Page 1 of 1

Part d'Alemanya vol limitar les autopistes a 120 Km/h

Posted: Sunday 01/05/2011 0:07
by wefer
Actualment, no hi ha límit genèric de velocitat a les autopistes alemanyes.
En alguns trams, hi ha limitacions de velocitat, segons el traçat, però en d'altres on el traçat ho permet, la velocitat és lliure. Això significa que els nombrosos Porsche, Audi, Mercedes, BMW, etc, que circulen per Alemanya, poden circular a 250 km/h sense cap mena de problema.
Vist així, i si creiem el que ens diuen aquí les autoritats de trànsit, sembla que la mortaldat en aquestes autopistes hauria de ser alarmant... però resulta que no és així. Alemanya ocupa una posició mitjana en la quantitat d'accidents que es produeixen.
Per què passa això? Jo tinc les meves "pròpies" teories:
1- La seguretat dels seus automòbils: no és el mateix circular amb el típic Peugeot 206 de fa 10 anys que circula per carreteres espanyoles, que en el típic Mercedes clase C que a Alemanya és considerat un utilitari mitjà.
2- No tothom va al límit. Tot i no haver-hi límit, molta gent circula per sota de 130 Km/h. No obstant, també n'hi ha molts que van per sobre. el que no podria dir és si més que a Espanya o menys.
3- Els accidents realment greus acostumen a donar-se en carreteres de doble sentit, no pas en autopistes. Si circulem a 200 Km/h per una autopista molts diran que som uns temeraris. Bé, segurament ho som... però resulta que l'impacte serà, en el pitjor dels casos, l'equivalent al de dos cotxes xocant de cara a 100 Km/h. I en canvi, aquest cas es dóna constantment en carreters de dos sentits, a velocitat totalment legal, i ningú s'escandalitza.

Doncs bé, ara resulta que a Baden-Württemberg (seu de Mercedes i Porsche entre d'altres), han pujat al govern els verds, i una de les primeres mesures que volen imposar és limitar a 120 Km/h la velocitat de les autopistes. No cal dir que hi ha hagut un rebombori més que considerable ja que molts ho consideren intolerable:
http://www.gtspirit.com/2011/04/27/tens ... -industry/

És realment curiós com, a tant relativa poca distància d'aquí, es poden arribar a veure les coses tant diferents. Igualment, dóna que pensar com ens empassem sense reflexionar les limitacions que ens imposa el nostre govern, amb l'excusa de la seguretat.

Re: Part d'Alemanya vol limitar les autopistes a 120 Km/h

Posted: Sunday 01/05/2011 1:35
by Lluita1714
Osti, m'he de treure el carnet ràpid o no podré complir mai el que desitjava (a Montmeló no té gràcia).

Deixant apart aquesta frivolitat, he de dir que em sembla bé si ajuda a no contaminar tant. Però recordo que aquí ens baixaren la velocitat a 80 i les emissions de CO2 eren gairebé les mateixes, i el mateix passa amb el suposat estalvi de benzina dels 110.

Re: Part d'Alemanya vol limitar les autopistes a 120 Km/h

Posted: Sunday 01/05/2011 2:47
by josep_serre
Doncs jo no veig gaire diferència cap a l'opinió de la gent als dos llocs, la mesura es pot comparar i la reacció de la gent també, i és simplement que hi ha opinions per tots els gustos, i aquí també la majoria d'accidents són a carreteres convencionals.
wefer wrote:Actualment, no hi ha límit genèric de velocitat a les autopistes alemanyes.
En alguns trams, hi ha limitacions de velocitat, segons el traçat, però en d'altres on el traçat ho permet, la velocitat és lliure. Això significa que els nombrosos Porsche, Audi, Mercedes, BMW, etc, que circulen per Alemanya, poden circular a 250 km/h sense cap mena de problema.
Vist així, i si creiem el que ens diuen aquí les autoritats de trànsit, sembla que la mortaldat en aquestes autopistes hauria de ser alarmant... però resulta que no és així. Alemanya ocupa una posició mitjana en la quantitat d'accidents que es produeixen.
Per què passa això? Jo tinc les meves "pròpies" teories:
1- La seguretat dels seus automòbils: no és el mateix circular amb el típic Peugeot 206 de fa 10 anys que circula per carreteres espanyoles, que en el típic Mercedes clase C que a Alemanya és considerat un utilitari mitjà.
2- No tothom va al límit. Tot i no haver-hi límit, molta gent circula per sota de 130 Km/h. No obstant, també n'hi ha molts que van per sobre. el que no podria dir és si més que a Espanya o menys.
3- Els accidents realment greus acostumen a donar-se en carreteres de doble sentit, no pas en autopistes. Si circulem a 200 Km/h per una autopista molts diran que som uns temeraris. Bé, segurament ho som... però resulta que l'impacte serà, en el pitjor dels casos, l'equivalent al de dos cotxes xocant de cara a 100 Km/h. I en canvi, aquest cas es dóna constantment en carreters de dos sentits, a velocitat totalment legal, i ningú s'escandalitza.

