Present i futur de Seat
Posted: Tuesday 12/09/2006 9:09
http://www.avui.cat/
--------------------------------------------
Seat busca el seu espai vital
marcar camí · El grup vol aprofitar la feina de Schmitt a la Xina per redefinir la seva posició als mercats
descartat · Vendre al gegant asiàtic no forma part dels plans
Cristian Segura / Laia Bruguera
Les bombolles blaves són les protagonistes de l'última campanya publicitària de Seat. Rodegen els habitants d'una ciutat imaginària i simbolitzen l'espai vital que tothom hauria de tenir i que s'hauria de respectar sempre, tot i que en situacions com al metro en una hora punta és difícil evitar que es desinflin. L'anunci televisiu, ideat per l'agència Atletico International per lloar els còmodes interiors del Seat Altea, es pot veure des de fa una setmana a Espanya, però la idea és llançar la campanya a Europa, ja que és un mercat que la filial de Volkswagen ha desatès, fet que ara li passa factura.
Els nefastos resultats de l'any passat -es van registrat les primeres pèrdues en deu anys- s'expliquen en gran part per l'evolució als mercats exteriors, on les vendes de Seat van caure un 7%. A Espanya, es van mantenir quasi congelades, amb un avenç d'un 0,6%.
Més cotxes i més variats
"Fins ara hem estat orientats cap als enginyers, que han cregut que, si els productes eren bons, els clients ho notarien, però no n'hi ha prou: cal abocar-se a donar a conèixer la marca, a adquirir notoritat", va admetre fa uns mesos l'encara president de Seat, Andreas Schleef. Per això, la companyia va decidit augmentar un 30% les despeses comercials i va nomenar l'italià Giuseppe Tartaglione vicepresident comercial del grup.
Tartaglione i la resta de l'equip directiu, a partir de l'octubre capitanejat per Erich Schmitt, no només tenen la decisiva missió de guanyar presència fora sinó també la de rectificar alguns errors de l'etapa anterior. I és que Seat ha cregut massa en la seva aposta per la línia esportiva i ara li falta oferta per captar clientela de tota mena, ja siguin joves amb pocs diners o executius que es deixen enlluernar per la prestació més impossible. Volkswagen i Seat estan negociant ara una inversió de 1.000 milions per a Martorell, que confia arribar a produir la llunyaníssima xifra de 600.000 cotxes gràcies a una nova berlina i a la producció d'un vehicle petit de la marca Audi. Però tot plegat està per veure, com també falta saber si Seat es podrà apuntar finalment al que és el gran boom del mercat automobilístic actual, el dels toterrenys.
Vida després de l'ERO
Redefinir la seva posició als mercats, lluitar per noves inversions i nous models i, sobretot, retornar la pau social a Seat després de l'acomiadament de més de 600 empleats són només alguns dels deures que tindrà d'aquí a un mes sobre la taula el successor de Schleef al capdavant de la marca espanyola.
Una portaveu de Seat afirma que l'experiència d'Erich Schmitt com a "creador de marca" a la Xina ha estat determinant per ser nomenat nou president. El consorci alemany també creu que la seva feina consolidant Audi com la marca favorita dels xinesos de classe mitjana pot ser profitosa.
Una visita a Pequín o Xangai ajuda a entendre l'èxit de Schmitt. Les avingudes de les dues principals ciutats xineses semblen haver estat envaïdes per la marca de les quatre anelles. Models d'Audi per tot arreu, negres i amb les finestres tintades, són la moda entre els xinesos que volen demostrar el seu poder adquisitiu. Es calcula que un 15% d'una població de 1.300 milions de persones ha assolit un estàtus de classe mitjana. Les vendes d'Audi a la Xina van créixer el 2005 un 25%, fins a 58.878 unitats matriculades, fet que la converteix en el seu quart mercat més gran. Els primers vuit mesos del 2006, els millors de la història d'Audi, les vendes al gegant asiàtic es van disparar per sobre d'un 70%.
Tot i aquest precedent, Seat informa que l'arribada de Schmitt no suposa que hi hagi un pla futur per introduir la marca espanyola al mercat xinès. Un portaveu de Volkswagen no va voler precisar els motius pels quals Seat no s'exporta a la Xina, però va apuntar que l'ampliació cap al mercat asiàtic no forma part del pla per reposicionar la marca.
