Page 1 of 1

Personalitats ferroviàries a França

Posted: Friday 26/09/2008 17:28
by tren250
Doncs començo: Henry Lang, enginyer que va fer el projecte d'electrificació de la línia Paris-Lyon, les locomotores que van acompanyar-la en aquest projecte eren les ''dinosaures'' 2D2 9100. A partir del projecte d'aquest senyor, l'any 1952 es va inaugurar l'electrificació de la línia Paris-Lyon, amb les màquines esmentades. Henry Salomon Lang va néixer l'any 1895 als Vosges. Venia d'una família jueva visquent a Alsàcia i a Lorraine La seva carrera va començar l'any 1913 entrant a l'escola politècnica però va tindre que suspendre els seus estudis degut a la 1a guerra mundial, amb 19 anys. Quan la guerra va acabar, va tornar a inscriu-re's a l'escola politècnica. La seva inteligència i el seu entusiasme li van fer treure excel·lents resultats. Va fer els seus primers serveis al servei de la navegació. Va fer el projecte de construcció del Pont de la Tournelle i l'engalordament del pont de la Concorde. Allà va conèixer a Jacquelin Hirsch, també provinent de família jueva. Ella treballava en el gabinet de ministres d'obres públiques. Es van casar l'any 1929. Van tindre 3 fills, un dels quals va morir als 6 anys. Aquest succés li va afectar molt a Henry Lang, que va anar-se'n a viure a Estrasburg l'any 1932 (el fill va néixer l'any 1924).
Aquí va passar a fer les tarees d'enginyer dels ferrocarrils d'Alsàcia-Lorrena. Allà li va néixer un quart fill, però se li va morir un altre de grip.
Va aprendre ràpidament de les tarees d'enginyer ferroviari, i va acabar el túnel de Santa Maria de les Mines, de 7 Km, en aquells moments el més llarg de França. També va fer l'estudi d'ampliació de les estacions d'Estrasburg, Mulhouse i Reding, i va publicar articles a la revista general dels camins de ferro.
En aquell moment, va ser nomenat professor adjunt, al cap de dos anys titular, a l'escola de ponts i canals. Amb la creació de la SNCF, Henry Lang va passar a prendre el lloc de director de la regió Sud-Est, a Marsella, en l'època de l'inici de la II guerra mundial. El lloc que va ocupar va ser suprimit l'any 1939, i es va dedicar al projecte d'electrificació de la línia Paris-Lyon, quan va tornar a París, es va trobar: És la guerra!
Properament més informació ;) .
Au r3voir :hola C.A.C.V.