Page 1 of 3

CIU pensa que renfe envia chatarra a Catalunya

Posted: Thursday 02/07/2009 18:01
by BB9200
CiU denuncia que Renfe envía "chatarra" a Catalunya
Rull dice que "se están dando situaciones peligrosas para los usuarios"


El diputado de CiU Josep Rull ha denunciado que "los servicios de regionales catalanes están proveídos por las unidades más antiguas de la flota de Renfe" y las "nuevas que operan en Madrid no llegan a Catalunya". El político nacionalista ha indicado que "Renfe envía toda la chatarra de cercanías a la media distancia, que se está convirtiendo en un punto de reciclaje".
Rull ha manifestado que "Renfe está agravando la situación precaria del servicio de media distancia con la aportación de los trenes más obsoletos procedentes de cercanías. Es con los regionales de Catalunya donde se recauda la mitad de los ingresos que se generan en el conjunto del Estado", y ha añadido que "se están dando situaciones peligrosas para los usuarios. Circula un Catalunya Express S-448 , sin puertas automáticas y cualquier usuario podría abrir las puertas en medio del trayecto".
El diputado de CiU ha detallado que "está circulando la unidad S-448 002, que sufrió el accidente de Torredembarra ahora hace dos años, con un vagón menos (el más destrozado) que no se ha podido reintegrar”. También constata “los problemas que hay con el aire condicionado” y que “las averías en los sistemas de aires en pleno verano ya forman parte de una rutina inadmisible".
De: http://sociedad.e-noticies.es/ciu-denun ... 30805.html

Re: CIU pensa que renfe envia chatarra a Catalunya

Posted: Thursday 02/07/2009 18:05
by BB9200
Crec que no és per considerar i criticar les 448 de ''chatarra'', doncs són de les millors unitats que disposa en aquests moments renfe, amb més de 3 quartes parts de les unitats reformades, i només 5 o 6 unitats no ho estàn, les ex-intercity RO i una més.
En quant a la 448-002, va quedar demostrat que no va existir cap problema amb la unitat, que va ser culpa del maquinista, si no recordo malament.
BB9200 wrote: También constata “los problemas que hay con el aire condicionado” y que “las averías en los sistemas de aires en pleno verano ya forman parte de una rutina inadmisible".
Mai he vist cap problema amb l'aire condicionat, a excepció que moltes vegades està massa fort.

Re: CIU pensa que renfe envia chatarra a Catalunya

Posted: Thursday 02/07/2009 18:12
by Lluita1714
Jo sé molt bé quina és la solució de tots aquests problemes, jo i milions de catalans, però els diputats es neguen a veure-ho així (en especial els de CiU), i un dia es venen dient que donaran suport, i altre diuen no a la possibilitat que esdevingui el dret a decidir. Amb el mal tracte d'Espanya sembla que siguin masoquistes. Però bé, també vull desmentir això de les unitats noves, que, al meu parer, no té rellevància, mentre a Alemanya i França circulin trens d'una cinquantena d'anys i que amb un bon manteniment van de meravella, i aquí, què passa, que les 447 o les 448 estan obsoletes? Senyors convergents i unionistes, que s'han quedat sense discurs? o és que el tren se'ls ha quedat obsolet a vostès, que fan servir el cotxe oficial?

Re: CIU pensa que renfe envia chatarra a Catalunya

Posted: Thursday 02/07/2009 18:18
by BB9200
Però el problema és de tots: Mentre uns van presumint de tenir la flota més moderna d'Europa, queda demostrat que tenen més avaries els Civia que les 440 a dia d'avui, i bastantes més.
Lluita1714 wrote:Però bé, també vull desmentir això de les unitats noves, que, al meu parer, no té rellevància, mentre a Alemanya i França circulin trens d'una cinquantena d'anys i que amb un bon manteniment van de meravella, i aquí, què passa, que les 447 o les 448 estan obsoletes?
Tens tota la raó, a França sèries com les X2800, les BB16500, les BB9200, les Z5300, les Z6100... n'hi ha una bona colla.

Re: CIU pensa que renfe envia chatarra a Catalunya

Posted: Thursday 02/07/2009 18:50
by trensmat
Jo crec que amb part tenen una mica de raó paro per que Renfe integra ens envia trens amb mal estat com les 448 sense reformar es perillós que em mig trajecte es obrin les portes, les 447 cada estiu tenen goteres per culpa del aire condicionat i la culpa la te Renfe integra per no cuidar be els trens.

