Page 1 of 3

Algú sap què és el sistema carrousel?

Posted: Friday 13/10/2006 0:14
by pokeroms
Hola!!

Alguna vegada he vist en el diari que el Metro disposa d'un sistema anomenat carrousel, i només se que, quan hi ha una incidència en una estació, s’atura tota la línia fins que no s’arregla o es decideix donar servei parcial.

Algú pot entrar en detalls o sap què és especificament? :D

Salutacions!

Posted: Friday 13/10/2006 2:09
by Denisuko
Si s'atura la linia, als cartells de regulació que hi ha a prop dels semafors hi veuràs un STOP. 5 minuts després desde que s'ha colocat es dona l'avís de que la linia esta aturada (tot aixo es fa automaticament) que es quan a les altres linies es pot veure als panells d'informacio: "Linia X servei aturat per causes técniques". I 10 minuts despres d'aquest missatge es fa servei parcial entre les estacions que no els afecten. Que aixo realment es un engorrament per als motoristes, ja que en el seu servei tenen assignat un numero de tren i a una hora pero.... si el tren que han d'agafar es troba a l'altra banda del tros tallat.... nose si m'explico :?

Posted: Friday 13/10/2006 11:08
by pokeroms
Hola!

Moltes vegades, quan es posa el (S) STOP, als panels es posa " PROCESSANT NOVA INFORMACIó ", però quasi mai s'atura la línia, simplement es treu el STOP i segueix normal la línia.

Com pot ser? Per què es posa el STOP i després es treu automàticament? :x :x

Salutacions!

Posted: Friday 13/10/2006 13:18
by entfe001
Alguna incidència de curta durada: una relliscada sense conseqüències a l'andana, l'activació indeguda d'un aparell d'alarma... poden ser moltes, les causes.

Posted: Friday 13/10/2006 15:37
by orique
entfe001 wrote:Alguna incidència de curta durada: una relliscada sense conseqüències a l'andana, l'activació indeguda d'un aparell d'alarma... poden ser moltes, les causes.
Algú que ha fet una foto i ha entrat al metro abans que l'agafessin els VJ... :D

Jo no he estat...

Posted: Friday 13/10/2006 17:59
by JaMiRo!
orique wrote:Algú que ha fet una foto i ha entrat al metro abans que l'agafessin els VJ... :D
:sant :sant :sant :sant :sant

Posted: Friday 13/10/2006 23:13
by Serie600
Hola:

Gracies per l'explicacio Denisuko.

Una pregunta mes: Cuan surt "INHIBIDA" al panell que vol dir?.

Sal.lutacions:

Serie600

Posted: Saturday 14/10/2006 0:34
by victorcasta
Crec que quan hi ha un compte enrere és que el tren va avançat en el seu horari i que s'ha d'esperar a que arribi a 00:00. En canvi, quan hi posa INHIBIDA junt amb dues fletxes, és que va amb retard i que ha de marxar quant abans possible.

Posted: Saturday 14/10/2006 10:22
by Denisuko
Serie600 wrote:Hola:

Gracies per l'explicacio Denisuko.

Una pregunta mes: Cuan surt "INHIBIDA" al panell que vol dir?.

Sal.lutacions:

Serie600
Inhibida vol dir directament: no funciona, llavors entra en funcionament el metode: "Mariquita el último", tothom a correr, no esperar a les estacions ni res. L'Inhibida es posa sovint per les nits quan ya no cal una regulacio molt estricta entre trens
Ja que estem:

-Si apareixen 2 fletxes cap amunt significa: "Estas molt allunyat del de davant", aixo pot ser perque tu vagis molt lent o el de davant vagi com un Kamikaze, podem interpretar-ho com: 2 fletxes amunt: "Fotali canya"

-Si apareix 1 fletxa cap amunt es que estas una miqueta allunyat, fotali una miqueta mes de velocitat si pots o intenta apurar una miqueta mes el temps a les estacions.

-Cap fletxa o 1 fletxa cap abaix: Molt be nanu, mantens un nivell molt bo de distancia amb el de davant

-2 fletxes cap avall (aqui va acompanyat d'un compte enrere): Podem interpretar-ho com un: "Le estas comiendo el culo al de delante", es a dir, que vas massa enganyat al de davant llavors t'hauries d'esperar X segons (alguns casos mes d'un minut) per a mantenir una bona distancia de regulacio i complir amb els horaris (Aixo per al passatger es un rollo pq s'esta una bona estona parat a l'estacio i lo tipic "s'ha tornat a aturar la linia") Aproximadament quan falten 15 segons els motoristes tanquen portes i marxen perque entre que tanquen portes, traccionen i tot el rollo ja han passat els 15 segons ;)

Posted: Saturday 14/10/2006 13:06
by pokeroms
Hola!!

Moltes gràcies :D :D

Ara una altra pregunta, als panells de regulació normalment posa:

A0:01
R0:01

Això de A i R què vol dir? :D :D

Salutacions!

Posted: Saturday 14/10/2006 14:05
by Denisuko
pokeroms wrote:Hola!!

