Lo del túnel de ferrocarril per la Diagonal, pel que he vist a La Vanguardia, te un precedent en una idea de finals del segle XIX, de fer un baixador que finalment es va desestimar, al·legant això:
(a mí que em perdonin, però ja em direu quin trànsit havia l'any 1884)
metring wrote:Lo del túnel de ferrocarril per la Diagonal, pel que he vist a La Vanguardia, te un precedent en una idea de finals del segle XIX, de fer un baixador que finalment es va desestimar, al·legant això:
(a mí que em perdonin, però ja em direu quin trànsit havia l'any 1884)
No m'estranyaria ni un pel que les raons de "falta de visibilitat" fóssin de caire militar. A aquests no els feia ni pisca de gràcia els obstacles visuals, i així és com no deixaven construir a Montjuïc, i potser aqui els dificultava visibilitat des del quartel del carrer Viladomat o algun altre punt. És només una conclusió teòrica, ni tan sols sé si aquest estava construït en aquella època, però llavors la ciutat els era massa revolucionària i les forces militars gastaven més esforços en mantenir-la controlada que en defendre-la.
Gràcies pel document, curiós si més no.
Línia?
Posted: Thursday 19/08/2010 0:24
by Guigui
I de quina línia havia de formar part el baixador?