Page 1 of 1
Accessos Barcelona
Posted: Saturday 18/04/2009 10:24
by marc
Fa un temps que cada vegada que baixo a BCN m’hi fixo. Venint de Vic o Manresa, un cop passat Montcada Bifurcació, el pont sota la C-17 està preparat per a 4 vies, mentre que fins a l’entrada del túnel de la Meridiana només hi caben dues vies. Amb tot l’entrada d’aquest túnel sembla doble, es a dir per a 4 vies, i l’estació de St. Andreu Arenal també té 4 vies. Algú coneix fins on arriba aquest túnel inutilitzat per a 2 vies?, si és que arriba a algun lloc.
Re: Accessos Barcelona
Posted: Saturday 18/04/2009 12:19
by tren250
Tens tota la raó, sembla que una llegenda urbana que m'ha comentat diversa gent (encara que no me l'acabo de creure) és que incluia un petit dipòsit per a locomotores de vapor, amb una mena de petits tallers. Si t'hi fixes bé, veuràs que al costat dret de la via en direcció a Barcelona es poden veure uns carrils (una
via) que van des de la fàbrca Asland fins a aquest túnel. Hi ha un punt on aquestes vies no apareixen, que és a Torre Baró. Seria questió de mirar exactament per què servia, miraré d trobar quelco interessant
.
Re: Accessos Barcelona
Posted: Saturday 18/04/2009 12:23
by victorcasta
Era la via de servei als tallers que Renfe tenia a la Meridiana, just on ara està Can Dragó.
Re: Accessos Barcelona
Posted: Saturday 18/04/2009 12:30
by tren250
O sigui, que el que m'havien dit no era fals. Moltes gràcies.
Re: Accessos Barcelona
Posted: Saturday 18/04/2009 17:05
by BRILL 18
tren250 wrote:O sigui, que el que m'havien dit no era fals. Moltes gràcies.
Home era fals a mitges de petits res, eran uns tallers prou grans, tinc per casa alguna revista que en parla, quan tingui un moment, soca dificil, la buscare i mirare d'escanejarla
Re: Accessos Barcelona
Posted: Saturday 18/04/2009 19:14
by marc
Es veritat que hi ha una tercera via, tot i que li falten trams entre Montcada Bifurcació i Torre Baró, però jo em venia a referir si el doble túnel de la Meridiana arriba a Sant Andreu Arenal, i si continua cap a un altre lloc o no. Per cert l'accés a Asland, que fa anys que no s'utilitza ja que al mig de la via hi ha fins hi tot arbres, i acaba en via morta al costat de la subestació transformadora de Bifurcació.
Re: Accessos Barcelona
Posted: Saturday 18/04/2009 19:26
by victorcasta
En
aquesta web tens més informació sobre aquest túnel. Aleshores el túnel arribava fins a Can Dragó, ara arriba fins a l'alçada del Passeig Valldaura.
I hi falten parts anant cap a Montcada Bifurcació perquè s'hi va fer el baixador de Torre Baró posteriorment, i damunt de la tercera via.
Re: Accessos Barcelona
Posted: Saturday 18/04/2009 20:13
by marc
Gràcies per la pàgina web victorcasta, però no ho entenc, les dues boques d'entrada als túnels de la meridiana des de Torre Baró semblen iguals, però el túnel que no s'utilitza, a la pàgina web diu que és de 6 metres, insuficient per fer-hi cabre dues vies, no?
A més no acabo d’entendre perquè el tram entre Montcada Bifurcació i Sant Andreu està preparat per a 4 vies, però en alguns trams no hi ha la infraestructura completada.
Re: Accessos Barcelona
Posted: Saturday 18/04/2009 20:57
by victorcasta
marc wrote:Gràcies per la pàgina web victorcasta, però no ho entenc, les dues boques d'entrada als túnels de la meridiana des de Torre Baró semblen iguals, però el túnel que no s'utilitza, a la pàgina web diu que és de 6 metres, insuficient per fer-hi cabre dues vies, no?
