Page 1 of 2

Configuració d'intercanviadors a Barcelona

Posted: Friday 29/05/2009 2:35
by Lluita1714
Fil procedent d'aquest altre: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=9252
437.001 wrote:
Lluita1714 wrote:
Ostres, es veritat, no havia pensat en l'alçada de l'andana, però no té perquè.
Al tram Plaça Espanya Plaça Catalunya, no hi hauria d'haver cap estació (excepte les ja citades) i tot en via d'ample mètric. Plaça Catalunya seria l'actual, dues vies per la L-A i dues per a la L-V, en el benentès, que ja deixaria de ser terminal. Al tram Catalunya-Glòries no hi haurien parades (de manera que no calen aquestes andanes en doble alçada, no se com es farien), un túnel amb doble ample, i a Glòries es dividirien els dos amples per que cadascun d'ells tinguin dues vies (respectives andanes) i un cul de sac.

D'altra banda respecte als plans del periódico... no m'acaba de convèncer. si hagés de perllogar la L8 seria cap a la L7... agafant el tram independent de la L7.
Pensa que segons el que dius, dupliques traçats. Cert que amb el futur tunel de Renfe es duplicaria traçat amb FGC entre Francesc Macià i Glòries, però és que tu proposes posar encara més trànsit per sota plaça Catalunya, quan el que cal és fer és crear altres trajectes que evitin plaça Catalunya perquè sinó no s´hi podrà passar de tanta gent...
del que es tracta és de crear un efecte xarxa, que la xarxa de TP a bcn no estigui tan centralitzada a Diagonal/Provença, Passeig de Gràcia, Pl. Catalunya/Urquinaona/Universitat.
L'ampliació de la L8 cap a l'Av. Tibidabo no ha de passar, necessàriament, per Plaça Catalunya.
D'altra banda, passant més línies per Catalunya no és atapeir de gent aquell lloc, sinó distribuir més millor el trafic de viatgers que dona el centre de Barcelona. No és preocupant si la gent no té com a orígen/destinació Catalunya, és preocupant la gent que va per les andanes i passadissos d'aquest enllaç, que són els que sí tenen com a destinació/enllaç/orígen, tal lloc, però hem de crear enllaços centralitzats per evitar molts transbordaments a la gent.

Re: Nou miracle: túnel d'FGC per la Gran Via?

Posted: Friday 29/05/2009 2:38
by 437.001
Lluita1714 wrote:
437.001 wrote:
Lluita1714 wrote:
Ostres, es veritat, no havia pensat en l'alçada de l'andana, però no té perquè.
Al tram Plaça Espanya Plaça Catalunya, no hi hauria d'haver cap estació (excepte les ja citades) i tot en via d'ample mètric. Plaça Catalunya seria l'actual, dues vies per la L-A i dues per a la L-V, en el benentès, que ja deixaria de ser terminal. Al tram Catalunya-Glòries no hi haurien parades (de manera que no calen aquestes andanes en doble alçada, no se com es farien), un túnel amb doble ample, i a Glòries es dividirien els dos amples per que cadascun d'ells tinguin dues vies (respectives andanes) i un cul de sac.

D'altra banda respecte als plans del periódico... no m'acaba de convèncer. si hagés de perllogar la L8 seria cap a la L7... agafant el tram independent de la L7.
Pensa que segons el que dius, dupliques traçats. Cert que amb el futur tunel de Renfe es duplicaria traçat amb FGC entre Francesc Macià i Glòries, però és que tu proposes posar encara més trànsit per sota plaça Catalunya, quan el que cal és fer és crear altres trajectes que evitin plaça Catalunya perquè sinó no s´hi podrà passar de tanta gent...
del que es tracta és de crear un efecte xarxa, que la xarxa de TP a bcn no estigui tan centralitzada a Diagonal/Provença, Passeig de Gràcia, Pl. Catalunya/Urquinaona/Universitat.
L'ampliació de la L8 cap a l'Av. Tibidabo no ha de passar, necessàriament, per Plaça Catalunya.
D'altra banda, passant més línies per Catalunya no és atapeir de gent aquell lloc, sinó distribuir més millor el trafic de viatgers que dona el centre de Barcelona. No és preocupant si la gent no té com a orígen/destinació Catalunya, és preocupant la gent que va per les andanes i passadissos d'aquest enllaç, que són els que sí tenen com a destinació/enllaç/orígen, tal lloc, però hem de crear enllaços centralitzats per evitar molts transbordaments a la gent.
Mira´t una mapa del metro i RER de París un moment. el trobaràs a Wikipèdia, suposo... si no, busca a google "urban rail. net".

