Noves propostes per al taxi a l'AMB
Posted: Monday 16/03/2009 23:13
http://www.lamalla.cat/societat/article?id=249315
Dotze entitats del taxi proposen estendre el servei fora de l'àrea metroplitana
Els representats de les organitzacions han signat un acord amb mesures contra la crisi
LAMALLA.CAT
Dotze organitzadors del taxi, entre ells els sindicats CCOO i UGT i la patronal Pimec, han signat un document on recullen 24 propostes per pal·liar els efectes de la crisi en el sector, entre les quals proposen estendre el servei fora de l'àrea metropolitana de Barcelona. Aquestes dotze entitats representen el 80% dels delegats del sector presents al Consell del Taxi, un òrgan de participació i consulta entre les diferents administracions i el sector, creat per llei. El secretari general de la Federació Catalana del Taxi, Josep Maria Goñi, ha explicat dilluns en roda de premsa a Barcelona l'acord assolit per les dotze organitzacions i el document de propostes, que pretenen fer front als efectes que la crisi està causant en el sector i que hauria fet descendir la recaptació un 20% diari a la Ciutat Comtal. L'única organització del sector que no ha signat el document de reivindicacions és el sindicat STAC (Sindicat del Taxi de Catalunya), que "aposten més per un model cubà o de Corea del Nord per al taxi i no com nosaltres, que volem un model centreeuropeu", ha explicat Goñi. De la seva banda, grups de quiosquers han manifestat que la crisi i la competència dels diaris a Internet els està passant factura i que les vendes dels productes que ofereixen se'n ressenten.
Aquesta posició "rància i gremialista", segons el document de propostes, no ha impedit que els signants es comprometin "a realitzar quantes gestions calguin perquè els companys de STAC se sumin a les propostes" del grup principal. Per a les organitzacions signants, és "fonamental" que s'ampliïn els actuals límits de l'àrea metropolitana en els quals els taxistes treballen actualment i que podrien allargar-se a la zona de Rubí (Vallès Occidental), Barberà del Vallès (Vallès Occidental), Badia (Vallès Occidental) o Sant Andreu de la Barca (Baix Llobregat), per exemple, on la relació de taxi per habitant és menor que a la Ciutat Comtal.
També propugnen destinar taxis compartits a polígons industrials i a urbanitzacions de l'entorn de Barcelona, com una fórmula per complementar la xarxa de transports públics de l'Àrea Metropolitana de Barcelona. "Per a això -s'indica en el document consensuat-, és necessari que les administracions comptin amb el sector a l'hora de planificar el servei, establint línies de taxi-bus subvencionades i pagament individualitzat per plaça".
La major part de les mesures que recullen en 24 punts per pal·liar la crisi en el sector van destinades a que l'Institut Metropolità del Taxi les assumeixi i les realitzi, com l'agilitació i l'abaratiment de les gestions que efectua i la contractació de més inspectors perquè aquests persegueixin les pràctiques irregulars a l'Aeroport de Barcelona. "Si descendeixen les despeses d'explotació -ha indicat Goñi- això es pot repercutir en les tarifes", encara que ha precisat que primer s'han d'aconseguir aquestes millores, per a la qual cosa es demana a l'Institut Metropolità del Taxi que realitzi un estudi destinat a conèixer amb detall l'impacte real de la crisi.
Segons un estudi elaborat pel sector, els ingressos diaris d'un taxista l'any passat ascendien a 138 euros mentre les despeses d'explotació, ha dit Goñi, eren de 140 euros, una xifra que hauria de poder reduir-se en 20 euros, com a mínim, per plantejar una possible reducció de tarifes.
Publicat 16/03/2009 19:53h
Algunes coses dites a l'article no sonen massa lògiques; vosaltres mateixos...
Dotze entitats del taxi proposen estendre el servei fora de l'àrea metroplitana
Els representats de les organitzacions han signat un acord amb mesures contra la crisi
LAMALLA.CAT
Dotze organitzadors del taxi, entre ells els sindicats CCOO i UGT i la patronal Pimec, han signat un document on recullen 24 propostes per pal·liar els efectes de la crisi en el sector, entre les quals proposen estendre el servei fora de l'àrea metropolitana de Barcelona. Aquestes dotze entitats representen el 80% dels delegats del sector presents al Consell del Taxi, un òrgan de participació i consulta entre les diferents administracions i el sector, creat per llei. El secretari general de la Federació Catalana del Taxi, Josep Maria Goñi, ha explicat dilluns en roda de premsa a Barcelona l'acord assolit per les dotze organitzacions i el document de propostes, que pretenen fer front als efectes que la crisi està causant en el sector i que hauria fet descendir la recaptació un 20% diari a la Ciutat Comtal. L'única organització del sector que no ha signat el document de reivindicacions és el sindicat STAC (Sindicat del Taxi de Catalunya), que "aposten més per un model cubà o de Corea del Nord per al taxi i no com nosaltres, que volem un model centreeuropeu", ha explicat Goñi. De la seva banda, grups de quiosquers han manifestat que la crisi i la competència dels diaris a Internet els està passant factura i que les vendes dels productes que ofereixen se'n ressenten.
Aquesta posició "rància i gremialista", segons el document de propostes, no ha impedit que els signants es comprometin "a realitzar quantes gestions calguin perquè els companys de STAC se sumin a les propostes" del grup principal. Per a les organitzacions signants, és "fonamental" que s'ampliïn els actuals límits de l'àrea metropolitana en els quals els taxistes treballen actualment i que podrien allargar-se a la zona de Rubí (Vallès Occidental), Barberà del Vallès (Vallès Occidental), Badia (Vallès Occidental) o Sant Andreu de la Barca (Baix Llobregat), per exemple, on la relació de taxi per habitant és menor que a la Ciutat Comtal.
També propugnen destinar taxis compartits a polígons industrials i a urbanitzacions de l'entorn de Barcelona, com una fórmula per complementar la xarxa de transports públics de l'Àrea Metropolitana de Barcelona. "Per a això -s'indica en el document consensuat-, és necessari que les administracions comptin amb el sector a l'hora de planificar el servei, establint línies de taxi-bus subvencionades i pagament individualitzat per plaça".
La major part de les mesures que recullen en 24 punts per pal·liar la crisi en el sector van destinades a que l'Institut Metropolità del Taxi les assumeixi i les realitzi, com l'agilitació i l'abaratiment de les gestions que efectua i la contractació de més inspectors perquè aquests persegueixin les pràctiques irregulars a l'Aeroport de Barcelona. "Si descendeixen les despeses d'explotació -ha indicat Goñi- això es pot repercutir en les tarifes", encara que ha precisat que primer s'han d'aconseguir aquestes millores, per a la qual cosa es demana a l'Institut Metropolità del Taxi que realitzi un estudi destinat a conèixer amb detall l'impacte real de la crisi.
Segons un estudi elaborat pel sector, els ingressos diaris d'un taxista l'any passat ascendien a 138 euros mentre les despeses d'explotació, ha dit Goñi, eren de 140 euros, una xifra que hauria de poder reduir-se en 20 euros, com a mínim, per plantejar una possible reducció de tarifes.
Publicat 16/03/2009 19:53h
Algunes coses dites a l'article no sonen massa lògiques; vosaltres mateixos...