A més no acabo d’entendre perquè el tram entre Montcada Bifurcació i Sant Andreu està preparat per a 4 vies, però en alguns trams no hi ha la infraestructura completada.
No conec com era la zona, però de ben segur que als anys 50 ni hi havia el baixador de Torre Baró ni l'Avinguda de Vallbona que transcorre enganxada a la via, ni segurament hi havia quasi cap dels edificis de Ciutat Meridiana que actualment hi ha, i allà sí que hi cabessin 4 vies.
Re: Accessos Barcelona
Posted: Monday 20/04/2009 18:12
by marc
Per cert algú coneix el tema de la quàdruple via entre l'enllaç del ramal de les aigües amb la línia de Girona, i l'estació de la Sagrera, es que fa un temps vaig sentir que sota la ronda RenfomentGIF ho van mesurar tant just que resulta que ara només hi queden 3 vies, 2 per Girona i una per Vic.
. A més vaig llegir pel 3cat24.cat, que a la sagrera només hi anaven 4 vies d’ample ibèric, dues per la línia de Mataró i dues per la de Girona, i de les dues que havien de servir per la línia de Puigcerdà per desembussar el túnel de plaça Catalunya que se n’ha fet?
Tantes vies com Aragó i Pl. Catalunya junts
Posted: Monday 20/04/2009 18:23
by Guigui
marc wrote:A més vaig llegir pel 3cat24.cat, que a la sagrera només hi anaven 4 vies d’ample ibèric, dues per la línia de Mataró i dues per la de Girona, i de les dues que havien de servir per la línia de Puigcerdà per desembussar el túnel de plaça Catalunya que se n’ha fet?
Si al pas pel centre de Barcelona seguirà havent-hi només quatre vies (dues per Aragó, dues per Pl. Catalunya), no veig per què n'hi ha d'haver més a la Sagrera, comptant, a més, que per la Meridiana n'hi haurà dues més. No serà aquí on es formi el coll d'ampolla.
Re: Accessos Barcelona
Posted: Friday 29/05/2009 23:04
by barryck
victorcasta wrote:marc wrote:Gràcies per la pàgina web victorcasta, però no ho entenc, les dues boques d'entrada als túnels de la meridiana des de Torre Baró semblen iguals, però el túnel que no s'utilitza, a la pàgina web diu que és de 6 metres, insuficient per fer-hi cabre dues vies, no?
A més no acabo d’entendre perquè el tram entre Montcada Bifurcació i Sant Andreu està preparat per a 4 vies, però en alguns trams no hi ha la infraestructura completada.
No conec com era la zona, però de ben segur que als anys 50 ni hi havia el baixador de Torre Baró ni l'Avinguda de Vallbona que transcorre enganxada a la via, ni segurament hi havia quasi cap dels edificis de Ciutat Meridiana que actualment hi ha, i allà sí que hi cabessin 4 vies.
Quan era petit, recordo haver vist passar trens per la tercera via de Torre Baró, deixant als semidirectes que no paraven en aquesta estació per les vies principals, tant en direcció Sant Andreu com Montcada Bifurcació. És més, al voltant dels '90-'92 encara existien les travesses (i vies) entre les estacions de Torre Baró i Bifurcació (les he patejades uns quants cops!).
Recordo quan van anul.lar la tercera via a l'estació de Torre Baró (bastant més enllà i quan encara no era sota terra) per evitar "mol.lèsties" als passatgers, més o menys quan van obrir l'ambulatori "nou" (CAP) del carrer Vallcivera. La gran actuació de la nostra RENFE va ser ficar dos o tres camions-volquet a sobre de les andanes i buidar-los de sorra sobre les vies (segur que encara hi són aquestes vies...)
Però de tot això, i malgrat la meva recerca durant els anys, no he trobat mai cap imatge (
)
I, una altra cosa: a la meva memòria no figuren aquestes vies amb final a l'Asland, sino a Bifurca. Les vies de la cimentera les recordo a la banda nord, més endinsades cap al centre de Montcada