Re: Nou miracle: túnel d'FGC per la Gran Via?

Posted: Friday 29/05/2009 2:49
by Lluita1714
437.001 wrote:Mira´t una mapa del metro i RER de París un moment. el trobaràs a Wikipèdia, suposo... si no, busca a google "urban rail. net".
Em reitero en el que deia, s'ha de crear un gran lloc d'enllaç, l'homònim de la Plaça Catalunya que jo proposo a París seria la Gare de Châtelet-les-Halles Image

Re: Nou miracle: túnel d'FGC per la Gran Via?

Posted: Friday 29/05/2009 2:53
by 437.001
Lluita1714 wrote:
437.001 wrote:Mira´t una mapa del metro i RER de París un moment. el trobaràs a Wikipèdia, suposo... si no, busca a google "urban rail. net".
Em reitero en el que deia, s'ha de crear un gran lloc d'enllaç, l'homònim de la Plaça Catalunya que jo proposo a París seria la Gare de Châtelet-les-Halles Image
NO PAIO NO!!
Châtelet és un horror de gent!!
Hi ha risc de caiguda a la via a cada tren que passa de tanta gent...
Si de fet per això han fet la línia RER E (Magenta-Haussmann), per treure gent de Châtelet... i de la línia 4 del metro que és una TORTURA (i un perill de caiguda massiva a la via cada tren que passa).

Re: Nou miracle: túnel d'FGC per la Gran Via?

Posted: Friday 29/05/2009 2:58
by Lluita1714
437.001 wrote:
NO PAIO NO!!
Châtelet és un horror de gent!!
Hi ha risc de caiguda a la via a cada tren que passa de tanta gent...
Si de fet per això han fet la línia RER E (Magenta-Haussmann), per treure gent de Châtelet... i de la línia 4 del metro que és una TORTURA (i un perill de caiguda massiva a la via cada tren que passa).
Això no passaria si es fes bé, passadissos i andanes amb una alta capacitat i pre-andanes controlades, amés de les mampares de vidre si és necessari. Pensa que si es distribuís massa, per travessar barcelona alguna gent hauria de fer més de tres transbordaments.

Re: Nou miracle: túnel d'FGC per la Gran Via?

Posted: Friday 29/05/2009 3:07
by 437.001
Lluita1714 wrote:
437.001 wrote:
NO PAIO NO!!
Châtelet és un horror de gent!!
Hi ha risc de caiguda a la via a cada tren que passa de tanta gent...
Si de fet per això han fet la línia RER E (Magenta-Haussmann), per treure gent de Châtelet... i de la línia 4 del metro que és una TORTURA (i un perill de caiguda massiva a la via cada tren que passa).
Això no passaria si es fes bé, passadissos i andanes amb una alta capacitat i pre-andanes controlades, amés de les mampares de vidre si és necessari.
Cert, però no evitaries l´aglomeració insuportable...
Creu-me, a Châtelet hi ha dies que és preferible tirar-te al RER que no pujar-hi... ho dic per experiència.
TRES trens vaig haver de deixar passar abans de poder-hi pujar físicament (no hi havia espai per a mi i la meva maleta, no em podia moure).
Pensa que si es distribuís massa, per travessar barcelona alguna gent hauria de fer més de tres transbordaments.
Sí, però el túnel està pensat per a FGC urbà (L6,L7,L8). D´aquí que em queixi de la penalització que representa per als usuaris dels trens "S" i "R" de FGC, que s´han de menjar sí o sí, Muntaner, Bonanova, Magoria, Almeda, ja em diràs si vas a Terrassa o Piera... és una pèrdua de temps!
La majoria de gent que agafa la L2 a Pep Ventura no va a Paral.lel, baixa abans...

