Page 1 of 4

Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Posted: Tuesday 15/01/2008 22:34
by josep_serre
Després d'un important temps d'espera aquesta setmana ha començat a funcionar el tràfic de mercaderies entre la factoria de SEAT a Martorell i el Port de Barcelona.

El tràfic consisteix en dos trens diaris de mercaderies tot i que pel que sembla de moment només n'està circulant un.

El tràfic finalitza a la Zona Franca en el tram amb via de 3 carrils on es fa la descàrrega dels cotxes en plena via (!) tot i que s'ha previst i sembla que s'ha construït ja un apartador tot i que de moment no s'utilitza, per compatibilitzar-lo amb el tràfic de la potassa que també recorre aquell punt, doncs ara per ara, un tràfic és incompatible amb l'altre de forma simultània

Per les dades que m'han arribat a cada viatge es transporten a l'entorn d'uns 160 cotxes.

Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Posted: Tuesday 15/01/2008 22:46
by orique
L'hora de pas no se sap no? :twisted: Ja sé, és un mercaderies i no té horari fixat...

Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Posted: Wednesday 16/01/2008 8:21
by Trenscat
Ara el què estaria bé saber és cap a quines hores sol circular per caçar-lo... :roll:

Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Posted: Friday 18/01/2008 22:09
by liniadelRipollés
Avui ha sortit per TV3 el primer cotxe que baixava des del tren d'FGC al Port, com a gran notícia de política de sostenibilitat i transports, gairebé han solucionat el món.
La tracció, a càrrec d'una 254 almenys pel dia inaugural. A partir d'avui hi ha més possibilitats de tornar a veure 700/1000 traccionant trens. Recordeu que amb 3 locomotores 254 han de servir la sal, la potassa i els cotxes i això no m'acaba de quadrar. A veure els horaris.

Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Posted: Friday 18/01/2008 22:33
by Jordilar
Que vols dir, que han repintat i rehabilitat unes locomotores que no tenen intenció d'utilitzar?

Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Posted: Friday 18/01/2008 23:12
by Trenscat
A mi fonts de confiança m'han dit que les 1000 en principi no tenen previst utilitzar-les per remolcar trens de mercaderies, només per a realitzar maniobres. Segons la notícia penjada a la web de FGC http://www.fgc.cat/notes_premsa/descarg ... 20SEAT.pdf circularan dos trens diaris, un al matí i l'altre a la tarda... quines ganes que tinc de caçar-lo!!! :P

Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Posted: Saturday 19/01/2008 16:52
by sigfrid440s
Trenscat wrote:A mi fonts de confiança m'han dit que les 1000 en principi no tenen previst utilitzar-les per remolcar trens de mercaderies, només per a realitzar maniobres. Segons la notícia penjada a la web de FGC http://www.fgc.cat/notes_premsa/descarg ... 20SEAT.pdf circularan dos trens diaris, un al matí i l'altre a la tarda... quines ganes que tinc de caçar-lo!!! :P

Glops...A mi em van comentar lo contraria, que estaben rehabilitan algunes mil pero portar el portacotxes.

Bueno, s'agraeixien dades per anar a caçar la novetat de via metrica :D

Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Posted: Saturday 19/01/2008 17:50
by liniadelRipollés
I segons diuen als diaris, FGC també transportarà planxes des del Port cap a Seat per a lka fabricació dels vehicles.

Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Posted: Sunday 20/01/2008 10:59
by Dabi
Una gran noticia... ja tocava!!!

Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Posted: Sunday 20/01/2008 14:49
by EUKibo
Això és fer país i no la fira de Frankfurt.

Una empresa tecnològica que dona treball a centenars de treballadors de diferents formacions, i ara que aquestes empreses volen marxar això és el que ha de fer un país, oferir-li coses que a la Xina no tindran, que és un transport infinítament més barat i ràpid.

El problema és l'ample dels FGC-Espanya que no pot connectar ni amb la xarxa ADIF-ibèrica ni ADIF-internacional. Crec que sería interessant connectar moltes més empreses a la xarxa ferroviària. La Generalitat ja n'ha construit i continua construint massa carreteres, hi ha moltes poblacions sense tren encara, i el tranport per mercaderies a Catalunya i a la resta d'Espanya es troba a la cua de tota europa.

OT: Fira de Frankfurt

Posted: Sunday 20/01/2008 16:56
by Guigui
EUKibo wrote:Això és fer país i no la fira de Frankfurt.
Off-topic: La Fira de Frankfurt també és fer país. Jo mateix vaig ser-hi i us puc assegurar que no té res a veure amb la imatge patxanguera que es va vendre (interessadament o no) per aquí.

Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Posted: Tuesday 22/01/2008 14:31
by marcel
A mi també se m'ha dit que les 1000 no circularan. Es a dir que totes les mercaderies es cobreixen amb les 254.
Sembla ser dons que el compliment d'horaris serà en funció de si les 254 no s'avarien...

Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Posted: Tuesday 22/01/2008 15:57
by liniadelRipollés
Les 1000 jo crec que acabaran circulant, i en doble.

Ho he arribat a veure amb el tràfic de sal i potassa només, així que si ara augmenten serveis...

Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Posted: Wednesday 23/01/2008 8:32
by Trenscat
A mi em van comentar que les 1000 no tenien previst fer-les circular també per temes de comoditat dels maquinistes, aires acondicionats, etc

Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Posted: Wednesday 23/01/2008 9:48
by marcel
Trenscat wrote:A mi em van comentar que les 1000 no tenien previst fer-les circular també per temes de comoditat dels maquinistes, aires acondicionats, etc
Alguna historia semblant vaig sentir jo també... A veure que passarà quan les 254 comencin a fallar...

Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Posted: Wednesday 23/01/2008 11:50
by genissimon
Tenen diverses opcions:

1.- Utilitzar "provisionalment" les 700/1000 en DT+UM, cosa que equival, aproximadament, a una 254.

2.- llogar algunes locomotores a FEVE o a alguna altra operadora que tingui locos dièsel de 1200 CV o més.

3.- Ampliar el parc de 254 amb algunes unitats més.

4.- Encarregar locos "amfibies" (*) a l'estil de les 1900 de FEVE o el projecte de la BITRAC 3600 de CAF. Podria anar en dièsel de la fàbrica SEAT a Martorell-Enllaç, elèctrica d'Enllaç a Sant Boi i dièsel de Sant Boi al Port.

* Jo en dic amfibies de les locomotores que tant poden anar elèctriques com dièsel-elèctriques.

Salut !!
marcel wrote:Alguna historia semblant vaig sentir jo també... A veure que passarà quan les 254 comencin a fallar...

Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Posted: Wednesday 23/01/2008 14:02
by aarongilp
A aquest tipus de vehicles motors se'ls anomena Bi-mode, si més no a FEVE i a la SNCF (on conec que hi hagi trens d'aquests tipus).

Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Posted: Thursday 24/01/2008 8:52
by genissimon
Vale, vale. Se acepta pulpo como animal de compañía. :D :hola

Ja ho sé que no té gaire sentit un tren (o locomotora) amfibi. Vaig llegir que algú en deia així en algun lloc i em va agradar la manera de dir-ho.

Salut !!
aarongilp wrote:A aquest tipus de vehicles motors se'ls anomena Bi-mode, si més no a FEVE i a la SNCF (on conec que hi hagi trens d'aquests tipus).

Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Posted: Thursday 24/01/2008 10:39
by wefer
genissimon wrote:4.- Encarregar locos "amfibies" (*) a l'estil de les 1900 de FEVE o el projecte de la BITRAC 3600 de CAF. Podria anar en dièsel de la fàbrica SEAT a Martorell-Enllaç, elèctrica d'Enllaç a Sant Boi i dièsel de Sant Boi al Port.
I no seria més lògic deixar-se de locomotores dièsel, encarregar directament unes noves locomotores elèctriques i electrificar totes les línies?
Ni el ramal del port ni el de SEAT no són tant llargs com perquè sigui una operació extremadament costosa.

Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Posted: Thursday 24/01/2008 12:15
by genissimon
Les terminals de mercaderies s'acostumen a deixar sense catenària, ja que dificulta les tasques de càrrega i descàrrega. Especialment el moviment de grans càrregues amb grues (com ara els contenidors). Només es posa catenària a les vies on s'estacionen els trens durant les operacions de recepció/expedició on arriben/marxen amb locomotora elèctrica. Però els moviments dins la terminal es fan sempre amb dièsel, per no tenir la catenària al damunt.

Fins i tot per a la pròpia seguretat dels treballadors de les terminals que, en algunes operacions, s'han d'enfilar als vagons.

Salut !!
wefer wrote:I no seria més lògic deixar-se de locomotores dièsel, encarregar directament unes noves locomotores elèctriques i electrificar totes les línies?
Ni el ramal del port ni el de SEAT no són tant llargs com perquè sigui una operació extremadament costosa.