Page 1 of 4
Arrenca el tràfic de SEAT a FGC
Posted: Tuesday 15/01/2008 22:34
by josep_serre
Després d'un important temps d'espera aquesta setmana ha començat a funcionar el tràfic de mercaderies entre la factoria de SEAT a Martorell i el Port de Barcelona.
El tràfic consisteix en dos trens diaris de mercaderies tot i que pel que sembla de moment només n'està circulant un.
El tràfic finalitza a la Zona Franca en el tram amb via de 3 carrils on es fa la descàrrega dels cotxes en plena via (!) tot i que s'ha previst i sembla que s'ha construït ja un apartador tot i que de moment no s'utilitza, per compatibilitzar-lo amb el tràfic de la potassa que també recorre aquell punt, doncs ara per ara, un tràfic és incompatible amb l'altre de forma simultània
Per les dades que m'han arribat a cada viatge es transporten a l'entorn d'uns 160 cotxes.
Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC
Posted: Tuesday 15/01/2008 22:46
by orique
L'hora de pas no se sap no?
Ja sé, és un mercaderies i no té horari fixat...
Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC
Posted: Wednesday 16/01/2008 8:21
by Trenscat
Ara el què estaria bé saber és cap a quines hores sol circular per caçar-lo...
Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC
Posted: Friday 18/01/2008 22:09
by liniadelRipollés
Avui ha sortit per TV3 el primer cotxe que baixava des del tren d'FGC al Port, com a gran notícia de política de sostenibilitat i transports, gairebé han solucionat el món.
La tracció, a càrrec d'una 254 almenys pel dia inaugural. A partir d'avui hi ha més possibilitats de tornar a veure 700/1000 traccionant trens. Recordeu que amb 3 locomotores 254 han de servir la sal, la potassa i els cotxes i això no m'acaba de quadrar. A veure els horaris.
Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC
Posted: Friday 18/01/2008 22:33
by Jordilar
Que vols dir, que han repintat i rehabilitat unes locomotores que no tenen intenció d'utilitzar?
Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC
Posted: Friday 18/01/2008 23:12
by Trenscat
A mi fonts de confiança m'han dit que les 1000 en principi no tenen previst utilitzar-les per remolcar trens de mercaderies, només per a realitzar maniobres. Segons la notícia penjada a la web de FGC
http://www.fgc.cat/notes_premsa/descarg ... 20SEAT.pdf circularan dos trens diaris, un al matí i l'altre a la tarda... quines ganes que tinc de caçar-lo!!!
Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC
Posted: Saturday 19/01/2008 16:52
by sigfrid440s
Trenscat wrote:A mi fonts de confiança m'han dit que les 1000 en principi no tenen previst utilitzar-les per remolcar trens de mercaderies, només per a realitzar maniobres. Segons la notícia penjada a la web de FGC
http://www.fgc.cat/notes_premsa/descarg ... 20SEAT.pdf circularan dos trens diaris, un al matí i l'altre a la tarda... quines ganes que tinc de caçar-lo!!!
Glops...A mi em van comentar lo contraria, que estaben rehabilitan algunes mil pero portar el portacotxes.
Bueno, s'agraeixien dades per anar a caçar la novetat de via metrica
Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC
Posted: Saturday 19/01/2008 17:50
by liniadelRipollés
I segons diuen als diaris, FGC també transportarà planxes des del Port cap a Seat per a lka fabricació dels vehicles.
Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC
Posted: Sunday 20/01/2008 10:59
by Dabi
Una gran noticia... ja tocava!!!
Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC
Posted: Sunday 20/01/2008 14:49
by EUKibo
Això és fer país i no la fira de Frankfurt.
Una empresa tecnològica que dona treball a centenars de treballadors de diferents formacions, i ara que aquestes empreses volen marxar això és el que ha de fer un país, oferir-li coses que a la Xina no tindran, que és un transport infinítament més barat i ràpid.
El problema és l'ample dels FGC-Espanya que no pot connectar ni amb la xarxa ADIF-ibèrica ni ADIF-internacional. Crec que sería interessant connectar moltes més empreses a la xarxa ferroviària. La Generalitat ja n'ha construit i continua construint massa carreteres, hi ha moltes poblacions sense tren encara, i el tranport per mercaderies a Catalunya i a la resta d'Espanya es troba a la cua de tota europa.
OT: Fira de Frankfurt
Posted: Sunday 20/01/2008 16:56
by Guigui
EUKibo wrote:Això és fer país i no la fira de Frankfurt.
