Page 1 of 5

Sistema d’informació del temps busos TMB ampliat

Posted: Monday 20/11/2006 15:22
by metring
De TMB:

El servei d’informació de temps d’espera TMB iBus s’amplia i ja cobreix 33 línies.
● Ara és possible saber amb un sol missatge de mòbil els minuts que falten perquè arribin els autobusos de diferents línies

El sistema d’informació del temps d’espera per telèfon mòbil i Internet TMB iBus, que proporciona en temps real una previsió aproximada dels minuts que falten perquè els dos primers cotxes d’una línia arribin a una parada determinada, s’ha ampliat per segona vegada aquest any i ja cobreix les 33 línies més importants.

Les últimes 12 línies a incorporar-s’hi són les següents: 10, 19, 32, 39, 45, 47, 50, 55, 72, 73, 74 i 92. Amb anterioritat ja funcionava a les línies 6, 7, 14, 15, 16, 17, 22, 24, 27, 28, 33, 34, 41, 43, 54, 56, 57, 59, 64, 66 i 141. Actualment, el sistema és utilitzable en les línies que transporten el 60% dels passatgers de la xarxa d’autobusos, i continuarà creixent en el futur fins a abastar la totalitat de la flota.

Simultàniament amb l’ampliació de cobertura del TMB iBus, ha entrat en vigor la possibilitat de saber, amb una sola gestió, el temps d’espera de diverses línies. Així, ara hi ha dues modalitats del servei.

Per saber quant trigarà el bus d’una línia en concret, s’ha d’enviar un SMS al número 7412 amb la paraula “temps”, el codi de la parada (el número de quatre xifres que figura en totes les banderoles i marquesines) i el número de línia. Per exemple: “Temps 0515 17”.

Per saber amb un sol missatge el temps que falta perquè arribin totes les línies de la parada integrades al TMB iBus, s’ha d’enviar al mateix número 7412 només amb la paraula “temps” i el codi de la parada. Per exemple: “Temps 0515”.

TMB presta el servei d’informació de manera gratuïta, mentre que les operadores de telefonia mòbil perceben la tarifa habitual dels missatges de text (15 cèntims per missatge més impostos). La consulta es pot fer també mitjançant GPRS i a través d’Internet, des de l’adreça http://www.tmb.net.

El TMB iBus es va posar en marxa el setembre del 2005 a tall de prova en vuit línies, com una eina que pretén reduir el marge d’incertesa en l’espera de l’autobús i ajudar l’usuari a prendre decisions sobre el sistema o combinació de sistemes de transport més adequat en cada moment. En aquest temps el servei ha atès més de 245.000 peticions d’informació pels diferents canals.

L’ampliació del servei d’informació del temps d’arribada s’està comunicant des d’avui mitjançant octavilles situades a l’interior dels autobusos, cartells i franges adhesives a les marquesines i pals de parada de les línies que se’n beneficien.

Posted: Monday 20/11/2006 16:34
by Mortadel·lo
algú ha fet servir mai això? és que ho trobo més aviat estúpid...

Posted: Monday 20/11/2006 16:48
by metring
Si el missatge fos gràtis, encara...

Posted: Monday 20/11/2006 18:21
by Ecomobisostrans
Jo ho vaig provar 2 cops i la vritat es que va funcionar. Pot ser util si hi ha bus i metro. Si el bus ha de trigar molt s'opta pel metro.

Posted: Monday 20/11/2006 20:08
by Denisuko
No entenc perque aquest sistema no estava ja aplicat al 74, que es la linia que més gent agafa diariament

Posted: Monday 20/11/2006 22:45
by UT596001
Jo l'he provat, i en una ocasió en que anàvem diversos forarires degut a l'alta espera que ens indicava el sistema vàrem poder agafar una alternativa a la línia que pensàvem agafar.

Vull un sistema similar per la Vallesana ja!!! (Sobretot per els dies que peta la B-124, els caps de setmana o la línia de Sant Llorenç...)

Posted: Monday 20/11/2006 23:40
by wefer
metring wrote:Si el missatge fos gràtis, encara...
Home, l'ideal seria el que es fa a les ciutats "normals": posar pantalles a totes les parades per indicar quan triga cada bus. Però com que aquí el que importa és treure calers al sofert usuari, doncs ens estan encolomant aquest cutresistema del mòbil, disfressant-lo, a sobre, de gran novetat tecnòlogica mundial.
Si és que en aquest país som curts fins i tot en això... :roll:

Posted: Tuesday 21/11/2006 1:55
by Denekcalb
no estoy de acuerdo con lo q dices, recuerda que el sistema este del movil (que me parece un derroche, ya que se podria invertir, como sí bien dices, en paneles informativos) no tiene beneficio alguno para TMB. no es "per fer calers".

