Page 1 of 8
Reforma de la sèrie 2000
Posted: Friday 05/12/2014 23:24
by victorromo99
Hola, aquesta nit he vist una foto on surt una unitat de la sèrie 2000 a un camió góndola a Vilapicina
La foto:
https://m.flickr.com/#/photos/miniautob ... 765757908/
Re: Possible reforma de la sèrie 2000
Posted: Saturday 06/12/2014 9:18
by davida
El 2000 son de entre el 1992 i el 1997 (el 1992 eren Mc R Mc i el 1997 van pasar a Mc M R M Mc). Per tant ja els toca la reforma de la meitat de la vida util.
Re: Possible reforma de la sèrie 2000
Posted: Saturday 06/12/2014 10:11
by Fran-Ikarus
Entenc que vols dir que ja els toca Gran Reparació, no?, però no pas necessàriament "reforma".
M'explico: els 3000 i 4000 els van reformar fortament pel que fa a interiorsme, per una banda, i a la pròpia configuració de "cotxes separats" a "intercomunicats amb la limitació de les cabines intermitges", per una altra (el "restyling" dels testers ja entenc que és un detall estètic que pot agradar més o menys, però superflu en tot cas)
En el cas dels 2000, una de les dues coses és òbviament innecessària (inaplicable, més aviat), perquè ja és un tren continu. L'altra (reforma de l'interior) penseu que seria necessària? A mi em faria llàstima, ja que els 2000 i 2100 em semblen molt més còmodes que els 3000 i 4000 reformats, però malauradament sospito que serà difícil que se n'escapin. Massa importància, continua tenint la "imatge de nou".
Re: Possible reforma de la sèrie 2000
Posted: Saturday 06/12/2014 11:53
by Miquel
Fran-Ikarus wrote:Entenc que vols dir que ja els toca Gran Reparació, no?, però no pas necessàriament "reforma".
M'explico: els 3000 i 4000 els van reformar fortament pel que fa a interiorsme, per una banda, i a la pròpia configuració de "cotxes separats" a "intercomunicats amb la limitació de les cabines intermitges", per una altra (el "restyling" dels testers ja entenc que és un detall estètic que pot agradar més o menys, però superflu en tot cas)
En el cas dels 2000, una de les dues coses és òbviament innecessària (inaplicable, més aviat), perquè ja és un tren continu. L'altra (reforma de l'interior) penseu que seria necessària? A mi em faria llàstima, ja que els 2000 i 2100 em semblen molt més còmodes que els 3000 i 4000 reformats, però malauradament sospito que serà difícil que se n'escapin. Massa importància, continua tenint la "imatge de nou".
El que cal de veritat es un sanejament del tren tant per dins com per fora. Jo no crec que sigui necessari fer cap tipus de reforma, però si deixar-lo com nou.
Espero que deixin el tren ben blanc, espero....
Re: Possible reforma de la sèrie 2000
Posted: Saturday 06/12/2014 15:23
by Fran-Ikarus
Jo tinc prou coll avall que el tren deixarà de ser tot blanc...
Re: Possible reforma de la sèrie 2000
Posted: Saturday 06/12/2014 15:33
by ferroviario_catalan
De cuando es la foto?
Re: Possible reforma de la sèrie 2000
Posted: Wednesday 09/09/2015 8:03
by ferroviario_catalan
Alguien sabe para cuando está prevista la entrega de la primer 2000 reformada? Ya hace mucho tiempo que se la llevaron y no hay noticias de ella...
Re: Possible reforma de la sèrie 2000
Posted: Wednesday 09/09/2015 11:02
by metring
Abans hauríem de saber si el van portar a reformar a Tradinsa o si ho fa la mateixa TMB.
Re: Possible reforma de la sèrie 2000
Posted: Wednesday 09/09/2015 12:32
by metring
Ja tenim resposta de l'Oriol Pàmies (això és eficiència!
