Page 1 of 1

Tortosa-La Cava

Posted: Monday 20/07/2009 10:07
by metring
Obro fil per tractar sobre aquesta línia de carrilet. Començo amb informació sobre automotor Billard 2144, del qual apareix informació a http://www.trenetdelamarina.com/foto/billard2100.html Algú sap com està actualment?

Apart d'això, qui sap quines estacions queden encara, apart de la de Tortosa?

Image

Re: Tortosa-La Cava

Posted: Monday 20/07/2009 10:13
by metring

Re: Tortosa-La Cava

Posted: Monday 20/07/2009 17:44
by BB9200
Doncs sincerament, fa cosa de 10 anys potser hagués pogut saber alguna cosa, però ara no, a part del cas de Tortosa. Almenys alguna més de les 11 estacions que existien es tindria que haver conservat.

Re: Tortosa-La Cava

Posted: Monday 20/07/2009 18:08
by metring
Sap algú si l'estació de Camp-redó (abans Campredó) de Renfe, tenia correspondència amb l'estació del Carrilet? És que allà hi ha la tira d'edificis (cascats, clar, i per cert, no porten encara senyalització Adif :nose ).

Re: Tortosa-La Cava

Posted: Monday 20/07/2009 18:16
by BB9200
En tot cas el que sí és segur és que el carrilet va arribar a Tortosa 2 anys abans que el tren convencional. Així que dubto una mica que estiguessin en connexió, però no ho sé pas.

Re: Tortosa-La Cava

Posted: Tuesday 04/08/2009 11:08
by wefer
A Tortosa, entre les dues estacions, hi ha només 200 metres de distància, amb la qual cosa el transbordament era molt senzill.
A Campredó, ni idea, però si la línia del Tortosa-La Cava també parava al poble (sembla que sí), al ser un poble força petit no podia haver-hi gaire distància.

Re: Tortosa-La Cava

Posted: Tuesday 04/08/2009 20:00
by BB9200
Potser l'hi tenia, de corresponència, perquè pel que era el poble hi ha bastantes vies a l'estació.

Re: Tortosa-La Cava

Posted: Wednesday 05/08/2009 13:22
by metring
Vaig enviar fa setmanes un e-mail als Amics del Carrilet, però no sé si realment funciona l'adreça que surt a l'enllaç de l'apartat d'enllaços. Algú sap si segueix sent aquesta, o l'han canviat?

Re: Tortosa-La Cava

Posted: Tuesday 20/10/2009 18:44
by lauria1226
En aquesta imatge de l'arxiu Cuyàs de Barcelona que posseèixo des del 1973, veiem un convoi del carrilet de la Cava pels carrers de Tortosa l'any 1957. La locomotora no és original d'aquesta línia que des del principi va tenir automotors. Fou de fabricació Britànica de la firma Hunslet de Leeds el 1890 i va ser comprada l'any 1929, juntament amb una altra pràcticament igual a la C.T.F.V. (Compañía de ferrocarriles y tranvías de Valencia).

Re: Tortosa-La Cava

Posted: Sunday 03/04/2011 12:28
by metring
Llegiu aquest article de La Vanguardia, del 1967:

http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 10-037.pdf

Re: Tortosa-La Cava

Posted: Sunday 03/04/2011 21:39
by Llépol
Així mateix esta tot el material i zona: http://maps.google.es/maps?f=q&source=s ... .98,,0,1.2

amb la única diferència que l'automotor per l'altre banda estava completament graffitejat l'últim cop que hi vaig ser..tinc familia per aquella zona hi i passo sovint, no sembla que hi hagi massa moviment..porta molt temps tot estancat!

Re: Tortosa-La Cava

Posted: Friday 26/08/2011 12:05
by BCN2008
Del Facebook de FGC:
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i l’Associació d’Amics del Carrilet del Delta de l’Ebre treballaran junts per restaurar un tram del recorregut Tortosa-La Cava de l’antic carrilet. L’acord preveu que, durant 5 anys, FGC faciliti els materials ferroviaris (com ara vies, peces de recanvi o altres components rodants) que ja no facin servei i que, en canvi, puguin ser útils per als treballs de recuperació del carrilet. Més informació: http://www.fgc.cat

Re: Tortosa-La Cava

Posted: Friday 26/08/2011 20:37
by gralla
Em sembla una exel.lent noticia.