Off-topic: La Fira de Frankfurt
també és fer país. Jo mateix vaig ser-hi i us puc assegurar que no té res a veure amb la imatge patxanguera que es va vendre (interessadament o no) per aquí.
Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC
Posted: Tuesday 22/01/2008 14:31
by marcel
A mi també se m'ha dit que les 1000 no circularan. Es a dir que totes les mercaderies es cobreixen amb les 254.
Sembla ser dons que el compliment d'horaris serà en funció de si les 254 no s'avarien...
Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC
Posted: Tuesday 22/01/2008 15:57
by liniadelRipollés
Les 1000 jo crec que acabaran circulant, i en doble.
Ho he arribat a veure amb el tràfic de sal i potassa només, així que si ara augmenten serveis...
Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC
Posted: Wednesday 23/01/2008 8:32
by Trenscat
A mi em van comentar que les 1000 no tenien previst fer-les circular també per temes de comoditat dels maquinistes, aires acondicionats, etc
Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC
Posted: Wednesday 23/01/2008 9:48
by marcel
Trenscat wrote:A mi em van comentar que les 1000 no tenien previst fer-les circular també per temes de comoditat dels maquinistes, aires acondicionats, etc
Alguna historia semblant vaig sentir jo també... A veure que passarà quan les 254 comencin a fallar...
Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC
Posted: Wednesday 23/01/2008 11:50
by genissimon
Tenen diverses opcions:
1.- Utilitzar "provisionalment" les 700/1000 en DT+UM, cosa que equival, aproximadament, a una 254.
2.- llogar algunes locomotores a FEVE o a alguna altra operadora que tingui locos dièsel de 1200 CV o més.
3.- Ampliar el parc de 254 amb algunes unitats més.
4.- Encarregar locos "amfibies" (*) a l'estil de les 1900 de FEVE o el projecte de la BITRAC 3600 de
CAF. Podria anar en dièsel de la fàbrica SEAT a Martorell-Enllaç, elèctrica d'Enllaç a Sant Boi i dièsel de Sant Boi al Port.
* Jo en dic amfibies de les locomotores que tant poden anar elèctriques com dièsel-elèctriques.
Salut !!
marcel wrote:Alguna historia semblant vaig sentir jo també... A veure que passarà quan les 254 comencin a fallar...
Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC
Posted: Wednesday 23/01/2008 14:02
by aarongilp
A aquest tipus de vehicles motors se'ls anomena Bi-mode, si més no a FEVE i a la SNCF (on conec que hi hagi trens d'aquests tipus).
Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC
Posted: Thursday 24/01/2008 8:52
by genissimon
Vale, vale. Se acepta pulpo como animal de compañía.
Ja ho sé que no té gaire sentit un tren (o locomotora) amfibi. Vaig llegir que algú en deia així en algun lloc i em va agradar la manera de dir-ho.
Salut !!
aarongilp wrote:A aquest tipus de vehicles motors se'ls anomena Bi-mode, si més no a FEVE i a la SNCF (on conec que hi hagi trens d'aquests tipus).
Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC
Posted: Thursday 24/01/2008 10:39
by wefer
genissimon wrote:4.- Encarregar locos "amfibies" (*) a l'estil de les 1900 de FEVE o el projecte de la BITRAC 3600 de
CAF. Podria anar en dièsel de la fàbrica SEAT a Martorell-Enllaç, elèctrica d'Enllaç a Sant Boi i dièsel de Sant Boi al Port.
I no seria més lògic deixar-se de locomotores dièsel, encarregar directament unes noves locomotores elèctriques i electrificar totes les línies?
Ni el ramal del port ni el de SEAT no són tant llargs com perquè sigui una operació extremadament costosa.
Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC
Posted: Thursday 24/01/2008 12:15
by genissimon
Les terminals de mercaderies s'acostumen a deixar sense catenària, ja que dificulta les tasques de càrrega i descàrrega. Especialment el moviment de grans càrregues amb grues (com ara els contenidors). Només es posa catenària a les vies on s'estacionen els trens durant les operacions de recepció/expedició on arriben/marxen amb locomotora elèctrica. Però els moviments dins la terminal es fan sempre amb dièsel, per no tenir la catenària al damunt.
Fins i tot per a la pròpia seguretat dels treballadors de les terminals que, en algunes operacions, s'han d'enfilar als vagons.
Salut !!
wefer wrote:I no seria més lògic deixar-se de locomotores dièsel, encarregar directament unes noves locomotores elèctriques i electrificar totes les línies?
Ni el ramal del port ni el de SEAT no són tant llargs com perquè sigui una operació extremadament costosa.