Re: Nou miracle: túnel d'FGC per la Gran Via?

Posted: Friday 29/05/2009 3:23
by Lluita1714
437.001 wrote:
Cert, però no evitaries l´aglomeració insuportable...
Creu-me, a Châtelet hi ha dies que és preferible tirar-te al RER que no pujar-hi... ho dic per experiència.
TRES trens vaig haver de deixar passar abans de poder-hi pujar físicament (no hi havia espai per a mi i la meva maleta, no em podia moure).
Pensa que si es distribuís massa, per travessar barcelona alguna gent hauria de fer més de tres transbordaments.
Sí, però el túnel està pensat per a FGC urbà (L6,L7,L8). D´aquí que em queixi de la penalització que representa per als usuaris dels trens "S" i "R" de FGC, que s´han de menjar sí o sí, Muntaner, Bonanova, Magoria, Almeda, ja em diràs si vas a Terrassa o Piera... és una pèrdua de temps!
La majoria de gent que agafa la L2 a Pep Ventura no va a Paral.lel, baixa abans...
L'aglomeració de gent als trens es evitable amb millors freqüències. Plaça Catalunya té un tràfic determinat, si una persona vol anar a aquest o lloc, va, sí o sí, passi la línia que passi. Si en passa només una, aquesta anirà plena, si en passen deu, es distribuirà els viatgers per les seves destinacions/orígens i disminuiria lleument els viatgers a les actuals estacions de la L1 i la L3.
Una persona que va per exemple de Provença a Glòries, ara ha de fer transbord a Catalunya, si es fes l'ampliació no. Algú de Sant Boi a Penitents, també s'estalviaria un transbord a Plaça Espanya... que implica la disminució de gent que faci enllaç, alhora que, creant alternatives, quedaria compensat per altres viatgers que troben nous enllaços. és a dir, no canviaria gaire la cosa.

Respecte a lo que diu en Jordi Freixas sobre la L8 i la L7, dic, que, no necessàriament la L8 ha de fer tot el revolt que contempla el projecte que surt al diari, trobo que com a alternativa estaria bé portar la L8 Sant Boi - Plaça Espanya (com fins ara) i d'aquí a Francesc Macià, plaça molina, i d'aquí aprofitar el traçat fins a l'Av. Tibidabo, suprimint una línia que pot descongestionar una mica el tronc principal de la Línia del Vallès.

Re: Nou miracle: túnel d'FGC per la Gran Via?

Posted: Friday 29/05/2009 3:35
by 437.001
Lluita1714 wrote:
L'aglomeració de gent als trens es evitable amb millors freqüències.
Clar. Ara explica´m tu com dimonis es poden millorar les freqüències de pas entre Pl.Catalunya i Gràcia i entre Arc de Triomf i Sants. Explica-m´ho que ho entengui com es poden augmentar les freqüències... amb trens de tres i quatre cotxes!
Plaça Catalunya té un tràfic determinat, si una persona vol anar a aquest o lloc, va, sí o sí, passi la línia que passi. Si en passa només una, aquesta anirà plena, si en passen deu, es distribuirà els viatgers per les seves destinacions/orígens i disminuiria lleument els viatgers a les actuals estacions de la L1 i la L3.
Una persona que va per exemple de Provença a Glòries, ara ha de fer transbord a Catalunya, si es fes l'ampliació no.
Segons el Periódico, per anar de Provençá a Glòries tindria la opció d´agafar FGC Vallès passant per Pl. Catalunya, de FGC Llobregat directe, i potser també de Renfe C3 (directe snese parades...)
Algú de Sant Boi a Penitents, també s'estalviaria un transbord a Plaça Espanya... que implica la disminució de gent que faci enllaç, alhora que, creant alternatives, quedaria compensat per altres viatgers que troben nous enllaços. és a dir, no canviaria gaire la cosa.
De St.Boi a Penitents el transbord lògic AVUI EN DIA és a Espanya a la L3 que et du directe a Penitents...
En el futur el transbord seria a Europa-Fira a la L9 fins a Lesseps, després L3 a Penitents.
Respecte a lo que diu en Jordi Freixas sobre la L8 i la L7, dic, que, no necessàriament la L8 ha de fer tot el revolt que contempla el projecte que surt al diari, trobo que com a alternativa estaria bé portar la L8 Sant Boi - Plaça Espanya (com fins ara) i d'aquí a Francesc Macià, plaça molina, i d'aquí aprofitar el traçat fins a l'Av. Tibidabo, suprimint una línia que pot descongestionar una mica el tronc principal de la Línia del Vallès.


