Page 1 of 1

Granollers. Ambicia't, nou sistema préstec bicicletes públiq

Posted: Friday 03/10/2008 12:21
by trainman
23/09/08
Ambicia't, nou sistema de préstec de bicicletes públiques

Ampliar foto
El sistema estarà en fase de proves fins al proper mes de gener

El proper mes de gener entrarà en funcionament l'Ambicia't, un servei de préstec de bicicletes públiques per als desplaçaments interns de la ciutat. Actualment aquest servei està en fase de proves. L'Institut Català de l'Energia (ICAEN) subvenciona la implantació d'aquest servei, que té per objectiu la incorporació normalitzada de la bicicleta com a mitjà de transport dins de la ciutat. L'augment de l'ús de la bicicleta beneficiarà la mobilitat, el medi ambient, la seguretat viària i l'ús de l'espai públic.

El prototip de bicicleta que es llogarà és l'Urbikes, fabricada per l'empresa Modular. Es tracta d'una bicicleta sòlida, pensada per tenir un manteniment mínim ja que no té cadena, ni plats, ni cablejat de frens (es frena amb contrapedal) ni càmeres d'aire a les rodes (té un compost de goma al que no afecten les punxades). El pes de la bicicleta és d'uns 25 quilos, i disposa d'un canvi amb 8 marxes, un seient regulable, un llum que s'encén sempre que la bici està en funcionament, i un cistellet a la part davantera. La bici està construïda amb peces originals que, en principi, no són reutilitzables en qualsevol altre model convencional, fet que pot ajudar a disminuir els possibles robatoris.

En la fase de proves hi haurà cinc punts d'ancoratge repartits per la ciutat: pl. Folch i Torras, carrer de la Princesa (cantonada c. Sant Josep), pl. de la Corona, pl. Sant Miquel i pl. Serrat i Bonastre. En un principi el servei funcionarà per a abonats, que pagaran un preu anual per disposar de la targeta i una quantitat en funció del temps que utilitza el servei.

Per tal de facilitar l'ús de les bicicletes, s'han previst diverses accions. Entre les més detacades hi ha la creació de la “zona 30”, una zona delimitada i adequadament senyalitzada de la ciutat on la velocitat màxima permesa als vehicles que hi circulen és de 30 km/hora. La “zona 30” no és una zona exclusiva per a vianants, però està pensada per aconseguir que els carrers que la conformen es converteixin en “vies d’estar” enfront de les “vies de passar” que són les que han de portar la major part del trànsit. La “zona 30” forma part d’una política general de mobilitat sostenible que afavoreix els desplaçaments a peu i en bicicleta. Fa compatible l’ús del vehicle privat amb la resta dels modes de desplaçament, ja que a causa de l'escassa diferència entre la velocitat màxima permesa i la habitual de la bicicleta en l’entorn urbà, no es considera necessària la creació de carrils segregats. La moderació de la velocitat disminueix la contaminació acústica i atmosfèrica de la ciutat i per tant millora les condicions de vida de les persones que s’hi mouen.

http://www.granollers.cat/AjGra/AjGra-P ... 28496.html

Re: Granollers. Ambicia't, nou sistema préstec bicicletes públiq

Posted: Sunday 05/10/2008 0:11
by oriolp13
Veig que les prestacions són majors que a Barcelona i que no te cablejat ni res, cosa que evitarà possibles falls de frens o bicis que no frenen, com passa a barcelona

Més inversió, menys manteniment, millor servei

Posted: Sunday 05/10/2008 0:37
by Guigui
oriolp13 wrote:Veig que les prestacions són majors que a Barcelona i que no te cablejat ni res, cosa que evitarà possibles falls de frens o bicis que no frenen, com passa a barcelona
Segur que el cost de la inversió serà més elevat, però quedarà compensat per unes despeses manteniment més baixes i un servei millor. És el que passa quan hi ha polítics amb senderi i que deixen fer la feina als tècnics, que per això entenen del tema.

Re: Granollers. Ambicia't, nou sistema préstec bicicletes públiq

Posted: Wednesday 08/10/2008 0:41
by wefer
Pel que sembla, Urbikes és una empresa catalana... més que res perquè al vídeo promocional (una mica xapussero) apareixen imatges de trens i vies de FGC :D
Igualment, em sembla que aquesta empresa no té cap experiència en el tema. Per una banda, està bé recolzar la indústria emergent pròpia del país, però de l'altre, si ni tan sols Clear Channel (la gestora del Bicing de BCN) essent una multinacional amb molt milers de milions darrera no se'n surt gairebé, imagineu-vos una empresa com aquesta.
Veurem què passa.