Moltes gràcies :D :D

Ara una altra pregunta, als panells de regulació normalment posa:

A0:01
R0:01

Això de A i R què vol dir? :D :D

Salutacions!
A-delantado
R-etrasado

el que no se si es respecte el de davant o al carroussel general, em sembla que es amb el de davant

Ep!

Posted: Saturday 14/10/2006 14:38
by JaMiRo!
pokeroms wrote:Hola!!

Moltes gràcies :D :D

Ara una altra pregunta, als panells de regulació normalment posa:

A0:01
R0:01

Això de A i R què vol dir? :D :D

Salutacions!
Ep, deixa de preguntar informació pel teu blog...!!! :D ;)

Re: Ep!

Posted: Saturday 14/10/2006 15:38
by pokeroms
JaMiRo! wrote:
pokeroms wrote:Hola!!

Moltes gràcies :D :D

Ara una altra pregunta, als panells de regulació normalment posa:

A0:01
R0:01

Això de A i R què vol dir? :D :D

Salutacions!
Ep, deixa de preguntar informació pel teu blog...!!! :D ;)

No home no! no es pel blog, es per "cultura", així ara em trec que dubtes :D :x

Salutacions !

Re: Ep!

Posted: Saturday 14/10/2006 15:50
by Denisuko
pokeroms wrote:
JaMiRo! wrote:
pokeroms wrote:Hola!!

Moltes gràcies :D :D

Ara una altra pregunta, als panells de regulació normalment posa:

A0:01
R0:01

Això de A i R què vol dir? :D :D

Salutacions!
Ep, deixa de preguntar informació pel teu blog...!!! :D ;)

No home no! no es pel blog, es per "cultura", així ara em trec que dubtes :D :x

Salutacions !
La veritat es que aixo son coses curioses, a més, si un dia et tanquen les portes als nassos i veus que el motorista se'n va i li queden 30 segons de regulació, dons pots posar una reclamació amb tot el dret i la raó del mon (Quina mala llet, no?)

Posted: Saturday 14/10/2006 19:01
by Serie600
Hola:

Molt agrait Deniusuko. I t'has avançat al que et volia preguntar, el tema de les fletxetes cap amunt i cap avall. Em tenia "mosca" ja que algunes vegades veia una o dues cap amunt i cap avall i em tenia intrigat.

Ja m'agraden aquestas "classes" de senyalitzacio, ja. Que el tema del semafor mes o menys o tenim controlat, pero el tema de la caixeta de marras (es diu SARES o CESARES?) ho tenia una mica a l'aire.

Sal.lutacions:

Serie600

Posted: Sunday 15/10/2006 8:17
by El LLOP
SARES: Sistema Anti REbase de Señales
CESARES: CEntralización Sistema Anti REbase de Señales.

el Sares bé a ser col.loquialment el Tren-stop. El Cesares es l'equip que integra el tren stop, la megafònia del tren, els aparells d'alarma, la permissió d'obertura de portes, etc...

Posted: Tuesday 17/10/2006 23:36
by Serie600
Hola:

Moltes gracies El Llop ;)

Com es diu aleshores el sistema aquest del cuadre lluminos del que parlem?.... Minotaure?.... Ja començo a tenir certa empanada de sistemes....

Sal.lutacions:

Serie600

Posted: Wednesday 18/10/2006 0:19
by Jordilar
Es deu dir Carrusel....

Canviant de tema, a vegades un motorista s'atura uns metres abans del punt d'aturada d'una estació.

Com detecta que no està al punt de parada i per això no li deixa obrir portes?

Això ho he vist a la L3, per això m'extranya ja que no té sistema de conducció automàtica...

Posted: Wednesday 18/10/2006 8:22
by El LLOP
Sèrie 600, la caixeta amb les fletxes que dius tu només es "l'indicador de consignes de marxa" que pertany a la regulació automàtica de trens. No te res a veure amb el Cesares. El Cesares es un sistema de seguretat i la regulació automàtica és un sistama només informatiu que informa al motorista la seva posició dins el carrusel.

pd: veient que ultimament es parlen molt de termes "estranys", perquè no fem una mena de glosari per poder-lo consultar sense haver de rebuscar pels tòpics? Suposo que serà cosa de l'administrador, però seria útil al meu entendre.

Posted: Wednesday 18/10/2006 9:38
by Denisuko
Jordilar wrote:Es deu dir Carrusel....

Canviant de tema, a vegades un motorista s'atura uns metres abans del punt d'aturada d'una estació.

Com detecta que no està al punt de parada i per això no li deixa obrir portes?

Això ho he vist a la L3, per això m'extranya ja que no té sistema de conducció automàtica...
Potser ho hauràs vist a Passeig de Gràcia direcció Zona Universitaria, sino fixa-t'hi si t'enrecordes, que el tren no s'atura al punt de parada. Simplement pot ser perque no estigui ben configurat l'ATP i es pensi aquest que el tren es trobi dins el tunel i per aixo no li deixa obrir portes, per aixo moltes vegades ha passat que un tren arriba a l'estació, es para, no obre portes, tira una miqueta cap endavant i despres obre portes; aquest es el motiu