437.001 wrote:Malament, malament, tampoc. Perquè de fet, les obres en estacions de Rodalies que s'estan fent, són cosa de l'etapa Pastor-Vila.
De La Serna simplement està vivint de rendes d'Ana Pastor (i a Catalunya, de la ministra amb Santi Vila).
Exacte, 100% d'acord perquè és, de fet, el que pretenia dir abans i em sap greu no haver estat prou clar. Des de l'època Vila-Pastor, no s'ha fet res més per part d'ambdues parts que continuar aprofitant els fruits que van cultivar Vila i Pastor... que algun dia s'acabaran i llavors es veurà l'immobilisme que perdura des de després d'aquella etapa.
437.001 wrote:L'estació de Bilbao-Concordia està catalogada, i fins i tot surt a les guies turístiques. La gent de Bilbao s'emprenyaria bastant si la tiréssin a terra... i sembla que ja n'hi ha que estan emprenyats perquè volen tirar un tros de la d'Abando, o sigui que imagina't si a més volguéssin tirar la de Concordia...
Sí, aquí on estic visquent ara es coneix l'estació de Concordia i és molt valorada i, com bé dius, consta en les guies turístiques com un lloc de visita imprescindible de Bilbao. Però això és Espanya i fins que no surti algú dient alguna cosa en favor de la preservació d'aquest edifici (i encara) desconfiaré al màxim de les intencions que es tinguin... perquè seria un nyap tant tirar-la a terra com fer-li una reforma-destrossa.
437.001 wrote:Encara no m'explico per què tot el Corredor Cantàbric des de Ferrol fins a Donosti es va fer en ample mètric. :nono :boig
El cas és que Brussel.les sembla que no vol sentir a parlar de tercers rails ja: diu que vol canvi d'ample, i quan abans millor.
La pregunta és: què fer amb Feve?
Exacte, me n'alegro de llegir això perquè, per les raons que siguin, no em sembla que hi hagi massa veus reclamant aquesta evidència: un corredor atlàntic molt, però que molt millorat respecte a l'existent actualment, és molt necessari. Perquè a nivell de passatgers, potser no tindrà una demanda extraordinària (com sí la tindria un corredor mediterrani ben realitzat) encara que es podria veure un creixement substancial de la demanda descongestionant infraestructures col·lapsades com ara l'A8, com molt bé has citat. Però, sobretot, des del punt de vista de les mercaderies és una actuació clau a desencallar perquè estem parlant d'interconnectar per ferrocarril ports molt importants, com ara els de Gijón-Musel, Santander, Leixoes-Porto, Bilbao, però també els d'Avilés, A Coruña i Ferrol, per exemple; des de Brussel·les ho veuen, lògicament, i m'atreviria a dir que des de Portugal també, però Espanya i França estan adormides amb aquest tema. Amb la quantitat de mercaderies que es podrien moure aprofitant una infraestructura així, s'hauria de plantejar com a actuació prioritària la realització d'una infraestructura que, en gran part, tindria que ser nova, perquè la de Feve no es pot aprofitar massa.
I què fer amb Feve? Doncs transformar l'artèria principal Ferrol-Bilbao en un Corredor Atlàntic habilitat i deixar els capil·lars restants com a infraestructures complementàries de rodalia, sempre i quan aquestes tinguin un cert sentit.