...línia a la qual li hauries de canviar l´ample de via, cosa que seria un merder...

Re: Nou miracle: túnel d'FGC per la Gran Via?

Posted: Friday 29/05/2009 3:51
by Lluita1714
437.001 wrote:Clar. Ara explica´m tu com dimonis es poden millorar les freqüències de pas entre Pl.Catalunya i Gràcia i entre Arc de Triomf i Sants. Explica-m´ho que ho entengui com es poden augmentar les freqüències... amb trens de tres i quatre cotxes!
Plaça Catalunya - Gràcia;
Creació d'un cul de sac, com ja està previst, però ampliant la línia.
Divisió de la L7 (fent-la unificar amb la L8 enllaçant de Plaça Molina a Francesc Macià i Plaça Espanya) i desviant la L6 (per altres contrades, o bé, fer que acabi a sarrià, i l'altre extrem, per Sant feliu o cornellà com diuen altres propostes)

és a dir, les frequències que s'han de millorar són les de les línies S, i veient que, segons les dades d'FGC, els S1 i S2 cada dia tenen més viatgers, fer amb els S5 I S55, el mateix que es va fer amb la S7.
437.001 wrote:Segons el Periódico, per anar de Provençá a Glòries tindria la opció d´agafar FGC Vallès passant per Pl. Catalunya, de FGC Llobregat directe, i potser també de Renfe C3 (directe snese parades...)
Alternatives es poden fer moltes, la meva contempla portar les línies S1 i S2 fins a Glòries, on es pot donar cabuda a un nou gran intercanviador.
437.001 wrote:De St.Boi a Penitents el transbord lògic AVUI EN DIA és a Espanya a la L3 que et du directe a Penitents...
En el futur el transbord seria a Europa-Fira a la L9 fins a Lesseps, després L3 a Penitents.
No havia pensat en la L9, no obstant vull fer referència a qualsevol punt de la xarxa, tampoc veig viable aquesta ruta de la L9, Em penso, no n'estic segur, que es pot estalviar temps de viatge seguint l'actual traçat, tot i que trobo molt bé el trajecte de la L9 per anar a altres llocs. Seria com anar de Sant Boi a Plaça Catalunya agafant la L1 a L'hospitalet, amb més temps de viatge.
437.001 wrote:...línia a la qual li hauries de canviar l´ample de via, cosa que seria un merder...
No seria res comparat amb tot el merder que estem pensant amb la xarxa de Barcelona, amb el pensament estem fent del subsòl de Barcelona una mousse.

Han projectat dos túnels, Diagonal i Gran via, d'aquí jo n'he tret tres més.

Anella d'intercanviadors en lloc de centralització

Posted: Friday 29/05/2009 14:33
by Guigui
Sobre el macrointercanviador central a Catalunya, dues coses: cal fer-ne un, però no per a encabir-hi tot el que passi per Barcelona, sinó per a absorbir millor el trànsit que hi ha actualment i per a facilitar el transbord entre les diferents línies que ara hi passen, bé directament, bé a tocar (4 de metro, 4 de rodalia, 4 d'FGC).

Ara bé, és molt millor crear una anella d'intercanviadors en diferents perímetres de la Regió Metropolitana per a crear una autèntica teranyina que faciliti trajectes tan radials com perifèrics, a saber:
- Europa-Fira, Torrassa, Zona Universitària, Sarrià, Trinitat Vella, Badalona Centre
- El Prat, St. Boi, Cornellà, St. Feliu, Castellbisbal, St. Cugat, Cerdanyola, Mollet
- Vilanova, Vilafranca, Martorell, Terrassa, Sabadell, Granollers, Mataró

Re: Nou miracle: túnel d'FGC per la Gran Via?

