Page 1 of 2

Freqüències de metro inadmissibles

Posted: Saturday 19/11/2016 18:51
by Guigui
Avui al matí (dissabte, 10.30 hores) he hagut d'esperar a Diagonal L5 7 minuts perquè vingués el següent metro (havent-me marxat l'anterior als nassos), i a l'andana del davant estava igual. I els trens, plens com en hora punta.

A què juga TMB?

Re: Freqüències de metro inadmissibles els matins de dissabt

Posted: Saturday 19/11/2016 19:34
by trenesrenfe123
Guigui wrote:Avui al matí (dissabte, 10.30 hores) he hagut d'esperar a Diagonal L5 7 minuts perquè vingués el següent metro (havent-me marxat l'anterior als nassos), i a l'andana del davant estava igual. I els trens, plens com en hora punta.

A què juga TMB?
Doncs no ets l'únic que s'ha hagut d'esperar 7 minuts. La mateixa freqüència tenia a la tarda a l'hora del partit de fútbol...

A més, a L5 Cornellà avui estava només disponible una sola andana, desconec per què. Els conductors canviaven de cabina per la mateixa andana, sense entrar a les vies mortes del túnel. Igual té alguna cosa a veure, perquè normalment a Cornellà quan un tren arriba de la Vall d'Hebron l'altre ja està preparat per marxar a l'altra via.

Tot el dia igual

Posted: Saturday 19/11/2016 20:54
by Guigui
Aquest vespre ho he tornat a constatar, però només a la L5: mentre aquesta continuava tenint freqüències de 7 minuts, a la L3 eren més normals per un dissabte, de 4.

Canvi d'agulles

Posted: Sunday 20/11/2016 15:44
by Javi M
Potser té quelcom a veure amb això.

La data prevista per al tall era a partir de l'11 de Novembre, però potser ho han endarrerit, i en comptes de tallar el tram en qüestió s'han estimat més reduir les freqüències.

Re: Canvi d'agulles

Posted: Sunday 20/11/2016 15:48
by adriaesc
Javi M wrote:Potser té quelcom a veure amb això.

La data prevista per al tall era a partir de l'11 de Novembre, però potser ho han endarrerit, i en comptes de tallar el tram en qüestió s'han estimat més reduir les freqüències.
Segons aquell tweet el tall es produirà del 3 a l'11 de desembre, no de novembre

Re: Freqüències de metro inadmissibles

Posted: Sunday 20/11/2016 18:26
by metring
Javi M wrote:Potser té quelcom a veure amb això.

La data prevista per al tall era a partir de l'11 de Novembre, però potser ho han endarrerit, i en comptes de tallar el tram en qüestió s'han estimat més reduir les freqüències.
Pinta més aviat que té a veure amb això http://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=14327 . Que no haguem de fusionar els fils perquè falten trens per culpa de que no hi ha prou personal...

Plantilla per línies? No pas...

Posted: Sunday 20/11/2016 21:41
by Guigui
Tindria poc sentit, perquè els conductors que porten 5000 a la L3 poden fer-ho també a la L5, i a la primera bé que hi havia una freqüència prou decent.

Re: Tot el dia igual

Posted: Sunday 20/11/2016 22:15
by oscsanchez6
Guigui wrote:Avui al matí (dissabte, 10.30 hores) he hagut d'esperar a Diagonal L5 7 minuts perquè vingués el següent metro (havent-me marxat l'anterior als nassos), i a l'andana del davant estava igual. I els trens, plens com en hora punta.
A què juga TMB?
Guigui wrote:Aquest vespre ho he tornat a constatar, però només a la L5: mentre aquesta continuava tenint freqüències de 7 minuts, a la L3 eren més normals per un dissabte, de 4.

La freq. programada a l'L5 els dissabtes entre les 10 del matí i les dues de la matinada és de 7:00. La de l'L3 de 10 a 13 de 6:42, de 13 a 22h de 5:07 i de 22h a 2 de la matinada de 7:15.

Vergonyós

Posted: Sunday 20/11/2016 22:20
by Guigui
Si és així, és una vergonya absoluta. No ho dic per caprici: només cal veure com les persones van enllaunades als trens.

Però mentre a TMB surtin els comptes (per als directius, és clar), cap problema...

Re: Freqüències de metro inadmissibles

Posted: Tuesday 22/11/2016 10:36
by brunorro
Hola, aquest és el meu primer missatge i, tot i que sigui per plorar, imagina't la cara que se'm queda quan, un dilluns en plena hora punta, el tram T3 em passa cada 14 minuts (i a partir de les 21:00, cada 20 minuts llargs)

Potser aquests 7 minuts són el preu de tenir metro obert tota la nit. No sé si és just o no, però no m'estranyaria que els conductors ho negociéssin així.

Dues empreses diferents

Posted: Tuesday 22/11/2016 10:44
by Guigui
El Tram i el metro són dues empreses diferents. Per tant, és impossible que hi hagi compensacions de les condicions laborals per als seus respectius empleats.

Re: Dues empreses diferents

Posted: Tuesday 22/11/2016 11:14
by brunorro
Guigui wrote:El Tram i el metro són dues empreses diferents. Per tant, és impossible que hi hagi compensacions de les condicions laborals per als seus respectius empleats.
a) Sóc conscient que són dues empreses diferents i
b) el tram no està obert tota la nit de Dissabte

Estic comparant i dient que em donaria amb una pedra a les dents si només hagués d'esperar 7 minuts a la parada del T3

Re: Dues empreses diferents

Posted: Tuesday 22/11/2016 12:10
by oriolp13
brunorro wrote:
Guigui wrote:El Tram i el metro són dues empreses diferents. Per tant, és impossible que hi hagi compensacions de les condicions laborals per als seus respectius empleats.
a) Sóc conscient que són dues empreses diferents i
b) el tram no està obert tota la nit de Dissabte

Estic comparant i dient que em donaria amb una pedra a les dents si només hagués d'esperar 7 minuts a la parada del T3
Crec que tampoc es pot comprarar el volum d'usuàris que porta el metro amb els del Tram. Una freqüència de 7 minuts un dissabte al matí/tarda és totalment inadmissible i insuficient, de la mateixa manera que es podria considerar que a la T3 hauria de ser algo més alta en hora punta (i que probablement no ho sigui perquè el tram comú no doni per més).