):
Oriol Pàmies wrote:En efecte s’està reformant el primer tren 2000, com vam explicar aquí
http://horapunta.tmb.cat/seccio/mon-met ... serie-2000
Com que és el prototip que servirà de referència a la reforma de tota la sèrie, la feina s’alllargarà encara uns mesos. No comptem que estigui enllestit fins a final d’any, després es faran proves i tornarà a la línia.
Re: Possible reforma de la sèrie 2000
Posted: Wednesday 09/09/2015 12:43
by Renfe445
metring wrote:Ja tenim resposta de l'Oriol Pàmies (això és eficiència!
):
Oriol Pàmies wrote:En efecte s’està reformant el primer tren 2000, com vam explicar aquí
http://horapunta.tmb.cat/seccio/mon-met ... serie-2000
Com que és el prototip que servirà de referència a la reforma de tota la sèrie, la feina s’alllargarà encara uns mesos. No comptem que estigui enllestit fins a final d’any, després es faran proves i tornarà a la línia.
Pues como hagan la misma jugarreta...
Hay unificaciones que hacen daño físico al cuerpo.
Re: Possible reforma de la sèrie 2000
Posted: Wednesday 09/09/2015 14:58
by Miquel
Això vol dir que no seran com els 3000?
Jo ja feia un parell de mesos que em preguntava que havia passat amb el tren, com a mínim encara es poden gaudir de cinc trens amb seients normals i de color blanc al frontal!
Re: Possible reforma de la sèrie 2000
Posted: Wednesday 09/09/2015 15:12
by Fran-Ikarus
Idèntics segur que no, perquè les "rampes" de la zona anexa als anells d'intercomunicació no caldrà (per exemple)
Re: Possible reforma de la sèrie 2000
Posted: Wednesday 09/09/2015 16:23
by Miquel
Fran-Ikarus wrote:Idèntics segur que no, perquè les "rampes" de la zona anexa als anells d'intercomunicació no caldrà (per exemple)
Ja hi comptava, però tampoc pensava que calgués un prototip per no tenir un desnivell. Tota la resta si fa no fa anirà igual, per si fos poc el tren ja està adaptat a PMR. En fi, aviam que passa.
Re: Possible reforma de la sèrie 2000
Posted: Tuesday 29/12/2015 13:19
by Markitus
Ahir a la tarda, cap a quarts de sis, vaig veure un camió amb un cotxe de la sèrie 2000 baixant pel carrer Lepant a l'altura de Gran Via, on hi ha la Plaça Monumental. El vaig veure de lluny i no em va donar temps de fer foto. Quantes unitats han marxat ja? Dues?
I una altra pregunta: per on han tret aquest tren a la superfície perquè hagi de passar per aquella zona? No els treien per Vilapicina?
PD: No, no és una innocentada
Re: Possible reforma de la sèrie 2000
Posted: Tuesday 29/12/2015 13:31
by Miquel
Markitus wrote:Ahir a la tarda, cap a quarts de sis, vaig veure un camió amb un cotxe de la sèrie 2000 baixant pel carrer Lepant a l'altura de Gran Via, on hi ha la Plaça Monumental. El vaig veure de lluny i no em va donar temps de fer foto. Quantes unitats han marxat ja? Dues?
I una altra pregunta: per on han tret aquest tren a la superfície perquè hagi de passar per aquella zona? No els treien per Vilapicina?
PD: No, no és una innocentada
En teoria la 2001-2004 porta tot un any fora, si se n'han endut una, la primera ja l'hauran portat, suposo. Sobre la zona que esmentes, si baixava per Lepant, deu haver sortit per la cotxera de Sant Genís, que recordem que te una via per entrar i treure material a la vía pública però rarament s'utilitza doncs usualment entren i treuen el material per Vilapicina o el Triangle Ferroviari.
