Investiguen Adif per malversació a les obres de l'LAV
Posted: Monday 05/05/2014 8:58
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
I tot això fet per una colla de dissortats.Guigui wrote:I qui se'n responsabilitzarà? Qui ens tornarà els diners que ens han robat a tots nosaltres?
Segons la definició clàssica del diccionari, qui ha perpetrat això, és un lladre. I qui ho ha permès, el seu còmplice. Per tant, es pot dir, amb totes les lletres, que el Ministeri de Foment ha estat comandat tot aquest temps per una banda de còmplices de lladres, tirant baix.
Crec que has donat a al diana. És el propi sistema el que afovoreix el desordre i ja se sap, "en río revuelto ganancia de pesadores". No és raonable adjudicar les obres al més barat per sota d´un número determinat, simplement perquè tots saben que l´obra no es podrà fer pels diners contractats. ¿Perquè ho fan doncs?. Suposo que hi ha diverses raons, hi ha qui es posa medalles per contractar per 5 el que abans costava 10 (evidentment la medalla és en el moment de contractar ja que la final l´obra acabarà costant segurament 11 ó 12) i per altra perquè interessa que es mantingui els sistema. Als països anglosaxons els projectes estan perfectes (aquí es fan en tres mesos i mai es poden construir) i és quasi impossible fer un modificat.... conseqüència, les empreses oferten el que han d´ofertar perquè saben que és això el que cobraran (coincideixo que aquest ha estat el problema a Panama, un ha ofertat "a l´espanyola" i l´altre ha pagat "a la nordamericana").Guigui wrote:Em sembla massa simplista carregar-ho tot a les presses; és a dir, no nego que hi tinguin a veure, però no crec que siguin, ni de bon tros, l'únic motiu per tota aquesta inflació. Un exemple que demostraria aquesta hipòtesi el trobem al sarau que s'ha muntat al voltant de les obres d'ampliació del Canal de Panamà, curiosament i significativa liderades per una constructora espanyola. Resulta que havien guanyat el concurs en licitar pel preu més baix, per una xifra que els perdedors (nord-americans) deien que era impossible de fer les obres. Al cap de poc, diuen que els han sorgit imprevists i que els paguin més. Habituats a aquest modus operandi a casa seva, es deurien pensar que tot el món funciona així. Doncs una cosa d'aquestes deu haver passat en aquest cas de la LAV (i en pràcticament totes les obres públiques, de les quals es notòria la inflació pressupostària en relació amb la previsió inicial).
És cert que a Espanya en general en els últims anys hi ha hagut una moda de fer les coses " a lo grande" (és el que té ser "nou ric"). El cert és que primer es va construir la millor xarxa d´autovies segurament d´Europa (molt millor que a altres estats més avançats) i després s´han construït unes xarxes d´aerorts i ferroviària d´alta velocitat que també son les millors d´Europa. Son les millors tècnicament, les més grans i segurament de millor qualitat. També s´ha de dir que tot això s´ha contruït en un temps rècord per un sector de la contrucció que avui és punter a nivell mundial, tant a nivell de volum com de capacitat tècnica. Aquesta és una realitat. Dit això, també es pot dir que una bona part de tot això no feia cap falta o no calia que fos tant "bo", i que els grans volums de diners que ha costat tot això es podien haver gastat en educació, investigació, medi ambient o creació d´indústria. Això ha comportat i comporta grans problemes i desequilibris, tant a nivell econòmic (que trigarem una generació en resoldre), com social. S´ha de dir que això, tal i com s´ha dit per aquí, és exactament aplicable a nivell d´Espanya com de Catalunya, exactament igual, sense cap diferència. Grandiloquència, sí, és molt cert, però això no vol dir que s´hagi de desqualificar tot el que s´ha fet, que ha estat molt i molt bo en part, i això és ben real, no és xerrameca. Sobre el pessimisme, suposo que és el temps per ser pessimista, però com dic si s´agafa perspectiva, s´ha fet molt de bo, a més d´algunes coses molt estúpides. Cal aprendre, fer fora als mediocres que ens governen a TOTES les Administracions i possar-nos a treballar per donar un nou impuls com el que es va fer als anys 80 i 90.Guigui wrote:Dos modes molt espanyols:
Mode A: grandiloqüència al preu que sigui
Mode B: realisme pessimista, sobretot si es tracta de fotre l'adversari polític
En què coincideixen els dos? Que no passen de xerrameca. A l'hora de fer res concret, que es mogui altri.
Se podrá decir que lo que se ha hecho es innecesario, sobrero, excesivo, o lo que sea, pero decir que no se ha hecho nada concreto en obra pública en España en los últimos años (es decir, mientras ha habido dinero) es simplemente no querer ver lo que se tiene delante de los ojos. Precisamente es muy posible que se haya hecho demasiado.Guigui wrote:Dos modes molt espanyols:
Mode A: grandiloqüència al preu que sigui
Mode B: realisme pessimista, sobretot si es tracta de fotre l'adversari polític
En què coincideixen els dos? Que no passen de xerrameca. A l'hora de fer res concret, que es mogui altri.
Totalmente de acuerdo, el problema no es la calidad de las infraestructuras, que estan bien, el problema es que nunca se tenían que haber hecho. Y para añadirle el insulto a la herida como dicen los ingleses, han saqueado por todos lados con las obras.Toni wrote:És cert que a Espanya en general en els últims anys hi ha hagut una moda de fer les coses " a lo grande" (és el que té ser "nou ric"). El cert és que primer es va construir la millor xarxa d´autovies segurament d´Europa (molt millor que a altres estats més avançats) i després s´han construït unes xarxes d´aerorts i ferroviària d´alta velocitat que també son les millors d´Europa. Son les millors tècnicament, les més grans i segurament de millor qualitat. També s´ha de dir que tot això s´ha contruït en un temps rècord per un sector de la contrucció que avui és punter a nivell mundial, tant a nivell de volum com de capacitat tècnica. Aquesta és una realitat. Dit això, també es pot dir que una bona part de tot això no feia cap falta o no calia que fos tant "bo", i que els grans volums de diners que ha costat tot això es podien haver gastat en educació, investigació, medi ambient o creació d´indústria. Això ha comportat i comporta grans problemes i desequilibris, tant a nivell econòmic (que trigarem una generació en resoldre), com social. S´ha de dir que això, tal i com s´ha dit per aquí, és exactament aplicable a nivell d´Espanya com de Catalunya, exactament igual, sense cap diferència. Grandiloquència, sí, és molt cert, però això no vol dir que s´hagi de desqualificar tot el que s´ha fet, que ha estat molt i molt bo en part, i això és ben real, no és xerrameca. Sobre el pessimisme, suposo que és el temps per ser pessimista, però com dic si s´agafa perspectiva, s´ha fet molt de bo, a més d´algunes coses molt estúpides. Cal aprendre, fer fora als mediocres que ens governen a TOTES les Administracions i possar-nos a treballar per donar un nou impuls com el que es va fer als anys 80 i 90.Guigui wrote:Dos modes molt espanyols:
Mode A: grandiloqüència al preu que sigui
Mode B: realisme pessimista, sobretot si es tracta de fotre l'adversari polític
En què coincideixen els dos? Que no passen de xerrameca. A l'hora de fer res concret, que es mogui altri.
Girona perd els interlocutors d´Adif per les detencions a Barcelona
Un està a la presó i el regidor d'Urbanisme diu que no afectaran les obres del Parc Central
[...]