Doncs bé, ara resulta que a Baden-Württemberg (seu de Mercedes i Porsche entre d'altres), han pujat al govern els verds, i una de les primeres mesures que volen imposar és limitar a 120 Km/h la velocitat de les autopistes. No cal dir que hi ha hagut un rebombori més que considerable ja que molts ho consideren intolerable:
http://www.gtspirit.com/2011/04/27/tens ... -industry/

És realment curiós com, a tant relativa poca distància d'aquí, es poden arribar a veure les coses tant diferents. Igualment, dóna que pensar com ens empassem sense reflexionar les limitacions que ens imposa el nostre govern, amb l'excusa de la seguretat.

Accidents en cadena

Posted: Sunday 01/05/2011 3:47
by Guigui
wefer wrote:3- Els accidents realment greus acostumen a donar-se en carreteres de doble sentit, no pas en autopistes.
A Alemanya, els accidents grossos amb força morts solen passar en autopistes. El cas més recent, vuit morts a prop de Rostock per una tempesta de sorra el 8 d'abril passat.

Re: Part d'Alemanya vol limitar les autopistes a 120 Km/h

Posted: Sunday 01/05/2011 11:39
by victorcasta
I suposo que aquí també. Per quantitat absoluta d'accidents, n'hi ha més a zona urbana i carreteres secundàries; però quan n'hi ha un a autopista és amb més víctimes.

Re: Part d'Alemanya vol limitar les autopistes a 120 Km/h

Posted: Sunday 01/05/2011 12:35
by Fran-Ikarus
En aquest bloc hi ha una llista de 20 punts que semblen prou ben parits, per explicar part de les coses:
http://davidmeanaautobahn.blogspot.com/

Entre d'altres, fixeu-vos en els punts 1 i 5...

Re: Part d'Alemanya vol limitar les autopistes a 120 Km/h

Posted: Sunday 01/05/2011 17:41
by josep_serre
Moltes gràcies, força interessant, crec que determinats punts no són importables a casa nostra.

Quant a l'accidentalitat segons el tipus de via, normalment estadísticament quan es parla d'accidents es tenen en compte els que tenen com a mínim un mort, si se't trenca el paraxoc, un fanal o el cotxe et queda per tirar però no hi ha danys personals no compta

Quant a les velocitats, no és cert que la limitació a 80 no aportés beneficis, que potser no n'aportés tants com s'havia dit però sí que en va portar, potser hagués estat més adequat fer més km limitats i en canvi a 100.

Els accidents més que pels cotxes pròpiament solen ser produïts pels conductors que fan imprudències o temeritats, no només pel que fa a la velocitat, de molts tipus.

Tots els casos en què s'ha incrementat la velocitat màxima de circulació en paral·lel s'han incrementat els accidents, quan s'ha fet el contrari els accidents han disminuït, no són teories ni filosofia, és experiència, això no treu que els límits han de ser coherents i que sovint no ho són.
Fran-Ikarus wrote:En aquest bloc hi ha una llista de 20 punts que semblen prou ben parits, per explicar part de les coses:
http://davidmeanaautobahn.blogspot.com/

Entre d'altres, fixeu-vos en els punts 1 i 5...