Pèrdues massives d'Iberia
Posted: Wednesday 13/05/2009 16:51
http://www.elpunt.cat/barcelona/article ... mesos.html
Iberia negocia un ERO temporal després de perdre 92,6 milions en tres mesos
Els ingressos d'explotació van caure un 15%; els del passatge, un 17%; els de càrrega, un 26%, i els de «handling», un 9%
13/05/09 02:00 - Madrid - EL PUNT
Iberia va perdre 92,6 milions d'euros en el primer trimestre de l'any, davant dels 0,4 milions de pèrdues que va tenir el mateix període del 2008, segons va informar ahir la companyia. Iberia va presentar el pla de contingència per reduir costos i preveu un expedient de regulació d'ocupació (ERO) temporal i un estalvi d'entre 110 i 125 milions d'euros en despeses, amb una rebaixa de 80 a 85 milions en el pla d'inversions. Els ingressos d'explotació van descendir un 15,6%, ja que van passar de 1.300,5 milions d'euros el 2008 a 1.098,1 milions el 2009, a causa de la debilitat del tràfic aeri en la majoria dels mercats internacionals i, en particular, el mercat espanyol. Altres caigudes van ser les del passatge, amb un 17%; les de càrrega, un 26%, i les de handling, un 9%.
El president d'Iberia, Fernando Conte, preveu quatre mesures: retallades de capacitat, reducció de costos laborals, reducció de despeses de compres i costos externs, i revisió del pla d'inversions. Per reduir costos es preveu aplicar un ERO temporal que s'està negociant amb els representants dels treballadors i que implicarà tota la companyia. Està previst que no es renovin els contractes eventuals i que se suspenguin les incorporacions previstes, amb mesures de contenció salarial i la congelació del salari dels 140 directius que té la companyia. «Si bé serà complicat tancar amb beneficis el 2009, confiem a tornar a tenir-ne el 2010», va comentar Conte en la presentació dels resultats.
Pel que fa a l'ajustament de la capacitat, es farà d'una manera selectiva i temporal, i no suposarà la retirada de cap mercat, sinó la supressió d'alguna freqüència en les èpoques i els horaris de menor demanda, i sempre de manera temporal. Amb aquesta finalitat es reduiran en cinc el nombre d'avions A320 que estan operant i s'ha ajornat el lliurament d'avions previstos; així doncs, s'ha retardat l'entrega d'un A340-600 de l'octubre del 2009 al setembre del 2010.
Segons l'empresa, s'ha registrat una caiguda del tràfic de negocis, a la qual s'han unit factors extraordinaris com ara el treball a reglament dels pilots i les intenses nevades del gener. Els ingressos per passatge es van situar en 829,8 milions i van baixar en 173,4 milions respecte al primer trimestre de l'any anterior, fet que suposa una caiguda d'un 17,3%. Aquest descens és degut, segons Iberia, a la disminució del volum del tràfic, derivat de la reducció de l'oferta i d'un menor nivell d'ocupació.
També ha caigut la facturació per càrrega, un 26,1%, i la del handling, un 9,7%, tot i que la del manteniment ha crescut un 6,3%. Per contra, les despeses d'explotació es van reduir en 6,3 punts, amb un cost de 1.245,3 milions entre el gener i el març, enfront dels 1.328,8 milions de l'any anterior.
Les despeses de personal, que representen un 26,2% dels costos d'explotació totals d'Iberia, van disminuir un 3,8% en relació amb el primer trimestre del 2008, un fet afavorit per una disminució del 4% en la plantilla.
Respecte a la fusió amb British Airways, Conte va explicar que continua endavant, encara que considera que la crisi està endarrerint el procés per la situació de crisi del sector, que és la «pitjor de la seva història».
Cau el benefici d'EADS
El gegant europeu d'aeronàutica i defensa EADS va anunciar ahir que el benefici net va caure un 40% en el primer trimestre de l'any, ja que va passar dels 285 milions d'euros del mateix període del 2008 als 170 milions d'aquest any. La cartera de demandes del grup es va situar en 9.300 milions d'euros, contra els 39.300 milions del mateix període de l'any passat, a causa, principalment, de la caiguda dels encàrrecs de les filials Airbus i Eurocopter. Segons EADS, per a les perspectives d'aquest any, «la cartera de demandes i la sobrecontractació són un repte pel deteriorament dels indicadors macroeconòmics i del tràfic.» «La sòlida cartera de demandes de defensa i institucionals del grup proporciona un cert nivell de protecció i estabilitat.» El mateix grup va admetre que l'avió de transport militar A400M continua causant problemes i que la revisió dels plans industrials podria generar una càrrega afegida en el benefici net del primer semestre.