Re: Tortosa-La Cava

Posted: Sunday 28/08/2011 0:22
by metring
De La Vanguardia en paper:

Un tramo del carrilet del delta del Ebro reabrirá como tren turístico

DELTEBRE La línea de tren de vía estrecha que enlazaba Tortosa con La Cava volverá a circular, reconvertida en transporte turístico. Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) y la Associació d´Amics del Delta de l´Ebre han cerrado un acuerdo de colaboración para hacerlo posible en su tramo final, entre Jesús i Maria y La Cava (Deltebre), incluyendo la construcción de réplicas de las antiguas estaciones :o y una nave central para cochera y taller de reparaciones. El acuerdo prevé que durante cinco años, FGC facilite el material ferroviario (vías, piezas de recambio y otros componentes rodantes) que ya no use pero que pueda recuperarse este carrilet. El objetivo es que, una vez acabada la rehabilitación, el tren vuelva a prestar servicio, como línea turística, de un modo similar a como hacen otros ferrocarriles históricos explotados por FGC, como el Tren del Ciment (La Pobla de Lillet-Castellar de n´Hug) o el Tren dels Llacs (que circula por la línea de viajeros convencional Lleida y la Pobla de Segur). El carrilet Tortosa-La Cava hizo su primer viaje en 1926 para reemplazar las embarcaciones de vapor que transportaban el arroz del Delta hasta Tortosa, aunque también lo utilizaban viajeros. En los años 30 tuvo que ampliar el número de vagones para atender la creciente demanda. El auge del transporte por carretera y la falta de subvenciones públicas llevaron a cerrar el carrilet en 1967. / Redacción

Re: Tortosa-La Cava

Posted: Sunday 28/08/2011 12:54
by metring

Integració

Posted: Monday 29/08/2011 0:39
by Guigui
Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) y la Associació d´Amics del Delta de l´Ebre han cerrado un acuerdo de colaboración para hacerlo posible en su tramo final, entre Jesús i Maria y La Cava (Deltebre)
Enllaçar-lo amb la línia d'Adif ja seria la repera.

Re: Integració

Posted: Wednesday 31/08/2011 18:12
by liniadelRipollés
Tant se val. Tens l'estació de l'Aldea amb connexions HIFE fins al Delta. Si FGC posa material de segona mà "obsolet a la seva xarxa", però utilíssim en un transport turístic ja tenim molta feina feta.

És un carrilet molt interessant, atenent que queda desvinculat geogràficament de la resta de xarxa FGC i permetrà fer un passeig en un entorn únic com és el Delta de l'Ebre, amb costums i medi ambient molt particulars.

Des de Morella fins La Cava no hi ha tants quilometres! :D :P
Guigui wrote:
Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) y la Associació d´Amics del Delta de l´Ebre han cerrado un acuerdo de colaboración para hacerlo posible en su tramo final, entre Jesús i Maria y La Cava (Deltebre)
Enllaçar-lo amb la línia d'Adif ja seria la repera.

Re: Tortosa-La Cava

Posted: Wednesday 31/08/2011 18:39
by Lluita1714
Estupenda notícia, espero que d'aquí a cinc anys no estiguem escrivint en aquest fil "Se sap res de nou?" com ja passa amb aquell Tren Verd del Pirineu. D'altra banda, si a la línia del Llobregat es canvia d'ample, ja sabrem on portar el material històric, i més si s'amplia la línia.

PD: A la segona foto que enllaça la Metring, el segon home començant des de baix a l'esquerra... demostra que Palomino abans de treballar a la televisió va ser ferroviari.

Re: Integració

Posted: Wednesday 31/08/2011 21:38
by josep_serre
Serà que no hi ha casos d'algun tren amb material obsolet però que la gent el fa servir com a transport normal malgrat tot.
liniadelRipollés wrote:Tant se val. Tens l'estació de l'Aldea amb connexions HIFE fins al Delta. Si FGC posa material de segona mà "obsolet a la seva xarxa", però utilíssim en un transport turístic ja tenim molta feina feta.

És un carrilet molt interessant, atenent que queda desvinculat geogràficament de la resta de xarxa FGC i permetrà fer un passeig en un entorn únic com és el Delta de l'Ebre, amb costums i medi ambient molt particulars.

Des de Morella fins La Cava no hi ha tants quilometres! :D :P
Guigui wrote:
Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) y la Associació d´Amics del Delta de l´Ebre han cerrado un acuerdo de colaboración para hacerlo posible en su tramo final, entre Jesús i Maria y La Cava (Deltebre)
Enllaçar-lo amb la línia d'Adif ja seria la repera.

Re: Tortosa-La Cava

Posted: Tuesday 05/07/2022 11:53
by metring
BCN2008 wrote: Friday 26/08/2011 12:05 Del Facebook de FGC:
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i l’Associació d’Amics del Carrilet del Delta de l’Ebre treballaran junts per restaurar un tram del recorregut Tortosa-La Cava de l’antic carrilet. L’acord preveu que, durant 5 anys, FGC faciliti els materials ferroviaris (com ara vies, peces de recanvi o altres components rodants) que ja no facin servei i que, en canvi, puguin ser útils per als treballs de recuperació del carrilet. Més informació: http://www.fgc.cat
Recordeu el missatge? Doncs ara per ara el projecte perilla, les administracions no estan pel què haurien d'estar i potser no s'arribi a fer, no ho podem deixar perdre!