Posted: Saturday 30/05/2009 1:04
by 437.001
Aquilicuá.

Re: Anella d'intercanviadors en lloc de centralització

Posted: Saturday 30/05/2009 13:00
by Santfeliuenc
Hola,
Guigui wrote:Sobre el macrointercanviador central a Catalunya, dues coses: cal fer-ne un, però no per a encabir-hi tot el que passi per Barcelona, sinó per a absorbir millor el trànsit que hi ha actualment i per a facilitar el transbord entre les diferents línies que ara hi passen, bé directament, bé a tocar (4 de metro, 4 de rodalia, 4 d'FGC).

Ara bé, és molt millor crear una anella d'intercanviadors en diferents perímetres de la Regió Metropolitana per a crear una autèntica teranyina que faciliti trajectes tan radials com perifèrics, a saber:
- Europa-Fira, Torrassa, Zona Universitària, Sarrià, Trinitat Vella, Badalona Centre
- El Prat, St. Boi, Cornellà, St. Feliu, Castellbisbal, St. Cugat, Cerdanyola, Mollet
- Vilanova, Vilafranca, Martorell, Terrassa, Sabadell, Granollers, Mataró
Sástamente. Y en cuanto al intercambiador central, la verdad es que sería mucho más util uno que contase en sentido horizontal con las actuales vías de RENFE y la L1 al sur, también en horizontal las vías de la hipotética línea que proponen para la Gran Vía prolongando desde Pza. España, al norte, y entre ambas, en vertical, estaciones nuevas de la L3 y L4 en paralelo o a diferente nivel. Este intercambiador sería mucho más eficaz, eficiente, muy útil y reordenaría el caos subterráneo existente en Pza. Cataluña.

Saludos,
Sergio

Re: Nou miracle: túnel d'FGC per la Gran Via?

Posted: Saturday 30/05/2009 13:48
by Lluita1714
Però fent una hipotètica anella d'enllaços... estem parlant de l'ampliació d'FGC, no podem pretendre desviar el curs natural i més fàcil de la línia, aquesta ha de passar per Plaça Catalunya per un tema de fluïdesa de la línia. O això o tornem al pla de Francesc Macià. Si realment s'ha de fer una anella d'enllaços jo opino que els llocs més idonis són Glòries, Plaça Catalunya (com no) Sagrera i Sants, i FGC pot cobrir per regionals el tram Plaça Catalunya-Glòries, que és el que vinc dient de fa dies.

Re: Nou miracle: túnel d'FGC per la Gran Via?

Posted: Saturday 30/05/2009 17:42
by Jordi Freixas
Per regionals?

Re: Nou miracle: túnel d'FGC per la Gran Via?

Posted: Saturday 30/05/2009 21:23
by Lluita1714
Jordi Freixas wrote:Per regionals?
Perdó, ha sigut un lapsus, rodalia, volia dir.

Anella d'intercanviadors

Posted: Saturday 30/05/2009 23:49
by Guigui
Lluita1714 wrote:Però fent una hipotètica anella d'enllaços... estem parlant de l'ampliació d'FGC, no podem pretendre desviar el curs natural i més fàcil de la línia, aquesta ha de passar per Plaça Catalunya per un tema de fluïdesa de la línia. O això o tornem al pla de Francesc Macià. Si realment s'ha de fer una anella d'enllaços jo opino que els llocs més idonis són Glòries, Plaça Catalunya (com no) Sagrera i Sants, i FGC pot cobrir per regionals el tram Plaça Catalunya-Glòries, que és el que vinc dient de fa dies.
L'anella d'enllaços que dic, no fa sinó incidir en línies ja existents, en construcció o en fase molt avançada de projecció, i permetria distribuir molt millor el flux de viatgers a l'entrada de Barcelona. Per exemple, ja has imaginat el calvari que és venir de la B-V i anar al Campus Nord? O venir del Vallès Oriental i anar a Sta. Coloma o Badalona? O venir de Sitges i anar a St. Boi?

