Autopista ferroviària ibèrica Càdis-Girona
Posted: Thursday 27/05/2010 9:14
http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... -a-girona/
El DPTOP signa un conveni per al desenvolupament de l’autopista ferroviària ibèrica, de Càdis a Girona
El DPTOP a través de l’empresa pública CIMALSA ha signat un acord de col•laboració per realitzar un estudi de desenvolupament de l’autopista ferroviària ibèrica, des de Càdis fins a Girona, i la seva connexió fins a Luxemburg. L’objectiu d’aquest projecte és proporcionar un nou servei de transport intermodal de semirremolcs per ferrocarril, que permeti descongestionar les carreteres i els passos fronterers.
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques, a través de l’empresa pública CIMALSA, ha signat un conveni de col•laboració amb l’Autoritat Portuària Bahía d’Algesires, l’Agència Pública de Ports Andalusos, Lorry Rail i Renfe per realitzar un estudi de desenvolupament de l’autopista ferroviària, des del Port d’Algesires (Càdis), fins al Far de l’Empordà (Girona), i la seva connexió amb l’autopista ferroviària fins a Bettembourg (Luxemburg).
El projecte, anomenat Autopista Ferroviària Ibèrica (AFI), té l’objectiu d’oferir al mercat del transport i de la logística de carretera un nou servei de transport intermodal de semirremolcs per ferrocarril a la Península Ibèrica que, en connexió amb les autopistes ferroviàries franceses actuals i futures, permeti descongestionar les carreteres, els passos fronterers i incrementar la participació del ferrocarril en el transport de mercaderies d’una manera eficient.
D’aquesta manera, la finalitat d’aquest projecte és establir operacions en la futura terminal intermodal del Far de l’Empordà, per tal que es redueixi el nombre de camions que passen pel pas fronterer de la Jonquera.
L’AFI té com a antecedents la via ferroviària que, des de 2006 explota l’empresa Lorry Rail S.A. entre el sud de França (Le Boulou) i el sud de Luxemburg (Bettembourg), així com l’estudi d’una possible autopista ferroviària entre el Port d’Algesires i Barcelona, que va pilotar l’Autoritat Portuària Bahía d’Algesires entre els anys 2007 i 2008, i en el qual també va col•laborar Renfe.
La intenció de les cinc empreses que han signat el conveni és materialitzar aquesta col•laboració amb la posterior constitució d’una societat mercantil conjunta, per a la prestació del servei, un cop s’hagi finalitzat l’estudi de viabilitat de l’AFI.
Així mateix, les parts acorden obtenir l’estudi de mercat del projecte en un termini màxim de sis mesos. A més, per tal de fer el seguiment dels treballs que permetin desenvolupar l’activitat, s’ha acordat nomenar un Comitè de Projecte, format per un màxim de deu membres, dos en representació de cada empresa membre.
El projecte està obert a la incorporació del port de Barcelona a través de la societat conjunta Terminal Intermodal de l’Emporda.
El DPTOP signa un conveni per al desenvolupament de l’autopista ferroviària ibèrica, de Càdis a Girona
El DPTOP a través de l’empresa pública CIMALSA ha signat un acord de col•laboració per realitzar un estudi de desenvolupament de l’autopista ferroviària ibèrica, des de Càdis fins a Girona, i la seva connexió fins a Luxemburg. L’objectiu d’aquest projecte és proporcionar un nou servei de transport intermodal de semirremolcs per ferrocarril, que permeti descongestionar les carreteres i els passos fronterers.
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques, a través de l’empresa pública CIMALSA, ha signat un conveni de col•laboració amb l’Autoritat Portuària Bahía d’Algesires, l’Agència Pública de Ports Andalusos, Lorry Rail i Renfe per realitzar un estudi de desenvolupament de l’autopista ferroviària, des del Port d’Algesires (Càdis), fins al Far de l’Empordà (Girona), i la seva connexió amb l’autopista ferroviària fins a Bettembourg (Luxemburg).
El projecte, anomenat Autopista Ferroviària Ibèrica (AFI), té l’objectiu d’oferir al mercat del transport i de la logística de carretera un nou servei de transport intermodal de semirremolcs per ferrocarril a la Península Ibèrica que, en connexió amb les autopistes ferroviàries franceses actuals i futures, permeti descongestionar les carreteres, els passos fronterers i incrementar la participació del ferrocarril en el transport de mercaderies d’una manera eficient.
D’aquesta manera, la finalitat d’aquest projecte és establir operacions en la futura terminal intermodal del Far de l’Empordà, per tal que es redueixi el nombre de camions que passen pel pas fronterer de la Jonquera.
L’AFI té com a antecedents la via ferroviària que, des de 2006 explota l’empresa Lorry Rail S.A. entre el sud de França (Le Boulou) i el sud de Luxemburg (Bettembourg), així com l’estudi d’una possible autopista ferroviària entre el Port d’Algesires i Barcelona, que va pilotar l’Autoritat Portuària Bahía d’Algesires entre els anys 2007 i 2008, i en el qual també va col•laborar Renfe.
La intenció de les cinc empreses que han signat el conveni és materialitzar aquesta col•laboració amb la posterior constitució d’una societat mercantil conjunta, per a la prestació del servei, un cop s’hagi finalitzat l’estudi de viabilitat de l’AFI.
Així mateix, les parts acorden obtenir l’estudi de mercat del projecte en un termini màxim de sis mesos. A més, per tal de fer el seguiment dels treballs que permetin desenvolupar l’activitat, s’ha acordat nomenar un Comitè de Projecte, format per un màxim de deu membres, dos en representació de cada empresa membre.
El projecte està obert a la incorporació del port de Barcelona a través de la societat conjunta Terminal Intermodal de l’Emporda.