Page 1 of 1
Definicions de ferrocarril, metro, etc.
Posted: Tuesday 19/12/2006 13:14
by Ecomobisostrans
-------------------------------------
Nota de l'administrador: aquest fil procedeix d'aquest altre:
http://transport.cat/viewtopic.php?t=4040
-------------------------------------
Un metro que no es un ferrocarril?
Llavors que es?
Re: Per tothom...
Posted: Tuesday 19/12/2006 13:39
by entfe001
Ecomobisostrans wrote:Un metro que no es un ferrocarril?
Llavors que es?
Esbrina-ho tu mateix (només la línia A, la C en realitat és un tram d'una línia de la SNCF).
Re: Per tothom...
Posted: Tuesday 19/12/2006 13:56
by Platanito
Ecomobisostrans wrote:Un metro que no es un ferrocarril?
Llavors que es?
Això em recorda la nefasta classificació de les galeries de
tranvia.org, on es diu que el metro i el tramvia (que són vehicles que circulen per carrils de ferro) no són ferrocarril!
La qüestió és si aquestes línies franceses de transport guiat sobre pneumàtics són ferrocarril o no.
Mirusté, si el carril és de ferro sí que ho són, i si no ho són no poden ser metro, perquè metro ve de Ferrocarril Metropolità. Serien més una mena de trolebús amb pantògraf o amb patí, o sigui que tampoc seria un trolebús...
Posted: Tuesday 19/12/2006 17:19
by entfe001
L'apunt venia donat perquè l'adherència del vehicle a la plataforma no s'assembla gaire a la que podem trobar a les nostres línies de metro...
Apunt...
Posted: Tuesday 19/12/2006 18:00
by JaMiRo!
Hola!
entfe001 wrote:L'apunt venia donat perquè l'adherència del vehicle a la plataforma no s'assembla gaire a la que podem trobar a les nostres línies de metro...
Els sistemes de rodadura pneumàtica també són ferrocarril, o almenys així és considerat en el món de l'enginyeria ferroviària.
De fet, per exemple els trens del Metro de París amb rodadura pneumàtica els va fabricar Alstom. I aquí que jo sàpiga no fem trolebusos ni coses per l'estil...
Tingueu en compte que si bé la rodadura principal és pneumàtica, en cas de fallada de la mateixa (que pot passar) aquest sistema disposa d'una alternativa consistent en una rodadura ferroviària convencional (costa imaginar-s'ho però és cert).
Punto pelota.
Salut!
Posted: Tuesday 19/12/2006 18:23
by entfe001
Tu vigila, que per molt matemàtic que sigui si m'agafa la vena etimològica podem acabar mooolt malament
Re: Apunt...
Posted: Tuesday 19/12/2006 19:40
by metring
JaMiRo! wrote:Hola!
entfe001 wrote:L'apunt venia donat perquè l'adherència del vehicle a la plataforma no s'assembla gaire a la que podem trobar a les nostres línies de metro...
Els sistemes de rodadura pneumàtica també són ferrocarril, o almenys així és considerat en el món de l'enginyeria ferroviària.
De fet, per exemple els trens del Metro de París amb rodadura pneumàtica els va fabricar Alstom. I aquí que jo sàpiga no fem trolebusos ni coses per l'estil...
Tingueu en compte que si bé la rodadura principal és pneumàtica, en cas de fallada de la mateixa (que pot passar) aquest sistema disposa d'una alternativa consistent en una rodadura ferroviària convencional (costa imaginar-s'ho però és cert).
Punto pelota.
Salut!
I ha ha alguna millora en el sistema de rodes pneumàtiques, respecte a les convencionals? Em sona haver sentit alguna cosa, però no recordo quina...
Avantatges?
Posted: Tuesday 19/12/2006 20:12
by JaMiRo!
Hola!
Vols dir avantatges? Sí: adherència superior (cosa que permet traçats amb més pendent), menors vibracions transmesses a terra, major confort del passatge, etc.
Si bé un dels seus principals inconvenients és el seu consum energètic...
Salut!
PD: per cert, a qui em va demanar info tècnica, sento dir-li que com sóc a producció i això és cosa dels d'enginyeria...
Re: Apunt...
Posted: Wednesday 20/12/2006 9:06
by Platanito
JaMiRo! wrote:
De fet, per exemple els trens del Metro de París amb rodadura pneumàtica els va fabricar Alstom. I aquí que jo sàpiga no fem trolebusos ni coses per l'estil...
Tingueu en compte que si bé la rodadura principal és pneumàtica, en cas de fallada de la mateixa (que pot passar) aquest sistema disposa d'una alternativa consistent en una rodadura ferroviària convencional (costa imaginar-s'ho però és cert).
Home, ja vaig suposar que els rails normals que hi havia entre els destinats als pneumàtics hi eren per algun motiu...
El problema més seriòs d'aquest sistema és l'enorme desgast de les rodes. Realment, el senyor
Mishelán es va ficar les botes!