Possibles solucions a la cisalla de Sarrià
Posted: Sunday 15/06/2008 15:54
Hola,
Aquest fil prové d'aquest post.
Fa molt de temps que no circulo en cabina a FGC. De l'últim cop que ho vaig fer deu fer uns 18 anys, però recordo més o menys com estaven organitzades les vies i com era el túnel a la sortida de Sarrià cap a Reina Elisenda. És un túnel altíssim, tant alt que hi ha un punt on la catenària deixa de penjar del sostre i penja dels pals metàl·lics com si fossim a l'aire lliure. Si mirem cap a Reina Elisenda, a la dreta hi queden les dues vies que van cap el Vallès, les quals surten de Sarrià a nivell i després comencen a pujar, deixant les vies de Reina Elisenda avall, d'aquí l'alçada del túnel de Reina Elisenda.
Em demano si no seria possible fer que la via descendent que prové del Vallès aminorés el pendent i agafés alçada respecte a la via ascendent, tornant a quedar a nivel només a l'entrada de l'andana de Sarrià, enlloc de quedar a nivell abans de l'estació com succeeix ara. Enlloc d'anar recte cap a la via 2, aniria a l'actual via 3, i quedaria al costat dels trens descendents provinents de Reina Elisenda.
D'altra banda, els trens provinents de Pça Catalunya i amb destinació a Reina Elisenda entrarien a la via 2, al costat dels trens que van cap el Vallès. A la sortida de l'estació la via aniria baixant per tal de distanciar-se verticalment de la via baixant provinent del Vallès i tenir prou espai per passar per sota, i llavors enfilaria l'actual túnel de Reina Elisenda.
Si tenim en compte les rampes i els radis de corba entre Gràcia i Plaça Molina, no estariem parlant pas de res de pitjor.
Aquí us deixo un dels meus esquemes horrorosos, però que espero que sigui prou entenedor.
Aquest fil prové d'aquest post.
Fa molt de temps que no circulo en cabina a FGC. De l'últim cop que ho vaig fer deu fer uns 18 anys, però recordo més o menys com estaven organitzades les vies i com era el túnel a la sortida de Sarrià cap a Reina Elisenda. És un túnel altíssim, tant alt que hi ha un punt on la catenària deixa de penjar del sostre i penja dels pals metàl·lics com si fossim a l'aire lliure. Si mirem cap a Reina Elisenda, a la dreta hi queden les dues vies que van cap el Vallès, les quals surten de Sarrià a nivell i després comencen a pujar, deixant les vies de Reina Elisenda avall, d'aquí l'alçada del túnel de Reina Elisenda.
Em demano si no seria possible fer que la via descendent que prové del Vallès aminorés el pendent i agafés alçada respecte a la via ascendent, tornant a quedar a nivel només a l'entrada de l'andana de Sarrià, enlloc de quedar a nivell abans de l'estació com succeeix ara. Enlloc d'anar recte cap a la via 2, aniria a l'actual via 3, i quedaria al costat dels trens descendents provinents de Reina Elisenda.
D'altra banda, els trens provinents de Pça Catalunya i amb destinació a Reina Elisenda entrarien a la via 2, al costat dels trens que van cap el Vallès. A la sortida de l'estació la via aniria baixant per tal de distanciar-se verticalment de la via baixant provinent del Vallès i tenir prou espai per passar per sota, i llavors enfilaria l'actual túnel de Reina Elisenda.
Si tenim en compte les rampes i els radis de corba entre Gràcia i Plaça Molina, no estariem parlant pas de res de pitjor.
Aquí us deixo un dels meus esquemes horrorosos, però que espero que sigui prou entenedor.