D'això va la cosa. No es tracta de fer passar tothom obligatòriament per Pl. Catalunya, per comodíssim que passi a ser l'intercanviador, perquè això no traurà la pèrdua de temps de trajecte fent una gran marrada. En canvi, es tracta de facilitar trajectes com més rectilinis millor. El fet que Barcelona sigui el centre neuràlgic, no sols de l'àrea metropolitana, sinó de tot Catalunya, no significa que concentri tots els trajectes, i encara menys el seu centre. Una enquesta de mobilitat seriosa resultaria que la majoria de trajectes agafen Sants i Pl. Catalunya com a lloc de pas obligat, però que una bona disposició de línies i intercanviadors escurçaria enormement els trajectes.

Re: Anella d'intercanviadors

Posted: Sunday 31/05/2009 1:59
by Lluita1714
Guigui wrote: L'anella d'enllaços que dic, no fa sinó incidir en línies ja existents, en construcció o en fase molt avançada de projecció, i permetria distribuir molt millor el flux de viatgers a l'entrada de Barcelona. Per exemple, ja has imaginat el calvari que és venir de la B-V i anar al Campus Nord? O venir del Vallès Oriental i anar a Sta. Coloma o Badalona? O venir de Sitges i anar a St. Boi?

D'això va la cosa. No es tracta de fer passar tothom obligatòriament per Pl. Catalunya, per comodíssim que passi a ser l'intercanviador, perquè això no traurà la pèrdua de temps de trajecte fent una gran marrada. En canvi, es tracta de facilitar trajectes com més rectilinis millor. El fet que Barcelona sigui el centre neuràlgic, no sols de l'àrea metropolitana, sinó de tot Catalunya, no significa que concentri tots els trajectes, i encara menys el seu centre. Una enquesta de mobilitat seriosa resultaria que la majoria de trajectes agafen Sants i Pl. Catalunya com a lloc de pas obligat, però que una bona disposició de línies i intercanviadors escurçaria enormement els trajectes.
No home no, tampoc es tracta de centralitzar tot l'AMB, em refereixo a centralitzar el pas de les principals línies a la ciutat capital. I recolzo la creació de "cinturons" ferroviaris. Conec els problemes, per passar, per exemple de Sant Vicent dels Horts al Papiol, d'aquí es pot partir per fer desviar la R7 fora de martorell, és a dir, del papiol a SVdH o Pallejà amb un nou pont i enllaç amb FGC, ja que fins ara una el viatger es veu obligat a anar a Martorell per tornar a baixar o anar a barcelona (molt pitjor) agafar el metro i després renfe a Sants, però jo el que pretenc és crear una mena d'unitat bàsica de cada municipi, és a dir:

Jo divideixo els medis de transports en dos tipus:
-Medi extern (rodalia, regional, etc.)
-Medi intern (metro, bus)
S'ha d'evitar que una persona que vagi d'una població a altra hagi de fer servir un medi intern d'una ciutat que no és la seva, com succeeix amb la L1 o la L3 per fer Plaça Espanya - Sants/Catalunya, els mètodes que jo proposo per solucionar aquesta situació tracta d'evitar que una ciutat tingui més de tres intercanviadors principals de medis externs, i fer que tots estiguin enllaçats per alguna línia externa amb un altre. Un lloc idoni per fer això, o almenys una de tres, i que agafi bons plans de rodalia, per a mi és Plaça Catalunya, un lloc cèntric on ara per ara tot està mal fet, cada cosa per la seva banda. Al meu parer s'ha de refer Plaça Catalunya, no pot ser que s'hagi de passar per les andanes de la L3 per sortir de la L1, cosa que també porta un cert risc de caiguda. S'ha de fer una replanificació del subsòl com faran a Plaça Espanya, donant més capacitat a les andanes i allargant-les perquè de cara al futur necessitarem sis o fins i tot set vagons de metro, creant preandanes com les de la L9 per no tenir altes aglomeracions de gent aprop de la via, posant mampares de vidre i acurtant distàncies, un intercanviador així que englobi [S1, S2], [R5, R6, S8], Renfe, L1, L3, i si es vol unificar una mica el tema de Passeig de Gràcia i Plaça Catalunya s'hi poden incloure L2 i L4.

