Page 1 of 1

Reducció del trànsit a l'Eixample de Barcelona

Posted: Thursday 23/06/2011 17:32
by Guigui
http://www.ara.cat/societat/Govern-part ... 49815.html

El Govern és partidari de reduir el trànsit a l'Eixample de Barcelona

El secretari de Medi Ambient i Sostenibilitat, Josep Enric Llebot, advoca per pacificar més carrers i limitar així el nombre de cotxes que circulen per la quadrícula ideada per Cerdà

REDACCIÓ
BARCELONA | Actualitzada el 23/06/2011 11:55


Barcelona és una de les ciutats amb més densitat de trànsit d'Europa, una situació que ha disparat la contaminació i que en part ve motivada per l'Eixample, una trama urbana molt permeable per al trànsit i que segons el secretari de Medi Ambient i Sostenibilitat, Josep Enric Llebot, ha de variar. En una entrevista amb Efe, Llebot ha explicat que, tot i que la quadrícula ideada per Ildefons Cerdà és considerada un exemple d'urbanisme, té un inconvenient: absorbeix la circulació rodada d'una forma molt homogènia, motiu pel qual és utilitzada per molts conductors per creuar la ciutat.

Per això el secretari de Medi Ambient advoca per un nombre més gran d'intervencions, com la pacificació del trànsit que es va fer al carrer Enric Granados, que segons el seu parer contribuiria que l'Eixample perdés aquesta capacitat d'absorbir tant trànsit i a la llarga ajudaria a disminuir els nivells de contaminació de l'aire de Barcelona.

En aquests moments, la mitjana de vehicles per quilòmetre quadrat en una ciutat tan compacta com Barcelona és de 6.000, mentre que a Madrid ronden els 2.100 i a Londres, els 1.300 cotxes.

El secretari de Medi Ambient també ha recordat que fins ara la legislació estatal no classifica els vehicles per les seves emissions d'òxid de nitrogen (NOX) o de partícules en suspensió, dos contaminants nocius per a la salut i els límits dels quals fixats per la UE se superen actualment a diversos punts de l'àrea de Barcelona (i en d'altres ciutats espanyoles com Madrid), cosa que pot motivar una sanció comunitària per a Espanya.

En no estar identificats, ni consistoris ni Generalitat poden restringir la circulació d'aquests vehicles més contaminants a determinades zones quan es produeixen episodis singulars per excés de pol·lució. Mentre s'aprova la normativa estatal, la Generalitat està redactant el seu propi pla de millora de qualitat de l'aire (2011-15), del qual aviat es presentarà el seu primer esborrany i amb el qual el govern català pretén complir els nivells de pol·lució fixats per Europa abans del 2015.