Els veïns exigeixen el tancament del taller de TMB Sagrera
Posted: Monday 27/07/2009 8:49
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... grera.html
Els veïns exigeixen el tancament del taller de TMB a la Sagrera
Consideren insuficients les mesures correctores que aplicarà l'empresa per no fer tan soroll ni contaminació
27/07/09 02:00 - Barcelona - Paula Mercadé
Els veïns dels carrers Hondures i Pare Claret estan farts dels fums i els sorolls provinents del taller que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) té a la Sagrera per posar a punt els vagons i locomotores del metro. L'empresa aplicarà de manera immediata millores en les tècniques de pintat i reparació, per fer disminuir les molèsties provocades als veïns. «Són compromisos que arriben tard i que són insuficients», explica el president de l'associació de veïns de la Sagrera, José Barbero. «Després de molts anys de molèsties, l'única solució és que TMB tanqui els tallers; si per aconseguir-ho ens hem de mobilitzar, ho farem», afegeix.
Els fums i els sorolls provinents dels tallers de TMB, al carrer Hondures, dins del patí interior d'una illa de cases, han molestat als veïns des de fa molts anys. S'han queixat al districte, han trucat a la Guàrdia Urbana per alertar dels gasos que sortien dels tallers, han escrit a la Síndica de Barcelona, però tot i això les molèsties no cessen. «N'estem farts», explicava el president de l'associació de veïns de la Sagrera, José Barbero.
Les molèsties podrien disminuir amb l'aplicació, de manera immediata, de millores que l'empresa posarà en marxa per obtenir el permís que els permetrà «fer de manera esporàdica feines de pintura», s'assegurava des de TMB. Les millores consisteixen a substituir la pintura amb base dissolvent per pintura de base d'aigua. A més, en el taller de la Sagrera «es faran servir processos més moderns de pintat, augmentant el rendiment de la pintura i disminuint la quantitat que s'emet en el procés». Es desviarà la sortida d'aire de la cabina de pintura del taller per l'interior de la nau fins al pati exterior, propietat de TMB, allunyant-la dels pisos. I, per últim, al taller es deixarà de fer servir un generador de calor per assecar la pintura. Segons l'empresa, «les mesures ja estan en marxa pel que fa a modificació d'instal·lacions, però de moment no s'està fent cap feina de pintura fins que tot s'hagi completat». Malgrat això, alguns veïns asseguraven que «TMB ja fa uns dies que torna a pintar en aquests tallers». La cinquena tinent d'alcalde de Medi Ambient, Imma Mayol, argumentava en la comissió de Sostenibilitat que aquestes mesures farien reduir el soroll i les emissions de gasos que molesten als veïns. Mayol deia que «s'asseguraran que les mesures funcionin abans de donar el permís per poder fer feines de pintura de manera esporàdica». Barbero no vol esperar a si les mesures correctores funcionen o no. «Estem farts d'esperar», deia. Pel president de l'associació de veïns de la Sagrera, «l'única solució és que TMB abandoni l'activitat a en tallers, i si per aconseguir-ho ens hem de mobilitzar, ho farem». TMB va recordar que «els tallers han funcionat durant 40 anys acollits a la normativa ferroviària».
Reformes per 526.000 euros
El 2004, TMB va començar a fer «per iniciativa pròpia» millores per entrar dins la normativa municipal i aconseguir la llicència ambiental. Cinc anys després, l'empresa dóna el procés de reforma per finalitzat i ha assegurat que «el consistori barceloní disposa d'un esborrany de resolució favorable a l'expedient. Falta només el procés de verificació per una entitat externa».
El cost de les diferents millores per aconseguir la llicència ambiental és de 526.000 euros. Les reformes han consistit, principalment, a dotar les dependències de TMB de més seguretat. Per això s'ha fet una escala nova de sortida i un passadís protegit per millorar els recorreguts d'evacuació.
Entres les diverses reformes, s'han dotat de polsadors d'emergència tots els establiments, així com de sistema d'alarma, de sistemes d'extracció de fums i d'extintors totes les dependències del taller.