Y tampoco somos tan cortos, no seamos victimistas, no? :D

Posted: Tuesday 21/11/2006 8:56
by wefer
Denekcalb wrote: no tiene beneficio alguno para TMB. no es "per fer calers".
Bé, bé... però rasllada un cost que hauria de ser de TMB (les pantalles) cap als usuaris. És el contrari que fan la majoria de companyies del món
Denekcalb wrote: Y tampoco somos tan cortos, no seamos victimistas, no? :D
Uf... no sé, no sé :D

Posted: Tuesday 21/11/2006 9:55
by metring
wefer wrote:
metring wrote:Si el missatge fos gràtis, encara...
Home, l'ideal seria el que es fa a les ciutats "normals": posar pantalles a totes les parades per indicar quan triga cada bus. Però com que aquí el que importa és treure calers al sofert usuari, doncs ens estan encolomant aquest cutresistema del mòbil, disfressant-lo, a sobre, de gran novetat tecnòlogica mundial.
Si és que en aquest país som curts fins i tot en això... :roll:
Si almenys, adjuntessin "politono"... xD

Posted: Tuesday 21/11/2006 11:55
by Ecomobisostrans
Denisuko wrote:No entenc perque aquest sistema no estava ja aplicat al 74, que es la linia que més gent agafa diariament

Al 74 no sembla que li faci molta falta, almenys de L a V lab. perque passa cada 3 o 4 minuts.

Posted: Tuesday 21/11/2006 12:12
by metring
També és cert que el sistema de missatge mòbil ho apliquen a Londres des de fa temps, però en quan a web, l'inmediatesa de la informació de Transport for London és brutal, res a veure amb TMB :(

Posted: Wednesday 22/11/2006 13:33
by vr
Jo l'he fet servir alguna vegada i està prou bé. Per mi el defecte és que no està encara estés a totes les línies.

En quant a l'opinió d'en Wefer sobre, no hi estic d'acord. Evidentment n'hi hauria d'haver moltes més, però no oblidem que aquest sistema et permet tenir la informació, per telèfon o per Internet, sense necessitat d'haver arribat a la parada i, per tant, et permet de seleccionar millor l'opció de transport públic que faràs servir.

Posted: Wednesday 22/11/2006 23:22
by Fran-Ikarus
Això té la seva gràcia: avui ens han dit, al màster, que el sistema aquest va sorgir... d'un projecte de final d'aquest mateix màster (Enginyeria del Software), vàries edicions enrera.

Tenint en compte que jo hauré de fer també un projecte, en finalitzar, ves a saber si no podria anar pensant en alguna coseta relacionada amb els transports... :roll:

Re: Sistema d’informació del temps busos TMB ampliat

Posted: Thursday 30/07/2009 18:52
by metring
http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN

El servei d'informació de temps d'espera de l'autobús per mòbil i web s'amplia a 49 línies

publicat el 30/07/2009 a les 15:32 h. Redacció bcn.cat

El servei cobreix les línies en què viatgen el 85% dels usuaris d'autobús

El servei iBus de TMB que dóna un temps real aproximat al mòbil o al web dels minuts que falten perquè l'autobús arribi a la parada s'ha estès aquest juliol a sis noves línies d'autobús -26, 30, 71, 75, 78, 192-.

Amb aquesta nova ampliació, el servei d'informació del temps d'espera al mòbil o a Internet cobreix ja un total de 49 línies de la xarxa d'autobusos, o el que és el mateix, les línies en què viatgen el 85% dels usuaris dels autobusos de la xarxa de TMB.

Com saber el temps d'espera

El servei iBus compta amb dues modalitats per donar les informacions als usuaris. En la primera l'usuari ha d'enviar un SMS al número 7412 amb la paraula "temps" + el codi de la parada (número de quatre xifres escrit a les banderoles i marquesines) + el número de la línia de bus que es vol agafar.

Si en comptes de saber únicament quan falta perquè arribi una línia es vol saber el temps de totes les línies de la parada, l'usuari ha d'enviar un SMS al mateix número però només amb la paraula "temps" i el codi de la parada.

Es tracta d'un servei gratuït que al llarg d'aquest any ha atès ja 540.000 consultes i preveu continuar creixent fins a abastar tota la flota de TMB.

"Gratuït"

Posted: Thursday 30/07/2009 18:55
by Guigui
Es tracta d'un servei gratuït que al llarg d'aquest any ha atès ja 540.000 consultes i preveu continuar creixent fins a abastar tota la flota de TMB.
Gratuït des del punt de vista de TMB, que no en cobra ni cinc. Però a l'usuari, l'operadora li ho cobra a la tarifa de missatge xorra a la tele.

Re: Sistema d’informació del temps busos TMB ampliat

Posted: Thursday 30/07/2009 19:01
by metring
Mare meva...Doncs això no es pot obviar a la notícia!

Re: "Gratuït"

Posted: Thursday 30/07/2009 19:33
by victorcasta
Guigui wrote:
Es tracta d'un servei gratuït que al llarg d'aquest any ha atès ja 540.000 consultes i preveu continuar creixent fins a abastar tota la flota de TMB.
Gratuït des del punt de vista de TMB, que no en cobra ni cinc. Però a l'usuari, l'operadora li ho cobra a la tarifa de missatge xorra a la tele.
0,15 cèntims més IVA és tarifa de missatge xorra a la tele?

Re: Sistema d’informació del temps busos TMB ampliat

Posted: Thursday 30/07/2009 19:39
by metring
Igual es refereix als de xats aquells que surten amb els teletiendas...

Missatges

Posted: Thursday 30/07/2009 20:00
by Guigui
victorcasta wrote:0,15 cèntims més IVA és tarifa de missatge xorra a la tele?
Bé, no, m'havia confós. Però aquests números amb només quatre dígits, d'entrada em són molt sospitosos.