El temps ho dirà

Posted: Wednesday 08/10/2008 10:29
by Guigui
wefer wrote:Igualment, em sembla que aquesta empresa no té cap experiència en el tema. Per una banda, està bé recolzar la indústria emergent pròpia del país, però de l'altre, si ni tan sols Clear Channel (la gestora del Bicing de BCN) essent una multinacional amb molt milers de milions darrera no se'n surt gairebé, imagineu-vos una empresa com aquesta.
Veurem què passa.
Temps al temps. Tot i que no estic ficat en el tema, la manca d'experiència no té perquè ser un hàndicap, si l'empresa en qüestió planifica correctament la seva actuació i sap què porta entre mans. D'altra banda, l'experiència de Clear Channel a Barcelona, nefasta en alguns aspectes, justifica que altres ajuntaments catalans s'ho pensin dos cops abans de contractar-la.

Re: El temps ho dirà

Posted: Wednesday 08/10/2008 11:04
by wefer
Guigui wrote:D'altra banda, l'experiència de Clear Channel a Barcelona, nefasta en alguns aspectes, justifica que altres ajuntaments catalans s'ho pensin dos cops abans de contractar-la.
Recordem que, segons Clear Channel, el problema rau en el fet que l'Ajuntament de Barcelona va agafar el sistema més barat possible, i no va preveure que pogués tenir èxit, provocant els problemes que coneixem.
Pot ser una excusa, qui sap, però coneixent l'Ajuntament barceloní, té números per ser cert.

Darrera fase de proves

Posted: Monday 02/02/2009 18:31
by Guigui
http://www.lamalla.cat/infolocal/barcel ... ?id=238836

Granollers engega el servei públic de préstec de bicicletes

'L'Ambicia't' comença la darrera fase de proves amb 9 estacions i 30 bicicletes

LAURA ORTIZ | Granollers

L'Ajuntament de Granollers ha obert la darrera fase de proves per a la implantació definitiva de 'l'Ambicia't', el servei de préstec de bicicletes públiques que es posa en marxa aquesta setmana amb 9 estacions repartides per tota la ciutat i 30 bicicletes al carrer. En aquesta fase tothom qui ho vulgui podrà convertir-se en usuari del servei, que preveu ampliar progressivament les parades i augmentar el nombre de bicicletes, fins a les 81 existents, en funció de la demanda.

Un cop arrenqui el servei definitiu de l'Ambiciat, la quota d'usuari serà de 12 euros a l'any. En aquesta darrera fase de prova els usuaris pagaran un euro i es podran inscriure al servei mitjançant la pàgina web de l'Ajuntament de Granollers. Al cap d'uns dies podran recollir la targeta a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà de l'Ajuntament. La primera mitja hora d'ús és gratuïta i si se sobrepassa el temps es facturarà a l'usuari el cost del servei en funció dels minuts de més que s'utilitzi la bicicleta.


Característiques del model
El prototip de bicicleta que es llogarà és l'Urbikes, fabricada per l'empresa Modular. Es tracta d'una bicicleta sòlida, pensada per tenir un manteniment mínim ja que no té cadena, ni plats, ni cablejat de frens (es frena amb contrapedal) ni càmeres d'aire a les rodes (té un compost de goma al que no afecten les punxades). El pes de la bicicleta és d'uns 25 quilos, i disposa d'un canvi amb 8 marxes, un seient regulable, un llum que s'encén sempre que la bici està en funcionament, i un cistell a la part davantera. La bicicleta està construïda amb peces originals que, en principi, no són reutilitzables en qualsevol altre model convencional, fet que pot ajudar a disminuir els possibles robatoris.


Actualment la xarxa compta amb nou estacions que s'ampliaran progressivament en els propers mesos. L'Ajuntament, però, ja ha fixat quatre nous emplaçaments: a la cantonada dels carrers de Joan Prim i de Torras i Bages, que substitueix la de la plaça de la Corona, retirada per les obres que s'hi fan; dues més al carrer de Girona; i una al carrer de Travessera del Lledoner.

L'objectiu del servei, subvencionat per l'Institut Català de l'Energia (ICAEN) és la incorporació normalitzada de la bicicleta com a mitjà de transport dins de la ciutat. Segons l'Ajuntament, l'augment de l'ús de la bicicleta beneficiarà la mobilitat, el medi ambient, la seguretat viària i l'ús de l'espai públic.

Publicat 02/02/2009 12:43h

Re: Darrera fase de proves

Posted: Monday 02/02/2009 19:10
by cristian26
Guigui wrote:ni cablejat de frens (es frena amb contrapedal) ni càmeres d'aire a les rodes (té un compost de goma al que no afecten les punxades). El pes de la bicicleta és d'uns 25 quilos
I si haig de frenar en sec perquè em menjo algú? :o

I a més, 25 quilos?? Si és la meitat del que peso jo... :x

Frens

Posted: Monday 02/02/2009 21:17
by Guigui
cristian26 wrote:I si haig de frenar en sec perquè em menjo algú? :o
En la meva experiència, no he notat gaire diferència entre fre de contrapedal o de cable.