Page 1 of 4

Els 13 desastres del ferrocarril a Catalunya

Posted: Wednesday 18/07/2007 19:01
by Jordilar
Ja que el numero 7 per molts és considerat un número perfecte, i el numero 13 es considerat un número fatídic i antiheroic, proposo elegir els 13 defectes del ferrocarril a catalunya. En aquesta categoria es considerara ferrocaril les categories "vagonetes" fins a "Tren". Queden exclosos els Funiculars, Telefèrics i les seves connotacions bàrbares sustantives, Escales Mecàniques, Tranvíes i Ascensors.

Aquí us deixo amb les meves:

1- Traçat de l'AVE abans d'entrar a Barcelona
2- Estació del Prat de Llobregat
3- Nova estació de Sants
5- Estació de Sagrera ( TMB, linies 5 i 1 )
6- Destrucció i reforma de l'estació de Liceu i algunes estacions de TMB
7- Destrucció d'edificis històrics a linies de FGC
8- Estació del Camp de Tarragona
9- Sèrie 9000 del metro de Barcelona
10- L9 del metro de barcelona
11- Explotació de les linies de RENFE
12- Abandonament de les linies del ferrocarril convencional
13- Entrada convencional actual a Barcelona.

Posted: Wednesday 18/07/2007 20:12
by metring
Home, les altres val, però els 9000...com ho llegeixi en JaMiRo!... :D

Posted: Wednesday 18/07/2007 20:50
by liniadelRipollés
L'ample de via castellà.

Posted: Wednesday 18/07/2007 21:17
by ddbar
En diré només tres

1) la paralització de la construcció de xarxa de metro barcelonina.
2) El tancament del que avui hauria de ser xarxa FGC gironina.
3) El grandíssim coll d'ampolla d'ADIF entre Sants i Clot

Posted: Thursday 19/07/2007 8:58
by genissimon
A bodes em convides !!

1.- L'ample de via ibèric.
2.- El manteniment de l'ample de via ibèric, malgrat les insistències de la companyia del ferrocarril de Barcelona a Granollers, quan aquest s'estava construint, per fer-ho en ample internacional per poder enllaçar amb França. I llavors nomès estaven construits el Barcelona-Mataró i el Madrid-Aranjuez.
3.- La gestió de EFE i després FEVE a Catalunya, mentre hi va ser. Molt sagnants els casos de l'Olot-Girona i el Sant Feliu de Guíxols, però també del Manresa-Olvan.
4.- Les connexions de Tortosa amb Castelló (l'aixecament de la via entre Tortosa i Freginals). L'aixecament del Reus-Roda (ara connectaria amb l'estació AVE del Camp de Tarragona, punt 10).
5.- Les connexions ferroviàries amb França.
6.- La poca flexibilització de la oferta adaptada a la demanda.
7.- La prioritat dels rodalies sobre qualsevol altre tren, especialment a la C2 Sud.
8.- El no servei de viatgers a les línies de Sallent i Súria.
9.- La manca d'intermodalitat.
10.- L'estació del mig del camp de Tarragona.
11.- La velocitat comercial del tram Terrassa-Manresa i molt especialment del Manresa-Lleida.
12.- Les penetracions ferroviàries als polígons industrials. I molt especialment a les centrals de mercaderies.
13.- El pes del ferrocarril en el transport de mercaderies.

Menció d'honor per a la gestió de les incidències a renfe.

Salut !!

Posted: Thursday 19/07/2007 10:14
by Platanito
1. Els R-1400 de TMB
2. Les 440-R, i els trens sense finestres practicables en general
3. Que sigui legal dir que el Talgo III és un tren vell i lleig
4. Les caixes de sabates de les sèries 112 i 213 de FGC
5. Els Stadlers a Núria i Montserrat
6. El genocidi de TMB amb les sèries 1000-1300, 100, 200, 400...
7. La venda a Cuba de les granotes
8. La línia d'Alta Velocitat (tota sencera)
9. Que nomès circulin tres regionals per sentit a la Manresa-Lleida
10. Que la R5 no continuï fins a Sallent
11. Que la R5 no continuï fins a Súria
12. L'aixecament de la línia del Poble Nou i la conseqüent decadència de l'estació de França
i 13. L'estació principal del TAV perduda als collons, a la Sagrera.

