Els alcaldes del Delta del Llobregat volen la L12
Posted: Friday 19/02/2016 17:23
http://www.ara.cat/societat/alcaldes-De ... 47584.html
Els alcaldes del Delta del Llobregat rescaten la petició de la L12
El traçat començaria a l’estació de Rodalies de Castelldefels, continuaria per Gavà, Viladecans, Sant Boi –on hi hauria connexió amb els Ferrocarrils–, i Cornellà –on es podria connectar amb la R4, la L5 i el TramBaix–, i acabaria a l’intercanviador de Zona Universitària
JOSEP FERRER Sant Boi de Llobregat ACTUALITZADA EL 19/02/2016 14:54
Els alcaldes de Sant Boi de Llobregat, Viladecans, Gavà i Castelldefels, quatre dels cinc municipis que formen part del Delta de Llobregat, han reclamat aquest matí que es desenterri el projecte per fer arribar una línia ferroviària soterrada fins a les seves ciutats. També volen que es construeixi un carril bus segregat a la C-245, la carretera que va en paral·lel a l’autopista C-32 i que uneix les quatre poblacions. Es tracta de desenvolupar dos dels projectes previstos en el Pla Director d’Infraestructures pel període 2001-2010 i que la crisi econòmica ha aturat 'sine die'.
Traçat provisional de la L12
Amb l’estació de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) de Molí Nou a Sant Boi de Llobregat com a teló de fons els quatre batlles han indicat que “amb 250.000 habitants i importants infraestructures com dos hospitals i un campus universitari, ara li toca al Delta”. Per aquest motiu volen que “la Generalitat i l’Estat prioritzi aquests dos projectes que ja estan redactats” perquè consideren que “el nostre territori ha estat molt generós amb el país i no ens n’hem beneficiat”, en paraules de l’alcaldessa de Sant Boi, la socialista Lluïsa Moret. “La mobilitat no pot estar en llista d’espera”, ha indicat l’alcaldessa de Gavà, la també socialista Raquel Sánchez.
Per aconseguir que les dues administracions supramunicipals els facin cas en els pròxims dies es presentaran sengles mocions en els plens –Sant Boi ja l’ha aprovada per unanimitat-; es crearà una plataforma ciutadana; i es demanaran reunions amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull i amb el proper màxim responsable del ministeri de Foment.
Planificat l’any 2000 el metro del Delta ha tingut diversos noms i projectes. El darrer, del 2006, preveu unir l'estació de Rodalies de Renfe des de Castelldefels i la Zona Universitària. “Seria una línia de Rodalies amb molta capacitat i funcionament similar al metro”, ha explicat l’alcalde de Viladecans, el socialista Carles Ruiz qui ha afegit que el projecte “ja està redactat, només cal fer el projecte executiu i començar les obres”, uns treballs que hauria de costejar l’Estat i el servei s’hauria d’explotar des de Catalunya. No sembla però, que donades les relacions actuals entre Foment i la conselleria de Territori i Sostenibilitat, sigui bon moment per plantejar aquesta possibilitat.
El metro del Delta, que es coneix també com a L12, tindria un recorregut de 22,4 km amb 11 estacions, 4 d’elles de nova construcció. El traçat començaria a l’actual estació de Rodalies de Castelldefels, continuaria per Gavà, Viladecans, Sant Boi on hi hauria connexió amb FGC, Cornellà on es podria connectar amb la R4 de Rodalies, la L5 del metro i el TramBaix i acabaria a l’intercanviador de Zona Universitària.
El carril bus segregat
També han aprofitat per demanar el carril bus de 13 quilòmetres que ha d’unir l’estació intermodal de Cornellà i l’estació de Rodalies de Castelldefels seguint el traçat de la C-245. La idea és fer una plataforma segregada d’autobusos, semblant a la del tramvia i amb la majoria del traçat pel centre de la calçada. Segons els estudis fets permetria retallar en gairebé 25 minuts el temps que es triga actualment a fer aquest recorregut en autobús. Les obres havien de començar a finals del 2010 però no s’ha fet res de res.
Altres millores
Per millorar el transport públic en el Delta del Llobregat els alcaldes també proposen que es creï una línia d’autobús que doni servei als polígons industrials de la zona; que tots els trens de Rodalies s’aturin a l’estació de Viladecans; que s’ampliï l’aparcament de l’estació de Renfe de Gavà; que s’aturin més trens a l’estació de Castelldefels-Platja i que la L8 de FGC es perllongui des de l’estació de plaça Espanya fins a la de Gràcia per poder connectar amb el Metro del Vallès.
