Part d'Alemanya vol limitar les autopistes a 120 Km/h
Posted: Sunday 01/05/2011 0:07
Actualment, no hi ha límit genèric de velocitat a les autopistes alemanyes.
En alguns trams, hi ha limitacions de velocitat, segons el traçat, però en d'altres on el traçat ho permet, la velocitat és lliure. Això significa que els nombrosos Porsche, Audi, Mercedes, BMW, etc, que circulen per Alemanya, poden circular a 250 km/h sense cap mena de problema.
Vist així, i si creiem el que ens diuen aquí les autoritats de trànsit, sembla que la mortaldat en aquestes autopistes hauria de ser alarmant... però resulta que no és així. Alemanya ocupa una posició mitjana en la quantitat d'accidents que es produeixen.
Per què passa això? Jo tinc les meves "pròpies" teories:
1- La seguretat dels seus automòbils: no és el mateix circular amb el típic Peugeot 206 de fa 10 anys que circula per carreteres espanyoles, que en el típic Mercedes clase C que a Alemanya és considerat un utilitari mitjà.
2- No tothom va al límit. Tot i no haver-hi límit, molta gent circula per sota de 130 Km/h. No obstant, també n'hi ha molts que van per sobre. el que no podria dir és si més que a Espanya o menys.
3- Els accidents realment greus acostumen a donar-se en carreteres de doble sentit, no pas en autopistes. Si circulem a 200 Km/h per una autopista molts diran que som uns temeraris. Bé, segurament ho som... però resulta que l'impacte serà, en el pitjor dels casos, l'equivalent al de dos cotxes xocant de cara a 100 Km/h. I en canvi, aquest cas es dóna constantment en carreters de dos sentits, a velocitat totalment legal, i ningú s'escandalitza.
Doncs bé, ara resulta que a Baden-Württemberg (seu de Mercedes i Porsche entre d'altres), han pujat al govern els verds, i una de les primeres mesures que volen imposar és limitar a 120 Km/h la velocitat de les autopistes. No cal dir que hi ha hagut un rebombori més que considerable ja que molts ho consideren intolerable:
http://www.gtspirit.com/2011/04/27/tens ... -industry/
És realment curiós com, a tant relativa poca distància d'aquí, es poden arribar a veure les coses tant diferents. Igualment, dóna que pensar com ens empassem sense reflexionar les limitacions que ens imposa el nostre govern, amb l'excusa de la seguretat.
En alguns trams, hi ha limitacions de velocitat, segons el traçat, però en d'altres on el traçat ho permet, la velocitat és lliure. Això significa que els nombrosos Porsche, Audi, Mercedes, BMW, etc, que circulen per Alemanya, poden circular a 250 km/h sense cap mena de problema.
Vist així, i si creiem el que ens diuen aquí les autoritats de trànsit, sembla que la mortaldat en aquestes autopistes hauria de ser alarmant... però resulta que no és així. Alemanya ocupa una posició mitjana en la quantitat d'accidents que es produeixen.
Per què passa això? Jo tinc les meves "pròpies" teories:
1- La seguretat dels seus automòbils: no és el mateix circular amb el típic Peugeot 206 de fa 10 anys que circula per carreteres espanyoles, que en el típic Mercedes clase C que a Alemanya és considerat un utilitari mitjà.
2- No tothom va al límit. Tot i no haver-hi límit, molta gent circula per sota de 130 Km/h. No obstant, també n'hi ha molts que van per sobre. el que no podria dir és si més que a Espanya o menys.
3- Els accidents realment greus acostumen a donar-se en carreteres de doble sentit, no pas en autopistes. Si circulem a 200 Km/h per una autopista molts diran que som uns temeraris. Bé, segurament ho som... però resulta que l'impacte serà, en el pitjor dels casos, l'equivalent al de dos cotxes xocant de cara a 100 Km/h. I en canvi, aquest cas es dóna constantment en carreters de dos sentits, a velocitat totalment legal, i ningú s'escandalitza.
Doncs bé, ara resulta que a Baden-Württemberg (seu de Mercedes i Porsche entre d'altres), han pujat al govern els verds, i una de les primeres mesures que volen imposar és limitar a 120 Km/h la velocitat de les autopistes. No cal dir que hi ha hagut un rebombori més que considerable ja que molts ho consideren intolerable:
http://www.gtspirit.com/2011/04/27/tens ... -industry/
És realment curiós com, a tant relativa poca distància d'aquí, es poden arribar a veure les coses tant diferents. Igualment, dóna que pensar com ens empassem sense reflexionar les limitacions que ens imposa el nostre govern, amb l'excusa de la seguretat.