Discrepo

Posted: Thursday 02/07/2009 18:58
by UT440_132M
No hi estic d'acord. Les 448 han demostrat al llarg dels anys que són un magnífic tren per a regionals. Les 447, primera notícia que ténen goteres, no ho he vist mai. Jo comparteixo l'opinió de'n BB9200. El material més antic, no sempre és el menys fiable. Tot al contrari. Amb un bon manteniment, es pot allargar molt la vida útil d'un tren. Però no interessa, perquè volen presumir de flotamamodenadeuropa, que a la vegada, és la que més tendeix a avariar-se. (ex. Civia) I ja veurem quin rendiment tindran les tant esperades 449.

Re: Discrepo

Posted: Thursday 02/07/2009 19:05
by liniadelRipollés
Et confirmo que algunes 447 en dies de pluja forta tenen goteres verticals i laterals (s'escola aigua per les gomes laterals de les finestres)
UT440_132M wrote:No hi estic d'acord. Les 448 han demostrat al llarg dels anys que són un magnífic tren per a regionals. Les 447, primera notícia que ténen goteres, no ho he vist mai. Jo comparteixo l'opinió de'n BB9200. El material més antic, no sempre és el menys fiable. Tot al contrari. Amb un bon manteniment, es pot allargar molt la vida útil d'un tren. Però no interessa, perquè volen presumir de flotamamodenadeuropa, que a la vegada, és la que més tendeix a avariar-se. (ex. Civia) I ja veurem quin rendiment tindran les tant esperades 449.

Re: CIU pensa que renfe envia chatarra a Catalunya

Posted: Thursday 02/07/2009 19:12
by Lluita1714
Aleshores que es queixin del manteniment, però no pas d'unitats obsoletes.

Re: Discrepo

Posted: Thursday 02/07/2009 19:14
by trensmat
UT440_132M wrote:No hi estic d'acord. Les 448 han demostrat al llarg dels anys que són un magnífic tren per a regionals. Les 447, primera notícia que ténen goteres, no ho he vist mai. Jo comparteixo l'opinió de'n BB9200. El material més antic, no sempre és el menys fiable. Tot al contrari. Amb un bon manteniment, es pot allargar molt la vida útil d'un tren. Però no interessa, perquè volen presumir de flotamamodenadeuropa, que a la vegada, és la que més tendeix a avariar-se. (ex. Civia) I ja veurem quin rendiment tindran les tant esperades 449.
Jo el altre dia si que vaig veure goteres en una 447

Re: CIU pensa que renfe envia chatarra a Catalunya

Posted: Thursday 02/07/2009 19:18
by Lluita1714
Però no és que siguin velles. Que jo mai he vist ni una sola gotera en cap 211 ni 111, i són nou anys més velles., la culpa és de Renfe i el manteniment.

Re: Discrepo

Posted: Thursday 02/07/2009 23:21
by oriolp13
UT440_132M wrote:No hi estic d'acord. Les 448 han demostrat al llarg dels anys que són un magnífic tren per a regionals. Les 447, primera notícia que ténen goteres, no ho he vist mai. Jo comparteixo l'opinió de'n BB9200. El material més antic, no sempre és el menys fiable. Tot al contrari. Amb un bon manteniment, es pot allargar molt la vida útil d'un tren. Però no interessa, perquè volen presumir de flotamamodenadeuropa, que a la vegada, és la que més tendeix a avariar-se. (ex. Civia) I ja veurem quin rendiment tindran les tant esperades 449.
Aquest és el risc de la tecnologia, que a més tecnologia, més possibilitats de una averia, ja que tot i que sigui molt bona i ben muntada, com més "chismes i complicacions", més risc de sofrir algun problema.
trensmat wrote:Jo crec que amb part tenen una mica de raó paro per que Renfe integra ens envia trens amb mal estat com les 448 sense reformar es perillós que em mig trajecte es obrin les portes, les 447 cada estiu tenen goteres per culpa del aire condicionat i la culpa la te Renfe integra per no cuidar be els trens.
renfe integra?? :roll:
les 448 si s'obren les portes és perquè un ésser humà ho fa. Si no es toca el que no s'ha de tocar, com obrir una porta a 140 km/h, el risc és baix, apart que de 448 sense reformar AMB sembla que nomes en queda una.

pd: podries integrar el teu missatge i intentar escriure frases, no "vomitar" directament el que penses escrivint "a saco" ;)

Nou rics

Posted: Thursday 02/07/2009 23:28
by Guigui
Flotamamodennaduropa, trens "vells" a Catalunya, 111 d'FGC "obsoletes" (DPTOP dixit), etc. etc. etc. Mentre siguem un país on qualsevol bocoi amb mentalitat de nou ric es faci escoltar a base de bajanades sense fonament, anirem com anem: fallant en allò important i fardant de menudències.