Posted: Thursday 19/07/2007 15:37
by Trenscat
Platanito wrote:1. Els R-1400 de TMB
2. Les 440-R, i els trens sense finestres practicables en general
3. Que sigui legal dir que el Talgo III és un tren vell i lleig
4. Les caixes de sabates de les sèries 112 i 213 de FGC
5. Els Stadlers a Núria i Montserrat
6. El genocidi de TMB amb les sèries 1000-1300, 100, 200, 400...
7. La venda a Cuba de les granotes
8. La línia d'Alta Velocitat (tota sencera)
9. Que nomès circulin tres regionals per sentit a la Manresa-Lleida
10. Que la R5 no continuï fins a Sallent
11. Que la R5 no continuï fins a Súria
12. L'aixecament de la línia del Poble Nou i la conseqüent decadència de l'estació de França
i 13. L'estació principal del TAV perduda als collons, a la Sagrera.
Una llista una mica destroyer no? Que també s'ha d'anar evolucionant una mica que si no encara aniríem a treballar en trens de vapor i la veritat, si només hi hagués un tren cada hora per anar de Barcelona a Terrassa (com hi havia hagut abans, amb tot l'encant del món òbviament) doncs seria una bona put.... Ep! Que amb això no vull dir que en algun dels punts que dius no hi estigui d'acord.

Posted: Thursday 19/07/2007 18:42
by Danzig
Platanito wrote:3. Que sigui legal dir que el Talgo III és un tren vell i lleig
lleig no, però vell i brut, sí, i molt :D

Posted: Thursday 19/07/2007 18:55
by trainman
-Escaso número de vías en las estaciones de Arc de Triomf, Plaça Catalunya y Passeig de Gràcia, que deberían contar por lo menos con 4 vías
-Los bajísimos andenes de la estación de Passeig de Gràcia
-El no haber hecho llegar la L11 del Metro hasta Ripollet y Cerdanyola
-Uso de trenes con asientos no adecuados en los servicios L'Hospitalet-Lleida, Barcelona-Cerbere, Barcelona-Tortosa, etc
-La supresión de los trenes de largo recorrido que circulaban vía Manresa, es decir, TER Barcelona-Salamanca, Estrella Ciudad Condal, etc
-Vía única en el ramal entre Cerdanyola del Vallès y Cerdanyola-Universitat
-La no construcción de enlaces entre Barberà del Vallès y Cerdanyola-Universitat, entre Barberà del Vallès y Baricentro y entre Cerdanyola del Vallès y Baricentro

Posted: Friday 20/07/2007 9:16
by Ecomobisostrans
trainman wrote:-El no haber hecho llegar la L11 del Metro hasta Ripollet y Cerdanyola
Yo diria: -El no haber hecho llegar la L4 del Metro hasta Can Cuiàs, Ripollet y Cerdanyola

Y tambien: La no existencia de una red de cercanias como tendria que haber (por Diagonal, Gran Via, El Berguedà, etc.)

Posted: Saturday 21/07/2007 0:04
by Vox
1. Tota la xarxa de rodalies Renfe a BCN.
2. Carregar-se les 1000
3. Sants (fins 2006, veurem com queda al 2009-10)
4. La forma de morir d'èxit de FGC al Vallès.
5. La previsible condemna a mort de l'EdF
6. L'entrada a BCN, pel sud, de la LAV
7. L'estat del servei de regionals.
8. La vergonya que fa trigar tant per construir 2 estacions a la L3 (per ara 3,5 anys) 1 a la L2 (1 any i mig) i 3 a la L5.

I com que no conec tant bé la resta de la xarxa catalana, no arribo als 13 i deixo buits aquets cinc punts :oops:

Vox

Què?

Posted: Saturday 21/07/2007 13:24
by JaMiRo!
Jordilar wrote:9- Sèrie 9000 del metro de Barcelona
I es pot saber què té de defecte la sèrie 9000? Perquè llavors la sèrie 5000 què és? :roll:

Re: Què?

