El 1935, Manresa-Barcelona, més ràpid que ara
Posted: Friday 07/03/2008 20:57
Del diari "REGIÓ 7" d'avui:
"El 1935 es podia anar de Manresa a Barcelona en tren més ràpid que ara.
Fer el trajecte de Manresa a Barcelona (o viceversa) en tren era més ràpid fa 73 anys que no pas ara. (...) Llavors hi havia tres trens que cobrien el recorregut entre Manresa i Barcelona en 1 hora i 5 minuts i quatre que feien el recorregut en el sentit invers en el mateix temps. Ara, el més ràpid fa aquest trajecte en una hora i set minuts.
Aquests trens ràpids aconseguien reduir el temps perquè durant el trajecte (lògicament molt menys saturat que ara) només s'aturaven en cinc estacions, que eren les de St. Vicenç de Castellet, Monistrol de Montserrat, Terrassa, Sabadell, Rambla i Cerdanyola. En canvi, ara els trens més ràpids s'aturen en un total de 14 estacions, però no ho fan en cap de les que hi ha entre St. Vicenç de C. i Terrassa. Per contra, sí que paren gairebé a totes les que hi ha entre Terrassa i Pl. de Catalunya.
La majoria de trens que enllaçaven les dues ciutats, però, ho feien en una hora i quinze minuts. Aquest temps són dos minuts menys que el dels trens que actualment paren a les cinc estacions que hi ha entre St. Vicenç de C. i Terrassa i que, en total, necessiten 1 hora i 17 minuts per recórrer la distància que hi ha entre Manresa i Barcelona.
Pel que fa al tram entre Manresa i Lleida, a l'any 1935 hi havia cinc trens que unien l'estació lleidatana amb la manresana i quatre que feien el recorregut en sentit invers. Ara, en canvi, només n'hi ha tres per dia i sentit."
"El 1935 es podia anar de Manresa a Barcelona en tren més ràpid que ara.
Fer el trajecte de Manresa a Barcelona (o viceversa) en tren era més ràpid fa 73 anys que no pas ara. (...) Llavors hi havia tres trens que cobrien el recorregut entre Manresa i Barcelona en 1 hora i 5 minuts i quatre que feien el recorregut en el sentit invers en el mateix temps. Ara, el més ràpid fa aquest trajecte en una hora i set minuts.
Aquests trens ràpids aconseguien reduir el temps perquè durant el trajecte (lògicament molt menys saturat que ara) només s'aturaven en cinc estacions, que eren les de St. Vicenç de Castellet, Monistrol de Montserrat, Terrassa, Sabadell, Rambla i Cerdanyola. En canvi, ara els trens més ràpids s'aturen en un total de 14 estacions, però no ho fan en cap de les que hi ha entre St. Vicenç de C. i Terrassa. Per contra, sí que paren gairebé a totes les que hi ha entre Terrassa i Pl. de Catalunya.
La majoria de trens que enllaçaven les dues ciutats, però, ho feien en una hora i quinze minuts. Aquest temps són dos minuts menys que el dels trens que actualment paren a les cinc estacions que hi ha entre St. Vicenç de C. i Terrassa i que, en total, necessiten 1 hora i 17 minuts per recórrer la distància que hi ha entre Manresa i Barcelona.
Pel que fa al tram entre Manresa i Lleida, a l'any 1935 hi havia cinc trens que unien l'estació lleidatana amb la manresana i quatre que feien el recorregut en sentit invers. Ara, en canvi, només n'hi ha tres per dia i sentit."