Tripijocs d'Adif
Posted: Friday 29/08/2008 15:41
Notícia de l'Avui:
Adif treu a concurs una obra del TGV que ja està feta
En una adjudicació a dit, l'empresa Isolux-Corsán ha construït al Part de Llobregat una sortida d'emergència de 18 milions d'euros que oficialment encara no ha sigut encarregada a cap empresa. La licitació es va anunciar al BOE del 4 de juny i les pliques amb les ofertes no s'obriran fins al 10 de setembre. L'equipament és va començar a aixecar a l'octubre, quan la ministra de Foment va intentar convertir-lo en una estació provisional perquè l'alta velocitat arribés a l'àrea metropolitana abans que s'acabés l'any 2007
Sílvia Barroso / Salvador Cot
Prat de Llobregat
Ult. Act. 29.08.2008 - 11:56 hs
El ministeri de Foment, mitjançant l'empresa Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), és a punt d'adjudicar una obra pública que en realitat ja està feta, construïda per una empresa triada a dit, saltant-se les lleis estatals de contractació.
L'equipament en qüestió és una estació per a maniobres i evacuacions d'emergència del TGV al Prat de Llobregat, i està gairebé acabat malgrat que oficialment no s'ha adjudicat. El BOE del 4 de juny anunciava la licitació de l'obra per un procediment obert, al qual es podien presentar totes les empreses de construcció que disposessin dels mitjans i la preparació tècnica per assumir l'encàrrec.
El termini per presentar ofertes s'acabava el 24 de juliol i les pliques no s'obriran fins al 10 de setembre.Tanmateix, l'empresa Isolux-Corsán hi treballa des de fa mesos i té la feina gairebé enllestida: s'observa a simple vista, al costat mateix de l'estació de Rodalies Renfe, el lloc assenyalat pels plànols del projecte que se suposa que encara no s'ha executat. A la tanca que protegeix l'obre hi ha un rètol amb recomanacions de seguretat per als operaris que mostra el logotip de la constructora.
Alguns treballadors encara treballaven aquest dijous a la tarda en els últims detalls de l'equipament. Es tracta d'un PAET –punt d'avançament i estacionament de trens– per al TGV, una àrea per aparcar-hi combois avariats i evacuar-ne el passatge en cas de necessitat. Hi ha diversos PAET al llarg de la línia i, segons el criteri d'Adif, en calia un altre al Prat, al costat de l'estació de Rodalies.
La idea de Magdalena Álvarez desestimada en pocs dies
Probablement, va ser l'existència d'aquest projecte el que va permetre que la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, tingués l'acudit de presentar el PAET com una possible estació provisional l'octubre passat, quan va veure que no s'arribaria a Barcelona abans de final de 2007 com havia promès el president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero.
La idea es va desestimar quan l'Ajuntament del Prat va descobrir que havien començat uns treballs que no se sabia a què responien. Tampoc la Generalitat tenia aquell equipament en els plànols facilitats per Foment. A més, l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, es va oposar a la idea de permetre que el punt d'arribada del TGV a l'àrea metropolitana fos el Prat, encara que es digués que seria provisional. Malgrat la rectificació, els operaris van continuar treballant en una obra que no estava adjudicada, i actualment el PAET ja està construït i és perfectament visible, almenys en la part aixecada sobre la superfície.
Un PAET és, de fet, una estació senzilla, per això Álvarez va tenir la idea que després li van tirar enrere. En els plànols del projecte executiu de l'obra, als quals ha tingut accés l'AVUI.cat, s'observa que es tracta d'una infraestructura de dues plantes: la subterrània, a tocar de les vies, amb andanes; i una altra arran de carrer, on hi ha la sortida. Les dues plantes estan comunicades per ascensors i escales, fixes i mecàniques, que permetrien l'evacuació dels passatgers en cas de necessitat.
Tant els ascensors com les escales ja estan instal·lats, i també s'ha construït la pèrgola que els cobreix i són visibles els edicles de vidre que tanquen les obertures: serveixen, segons la memòria que acompanya el projecte executiu, per protegir-les d'actes vandàlics. L'encàrrec inclou un aparcament que també està fet.
Més de 18 milions d'euros
El preu màxim de licitació de l'obra havia de ser de 15.697.652,29 €, que ascendirien fins a 18.209.276,66 € amb l'IVA, segons consta al BOE i en el plec de condicions. La incògnita ara és saber quantes empreses s'han presentat a un concurs públic que, segons tots els indicis, ha sigut arranjat prèviament, en un procediment totalment irregular, i per quina quantitat s'adjudicaran els treballs.
