbal a Mollet del Vallès. A França, al nord d'El Soler hi ha 1,5KVcc fins passat Nîmes on hi ha l'entroncament amb la LGV sud-est. A les LGV franceses i les LAV espanyoles sí que hi ha 25KVca.

El que interessa és fer arribar trens de mercaderies en ample normal (1435mm) des de la xarxa RFF (SNCF, per entendre'ns) al port de Barcelona. Els viatgers, fins que s'acabi la construcció de la LAV al cantó espanyol, faran transbordament a l'estació del Camp de Vilafant.

* Crec que, bàsicament, serà al tram Girona-Mercaderies - Figueres on dotaran una sola via del doble ample.

Salut !!

Re: Fret SNCF equipará a las BB36000 con ERTMS

Posted: Thursday 25/03/2010 11:17
by Oriol
I es deia que aquestes mercaderies estarien traccionades amb locomotores diesel...

Re: Fret SNCF equipará a las BB36000 con ERTMS

Posted: Thursday 25/03/2010 12:03
by genissimon
Oriol wrote:I es deia que aquestes mercaderies estarien traccionades amb locomotores diesel...
Era una opció però no sé si la disponibilitat de locomotores dièsel de la SNCF era suficient (donades les poquíssimes unitats dièsel espanyoles en ample normal).

Salut !!