FRASES DESTACADES
Candela López (Movem), alcaldessa de Castelldefels: “Amb 1,5 milions de visitants a l’any hem de millorar el transport públic”
Raquel Sánchez (PSC), alcaldessa de Gavà: “Ara és l’hora del Delta, estem cansats d’estar en llista d’espera”
Carles Ruiz (PSC), alcalde de Viladecans: “El metro ha arribat a l’aeroport però no ha creuat el riu”
Lluïsa Moret (PSC), alcaldessa de Sant Boi de Llobregat: “Som una de les ciutats més castigades pel transport públic perquè només tenim una línia centenària de Ferrocarrils de la Generalitat”
Els alcaldes del Delta del Llobregat rescaten la petició de la L12
El traçat començaria a l’estació de Rodalies de Castelldefels, continuaria per Gavà, Viladecans, Sant Boi –on hi hauria connexió amb els Ferrocarrils–, i Cornellà –on es podria connectar amb la R4, la L5 i el TramBaix–, i acabaria a l’intercanviador de Zona Universitària
JOSEP FERRER Sant Boi de Llobregat ACTUALITZADA EL 19/02/2016 14:54
Els alcaldes de Sant Boi de Llobregat, Viladecans, Gavà i Castelldefels, quatre dels cinc municipis que formen part del Delta de Llobregat, han reclamat aquest matí que es desenterri el projecte per fer arribar una línia ferroviària soterrada fins a les seves ciutats. També volen que es construeixi un carril bus segregat a la C-245, la carretera que va en paral·lel a l’autopista C-32 i que uneix les quatre poblacions. Es tracta de desenvolupar dos dels projectes previstos en el Pla Director d’Infraestructures pel període 2001-2010 i que la crisi econòmica ha aturat 'sine die'.
Traçat provisional de la L12
Amb l’estació de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) de Molí Nou a Sant Boi de Llobregat com a teló de fons els quatre batlles han indicat que “amb 250.000 habitants i importants infraestructures com dos hospitals i un campus universitari, ara li toca al Delta”. Per aquest motiu volen que “la Generalitat i l’Estat prioritzi aquests dos projectes que ja estan redactats” perquè consideren que “el nostre territori ha estat molt generós amb el país i no ens n’hem beneficiat”, en paraules de l’alcaldessa de Sant Boi, la socialista Lluïsa Moret. “La mobilitat no pot estar en llista d’espera”, ha indicat l’alcaldessa de Gavà, la també socialista Raquel Sánchez.
Per aconseguir que les dues administracions supramunicipals els facin cas en els pròxims dies es presentaran sengles mocions en els plens –Sant Boi ja l’ha aprovada per unanimitat-; es crearà una plataforma ciutadana; i es demanaran reunions amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull i amb el proper màxim responsable del ministeri de Foment.
Planificat l’any 2000 el metro del Delta ha tingut diversos noms i projectes. El darrer, del 2006, preveu unir l'estació de Rodalies de Renfe des de Castelldefels i la Zona Universitària. “Seria una línia de Rodalies amb molta capacitat i funcionament similar al metro”, ha explicat l’alcalde de Viladecans, el socialista Carles Ruiz qui ha afegit que el projecte “ja està redactat, només cal fer el projecte executiu i començar les obres”, uns treballs que hauria de costejar l’Estat i el servei s’hauria d’explotar des de Catalunya. No sembla però, que donades les relacions actuals entre Foment i la conselleria de Territori i Sostenibilitat, sigui bon moment per plantejar aquesta possibilitat.
El metro del Delta, que es coneix també com a L12, tindria un recorregut de 22,4 km amb 11 estacions, 4 d’elles de nova construcció. El traçat començaria a l’actual estació de Rodalies de Castelldefels, continuaria per Gavà, Viladecans, Sant Boi on hi hauria connexió amb FGC, Cornellà on es podria connectar amb la R4 de Rodalies, la L5 del metro i el TramBaix i acabaria a l’intercanviador de Zona Universitària.
El carril bus segregat
També han aprofitat per demanar el carril bus de 13 quilòmetres que ha d’unir l’estació intermodal de Cornellà i l’estació de Rodalies de Castelldefels seguint el traçat de la C-245. La idea és fer una plataforma segregada d’autobusos, semblant a la del tramvia i amb la majoria del traçat pel centre de la calçada. Segons els estudis fets permetria retallar en gairebé 25 minuts el temps que es triga actualment a fer aquest recorregut en autobús. Les obres havien de començar a finals del 2010 però no s’ha fet res de res.
Altres millores
Per millorar el transport públic en el Delta del Llobregat els alcaldes també proposen que es creï una línia d’autobús que doni servei als polígons industrials de la zona; que tots els trens de Rodalies s’aturin a l’estació de Viladecans; que s’ampliï l’aparcament de l’estació de Renfe de Gavà; que s’aturin més trens a l’estació de Castelldefels-Platja i que la L8 de FGC es perllongui des de l’estació de plaça Espanya fins a la de Gràcia per poder connectar amb el Metro del Vallès.
FRASES DESTACADES
Candela López (Movem), alcaldessa de Castelldefels: “Amb 1,5 milions de visitants a l’any hem de millorar el transport públic”
Raquel Sánchez (PSC), alcaldessa de Gavà: “Ara és l’hora del Delta, estem cansats d’estar en llista d’espera”
Carles Ruiz (PSC), alcalde de Viladecans: “El metro ha arribat a l’aeroport però no ha creuat el riu”
Lluïsa Moret (PSC), alcaldessa de Sant Boi de Llobregat: “Som una de les ciutats més castigades pel transport públic perquè només tenim una línia centenària de Ferrocarrils de la Generalitat”