Adif treu a concurs una obra del TGV que ja està feta
En una adjudicació a dit, l'empresa Isolux-Corsán ha construït al Part de Llobregat una sortida d'emergència de 18 milions d'euros que oficialment encara no ha sigut encarregada a cap empresa. La licitació es va anunciar al BOE del 4 de juny i les pliques amb les ofertes no s'obriran fins al 10 de setembre. L'equipament és va començar a aixecar a l'octubre, quan la ministra de Foment va intentar convertir-lo en una estació provisional perquè l'alta velocitat arribés a l'àrea metropolitana abans que s'acabés l'any 2007
Sílvia Barroso / Salvador Cot
Prat de Llobregat
Ult. Act. 29.08.2008 - 11:56 hs
El ministeri de Foment, mitjançant l'empresa Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), és a punt d'adjudicar una obra pública que en realitat ja està feta, construïda per una empresa triada a dit, saltant-se les lleis estatals de contractació.
L'equipament en qüestió és una estació per a maniobres i evacuacions d'emergència del TGV al Prat de Llobregat, i està gairebé acabat malgrat que oficialment no s'ha adjudicat. El BOE del 4 de juny anunciava la licitació de l'obra per un procediment obert, al qual es podien presentar totes les empreses de construcció que disposessin dels mitjans i la preparació tècnica per assumir l'encàrrec.
El termini per presentar ofertes s'acabava el 24 de juliol i les pliques no s'obriran fins al 10 de setembre.Tanmateix, l'empresa Isolux-Corsán hi treballa des de fa mesos i té la feina gairebé enllestida: s'observa a simple vista, al costat mateix de l'estació de Rodalies Renfe, el lloc assenyalat pels plànols del projecte que se suposa que encara no s'ha executat. A la tanca que protegeix l'obre hi ha un rètol amb recomanacions de seguretat per als operaris que mostra el logotip de la constructora.
Alguns treballadors encara treballaven aquest dijous a la tarda en els últims detalls de l'equipament. Es tracta d'un PAET –punt d'avançament i estacionament de trens– per al TGV, una àrea per aparcar-hi combois avariats i evacuar-ne el passatge en cas de necessitat. Hi ha diversos PAET al llarg de la línia i, segons el criteri d'Adif, en calia un altre al Prat, al costat de l'estació de Rodalies.
La idea de Magdalena Álvarez desestimada en pocs dies
Probablement, va ser l'existència d'aquest projecte el que va permetre que la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, tingués l'acudit de presentar el PAET com una possible estació provisional l'octubre passat, quan va veure que no s'arribaria a Barcelona abans de final de 2007 com havia promès el president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero.
La idea es va desestimar quan l'Ajuntament del Prat va descobrir que havien començat uns treballs que no se sabia a què responien. Tampoc la Generalitat tenia aquell equipament en els plànols facilitats per Foment. A més, l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, es va oposar a la idea de permetre que el punt d'arribada del TGV a l'àrea metropolitana fos el Prat, encara que es digués que seria provisional. Malgrat la rectificació, els operaris van continuar treballant en una obra que no estava adjudicada, i actualment el PAET ja està construït i és perfectament visible, almenys en la part aixecada sobre la superfície.
Un PAET és, de fet, una estació senzilla, per això Álvarez va tenir la idea que després li van tirar enrere. En els plànols del projecte executiu de l'obra, als quals ha tingut accés l'AVUI.cat, s'observa que es tracta d'una infraestructura de dues plantes: la subterrània, a tocar de les vies, amb andanes; i una altra arran de carrer, on hi ha la sortida. Les dues plantes estan comunicades per ascensors i escales, fixes i mecàniques, que permetrien l'evacuació dels passatgers en cas de necessitat.
Tant els ascensors com les escales ja estan instal·lats, i també s'ha construït la pèrgola que els cobreix i són visibles els edicles de vidre que tanquen les obertures: serveixen, segons la memòria que acompanya el projecte executiu, per protegir-les d'actes vandàlics. L'encàrrec inclou un aparcament que també està fet.
Més de 18 milions d'euros
El preu màxim de licitació de l'obra havia de ser de 15.697.652,29 €, que ascendirien fins a 18.209.276,66 € amb l'IVA, segons consta al BOE i en el plec de condicions. La incògnita ara és saber quantes empreses s'han presentat a un concurs públic que, segons tots els indicis, ha sigut arranjat prèviament, en un procediment totalment irregular, i per quina quantitat s'adjudicaran els treballs.