Page 1 of 1
Un eix de l'Ebre es factible?
Posted: Sunday 18/11/2007 22:26
by Julià
Ja que existeix un eix de l'Ebre amb carretera per desdoblar, estaria molt be disposar de un eix de l'Ebre ferroviari, el que jo penso per aprofitar les valls i no tenir de fer un tunel o una pendent pronunciada, es aprofitar la linia de Casp a Tarragona el tram que va de Riba-roja d'Ebre a Mora d'Ebre. La linia sortiria de Lleida i pases per Alcarras/Torres de Segre, Soses, Aitona, Serós, la Granja d'Escarp, Mequinença, creues l'Ebre i conectes per tunel a la via que be de Casp a l'altura del Faio; i de Mora d'Ebre anar seguint l'Ebre per Miravet, Rasquera, Benifallet, Aldover, Xerta, Tortosa i tornar a utilitzar la plataforma desmantellada per culpa del bi-pass de l'Ebre fins Arrivar a Amposta i conectar amb l'eix Mediterrani. Es una bona idea?
Si fos Suïssa...
Posted: Sunday 18/11/2007 23:17
by Guigui
Julià wrote:Es una bona idea?
A Suïssa ho seria, sense cap mena de dubte. Passa que tenim la desgràcia de trobar-nos-en a anys llum, en termes ferroviaris.
Posted: Sunday 18/11/2007 23:33
by Túnels del Garraf
El tram Tortosa - Roquetes - Xerta - Benifallet existia, era part de la línia cap a La Puebla de Híjar i ara és via verda, per tant seria fàcil reobrir-lo.
El tram Lleida - Mequinensa estava planejat com a part de la línia Baeza - St Girons, de la que únicament es va construir el tram Lleida - La Pobla de Segur, no sé si els treballs es van iniciar més al sud de Lleida.
I segons l'atles de l'Encarta 2004 (d'on he tret aquestes informacions), en algun moment ha existit o s'ha planejat una línia Amposta - St Carles de la Ràpita.
Tenint en compte això, les característiques de la geografia i la rendibilitat, només seria una mica viable fer una línia St Carles - Amposta - Tortosa - Benifallet a mitjà termini, i qui sap, a llarg termini la connexió amb Móra la Nova.
La connexió amb Lleida la veig més difícil, perquè a curt termini (2010), la manera més ràpida d'anar de L'Aldea - Amposta fins a Ponent serà a travès del nou Corredor Mediterrani fins a Reus i d'allà per la LAV fins a Lleida. Això faria que la nova línia Faió - Lleida quedés relegat a un escàs trànsit de Regionals, tenint en compte la població de les localitats per on passaria i d'alguns mercaderies (potasser Manresa - Flix?). Totes les circulacions de Llarga Distància i de Regionals ràpids anirien per la LAV i per tant com a eix bàsic no serviria i actualment estem a anys llum de que es construeixin línies per cohesionar el territori.
Posted: Sunday 18/11/2007 23:39
by wefer
De ser possible, ho és.
No obstant, està clar que no és una prioritat ja que hi ha zones molt més poblades i amb greus problemes de comunicació que encara no tenen ferrocarril, o si el tenen és obsolet.
Per tant, a l'Ebre, si l'oferta de transport públic és insuficient el que caldrà serà augmentar el servei d'autobús, però de moment no és justificable la inversió per construir una línia de ferrocarril
Posted: Sunday 18/11/2007 23:44
by Julià
Es que aquesta linia esta pensada per donar conexio a les poblacions petites i mitjanes, ho sigui per serveis regionals i per cohesionar el territori.
Posted: Sunday 18/11/2007 23:48
by Túnels del Garraf
Home, doncs qualsevol línia amb aquesta funció és factible mentalment, però el problema és construir-les degut a la forta inversió inicial que suposaria i la poca rendibilitat de la línia, més ben dit el dèficit...
Comparem
Posted: Sunday 18/11/2007 23:52
by Guigui
Túnels del Garraf wrote:Home, doncs qualsevol línia amb aquesta funció és factible mentalment, però el problema és construir-les degut a la forta inversió inicial que suposaria i la poca rendibilitat de la línia, més ben dit el dèficit...
... dèficit que mai no es contempla ni és problema a l'hora de construir autovies. La ment selectiva d'aquell animal anomenat home ja és ben curiosa, ja...