Carril bici convertit en aparcament
Posted: Monday 26/01/2009 22:50
http://www.avui.cat/article/tec_ciencia ... rquin.html
Els topalls de goma per separar els carrils bici no impedeixen que els cotxes hi aparquin
L'Ajuntament va fer una prova amb un model més eficaç en un tram del carrer Sancho de Ávila, però en ampliar el carril n'ha utilitzat uns altres de més barats que permeten que els cotxes passin per sobre fàcilment
Jèssica Casado
Barcelona
Ult. Act. 26.01.2009 - 15:11 hs
L'ampliació del carril bici del carrer Sancho de Ávila de Barcelona ha creat un gran rebombori entre els usuaris. En el moment de crear aquest carril, l'Ajuntament va instal·lar uns topalls de goma força alts per separar la circulació dels cotxes de la de les bicicletes. Aquestes separacions eren molt més efectives que les que ja hi havia en altres carrers de Barcelona, com ara el d'Urgell. El nou model impedia totalment que qualsevol turisme pogués accedir a aquest carril. El seu volum feia impossible passar-hi per sobre, però aquest tram de carrer va ser el primer i l'únic lloc on es van utilitzar.
El problema amb la prolongació d'aquest carril al mateix carrer Sancho de Àvila: per allargar-lo fins a la rambla del Poblenou, s'han instal·lat topalls d'una qualitat inferior, més baixos i arrodonits, i permeten que els cotxes puguin passar-hi per sobre i aparcar al llarg de tot el carril, de manera que impedeixen la circulació de les bicicletes. Albert Garcia, membre d'Amics de la Bici, explica que aquest canvi en el model de topalls "es deu al fet que aquestes últimes són molt més econòmiques que les primeres". Garcia afegeix que "Sancho de Ávila és una zona poc transitada i la gent es fixa molt més si un cotxe està aparcat en el carril bici d'un carrer més cèntric, com Urgell", raó per la qual creu que la grua actua a Urgell i no ho fa a Sancho de Ávila.
La gran majoria de cotxes ocupen aquest carril els caps de setmana, "però això no és cap excusa" explica Garcia, ja que "potser un diumenge la gent agafarà molt més la bici per aquesta zona per poder arribar a la zona marítima i si troba el carril bici envaït pels cotxes ha d'anar per la vorera".
L'actuació de la Guàrdia Urbana
Els veïns i els afectats per l'acumulació de cotxes en el carril bici han trucat més d'un cop a la Guàrdia Urbana, però aquests no han anat a retirar cap cotxe, segons Garcia. "Diuen que no hi poden fer res", assegura. Garcia també els excusa dient que per molt que vagin a retirar un cotxe de seguida n'hi haurà un altre aparcat, i el que volen els usuaris és que "la gent sigui conscient que allò és un carril bici i que no hagi d'actuar la Guàrdia Urbana".
Tot i així, segons la pròpia Guàrdia Urbana quan reben una trucada sobre un incident d'aquest tipus en un carril bici "una patrulla s'apropa fins el lloc dels fets, fa la denúncia i si és necessari es truca a una grua per retirar el vehicle".
L'AVUI.cat espera una resposta de l'Ajuntament sobre el perquè de la tria d'un model de gomes en detriment de l'altre.
Els topalls de goma per separar els carrils bici no impedeixen que els cotxes hi aparquin
L'Ajuntament va fer una prova amb un model més eficaç en un tram del carrer Sancho de Ávila, però en ampliar el carril n'ha utilitzat uns altres de més barats que permeten que els cotxes passin per sobre fàcilment
Jèssica Casado
Barcelona
Ult. Act. 26.01.2009 - 15:11 hs
L'ampliació del carril bici del carrer Sancho de Ávila de Barcelona ha creat un gran rebombori entre els usuaris. En el moment de crear aquest carril, l'Ajuntament va instal·lar uns topalls de goma força alts per separar la circulació dels cotxes de la de les bicicletes. Aquestes separacions eren molt més efectives que les que ja hi havia en altres carrers de Barcelona, com ara el d'Urgell. El nou model impedia totalment que qualsevol turisme pogués accedir a aquest carril. El seu volum feia impossible passar-hi per sobre, però aquest tram de carrer va ser el primer i l'únic lloc on es van utilitzar.
El problema amb la prolongació d'aquest carril al mateix carrer Sancho de Àvila: per allargar-lo fins a la rambla del Poblenou, s'han instal·lat topalls d'una qualitat inferior, més baixos i arrodonits, i permeten que els cotxes puguin passar-hi per sobre i aparcar al llarg de tot el carril, de manera que impedeixen la circulació de les bicicletes. Albert Garcia, membre d'Amics de la Bici, explica que aquest canvi en el model de topalls "es deu al fet que aquestes últimes són molt més econòmiques que les primeres". Garcia afegeix que "Sancho de Ávila és una zona poc transitada i la gent es fixa molt més si un cotxe està aparcat en el carril bici d'un carrer més cèntric, com Urgell", raó per la qual creu que la grua actua a Urgell i no ho fa a Sancho de Ávila.
La gran majoria de cotxes ocupen aquest carril els caps de setmana, "però això no és cap excusa" explica Garcia, ja que "potser un diumenge la gent agafarà molt més la bici per aquesta zona per poder arribar a la zona marítima i si troba el carril bici envaït pels cotxes ha d'anar per la vorera".
L'actuació de la Guàrdia Urbana
Els veïns i els afectats per l'acumulació de cotxes en el carril bici han trucat més d'un cop a la Guàrdia Urbana, però aquests no han anat a retirar cap cotxe, segons Garcia. "Diuen que no hi poden fer res", assegura. Garcia també els excusa dient que per molt que vagin a retirar un cotxe de seguida n'hi haurà un altre aparcat, i el que volen els usuaris és que "la gent sigui conscient que allò és un carril bici i que no hagi d'actuar la Guàrdia Urbana".
Tot i així, segons la pròpia Guàrdia Urbana quan reben una trucada sobre un incident d'aquest tipus en un carril bici "una patrulla s'apropa fins el lloc dels fets, fa la denúncia i si és necessari es truca a una grua per retirar el vehicle".
L'AVUI.cat espera una resposta de l'Ajuntament sobre el perquè de la tria d'un model de gomes en detriment de l'altre.