Aquest tema es va estar tractant, durant molt de temps, a
Proposta de numeració línies ATM Barcelona
A aquest fil podeu trobar la proposta original de l'ATM d'unificar nomenclatures, del 2003. Han passat 8 anys des de llavors, i només alguns operadors, com TMB, Authosa i Autocars R. Font, s'han adaptat a la normativa.
Per refrescar la memòria, aquí cito un missatge d'en
UT596001 de fa 5 anys, a aquéll fil:
UT596001, el 4/12/2006, wrote:L'ATM ja va presentar una proposta de numeració, que era:
-del 1 al 199 línies de TMB
-del 200 al 299 resta de línies de la zona 1
-del 300 al 399 línies del Garraf
-del 400 al 499 línies de l'Alt Penedès
-del 500 al 599 línies del Baix Llobregat
-del 600 al 699 línies del Vallès Occidental
-del 700 al 799 línies del Vallès Oriental
-del 800 al 899 línies del Maresme
Les nocturnes (excepte la 153 de TMB i el nocturn urbà de Castelldefels d'estiu) ja ho compleixen, ja que són:
-Del N0 al N29 línies de la zona 1 (línies actuals: N0, N1, N2, N3, N4, N5, N6, N7, N8, N9, N11, N12, N13, N14, N15, N16 i N17
-N3* per al Garraf (línia N30 Barcelona-Vilanova-Vilafranca)
-N4* per a l'Alt Penedès (línia N40 Barcelona-Vilafranca)
-N5* per les del Baix Llobregat (N50 i N51)
-N6* per les del Vallès Occidental (N60, N61, N62, N63, N64 i N65)
-N7* per les del Vallès Oriental (N70, N71, N72, N73)
-N8* per les del Maresme (N80, N81 i N82)
Alguns urbans tenien numeració especial (dos lletres que indicaven el municipi i el número de línia, per exemple a Lliçà de Vall crec que estaven numerades com a LV1, LV2, LV3, LV4 i LV5), les capitals comarcals conservaven l'existent i d'altres tenien numeració de línia interurbana (per exemple al urbà de Castellar del Vallès li tocava tenir el 654, ara està numerat com a C4).
A part d'això, també cal especificar que corresponen:
-del 80 al 84 línies urbanes de Sagalés de la zona 1 (ex-Transports Lydia)
-del 85 al 87 línies d'Authosa
-del 88 al 89 línies integrades de TCC a la zona 1
Les urbanes de Santa Coloma haurien de canviar a SCx segons la normativa.
UT596001 wrote:O directament aplicar el meu sistema de numeració integrada nacional català que vaig proposar fa un temps i fora punyetes
Recordem-ho:
UT596001, el 4/12/2006, wrote:La meva proposta de numeració seria la següent (independentment de l'operador que l'explotés)
-1 al 99 línies urbanes de qualsevol municipi
-del 100 al 299 línies comarcals (és a dir, un Barcelona-Sant Boi no podria portar aquest tipus de numeració al ser intercomarcal)
-del 300 al 499 (ampliable) línies d'àmbit provincial/veguerial
I per les nocturnes:
-N0 a N9 urbanes de qualsevol municipi
-N10 a N29 comarcals
-N30 a N49 (ampliable) intercomarcals no interveguerials/interprovincials
La resta de línies que quedin fora d'aquest supòsit estarien sense numerar, i la numeració proposada s'aplicaria al conjunt de Catalunya.
Personalment, crec que la no-implantació de l'estàndard (o la implantació a mitjes, que vé a ser el mateix) va ser un greu error, que deixà a l'ATM sense la 'A', ja que d'
autoritat en va tenir ben poca.