Page 1 of 4

Què ha passat amb els busos d'hidrogen??

Posted: Monday 22/06/2009 0:09
by metring
Avui ens hem trobat a Zona Franca dos busos d'hidrogen, amb les matrícules i les canceladores tretes, i la ITV passada fins al 2007. Els retiren definitivament?

Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??

Posted: Monday 22/06/2009 0:11
by erbuki
Si és així quina llàstima...

Que els cedeixin a Lleida que en necessitem uns quants d'aquests :)

Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??

Posted: Monday 22/06/2009 0:14
by Lluita1714
No deuen haver passat la ITV per excés de fums :) :) :) :) :) :) :) :) xD xD

Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??

Posted: Monday 22/06/2009 0:18
by metring
Je, je, per fums no serà, amb l'aigua que treien :D

Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??

Posted: Monday 22/06/2009 9:56
by metring
Pel que he averiguat, tenen un per a preservació, i els de la foto seran desballestats.

Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??

Posted: Monday 22/06/2009 14:23
by Lluita1714
metring wrote:Pel que he averiguat, tenen un per a preservació, i els de la foto seran desballestats.
que gran, si senyor, no són capaços de reservar un 1000 però sí un autobús d'hidrogen... :|

Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??

Posted: Monday 22/06/2009 15:20
by pukyxd
Algú podria explicar el motiu de treure'ls de servei? No han funcionat com s'esperava?

Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??

Posted: Monday 22/06/2009 15:30
by mikado
Desballestar???

Perder 3 carrocerías? No se pueden remotorizar con un motor de gas o biodiésel??

Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??

Posted: Monday 22/06/2009 16:37
by BB9200
Quina llàstima, suposo que devia ser més car un d'hidrogen que un que funcioni amb gas natural... Si més no notícia bona que se'n preservi un (a veure en quines condicions, i no l'envien al Clot del Moro :evil: ).
mikado wrote:Desballestar???

Perder 3 carrocerías? No se pueden remotorizar con un motor de gas o biodiésel??
Amb la gran flota que ha comprat de nous autobusos TMB, no li ve de quatre...

Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??

Posted: Monday 22/06/2009 18:43
by metring
Home, a Clot del Moro, a aquestes alçades...

A algú que va estar al comiat de les cotxeres de Lutxana, li van comentar que cadascun d'aquests "catxarrins" va costar la friolera de 200 mil·lions de les antigues pessetes. Algú ho pot confirmar? Perquè si és així, "mandahuevs" el paston tirat a l'aigüera...

Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??

Posted: Monday 22/06/2009 18:47
by BB9200
És que la energia de la pila d'hidrogen, la pila mateixa pot costar aquesta cantitat i més, és molt cara...
metring wrote:Home, a Clot del Moro, a aquestes alçades...
Ho deia respecte al maltractament psicològic i físic que fan els responsables d'empreses i polítics envers la història en aquest país.

Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??

Posted: Monday 22/06/2009 19:14
by erbuki
metring wrote:Home, a Clot del Moro, a aquestes alçades...

A algú que va estar al comiat de les cotxeres de Lutxana, li van comentar que cadascun d'aquests "catxarrins" va costar la friolera de 200 mil·lions de les antigues pessetes. Algú ho pot confirmar? Perquè si és així, "mandahuevs" el paston tirat a l'aigüera...
1,2 milions d'euros? :o

[núñez]Això no ens ho podem permitir no??? :'([/núñez]

PD: I, com he dit uns comentaris més amunt, enlloc de desballestar-los, no es podrien vendre a alguna altra empresa?

Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??

Posted: Monday 22/06/2009 19:30
by BB9200
Pagarien molts diners per aquests autobusos, seria un manteniment molt car i per tant no sortiria rentable ni venent-los.
A mi ja m'agrada que es preservi un, per això.

Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??

Posted: Tuesday 23/06/2009 8:50
by metring
Però se'ls hi pot canviar el motor, com deien a dalt?

Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??

Posted: Tuesday 23/06/2009 18:15
by BB9200
Intentaré solucionar dubtes:
Els autobusos d'hidrogen van ser portats per una iniciativa europea de 9 ciutats europees, entre le sque s'inclouen Berlín, Madrid..., dintre del projecte CUTE. A partir, d'aquí, TMB va comprar 3 autobusos l'any 2003, diria que era, amb l'aliança europea nombrada i mercedes benz (tot i lo car que costava el projecte, doncs extreure hidrogen és molt complicat). Sembla ser que la idea va prosperar bé (el 88% de la gent enqüestada el 2005 va valorar molt positivament el projecte), i TMB tenia previst comprar per el 2008 tres autobusos MAN amb l'energia d'hidrogen més sofisticada. A partir d'aquí, algun problema va haver perquè no prosperés el projecte (de fet TMB disposa, o disposava, de dispensadors d'hidrogen), segurament perquè el manteniment i l'obtenció de l'energia eren molt cars i no sortia rentable. Com sabem, aquest any es van afegir els busos híbrids, que surten clarament més rentables econòmicament, i segurament TMB ja tenia la idea posada de fa 3 anys, quan s'han apartat els busos d'hidrogen.
La transformació de canviar el motor? És possible, ja que l'autobús va equipat de sèrie amb dipòsits i la pila d'hidrogen, a més que el motor que incorpora és elèctric, que funciona a base de electrons porcedents de la pila d'hidrogen, i els protons, que és el que expulsa (en forma de vapor d'aigua, també procedent de la pila elèctrica). Ara, s'ha de dir que la transformació sortiria molt costosa, i ja per això a TMB no li ve de 3 autobusos. A més, la obtenció d'hidrogen és costosa perquè no es pot trobar en estat pur a la natura. Depèn de com s'extreigui, no sortiria ecològic, per això tampoc és 100% ecològic.
Per cert, al 1086 ni s'han molestat a treure el número de línia i ficar FI DE SERVEI. Almenys saben el seu últim recorregut :) .

Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??

Posted: Tuesday 23/06/2009 21:01
by metring
Peaso d'informació que t'has currat!!!! :plas :plas :plas :plas Doncs millor que canviïn el motor, perquè per molt que no els hi vingui de 2 busos, home, de cara a la galeria, entre crisis i històries, queden fatal, ni que sigui per això...

Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??

Posted: Tuesday 23/06/2009 22:03
by megapauer
BB9200 wrote:A més, la obtenció d'hidrogen és costosa perquè no es pot trobar en estat pur a la natura. Depèn de com s'extreigui, no sortiria ecològic, per això tampoc és 100% ecològic.
L'hidrogen, mentre no s'aconsegueixi la fusió nuclear (fusió freda) no és ecològicament vàlid. L'energia, generalment elèctrica, per aconseguir l'hidrògen és diverses vegades més alta que la que després pot generar el mateix hidrògen. Per tant, si aquesta energia necessària prové de la nuclear o tèrmica, no és vàlid. L'únic que s'aconsegueix és reduir la contaminació. Però 3 busos...

Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??

Posted: Thursday 25/06/2009 16:54
by BB9200
megapauer wrote:
BB9200 wrote:A més, la obtenció d'hidrogen és costosa perquè no es pot trobar en estat pur a la natura. Depèn de com s'extreigui, no sortiria ecològic, per això tampoc és 100% ecològic.
L'hidrogen, mentre no s'aconsegueixi la fusió nuclear (fusió freda) no és ecològicament vàlid. L'energia, generalment elèctrica, per aconseguir l'hidrògen és diverses vegades més alta que la que després pot generar el mateix hidrògen. Per tant, si aquesta energia necessària prové de la nuclear o tèrmica, no és vàlid. L'únic que s'aconsegueix és reduir la contaminació. Però 3 busos...
Exactament. 3 busos perquè era una prova pilot que no va prosperar, mentre que la dels autobusos híbrids sí.
Reduïr la contaminació, i mirar els seus efectes era bastant difícil amb 3 busos, però mercedes, als seus Citaro de prova, ja es va encarregar de mesurar això també.
metring wrote:Peaso d'informació que t'has currat!!!! :plas :plas :plas :plas Doncs millor que canviïn el motor, perquè per molt que no els hi vingui de 2 busos, home, de cara a la galeria, entre crisis i històries, queden fatal, ni que sigui per això...
Moltes gràcies (he de reconéixer que no se m'han oblidat els coneixements d'energia que he fet aquest any a Tecnologia).
Per mi, si els canvien el motor, estaria bé, i més encara si els transformen en prototips d'híbrid, d'alguna forma han nascut per ser prototips.
Per mi, si es preserva un en estat original, i es transformen els altres 2 ja m'està bé.

Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??

Posted: Tuesday 07/07/2009 11:26
by Trytasa Baldaquino
Només afegir que el projecte CUTE se'n va anar en orris per l'abandonament que va fer BP, principal impulsor.

I respecte a remotoritzar l'autobús, sembla que és tan car com comprar-ne un de nou. De fet, la EMT de Madrid va posar a subasta els seus dos hidro-busos sense pila, es a dir, inservibles (demanant una barbaritat que ara no recordo), i crec que se'ls va menjar amb patates.

Al centenari de l'autobús, vaig sentir que cada vehicle d'aquests valia 1 milió d'euros, però que també hi havia finançament europeu per al mig. També es va parlar de la perillosidad de la pila d'hidrògen, un problema que no estava del tot resolt.

I finalment, us diré que en els darrers anys aquests busos han estat emmagatzemats a les cotxeres de pere IV. El fet que els hagin tret d'allà m'imagino que deu significat que els estan donant l'extremaunció camí de Ferimet u Ocsal. Requiescat in pace...

Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??

Posted: Tuesday 07/07/2009 14:35
by Lluita1714
Trytasa Baldaquino wrote:Només afegir que el projecte CUTE se'n va anar en orris per l'abandonament que va fer BP, principal impulsor.

I respecte a remotoritzar l'autobús, sembla que és tan car com comprar-ne un de nou. De fet, la EMT de Madrid va posar a subasta els seus dos hidro-busos sense pila, es a dir, inservibles (demanant una barbaritat que ara no recordo), i crec que se'ls va menjar amb patates.

Al centenari de l'autobús, vaig sentir que cada vehicle d'aquests valia 1 milió d'euros, però que també hi havia finançament europeu per al mig. També es va parlar de la perillosidad de la pila d'hidrògen, un problema que no estava del tot resolt.

I finalment, us diré que en els darrers anys aquests busos han estat emmagatzemats a les cotxeres de pere IV. El fet que els hagin tret d'allà m'imagino que deu significat que els estan donant l'extremaunció camí de Ferimet u Ocsal. Requiescat in pace...

Walaaaa, no dubto de la teva veracitat però és bestial! si no m'equivoco una 213 valia 60.000€, per un autobús podrien comprar 16 unitats a FGC!