Els veïns exigeixen el tancament del taller de TMB a la Sagrera
Consideren insuficients les mesures correctores que aplicarà l'empresa per no fer tan soroll ni contaminació
27/07/09 02:00 - Barcelona - Paula Mercadé
Els veïns dels carrers Hondures i Pare Claret estan farts dels fums i els sorolls provinents del taller que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) té a la Sagrera per posar a punt els vagons i locomotores del metro. L'empresa aplicarà de manera immediata millores en les tècniques de pintat i reparació, per fer disminuir les molèsties provocades als veïns. «Són compromisos que arriben tard i que són insuficients», explica el president de l'associació de veïns de la Sagrera, José Barbero. «Després de molts anys de molèsties, l'única solució és que TMB tanqui els tallers; si per aconseguir-ho ens hem de mobilitzar, ho farem», afegeix.
Els fums i els sorolls provinents dels tallers de TMB, al carrer Hondures, dins del patí interior d'una illa de cases, han molestat als veïns des de fa molts anys. S'han queixat al districte, han trucat a la Guàrdia Urbana per alertar dels gasos que sortien dels tallers, han escrit a la Síndica de Barcelona, però tot i això les molèsties no cessen. «N'estem farts», explicava el president de l'associació de veïns de la Sagrera, José Barbero.
Les molèsties podrien disminuir amb l'aplicació, de manera immediata, de millores que l'empresa posarà en marxa per obtenir el permís que els permetrà «fer de manera esporàdica feines de pintura», s'assegurava des de TMB. Les millores consisteixen a substituir la pintura amb base dissolvent per pintura de base d'aigua. A més, en el taller de la Sagrera «es faran servir processos més moderns de pintat, augmentant el rendiment de la pintura i disminuint la quantitat que s'emet en el procés». Es desviarà la sortida d'aire de la cabina de pintura del taller per l'interior de la nau fins al pati exterior, propietat de TMB, allunyant-la dels pisos. I, per últim, al taller es deixarà de fer servir un generador de calor per assecar la pintura. Segons l'empresa, «les mesures ja estan en marxa pel que fa a modificació d'instal·lacions, però de moment no s'està fent cap feina de pintura fins que tot s'hagi completat». Malgrat això, alguns veïns asseguraven que «TMB ja fa uns dies que torna a pintar en aquests tallers». La cinquena tinent d'alcalde de Medi Ambient, Imma Mayol, argumentava en la comissió de Sostenibilitat que aquestes mesures farien reduir el soroll i les emissions de gasos que molesten als veïns. Mayol deia que «s'asseguraran que les mesures funcionin abans de donar el permís per poder fer feines de pintura de manera esporàdica». Barbero no vol esperar a si les mesures correctores funcionen o no. «Estem farts d'esperar», deia. Pel president de l'associació de veïns de la Sagrera, «l'única solució és que TMB abandoni l'activitat a en tallers, i si per aconseguir-ho ens hem de mobilitzar, ho farem». TMB va recordar que «els tallers han funcionat durant 40 anys acollits a la normativa ferroviària».
Reformes per 526.000 euros
El 2004, TMB va començar a fer «per iniciativa pròpia» millores per entrar dins la normativa municipal i aconseguir la llicència ambiental. Cinc anys després, l'empresa dóna el procés de reforma per finalitzat i ha assegurat que «el consistori barceloní disposa d'un esborrany de resolució favorable a l'expedient. Falta només el procés de verificació per una entitat externa».
El cost de les diferents millores per aconseguir la llicència ambiental és de 526.000 euros. Les reformes han consistit, principalment, a dotar les dependències de TMB de més seguretat. Per això s'ha fet una escala nova de sortida i un passadís protegit per millorar els recorreguts d'evacuació.
Entres les diverses reformes, s'han dotat de polsadors d'emergència tots els establiments, així com de sistema d'alarma, de sistemes d'extracció de fums i d'extintors totes les dependències del taller.