Que hem de tenir trens moderns? Doncs apa-li, però la infraestructura cau a trossos.
Que hem de tenir 20º a l'estiu? Vinga fotre-li aire condicionat mentre casquem la salut de la població.
Que havíem de ser l'enveja econòmica d'Europa? Vinga totxo, fins que es desmunta el castell de cartes.

Fa no massa dècades, érem el Tercer Món, i ara volíem demostrar a tot cristo que havíem avançat tothom com si res. Ara ho tenim, i ningú sembla haver-ne après la lliçó. Més humilitat és el que cal...

Re: CIU pensa que renfe envia chatarra a Catalunya

Posted: Friday 03/07/2009 1:12
by Jordi Freixas
Home... les 447 es poden considerar obsoletes en la mesura que, en el seu moment es van suprimir la tercera classe a tots els trens, per deixar-hi la segona; a partir de la proliferació de les 450/451 + 446/447 + 440 reformades, com aquell qui diu vam passar altra vegada, de segona a tercera classe.

Re: CIU pensa que renfe envia chatarra a Catalunya

Posted: Friday 03/07/2009 8:23
by josep_serre
El que diu CiU que potser en algun punt tingui alguna part de raó hauria d'estar basat en algun estudi una mica seriós, de tota manera sembla que tota la classe política s'hagi despertat ara en parlar de les deficiències que té el ferrocarril a Catalunya quan fins fa poc no n'era conscient, però que ningú s'exclami, potser molts usuaris d'aquest fòrum tampoc són conscients d'aquestes deficiències.

Re: CIU pensa que renfe envia chatarra a Catalunya

Posted: Friday 03/07/2009 13:13
by Jordi Freixas
Cal recordar que el finançament, i els traspassos estan pendents.

Al gra!

Posted: Friday 03/07/2009 17:10
by Guigui
Si els polítics es prenguessin seriosament el ferrocarril, s'estarien d'animalades estètiques i anirien al gra: temps de trajecte i puntualitat.

Però com que des del cotxe oficial i la pantalleta del despatx es veuen, com a màxim, suposades "tartanes" però no pas el temps que triguen ni el retard que porten, aquesta pregunta no interessa.

Re: Nou rics

Posted: Friday 03/07/2009 18:51
by 437.001
Guigui wrote:Flotamamodennaduropa, trens "vells" a Catalunya, 111 d'FGC "obsoletes" (DPTOP dixit), etc. etc. etc. Mentre siguem un país on qualsevol bocoi amb mentalitat de nou ric es faci escoltar a base de bajanades sense fonament, anirem com anem: fallant en allò important i fardant de menudències.

Que hem de tenir trens moderns? Doncs apa-li, però la infraestructura cau a trossos.
Que hem de tenir 20º a l'estiu? Vinga fotre-li aire condicionat mentre casquem la salut de la població.
Que havíem de ser l'enveja econòmica d'Europa? Vinga totxo, fins que es desmunta el castell de cartes.

Fa no massa dècades, érem el Tercer Món, i ara volíem demostrar a tot cristo que havíem avançat tothom com si res. Ara ho tenim, i ningú sembla haver-ne après la lliçó. Més humilitat és el que cal...
L´HAS CLAVAT.

Re: Discrepo

Posted: Friday 03/07/2009 22:09
by canalcole
liniadelRipollés wrote:Et confirmo que algunes 447 en dies de pluja forta tenen goteres verticals i laterals (s'escola aigua per les gomes laterals de les finestres)
Sí, ho corroboro, un dia que plovia molt i vaig agafar un C3, venia ja "xorrejant" i encara continuava... :gr A més, fotia un fred... :miedo

Goteres en una 440 si però no en una 447

Posted: Saturday 04/07/2009 1:06
by UT440_132M
Jo he vist goteres a vàries 440 (la 197 l'últim exemple), i he agafat 447 en dies de forta tempesta, típic d'aquesta època de l'any per aquestes contrades, i no hi he vist mai cap gotera. Ara, pot ser en alguna si, però això és perquè la junta de les finestres, o ha sigut treta per algun vàndal, o està mal col·locada.

Grandiloqüència

Posted: Saturday 04/07/2009 13:32
by Guigui
Una altra situació paradigmàtica de la mentalitat que impera en aquest país: l'esforç (manteniment) és massa feixuc, per tant, anem tirant de comprar, que és més fàcil i dóna per a fardar més, encara que ens dugui de pet a la ruïna. A més, sempre hi haurà algun amiguet de torn que es quedarà amb el 3%.

Per a monumentals despeses, sempre hi ha partides pressupostàries; en canvi, per a despesa corrent que, a més, requereix treball qualificat continu i d'on no es pot sucar, no hi ha misses.