Peatges urbans a les grans ciutats franceses
Posted: Sunday 20/09/2009 12:53
http://www.elpunt.cat/noticia/article/3 ... utats.html
França autoritzarà els peatges urbans a les grans ciutats
20/09/09 02:49 - efe
El Parlament francès discutirà a partir de la setmana vinent una disposició que autoritzarà que les zones urbanes de més de 300.000 habitants imposin un peatge a l'entrada amb vehicles, com una forma de combatre la saturació dels centres i tots els problemes que això implica. El diari La Tribune va publicar ahir que una esmena presentada pel senador de la majoria conservadora Louis Nègre per autoritzar amb moltes cauteles el peatge té el vistiplau del govern. L'esmena, que s'hauria d'incorporar a una llei sobre la política mediambiental –que es troba en fase de tramitació parlamentària–, estableix que només es podran engegar aquests peatges quan hi estiguin d'acord tots els municipis que integren les aglomeracions urbanes. Caldrà, per garantir-hi «un màxim de transparència», que es faci abans un estudi sobre l'impacte de les restriccions d'entrada. Aquest estudi haurà de recollir totes les alternatives a la circulació existents (metros, autobusos, tramvies...). A més, l'autorització final serà competència del Ministeri de Desenvolupament, el titular del qual és Jean-Louis Borloo.
França autoritzarà els peatges urbans a les grans ciutats
20/09/09 02:49 - efe
El Parlament francès discutirà a partir de la setmana vinent una disposició que autoritzarà que les zones urbanes de més de 300.000 habitants imposin un peatge a l'entrada amb vehicles, com una forma de combatre la saturació dels centres i tots els problemes que això implica. El diari La Tribune va publicar ahir que una esmena presentada pel senador de la majoria conservadora Louis Nègre per autoritzar amb moltes cauteles el peatge té el vistiplau del govern. L'esmena, que s'hauria d'incorporar a una llei sobre la política mediambiental –que es troba en fase de tramitació parlamentària–, estableix que només es podran engegar aquests peatges quan hi estiguin d'acord tots els municipis que integren les aglomeracions urbanes. Caldrà, per garantir-hi «un màxim de transparència», que es faci abans un estudi sobre l'impacte de les restriccions d'entrada. Aquest estudi haurà de recollir totes les alternatives a la circulació existents (metros, autobusos, tramvies...). A més, l'autorització final serà competència del Ministeri de Desenvolupament, el titular del qual és Jean-Louis Borloo.