Page 1 of 1

Renfe crea un comitè de clients de Rodalies

Posted: Thursday 12/07/2007 14:09
by Guigui
Notícia del Vilaweb:

--------------------------------------------------------------------------------------

DIJOUS, 12/07/2007 - 06:00h
Renfe institueix finalment un comitè de clients de la rodalia de Barcelona
Ha de servir de pont de diàleg entre empresa i usuaris

Renfe crea un comitè de clients de la rodalia de Barcelona, amb la participació de diferents entitats de la societat civil catalana, que hauria d'actuar com a organisme que posi en contacte la companyia ferroviària amb els usuaris. Aquest comitè és una de les reivindicacions històriques dels usuaris de la rodalia de Renfe, un instrument que ja fa un temps que existeix als Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC).

D'entre els membres del comitè hi ha l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), l'Organització de Consumidors i Usuaris de Catalunya (OCUC), la Federació d'Associacions de Veïns de Barcelona (FAVB), la Confederació d'Associacions de Veïns de Catalunya (CONFAVC), diverses universitats de Barcelona (UB, UAB i UPC), els sindicats UGT i CCOO de Catalunya, la Cambra de Comerç de Barcelona i la patronal Pimec.

El comitè de clients és una mesura que Renfe estableix després de l'establiment del 'retorn exprés' que va posar en marxa a principis de juny. En els darrers mesos han estat gairebé diaris els retards en la xarxa ferroviària. En aquest context s'emmarca l'exigència del traspàs de la rodalia, amb les inversions necessàries, que el govern va anunciar que faria en la propera reunió de la comissió bilateral Generalitat-estat del 17 de juliol.

Comité de què?

Posted: Sunday 15/07/2007 23:42
by JaMiRo!
Si el FoTraCat no hi està representat, jo no hi estic representat... :D

Posted: Monday 16/07/2007 1:01
by wefer
Sincerament, i respectant totalment la feina feta per totes les entitats que formen aquest comitè, jo tampoc m'hi sento representat.
I no sols això, sinó que estic segur que la gran majoria de viatgers (ara dits clients) tampoc s'hi sentirien representats... si tan sols sapiguessin que aquest comitè existeix.

Altre cosa és que és molt difícil que tothom s'hi senti representat, sinó impossible. La única manera que tothom se'l sentís seu, seria fer una mena d'elecció a nivell d'usuaris (una espècie d'eleccions) per escollir uns representants.
Però més enllà dels problemes logístics que això plantejaria, que hi són però són tecnològicament superables, dubto que hi hagi cap mena d'interès en que els autoanomenats representants siguin realment representatius.

Em dóna la sensació que tot plegat només es fa de cara a la galeria, i que no importa els que es faci, sinó únicament que sembli que es fa alguna cosa.

Posted: Monday 16/07/2007 15:53
by buertu
wefer wrote:Em dóna la sensació que tot plegat només es fa de cara a la galeria, i que no importa els que es faci, sinó únicament que sembli que es fa alguna cosa.
Crec que no ets l'únic a qui li sembla. Jo crec que ho han fet de cara a la galeria però és quelcom que no arribarà a agradar als usuaris, com a mínim a curt termini, per la desconfiança que hi ha entorn l'operadora pel temps que portem amb problemes.
Em sembla que facin el que facin, la desconfiança encara trigarà a desaparèixer i costarà que els usuaris tinguin una bona opinió de renfe.

Posted: Monday 16/07/2007 22:54
by UT596001
Per el que he llegit en alguns diaris, sembla ser que també hi haurà representació dels usuaris, que seran escollits aleatòriament dels que han posat reclamacions.

Posted: Tuesday 17/07/2007 9:09
by genissimon
buertu wrote:Crec que no ets l'únic a qui li sembla. Jo crec que ho han fet de cara a la galeria però és quelcom que no arribarà a agradar als usuaris, com a mínim a curt termini, per la desconfiança que hi ha entorn l'operadora pel temps que portem amb problemes.
Em sembla que facin el que facin, la desconfiança encara trigarà a desaparèixer i costarà que els usuaris tinguin una bona opinió de renfe.
No podem estar més d'acord.

I per recuperar la confiança de renfe rodalies cap als usuaris només hi ha un camí:

1.- Que el servei funcioni segons allò previst: que es compleixin els horaris. Que la gent no vagi amuntegada i que el servei es correspongui amb la demanda.

2.- Tendència accelerada cap a zero incidències. O, en el remot cas que n'hi hagi, que s'organitzin bé els mitjans alternatius i s'informi correctament als afectats i a tota la població en general. Que el que mana utilitzi el cervell i no passi com ara, que sembla can seixanta.

Salut !!

Posted: Thursday 19/07/2007 8:48
by Ecomobisostrans
UT596001 wrote:Per el que he llegit en alguns diaris, sembla ser que també hi haurà representació dels usuaris, que seran escollits aleatòriament dels que han posat reclamacions.
:o Aquesta es la nostra! Per la més mínima incidència hem de posar reclamació, a veure si algú de nosaltres es pot colar al comité, que estic segur que qui menys enten del tema dels d'aqui del fòrum deu entendre'n mes que la gran majoria dels usuaris, a veure si tenim la oportunitat de expressar les nostres idees i algo podem fer canviar.

Posted: Thursday 19/07/2007 9:55
by entfe001
Ja sabeu que jo sóc bastant defensor de les reclamacions, malauradament no seré escollit perquè el gruix de les últimes que he formulat se les ha endut Regionals.