Re: Freqüències de metro inadmissibles

Posted: Tuesday 22/11/2016 21:24
by MZA_1600
Guigui wrote:Avui al matí (dissabte, 10.30 hores) he hagut d'esperar a Diagonal L5 7 minuts perquè vingués el següent metro (havent-me marxat l'anterior als nassos), i a l'andana del davant estava igual. I els trens, plens com en hora punta.

A què juga TMB?
Tens tota la raó. Hauria de ser de 50 segons, com a màxim.

Sarcasme

Posted: Tuesday 22/11/2016 22:10
by Guigui
Tu riu-te'n, però ja m'agradaria veure-t'hi com a usuari, enllaunat després d'esperar-te més temps del compte. No és normal, t'ho miris com t'ho miris.

Metro i Tram

Posted: Tuesday 22/11/2016 23:33
by Javi M
MZA_1600 wrote:Tens tota la raó. Hauria de ser de 50 segons, com a màxim.
Com diu en Guigui, ja no es tracta només de l'espera a l'andana, sinó de "l'enllaunament" posterior a bord del tren. A Barcelona es va decidir fer la xarxa amb andanes aptes per a 5 cotxes (amb el consegüent estalvi a la infraestructura) a canvi de freqüències de pas de trens més altes (amb la consegüent despesa en l'operació). Així que ara no queda altra que mantenir les freqüències, i 7' durant tot el dia no és admissible.

Pel que fa al Tram, les freqüències de la T3 (i de les altres dues línies) durant l'hora punta és de 12', no de 14'. Durant la resta del dia les freqüències són d'entre 14' i 16', i a la nit, de 20' o més. Més que la saturació del tram comú, el limitant és el nombre de combois disponibles. I en concret a la T3, la freqüència màxima de 12' ve donada pel tram de via única entre Rambla de Sant Just i Montesa (es triga 6' a recorre'l, i a l'hora punta els tramvies es creuen just abans d'entrar-hi i just després de sortir-ne). Es podrien fer encreuaments a la parada intermitja, que és de doble via, però això seria a costa d'augmentar el temps de recorregut, ja que en no equidistar de les estacions anterior i precedent, un dels dos tramvies hauria d'esperar a l'altre.

Re: Freqüències de metro inadmissibles

Posted: Wednesday 23/11/2016 22:48
by Ecomobisostrans
Doncs apa que no hi haurà espai per fer via doble !!! Encara que sigui de Llevant al punt mig de la via única, aixi es creuarien be i podria haver cada 6 o 8 minuts

T3 i TramBaix

Posted: Wednesday 23/11/2016 22:58
by Javi M
Sí que hi ha espai, cert. De fet a tot el trajecte, potser excepte al pas sota la B-23. Tot i així, el que s'ha de fer es unir Pont d'Esplugues i Rambla de Sant Just a través de Laureà Miró, i aquest desdoblament ja no caldria.

De totes maneres, tampoc no hi hauria combois suficients com per a cobrir el TramBaix cada 6-8', ni demanda suficient fora de les hores punta. Ara bé, al matí molts serveis haurien d'anar en doble, perquè les aglomeracions són aberrants. La gent ha de fer cua i esperar varis tramvies per a poder pujar-ne a un, i això és quelcom inadmissible i a més és a l'únic punt de tota la xarxa de transport metropolità on es dóna aquesta circumstància. Si passés al metro es posaria el crit al cel (i amb raó), i al TramBaix passa cada dia.

Re: T3 i TramBaix

Posted: Thursday 24/11/2016 3:02
by oriolp13
Javi M wrote:Sí que hi ha espai, cert. De fet a tot el trajecte, potser excepte al pas sota la B-23. Tot i així, el que s'ha de fer es unir Pont d'Esplugues i Rambla de Sant Just a través de Laureà Miró, i aquest desdoblament ja no caldria.

De totes maneres, tampoc no hi hauria combois suficients com per a cobrir el TramBaix cada 6-8', ni demanda suficient fora de les hores punta. Ara bé, al matí molts serveis haurien d'anar en doble, perquè les aglomeracions són aberrants. La gent ha de fer cua i esperar varis tramvies per a poder pujar-ne a un, i això és quelcom inadmissible i a més és a l'únic punt de tota la xarxa de transport metropolità on es dóna aquesta circumstància. Si passés al metro es posaria el crit al cel (i amb raó), i al TramBaix passa cada dia.
És que jo crec que hi hauria d'haver més combois i la flexibilitat de posar-los en composició simple o doble segons la demanda que hi hagi, i poder augmentar també la freqüència en hores punta.

Avui, L5 i L3 (i qui sap si altres també)

Posted: Saturday 03/12/2016 19:25
by Guigui
Avui dissabte, la L5 ha tornat a circular sistemàticament (fins on he pogut veure) amb freqüències de 7 minuts, amb l'enllaunament corresponent. I, pel que m'han dit i he vist, en alguns moments, la L3 també anava amb freqüències d'aquest estil.

He enviat una reclamació a TMB, vejam què em contesten.