Posted: Saturday 21/07/2007 16:20
by wefer
JaMiRo! wrote:I es pot saber què té de defecte la sèrie 9000?
Fa més soroll que una vespino trucada
Arrenca amb la suavitat d'una locomotora de vapor arrossegant cotxes de fusta
El disseny exterior, a més de mig provisional, sembla fet a corre-cuita en dos dies per un nen de 5 anys.
Els leds dels termòmetres no es veuen
Els llums que indiquen porta avariada estan mal col·locats i la gent no els veu. Ara, per més xapussa, els estan enganxant uns adhesius a cada porta pel costat de fora per avisar a la gent que si la porta no s'obre, en facin servir una altre :x
L'interior és incomodíssim, amb pocs seients, recolzaculs inútils, etc (tot això ho comparteix més o menys amb 5000 i 6000).
Etc...
JaMiRo! wrote:Perquè llavors la sèrie 5000 què és? :roll:
Comparat amb els 9000s? Una meravella!!! :riure

:tranqui

Re: Què?

Posted: Saturday 21/07/2007 18:39
by orique
wefer wrote:recolzaculs inútils
Sobretot per als que no fem un metre vuitanta!! :?

Posted: Saturday 21/07/2007 19:08
by victorcasta
Almenys té una virtut el 9000: els seients són més amples que els dels 5000/6000.

Posted: Saturday 21/07/2007 22:57
by entfe001
I les frenades dels 9000, tot i no ser tan brusques com abans, encara són capaces de tirar a terra a algun viatger desprevingut.

Posted: Sunday 22/07/2007 0:46
by wefer
entfe001 wrote:I les frenades dels 9000, tot i no ser tan brusques com abans, encara són capaces de tirar a terra a algun viatger desprevingut.
Sí, i han solucionat totalment el tema de l'escàndol que feien quan frenaven. Semblava la matança del porc allò...

Destroyers...

Posted: Sunday 22/07/2007 18:07
by JaMiRo!
Hola!

Mira que sou destroyers... :)

El tema de les frenades, que es donava en les primeres unitats, era un problema amb l'ATP/ATO. ;)

Salut!

La meva hit parade

Posted: Tuesday 24/07/2007 23:43
by Guigui
1. Els seis pies castellanos
2. Renfomentadif
3. El traçat de les vies d'Adif al seu pas per Barcelona
4. La barroeria en la construcció d'infraestructures ferroviàries
5. El Barnacentrisme de la xarxa ferroviària de Catalunya
6. La soterramentitis i calaixitis (derivació potinera d'una soterramentitis més o menys fonamentada)
7. L'absoluta falta de ganes per impulsar infraestructures ferroviàries, en claríssim contrast amb les viàries
8. La lentitud exasperant de l'ampliació del metro de Barcelona
9. La nova tendència dels traçats urbans ferroviaris (metro, FGC) a fer-se la permanent
10. Camp, Vilafant
11. Entrada sud de la LAV a Barcelona: ni recta ni aeroport
12. Els atropellaments per imprudència temerària dels vianants
13. Tenir Tarragona i Girona sense nucli de rodalies

Posted: Saturday 11/08/2007 15:17
by Túnels del Garraf
1. La classe política (Tant a Madrid com a Barcelona).
2. La lentitud en la construcció d'ampliacions del metro.
3. Totes les línies de via mètrica que van tancar entre els anys 60-70.
4. L'actual gestió de Renfomentadif.
5. El poc transport de mercaderies.
6. L'oblit que hi ha a les províncies que no són Barcelona.
7. La via única a la R3 i al nord de la R1.
8. Les freqüències de la R10.
9. No unió del tramvia entre Francesc Macià i Glòries.
10. Poc aprofitament de les infraestructures actuals (L'H - Martorell).
11. Estacions antiquades (Pg de Gràcia, Arc de Triomf...)
12. Regionals quasi inexistents a algunes línies.
13. Retard en la construcció de la LAV.