Iberia negocia un ERO temporal després de perdre 92,6 milions en tres mesos
Els ingressos d'explotació van caure un 15%; els del passatge, un 17%; els de càrrega, un 26%, i els de «handling», un 9%
13/05/09 02:00 - Madrid - EL PUNT
Iberia va perdre 92,6 milions d'euros en el primer trimestre de l'any, davant dels 0,4 milions de pèrdues que va tenir el mateix període del 2008, segons va informar ahir la companyia. Iberia va presentar el pla de contingència per reduir costos i preveu un expedient de regulació d'ocupació (ERO) temporal i un estalvi d'entre 110 i 125 milions d'euros en despeses, amb una rebaixa de 80 a 85 milions en el pla d'inversions. Els ingressos d'explotació van descendir un 15,6%, ja que van passar de 1.300,5 milions d'euros el 2008 a 1.098,1 milions el 2009, a causa de la debilitat del tràfic aeri en la majoria dels mercats internacionals i, en particular, el mercat espanyol. Altres caigudes van ser les del passatge, amb un 17%; les de càrrega, un 26%, i les de handling, un 9%.
El president d'Iberia, Fernando Conte, preveu quatre mesures: retallades de capacitat, reducció de costos laborals, reducció de despeses de compres i costos externs, i revisió del pla d'inversions. Per reduir costos es preveu aplicar un ERO temporal que s'està negociant amb els representants dels treballadors i que implicarà tota la companyia. Està previst que no es renovin els contractes eventuals i que se suspenguin les incorporacions previstes, amb mesures de contenció salarial i la congelació del salari dels 140 directius que té la companyia. «Si bé serà complicat tancar amb beneficis el 2009, confiem a tornar a tenir-ne el 2010», va comentar Conte en la presentació dels resultats.
Pel que fa a l'ajustament de la capacitat, es farà d'una manera selectiva i temporal, i no suposarà la retirada de cap mercat, sinó la supressió d'alguna freqüència en les èpoques i els horaris de menor demanda, i sempre de manera temporal. Amb aquesta finalitat es reduiran en cinc el nombre d'avions A320 que estan operant i s'ha ajornat el lliurament d'avions previstos; així doncs, s'ha retardat l'entrega d'un A340-600 de l'octubre del 2009 al setembre del 2010.
Segons l'empresa, s'ha registrat una caiguda del tràfic de negocis, a la qual s'han unit factors extraordinaris com ara el treball a reglament dels pilots i les intenses nevades del gener. Els ingressos per passatge es van situar en 829,8 milions i van baixar en 173,4 milions respecte al primer trimestre de l'any anterior, fet que suposa una caiguda d'un 17,3%. Aquest descens és degut, segons Iberia, a la disminució del volum del tràfic, derivat de la reducció de l'oferta i d'un menor nivell d'ocupació.
També ha caigut la facturació per càrrega, un 26,1%, i la del handling, un 9,7%, tot i que la del manteniment ha crescut un 6,3%. Per contra, les despeses d'explotació es van reduir en 6,3 punts, amb un cost de 1.245,3 milions entre el gener i el març, enfront dels 1.328,8 milions de l'any anterior.
Les despeses de personal, que representen un 26,2% dels costos d'explotació totals d'Iberia, van disminuir un 3,8% en relació amb el primer trimestre del 2008, un fet afavorit per una disminució del 4% en la plantilla.
Respecte a la fusió amb British Airways, Conte va explicar que continua endavant, encara que considera que la crisi està endarrerint el procés per la situació de crisi del sector, que és la «pitjor de la seva història».
Cau el benefici d'EADS
El gegant europeu d'aeronàutica i defensa EADS va anunciar ahir que el benefici net va caure un 40% en el primer trimestre de l'any, ja que va passar dels 285 milions d'euros del mateix període del 2008 als 170 milions d'aquest any. La cartera de demandes del grup es va situar en 9.300 milions d'euros, contra els 39.300 milions del mateix període de l'any passat, a causa, principalment, de la caiguda dels encàrrecs de les filials Airbus i Eurocopter. Segons EADS, per a les perspectives d'aquest any, «la cartera de demandes i la sobrecontractació són un repte pel deteriorament dels indicadors macroeconòmics i del tràfic.» «La sòlida cartera de demandes de defensa i institucionals del grup proporciona un cert nivell de protecció i estabilitat.» El mateix grup va admetre que l'avió de transport militar A400M continua causant problemes i que la revisió dels plans industrials podria generar una càrrega afegida en el benefici net del primer semestre.