--------------------------------------------
Seat busca el seu espai vital
marcar camí · El grup vol aprofitar la feina de Schmitt a la Xina per redefinir la seva posició als mercats
descartat · Vendre al gegant asiàtic no forma part dels plans
Cristian Segura / Laia Bruguera
Les bombolles blaves són les protagonistes de l'última campanya publicitària de Seat. Rodegen els habitants d'una ciutat imaginària i simbolitzen l'espai vital que tothom hauria de tenir i que s'hauria de respectar sempre, tot i que en situacions com al metro en una hora punta és difícil evitar que es desinflin. L'anunci televisiu, ideat per l'agència Atletico International per lloar els còmodes interiors del Seat Altea, es pot veure des de fa una setmana a Espanya, però la idea és llançar la campanya a Europa, ja que és un mercat que la filial de Volkswagen ha desatès, fet que ara li passa factura.
Els nefastos resultats de l'any passat -es van registrat les primeres pèrdues en deu anys- s'expliquen en gran part per l'evolució als mercats exteriors, on les vendes de Seat van caure un 7%. A Espanya, es van mantenir quasi congelades, amb un avenç d'un 0,6%.
Més cotxes i més variats
"Fins ara hem estat orientats cap als enginyers, que han cregut que, si els productes eren bons, els clients ho notarien, però no n'hi ha prou: cal abocar-se a donar a conèixer la marca, a adquirir notoritat", va admetre fa uns mesos l'encara president de Seat, Andreas Schleef. Per això, la companyia va decidit augmentar un 30% les despeses comercials i va nomenar l'italià Giuseppe Tartaglione vicepresident comercial del grup.
Tartaglione i la resta de l'equip directiu, a partir de l'octubre capitanejat per Erich Schmitt, no només tenen la decisiva missió de guanyar presència fora sinó també la de rectificar alguns errors de l'etapa anterior. I és que Seat ha cregut massa en la seva aposta per la línia esportiva i ara li falta oferta per captar clientela de tota mena, ja siguin joves amb pocs diners o executius que es deixen enlluernar per la prestació més impossible. Volkswagen i Seat estan negociant ara una inversió de 1.000 milions per a Martorell, que confia arribar a produir la llunyaníssima xifra de 600.000 cotxes gràcies a una nova berlina i a la producció d'un vehicle petit de la marca Audi. Però tot plegat està per veure, com també falta saber si Seat es podrà apuntar finalment al que és el gran boom del mercat automobilístic actual, el dels toterrenys.
Vida després de l'ERO
Redefinir la seva posició als mercats, lluitar per noves inversions i nous models i, sobretot, retornar la pau social a Seat després de l'acomiadament de més de 600 empleats són només alguns dels deures que tindrà d'aquí a un mes sobre la taula el successor de Schleef al capdavant de la marca espanyola.
Una portaveu de Seat afirma que l'experiència d'Erich Schmitt com a "creador de marca" a la Xina ha estat determinant per ser nomenat nou president. El consorci alemany també creu que la seva feina consolidant Audi com la marca favorita dels xinesos de classe mitjana pot ser profitosa.
Una visita a Pequín o Xangai ajuda a entendre l'èxit de Schmitt. Les avingudes de les dues principals ciutats xineses semblen haver estat envaïdes per la marca de les quatre anelles. Models d'Audi per tot arreu, negres i amb les finestres tintades, són la moda entre els xinesos que volen demostrar el seu poder adquisitiu. Es calcula que un 15% d'una població de 1.300 milions de persones ha assolit un estàtus de classe mitjana. Les vendes d'Audi a la Xina van créixer el 2005 un 25%, fins a 58.878 unitats matriculades, fet que la converteix en el seu quart mercat més gran. Els primers vuit mesos del 2006, els millors de la història d'Audi, les vendes al gegant asiàtic es van disparar per sobre d'un 70%.
Tot i aquest precedent, Seat informa que l'arribada de Schmitt no suposa que hi hagi un pla futur per introduir la marca espanyola al mercat xinès. Un portaveu de Volkswagen no va voler precisar els motius pels quals Seat no s'exporta a la Xina, però va apuntar que l'ampliació cap al mercat asiàtic no forma part del pla per reposicionar la marca.