Page 1 of 1
Xiulets estridents dels 3000
Posted: Thursday 15/02/2007 18:50
by Guigui
No és ni de bon tros la primera vegada que em passa, però cada cop que passa un 3000 de buit, fa sonar el xiulet així que entra a l'estació. I dic jo, no n'hi haurien pogut posar un que no faci tan mal a les orelles?
Cada vegada trobo que tenen més raó els que afirmen que Barcelona és una de les ciutats més sorolloses del món.
Posted: Thursday 15/02/2007 18:55
by faristol
A mi em recorda a aquelles "flautes" Andines, que toquen bolivians, pero amplificades mil vegades i desafinades!!!!
Posted: Thursday 15/02/2007 18:58
by Renfe451
Bones,
No fa poc quan volia agafar un tren a Pg de Gràcia hi va entrar un 3000 posant amb el número de servei 320 i em vaig pensar que estava en servei però no estava tot buit i no admetia passatge i llavors quan va xiular va ser una mica fort, després ja va pujar una mica més la marxa.
Salutacions
Posted: Thursday 15/02/2007 21:47
by metring
Però això passa també amb els 4000, i en alguna sèrie antiga, també l'he sentit. Ara falta sentir els 5000 i 9000 com passen de llarg pitant, en el sentit intrínsec
Posted: Friday 16/02/2007 0:37
by Jordilar
Hola:
Aquest xiulet tipus flauta es diu xiulet urbà i ho porten totes les unitats de metro i de trens subterranis. En teoria es un xiulet que no fa tant de soroll com una bocina, però això està per veure. Per tant ho incorporen tots els trens que fan serveis íntegrament al subsol de Barcelona. Així doncs, totes les series de metro - 500, 1000, 1100, 2000, 2100, 3000, 4000, 5000 i 9000 - el tenen i les 111 i 211 de FGC també ( l'he sentit sonar algun cop ) El que passa es que si reben exesiva presió d'aire emiteixen un so molt agut i desentonat.
Salut,
Posted: Friday 16/02/2007 0:42
by Guigui
Gràcies per l'aclariment tècnic, Jordilar. Però aquests xiulets no infringeixen cap normativa sobre contaminació acústica, protecció dels treballadors i/o usuaris, etc.?
Posted: Friday 16/02/2007 1:27
by Jordilar
A veure, es un só fort però suportable. No se si algú ha sentit mai pitar una 447 dins del túnel de Barcelona: allò si que genera escàndol pero estic segur que els veins no ho arriben ni a sentir. D'altra banda el xiulet tampoc es algo que s'usi cada 2x3 i a part crec que al passar un tren sense parada s'ha d'avertir amb so fort perque la gent es doni conte.
Salut,
Posted: Friday 16/02/2007 9:40
by Mortadel·lo
l'altre dia vaig sentir una 111 fent servir la botzina "extra-urbana" a la L7, allò sí que sona que trona
Posted: Friday 16/02/2007 17:51
by Guigui
Jordilar wrote:A veure, es un só fort però suportable.
Doncs aquí discrepo. I mira que no sóc "pàmfil", però m'irrita com el tub d'escapament d'una moto trucada (per cert, aquests sí que infringeixen la normativa anti-soroll).
Posted: Friday 16/02/2007 20:22
by Jordilar
Bueno encara sort que el toquen poques vegades. De totes formes a mi em continua sembla suportable, però cadascú és com és i hi ha gent que sí que li molestará. El que trobo totalment insuportable són les motos aquestes petitones amb el tup d'escapament trucat.
Salut,
Posted: Saturday 17/02/2007 22:51
by orique
A mí el que em molesta (i això sí que s'utilitza constantment) és el xiulet de tancament de portes dels 5000 i 9000. Collons, es que tinc la sensació de que se'm petaran els tímpans!
Posted: Sunday 18/02/2007 11:39
by entfe001
No heu sentit la botzina d'una 448R al Clot... sembla que l'estació es vagi a ensorrar!
Posted: Sunday 18/02/2007 15:38
by jlr
Sí, jo el so de les 448R els he sentit alguns cops a Clot. I també sobretot quan passa pel nucli urbà de Montcada, que allà, depèn del maquinista, dona molts cops de botzina.
Posted: Sunday 18/02/2007 18:39
by entfe001
El problema de Montcada és que bona part dels vianants passa olímpicament de la senyalització del pas a nivell.
Posted: Sunday 18/02/2007 19:16
by UT596001
entfe001 wrote:El problema de Montcada és que bona part dels vianants passa olímpicament de la senyalització del pas a nivell.
Sí, però hem de tenir en compte una cosa:
El pas a nivell tanca les barreres uns 3 minuts abans de que passi el tren. La gent s'afarta d'esperar i creua. (*)
Però, a més, quan encara està passant el tren llavors és quan pujen les barreres!!!
(*): Amb això no justifico de cap manera que la gent se salti la senyalització. El que vull dir és que s'hauria de canviar la sincronització del pas a nivell perquè no les baixi tan aviat, i les pugi quan toca.
Posted: Sunday 18/02/2007 19:23
by entfe001
Mentre no facin com les antigues barreres de Sant Jordi Desvalls que pujaven abans que passés el tren...
Posted: Sunday 18/02/2007 19:26
by UT596001
Posted: Sunday 18/02/2007 19:27
by entfe001
Ui, la barrera de Sant Jordi Desvalls era mítica! Ara, però, han fet una variant de la carretera que creuava la via i el pas a nivell està suprimit.
Posted: Monday 19/02/2007 17:56
by ABB_Traccion
És impressionant... no sé si heu vist algún cop la BahnTV a les 0:00 el viatge en cabina que dónen, doncs ja sigui metro, ICE, RegionalExpress o un rodalies, no toquen la botzina encara que vagin a 200kph pel mig d' una ciutat amb passos a nivell, a no ser que hi hagi una "P" (pfeifen: pitar) als passos a nivell sense barrera, i no a tots. També deu ser que la empresa (DB o altres) ho "prohibeixi" pels nuclis urbans.
Per què? Senzill... la gent està civilitzada i sap que no ha de creuar ni acostar-se al tren... aqui a Espanya és totalment impossible, impossible, no sabem estar-nos quietets quan hem d' esperar a creuar les vies d' un P/N o estar-nos a una estació (de metro, de rodalies o del que sigui) sense acostar-nos a la via i fins-hi tot, creuar-la per la "torera".
Bé, potser no venia això gaire a "cuento", només volia dir això, que només passa als llocs on la gent no se sap estar (Estacions i P/N)
Encara que... Salou, és un altre món, allò és un "pitorreo".
Salutacions...!
Posted: Wednesday 21/02/2007 0:23
by Guigui
Pel que fa a l'estridència dels xiulets, avui m'he adonat d'una cosa: si et trobes a l'altura del cap del tren en el moment de fer el xiulet (normalment, a l'entrada de l'estació), sona a trons; en canvi, si et trobes a l'altra punta de l'andana, és suportable.