Re: Possible reforma de la sèrie 2000
Posted: Tuesday 29/12/2015 13:58
by Markitus
Re: Possible reforma de la sèrie 2000
Posted: Tuesday 29/12/2015 14:22
by Adolescent barceloní
Miquel wrote:deu haver sortit per la cotxera de Sant Genís, que recordem que te una via per entrar i treure material a la vía pública però rarament s'utilitza
[off-topic]
Hi ha una via que surt a la superfície? És a dir, una via que comença a la superfície i baixa fins al nivell de la cotxera? El mateix pregunto per al Triangle i per Vilapicina. Són vies que arriben a la superfície, o és algun tipus de fossar des d'on s'eleven els cotxes amb alguna grua o ascensor?
Re: Possible reforma de la sèrie 2000
Posted: Tuesday 29/12/2015 15:25
by Renfe445
Adolescent barceloní wrote:Miquel wrote:deu haver sortit per la cotxera de Sant Genís, que recordem que te una via per entrar i treure material a la vía pública però rarament s'utilitza
[off-topic]
Hi ha una via que surt a la superfície? És a dir, una via que comença a la superfície i baixa fins al nivell de la cotxera? El mateix pregunto per al Triangle i per Vilapicina. Són vies que arriben a la superfície, o és algun tipus de fossar des d'on s'eleven els cotxes amb alguna grua o ascensor?
Creo que el Triangle es semisoterrado, hay una parte descubierta en forma de trinchera, segun lo que vi en una fotografía. ¿Es cierto?
Vilapicina en un spot de promoción de los entonces nuevos 5000 se veían como entraban en la cochera.
Re: Possible reforma de la sèrie 2000
Posted: Tuesday 29/12/2015 17:03
by Miquel
Renfe445 wrote:Adolescent barceloní wrote:Miquel wrote:deu haver sortit per la cotxera de Sant Genís, que recordem que te una via per entrar i treure material a la vía pública però rarament s'utilitza
[off-topic]
Hi ha una via que surt a la superfície? És a dir, una via que comença a la superfície i baixa fins al nivell de la cotxera? El mateix pregunto per al Triangle i per Vilapicina. Són vies que arriben a la superfície, o és algun tipus de fossar des d'on s'eleven els cotxes amb alguna grua o ascensor?
Creo que el Triangle es semisoterrado, hay una parte descubierta en forma de trinchera, segun lo que vi en una fotografía. ¿Es cierto?
Vilapicina en un spot de promoción de los entonces nuevos 5000 se veían como entraban en la cochera.
A Triangle hi ha una rampa per baixar al nivell de vies. I si, es semisoterrada en trinxera, igual que les vies d'Adif, tot i que un pis per sota en aquest cas.
A Vilapicina, a causa del desnivell, les cotxeres són a nivell de carrer i integrament cobertes, tot i que pel costat estació crec que ja és on inicia el túnel pròpiament dit, algú que s'hi hagi passejat per dins et podria ajudar. Al pati de la cotxera (cantó Virrei Amat), hi ha una plataforma giratòria per encarar els trens de vertical (cotxera) a horitzontal (preparat per carregar i sortir al Passeig per la porta).
A Sant Genís, també a causa del desnivell, les cotxeres de L3 són a nivell de carrer (Basses d'Horta), i hi ha una vía que surt al carrer per fora dels murs de la cotxera, de fet pots estar-hi al damunt tranquilament.
https://www.google.es/maps/@41.4253097, ... 312!8i6656
Aquesta via connecta amb la via 10, i posteriorment amb tot el feix de sortida pel costat Penitents. Sota el carrer, hi ha el dipòsit de L5, aquest sí, soterrat.
Re: Possible reforma de la sèrie 2000
Posted: Tuesday 29/12/2015 21:32
by ferroviario_catalan
Que raro que el primer 2000 reformado haya llegado y no lo haya visto nadie de nosotros... Y más aún me extraña que sin haber llegado de hayan llevado otro... Se supone que es un "prototipo" y debe "homologarse" y entrar en servicio comercial y una vez realizado ese proceso, pueden proceder a la reforma de los posteriores... Pero vamos, TMB sabrá... Yo soy usuario diario de L3, si veo el nuevo 2000 avisare