FGC connectaria dos nuclis externs, Catalunya i Glòries, Renfe s'encarregaria de connectar aquestes dues amb Sagrera i Sants. Són quatre, no és gaire idoni tenir-ne quatre, però en aquest cas per anar d'una punta a l'altra no necessites fer més d'un transbord, altra cosa són les preferències del viatger un cop arribats a una estació amb trens amb destinació fora de l'AMB.

D'altra banda, als que vagin d'un poble a altre, on no hi tingui res a veure Barcelona, obviament han de tenir a la seva disponibilitat una xarxa de medis externs (regionals o rodalia) que els permeti fer la ruta el més curta possible.

Quan tingui temps potser faré un planol

Divisió artificial

Posted: Sunday 31/05/2009 17:28
by Guigui
La divisió entre "medis interns" i "medis externs" és artificial. Això sol ja queda demostrat pel fet que et trobes diversos municipis dins un sol continu urbà, on hi ha tot de carrers on la vorera dreta correspon a un terme i l'esquerra, a un altre.

Si el mode més ràpid per anar d'un punt A a un punt B és rodalia, encara que sigui dins un mateix municipi, no hi ha absolutament cap motiu per a no fer-ne ús. Si això causa una saturació del servei caldrà pensar en alternatives, però actualment, la sobreocupació dels corredors és més aviat deguda a la manca de corredors alternatius, no que hi hagi massa gent que vulgui anar d'un mateix punt A a un mateix punt B.

Re: Divisió artificial

Posted: Sunday 31/05/2009 17:41
by Lluita1714
Guigui wrote:La divisió entre "medis interns" i "medis externs" és artificial. Això sol ja queda demostrat pel fet que et trobes diversos municipis dins un sol continu urbà, on hi ha tot de carrers on la vorera dreta correspon a un terme i l'esquerra, a un altre.
En aquest cas ha de regnar la lògica.
Guigui wrote: Si el mode més ràpid per anar d'un punt A a un punt B és rodalia, encara que sigui dins un mateix municipi, no hi ha absolutament cap motiu per a no fer-ne ús. Si això causa una saturació del servei caldrà pensar en alternatives, però actualment, la sobreocupació dels corredors és més aviat deguda a la manca de corredors alternatius, no que hi hagi massa gent que vulgui anar d'un mateix punt A a un mateix punt B.
En el cas de Barcelona, no tindria cap problema en que la gent fes servir rodalia per anar d'un punt a altre de la ciutat, tant gran com és, però tenim altres problemes, i quan deia això em referia a FGC especialment, que, és un medi extern, i arriba a tenir parades cada 500 metres, com un metro. Suprimiria estacions de poc ús fins a deixar-ne una a cada municipi, dues en casos com Barcelona, L'hospitalet, Martorell, Terrassa i Sabadell, perquè si no es fa així, seguiran empitjorant els temps de viatge arreu del país, i el ferrocarril deixarà de ser un transport competent.

Re: Anella d'intercanviadors

Posted: Sunday 31/05/2009 18:05
by Jordi Freixas
Lluita1714 wrote:Al meu parer s'ha de refer Plaça Catalunya, no pot ser que s'hagi de passar per les andanes de la L3 per sortir de la L1, cosa que també porta un cert risc de caiguda. S'ha de fer una replanificació del subsòl com faran a Plaça Espanya, donant més capacitat a les andanes i allargant-les perquè de cara al futur necessitarem sis o fins i tot set vagons de metro, creant preandanes com les de la L9 per no tenir altes aglomeracions de gent aprop de la via,
Totalment d'acord en aquest punt. Però ara em ve al cap una estació de Metro (bé, perdó... en realitat potser seria millor dir-li estació de Rodalies) la qual és urgentíssimament necessària aquesta mateixa acció. Em refereixo a "Peu del Funicular". És el més cutre del món, que els cotxes del cantó Sabadell/Terrassa no prestin servei de viatgers en aquesta estació, perquè no hi caben a l'andana. I es encara més cutre (i perillós) que s'aprofiti fins a l'últim centímetre la punta de l'andana del costat Barcelona, amb una barrera inclosa perquè un copen surtis no hi puguis accedir. QUE FACIN EL FOTUT FAVOR DE TREURE AIXÒ I COSTRUIR UNES ANDANES DECENTS!!!!!